O potrzebie budowy nowego połączenia Ursynowa z Wilanowem słyszymy już od kilkudziesięciu lat. Ciszewskiego na Ursynowie kończy się przed skarpą w rejonie ulicy Kiedacza, jej projektanci z pewnością przewidywali kiedyś przedłużenie ulicy na Wilanów. O ulicy szeroko dyskutowano w poprzednim dziesięcioleciu, dzielnicy udało się namówić właścicielkę gruntów do ich sprzedania. Po czym, gdy miejskie młyny proceduralne związane z uzyskiwaniem pozwoleń ruszyły, ta sama właścicielka zaczęła w imieniu sąsiadów z osiedla Wzgórze Słowika skarżyć decyzje administracyjne.
O tych epickich bitwach sądowych pełnych zwrotów w akcji w sprawie Ciszewskiego-bis piszemy w artykule Budowa Ciszewskiego-bis. Drugie podejście po sądowych klęskach. Po licznych orzeczeniach oraz uchyleniu pozwolenia na budowę przez byłego wojewodę Konstantego Radziwiłła już w trakcie wyboru firmy budowlanej miasto postanowiło powtórzyć całą procedurę od nowa.
1 września 2023 roku ogłoszono kolejny przetarg na aktualizację projektu budowalnego ulicy Ciszewskiego-bis wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych niezbędnych do budowy. Jednym słowem urzędnicy ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta chcieli przerzucić stoczenie kolejnej bitwy z sąsiadami i ekologami o pozwolenia na budowę na firmę projektową, bo to ona będzie musiała wystarać się o zezwolenia.
SZRM ogłosił już wybranego wykonawcę spośród sześciu chętnych firm. Przedłużenie ulicy Ciszewskiego na Wilanów zaprojektuje firma JPPC Polska z Warszawy, która zainkasuje za swoje prace nieco ponad milion złotych, a więc o 200 tys. złotych mniej niż maksimum określone przez miasto. Na opracowanie projektów oraz uzyskanie wszystkich zezwoleń będzie miała 16 miesięcy.
[FOTORELACJA]4083[/FOTORELACJA]
Ten termin oznacza, że gotową dokumentację urzędnicy będą mieli w wakacje 2025 roku, pod warunkiem że sąsiedzi protestujący przeciwko budowie oraz ekolodzy, którzy wskazują, że inwestycja ma powstawać na cennym przyrodniczo terenie, skutecznie nie zaskarżą decyzji administracyjnych dotyczących drogi. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta szacuje, że ulicę - jeśli nie będzie przeszkód - uda się wybudować w latach 2026-2028.
A co z wydanymi pieniędzmi na poprzednie projekty? Zmarnują się?
- Poprzednia dokumentacja zostanie częściowo wykorzystana - informuje Ludwik Rakowski, burmistrz Wilanowa, którego dzielnica prowadziła sprawy środowiskowe inwestycji.
- Wydany wcześniej ZRID (rodzaj pozwolenia na budowę - dop. redakcji) został uchylony przez wojewodę Radziwiłła. Całą procedurę trzeba niestety powtórzyć - mówi Rakowski.
Przypomnijmy, ulica Ciszewskiego-bis miała być pierwszym połączeniem między dwiema dzielnicami. Jej projekty powstawały ponad 30 lat temu. Od kilku lat kierowcy mogą korzystać z ul. Korbońskiego, wybudowanej przez dzielnicę Ursynów oraz Wilanów, a od grudnia 2021 roku także z połączenia ulic Płaskowickiej i Branickiego oraz tunelu POW. Jest też Dolina Służewiecka, gdzie ruch po otwarciu obwodnicy znacznie zmalał.
Czy potrzebne jest więc kolejne połączenie? Wątpliwości mieli już ursynowscy radni, którzy apelowali o wstrzymanie inwestycji. Za jej kontynuacją opowiadają się jednak burmistrzowie obu dzielnic oraz stołeczny ratusz.
Miasto podkreśla, że nie będzie to szeroka ulica, a raczej 1,4-kilometrowa droga "sąsiedzka" z drogami rowerowymi, chodnikami, rondami. Na Ursynowie ulica będzie przebiegać w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla Wzgórza Słowika przy Kiedacza. Sąsiedzi nie wyobrażają sobie ulicy pod ich oknami, dlatego należy się spodziewać, że i tym razem powalczą o zablokowanie inwestycji.
Saruman09:48, 12.03.2024
Po co nam kolejna tranzytowa ulica generująca dodatkowy ruch i zapychająca, już i tak zapchany Ursynów?!!! A do tego zniszczy skarpę!!! Szanujmy przyrodę i zostawmy tą enklawę w spokoju!!!
