Metro jest podstawą systemu komunikacji miejskiej w Warszawie, ale żeby działało sprawnie i bezpiecznie, co jakiś czas trzeba je modernizować
- mówi Tomasz Kunert, rzecznik ZTM, zapowiadając kilkudniowe wstrzymanie ruchu między Wilanowską a Słodowcem.
W czwartek 13 listopada od około 21:30 ruszyła wymiana urządzeń sterowania ruchem i podstacji energetycznej, a do niedzieli włącznie pociągi nie będą kursowały na trasie Wilanowska–Słodowiec.
Składy M1 będą jeździły tylko na dwóch końcówkach: Kabaty–Wilanowska i Młociny–Słodowiec
- podaje Zarząd Transportu Miejskiego.
Zamknięte dla pasażerów zostaną stacje śródmiejsko‑mokotowskie i północne: Wierzbno, Racławicka, Pole Mokotowskie, Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz‑Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona i Marymont. Dla ursynowian oznacza to konieczną przesiadkę na Wilanowskiej w kierunku centrum i Żoliborza. Niestety, oznacza to tłok i ścisk oraz zamieszanie z przesiadką. Przystanek dla autobusów zastępczych w kierunku Centrum znajduje się nie na pętli Wilanowska, ale przy al. Niepodległości - trzeba przejść przez przejście przez Puławską.

- Na ulice wyjedzie linia ZM1, kursująca wzdłuż M1 od Wilanowskiej do Słodowca, w dzień co około 3 minuty, w niedzielę co około 4 minuty, wieczorami co 5–7,5 minuty - informuje ZTM.
Autobusy zatrzymają się przy przystankach w pobliżu zamkniętych stacji: Wierzbno, Racławicka, Pole Mokotowskie, Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz‑Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont i Słodowiec, co ułatwi wymianę pasażerów z metrem na krańcach.
Można też będzie pojechać tramwajem nr 61, który pojedzie z pętli Wyścigi przez Puławską, Marszałkowską, Andersa, Mickiewicza, Słowackiego i Marymoncką aż do Winnicy, biegnąc blisko zamkniętych stacji.
Druga linia - 76 - połączy Miasteczko Wilanów z Tarchominem Kościelnym przez centrum, dając alternatywę dla północnego odcinka M1
- dodaje Tomasz Kunert z ZTM.
Na czas prac zawieszone zostanie kursowanie linii tramwajowej 14.
Autobusy ZM1 oraz 61 będą kursowały również w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę - do około 2:30, czyli tak jak nocne pociągi metra.
Przy nieczynnych stacjach pasażerowie spotkają informatorów ZTM, którzy podpowiedzą, ajk wybrać najlepszy dojazd. Dla mieszkańców Ursynowa kluczowe jest, by planować przesiadkę na Wilanowskiej i wcześniej sprawdzić czasy odjazdów ZM1, by uniknąć zatorów.
Metro Warszawskie zamontuje nowe urządzenia sterowania ruchem na stacjach Centrum, Świętokrzyska, Ratusz‑Arsenał i Dworzec Gdański, a ZTM równolegle wymieni rozdzielnicę prądu stałego na Politechnice.
- Prace skoordynowaliśmy tak, aby przerwa była możliwie najkrótsza - mówi rzecznik ZTM. Modernizacja ma podnieść niezawodność systemu i przyspieszyć usuwanie ewentualnych usterek w przyszłości, co przełoży się na codzienną punktualność.

dr213:49, 12.11.2025
Czy naprawdę urzędasy z ZTM myślą że jeden autobus co 3 minuty, zastąpi 6-wagonowe metro jeżdżące co 2,5 minuty w godzinach szczytu? Bezczelność tych darmozjadów z ZTM nie ma granic.
abc15:24, 12.11.2025
a co ci da w godzinach szczytu 100 stojących autobusów w korku i nie poruszających się zamiast 30? I tak bedzie stał zamiast jechać. Dlatego jest też linia tramwajowa i inne linie autobusowe. Problem jest tylko między wilanowską a centrum
dr217:07, 12.11.2025
Do abc. W sumie słuszna uwaga, należałoby wprowadzić na ten czas buspas w Al. Niepodległości, jako tymczasową organizację ruchu. Są 2 pasy, więc jest miejsce. Boję się tylko, że leniwym urzędasom by się nie chciało tego robić.
