O wiecznie spóźniających się autobusach linii 136 pisaliśmy już wielokrotnie. Na swojej bardzo długiej trasie prowadzącej z Woli przez Ochotę i Mokotów na Ursynów autobus potrafi się spóźnić nawet o godzinę i zwyczajnie wypaść z rozkładu.
- Czekanie na przystanku na 136 to jak czekanie na jednorożca. Cud, gdy przyjedzie punktualnie. Ja korzystam ze śledzenia na żywo w aplikacji, więc widzę te codzienne spóżnienia - mówi pasażer pan Andrzej.
Co ciekawe, 136 potrafi się spóźnić nawet na ursynowskiej trasie już po wyjeździe z przystanku Natolin Płn. Ma to związek najczęściej z opóźnionym przyjazdem na Ursynów.
[ZT]21573[/ZT]
Zarząd Transportu Miejskiego twierdzi, że zlokalizował i ustalił przyczyny opóźnień. Autobus w korku stoi najczęściej na Mokotowie, a dokładniej na tzw. Mordorze, czyli Służewcu.
- Wygląda na to, że pracownicy biur wrócili już z pracy zdalnej, znacząco wzrósł ruch drogowy, co spowodowało wzrost opóźnień autobusów, przede wszystkim 136 i 308 - analizowaliśmy dane z okresu październik-listopad - stwierdził rzecznik ZTM Tomasz Kunert.
Najgorzej kierowcy autobusów mają na ul. Konstruktorskiej między Racjonalizacji a Postępu oraz na ul. Postępu od Konstruktorskiej do Domaniewskiej. Na przykład autobus 136 między przystankiem Maklakiewicza a przystankiem Pozytywny Mokotów wg rozkładu powinien jechać zaledwie 2 minuty, a w rzeczywistości - przez korki - odcinek ten pokonuje w 30 minut! Jak mówi Kunert, zdarzało się też, że było 50 minut.
Od poniedziałku, 3 kwietnia ZTM wprowadza korekty tras autobusów - 136 i 308 na Służewcu. Linia 136, ale tylko w kierunku krańca Natolin Płn., pojedzie trasą: Żwirki i Wigury, Woronicza, Wołoska oraz Rzymowskiego, czyli nie będzie skręcać już w Racjonalizacji i Konstruktorską. Przystanek Pozytywny Mokotów 03 zostanie zawieszony. Trasa w kierunku Ostroroga nie zmieni się.
poniżej: mapa trasy 136 na Służewcu. Szara linia - nowa trasa w kierunku Natolina
Z kolei wybranie kursy linii 159 (nie dojeżdża na Ursynów) w dni powszednie pojadą CH Blue City, Opaczewska … al. Polski Walczącej, al. Becka, Czerniakowska, Gołkowska, Statkowskiego, Augustówka, EC Siekierki. Natomiast 308 zostanie skierowanie na nową trasę: Królikarnia, Woronicza, Racjonalizacji, Konstruktorska, zawrotka na rondzie Liczby Pi, Os. Nowy Mokotów, Konstruktorska, Racjonalizacji, Woronicza, Metro Wierzbno.
Nowe rozkłady jazdy są już dostępne na stronie WTP oraz w aplikacjach przejazdowych.
[ZT]9085[/ZT]
Misiek20:20, 30.03.2023
136 próbowałem jeździć, poddałem się, dojazd do metro Służew i tam przesiadka wychodziły dużo lepiej...
aka00:41, 31.03.2023
W niektórych miejscach może pomóc 504, ale tam jednak nie zatrzymuje się na Ursynowie, nawet na żądanie.
Unicorn09:07, 31.03.2023
Wiele lat 136 nie skręcał w Mordor, tylko jechał prosto Wołoską i mimo tego się niemiłosiernie spóźniał. Ta zmiana wiele w kwestii punktualności tej linii nie zmieni.
Halski09:11, 01.04.2023
Owszem ponieważ na obu krańcach w godzinach szczytu porannych i popołudniowych postoje są albo po 10 minut albo po 20 i w przypadku utrudnień Kierowca autobusu nie ma gdzie opóźnienia wytracić więc jest jak jest.
DBC09:52, 31.03.2023
Przebijanie się przez Mordor to dramat dla każdego kierowcy. Fatalnie skomunikowane miejsce.
Kiero10:52, 31.03.2023
Problemem generujacym korki w Mordorze jest skręt w prawo z Postępu w Marynarską.
Pacman 11:48, 31.03.2023
Dodać do tego należy, że niektórzy kierowcy jeżdżą jak święte krowy.
Halski09:08, 01.04.2023
Przepisowo jadą - źle, nieprzepisowo jadą - źle. Polska, typowe. Roszczeniowi ludzie to największe zło.
3 1
Naturalnie bo jest to linia przyspieszona to jak ma się zatrzymywać? W przypadku zatrzymania nawet na żądanie sens linii przyspieszonej mija się z celem ponieważ wydłuża się czas przejazdu a następnie dochodzi dodatkowy czas stania na sygnalizacjach świetlnych. Proszę trochę myśleć.