Boom10:43, 12.03.2024
Dobra reklama wizerunkowa dla kandydata PiS, od razu jest spalony 🤣🤣🤣
HemiV810:49, 12.03.2024
Dodawanie połączeń tranzytowych jak na razie skutecznie zwiększa korki i problemy z parkowaniem na Ursynowie. Może tym razem stanie się cud i będzie inaczej?
meme17:17, 12.03.2024
każde dodatkowe połączenie sprzyja rozłożeniu ruchu pomiędzy dzielnicami, zwłaszcza w sytuacji durnych buspasów na dolince
jac.13:52, 13.03.2024
Zakładając, że to Wilanów korkuje ursynów to nowa przelotówka bliżej centrum skróci trasę przez ursynów, więc tak, powinna zmniejszyć korki w części naszej dzielnicy.
Art11:06, 12.03.2024
Uaktywnili się mieszkańcy Wzgórza Słowików :-)
To nie jest połączenie tranzytowe tylko potrzebna droga pomiędzy dzielnicami. Im takich połączeń będzie więcej, tym bardziej rozłoży się ruch.
Widać, że Państwo tęsknią za czasami, kiedy z Ursynowa do Wilanowa trzeba było jeździć przez Dolinkę Służewiecką pokonując trzykrotnie dłuższy dystans.
Jola14:12, 12.03.2024
Nie mieszkam tam, ale żal Skarpy, która i tak jest ostatnim skrawkiem dzikiej przyrody w tamtej okolicy. Przecięcie tego i tak niewielkiego obszaru drogą oznaczać będzie spaliny, hałas i śmierć dzikich zwierząt, saren, lisów. Chyba, że co 15 metrów będzie próg zwalniający. Inaczej cała masa *%#)!& też na motocyklach, będzie pędzić na złamanie karku i zrobi z tego miejsca koszmar. A jak nie progi to kamery i cyk, zdjęcie i mandacik po przekroczeniu 30km/h.
Saruman14:14, 12.03.2024
Akurat mieszkam na Imielinie i widzę, co się dzieje z Płaskowicką, KTÓRA MIAŁA NIE BYĆ ZAKORKOWANA, BO WSZYSCY MIELI JEŹDZIĆ TUNELEM. I nie jest im po drodze tunelem. Zwolennicy przedłużenia Ciszewskiego, to właśnie Ci, którym się nie chce jeździć tunelem i liczą, że tędy będą mniejsze korki. NIE będą! Ciszewskiego tak samo sie zatka!
Paulo15:17, 12.03.2024
Nie ma takiej ulicy, jak Płaskowicka.
Kon23:27, 12.03.2024
Saruman, nie blaznij sie juz slowiki. Przestan klamac i szykuj sie na budowe ulicy. TAM gdzie zawsze miala byc.
xxx12:06, 12.03.2024
Niech to w końcu zrobią. Nikt nie kazał tam mieszkać. O inwestycji wiadomo od zawsze. To jest bardzo potrzebna lokalna ulica.
Orany17:46, 12.03.2024
Lemingi potrzebują szybszego wyjazdu na wieś?
xxx08:58, 13.03.2024
W dupie z lemingami. Mieszkam tu od zawsze i od zawsze było wiadomo, że będzie tunel (też były protesty) i że będzie ta ulica. Nosz k... ileż można czekać?
URA13:00, 30.04.2024
Tobie też nikt nie każe tu mieszkać
zm13:17, 12.03.2024
Ulica jest bardzo potrzebna odciązy zakorkowaną ulicę Płaskowickiej
metro ursynów 13:55, 12.03.2024
kolejne tysiące samochodów na ulicach ursynowa to to czego nam potrzeba!!! 😡 pomyślcie że ci ludzie z wilanowa mają tu po co przyjeżdżać szkoły baseny sport a my na wilanów ??? po co tam jeździć. dla nas zero korzyści
bike14:22, 12.03.2024
Tam jest potrzebna dwukierunkowa rowerostrada, łącząca Ursynów z Wilanowem.
xxx08:59, 13.03.2024
też
Zgadza się 10:09, 14.03.2024
Koniecznie w tęczowe paski
Pokrzywdzeni14:27, 12.03.2024
Prośba o zajęcie się działalnością OPS Ursynów
lmfao14:53, 12.03.2024
"Sąsiedzi nie wyobrażają sobie ulicy pod ich oknami, dlatego należy się spodziewać, że i tym razem powalczą o zablokowanie inwestycji" śmiechu warte, szczury żyjące w klatce nie mają prawa dyskutować.