TT21:02, 12.11.2025
ZTM to rak z przerzutami ciągnący górę plnów, dawno temu powinien być wycięty nim zrobił się tak duży w obsadzie z ciocią, wujkiem, braćmi i siostrami oraz ich dziećmi z pokaźnymi nagrodami i pensjami.
Pozostałe komentarze
Patryk20:58, 12.11.2025
Miasto absurdów 🤣
Sceptyk06:35, 13.11.2025
No i znowu ci Kazurianie!
aster10:14, 13.11.2025
Matko boska Kazurowska, miej pod opieką prawdziwych Warszawiaków, którym tęczowy Rafał zabrał na weekend metro! Jak mają dojechać do Arkadii? - przecież samochodem tam takie korki, że jeśli już to tylko metro, boltem/uberem? z tymi odmieńcami za kierownicą? pożal się boże komunikacją zastępczą? Kto to widział metro wyłączać w weekend? Gdyby inna partia rządziła, to jak normalni politycy, pieniądze by zajumali i remontu nie robili i by metro działało. A tak Rafał rzuca kłody pod nogi mieszkańcom ursynowa!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Burza wokół planu ogólnego. Część Ursynowa z zakazem
Ty **** w **** ***** nie będzie żadnej emigrantów. Za dwa lata najpóźniej zrobimy z wami taki porządek że bedą was z bruku zeskrobywać. Mamy już prezydenta a lada moment będziemy mieć rząd. Jesteście już gnijacymi trupami.
Do urzedniczki z rat
21:54, 2025-12-06
Burza wokół planu ogólnego. Część Ursynowa z zakazem
Na Stokłosach w spółdzielni smutek. Nasz prezes już niczego nie wybuduje. Ziemi nie sprzeda. Może tylko miastu oddawać to dzierżawiliśmy przez dekady. A takie miał plany. Taki ambitny był i mądry. Ale niestety wszyscy już wiemy, żeś ***** i **** w **** ******.
No i co
21:49, 2025-12-06
Skandynawska skromność wygrywa. Ursynoteka z drewna
Otóż ma i to dużo. Biblioteki publiczne nie są objęte egzemplarzem obowiązkowym. Dobrze byłoby zapoznać się z obowiązującym regułami, ale jak widzę, niewiedza przyczyną kompleksów. To się naprawdę da wyleczyć.
Ps
18:36, 2025-12-06
13-piętrowy wieżowiec zamiast biurowca Natpollu?
Trzeba na głowę upaść aby przy tak wąskiej ulicy jak Migdałowa /szer.jezdni 6m/ stawiać bloczysko na 704 mieszkania i do tego parter przeznaczony na usługi.Zrozumiałym jest ,że właściciel terenu na którym stoi NATPOLL chce jak najwięcej zarobić ,ale nie jest to właściwe miejsce na to.Obecnie ulicą,która "prawem kaduka" stała się ul.wewnętrzną SM Przy Metrze,przejeżdża codziennie ca 600 do 1000 pojazdów -w tym do stacji Orlen, mieszkańcy bloków przy ulicy i domu usługowo-handl.na rogu z Lanciego oraz os.segmentów i pawilonów usługowych przy Orlenie i nieraz nie sposób się przecisnąć ,a co by było gdyby doszło jeszcze z 500 pojazdów samych mieszkańców nowego bloku .To dobrze ,że Biuro Architektury trzyma rękę na pilsie i nie pozwala na wolną amerykankę. Podobne próby czyni też właściciel pawilonu Migdałowa 1-3 ale o nieco mniejszym potencjale bo planuje budynek 7-piętrowy i czeka z utęsknieniem na MPZP ,który może mu pomóc.Inaczej by było gdyby ul.Cynamonowa dochodziła do ul.Migdałowej ,jak to było jeszcze w latach 90 tych przed uwłaszczeniem się SBM Natolin na gruntach .Wtedy komunikacja z Natpollu byłaby inna ,ale wskutek rozdrapania gruntów przez sp-nie sytuacja sie zmieniła diametralnie
sadoba
17:28, 2025-12-06