Haha 21:52, 13.03.2024
ulicy nie będzie :) i tym razem załatwimy ze plany przedłużenia ciszewskiego będą tylko planami :)
MZC15:26, 14.03.2024
W "słowikach" mieszka święty Jurek, więc zapomnij ze jakakolwiek ulica tam powstanie
marekk15:54, 12.03.2024
mieszkancy wzgorza slowikow wiedzieli na etapie kupna mieszkania ze tam ma byc trasa. Mialem tam rezerwacje na mieszkanie w bloku przystajacym do ulicy w 2013 i pamietam dokladnie rozmowe z pania od dewelopera....
meme17:15, 12.03.2024
Budować! SUBITO!
,,Sąsiedzi nie wyobrażają sobie ulicy pod ich oknami,, - to zapraszam wyp..rowadzić się na wieś, wiedziały gały co i gdzie budowały i kupowały...
Kon23:33, 12.03.2024
Ktora opcja polityczna w obecnych lokalnych wyborach moze sie pochwalic poparciem jak najszybszej budowy PRAWDZIWEGO polaczenia Ursynowa z Wilanowem ?
Boom08:09, 13.03.2024
Żadna. Oni chcą ograniczać przepustowość dróg i udawać że problem sam zniknie. No oczywiście PiS obieca też wszystko, ale kto by ich traktował poważnie. 🤣🤣🤣
ursynowiak23:53, 12.03.2024
A kto w ogóle wydał pozwolenie na budowę tych chałup ze zdjęcia? W pasie drogi są. Jakby nie można było ich wybudować 10 metrów dalej.
MrFrosty00:28, 13.03.2024
tak, za mało samochodów wjeżdża na Ursynów przez te wszystkie ostatnie połączenia przez skarpę. Jeszcze jedno jest konieczne.
Brum09:45, 13.03.2024
Postawić słowikom 5 metrowy ekran wzdłuż budynków i z głowy. Ta ulica jest potrzebna.
Rumburak10:14, 13.03.2024
Proszę o podanie nazwisk i komitetów radnych, którzy apelowali o zablokowanie inwestycji. Będę o nich rozmyślał codziennie stojąc w korku na Rosoła. Aż do wyborów!
jac.13:49, 13.03.2024
Połączenia z Wilanowem już są, więc korki z powodu Wilanowa już się pojawiły i się nie zmniejszą. Dodanie kolejnego, bliżej centrum sprawi skrócenie drogi tego ruchu tranzytowego przez Ursynów. Jako taka ma duży sens.
meme14:14, 13.03.2024
co ty bredzisz? połączenie wilanowa z ursynowem jest tylko jedno! czyli przez branickiego.
orszady to nie wiem czy jeszcze jest otwarte i przejezdne...
Boom14:22, 13.03.2024
A Korbońskiego to co?
meme17:36, 13.03.2024
korbońskiego to połaczenie powsinek i kabaty a nie wilanów i ursynów.
Boom18:37, 13.03.2024
Połączenie niby czego? Nie ma dzielnicy Kabaty, tak samo jak Powsinka. To jest administracyjnie Ursynów i Wilanów.
Maria 14:40, 13.03.2024
Tylko ruch pieszo-rowerowy. Ulica otwarta dla samochód będzie wiecznie zapchana, głośna i śmierdząca. Ja chętnie zagłosuję na kandydatów, którzy NIE CHCĄ tej inwestycji.
Maxiuuu14:46, 13.03.2024
Bez sensu, całe masy słoików z wilanowa ze słomą w butach będą pchać się kolejną drogą na Ursynów
Waw15:47, 13.03.2024
Po co niszczyć skarpę i zieleń jak obok jest tunel
Rumburak16:04, 13.03.2024
A gdzie jest wjazd do tunelu od struny Wilanowa?
Sroka21:45, 13.03.2024
Precz z niszczeniem przyrody!!!
meme16:31, 14.03.2024
przecz ze słowikami i ze srokami także
Nie dla kolejnej śmi19:51, 15.03.2024
Połączenie Ursynowa z Wilanowem już jest. Wyrzucanie pieniędzy na budowę kolejnego udogodnienia dla samochodziarzy kosztem unikalnej przyrody to zwykłe szkodnictwo.
Nddtj19:59, 15.03.2024
Zagłosuję na każdego, kto zablokuje ten szkodliwy pomysł. Tak dla przyrody.
Miszcz13:03, 30.04.2024
Bez sensu, teraz jak otworzyli POW i Branickiego, plus dalej Korbońskiego pchać się przez skarpę. VETO
Greg08:55, 20.09.2024
Wycięcie przyrody na tym odcinku spowoduje większe wylewanie potoku służewieckiego, niż miało to miejsce w sierpniu b.r. i zalewanie m.in. osiedla między Arbuzową a Wilanowską. Czy obecne zdarzenia z południa Polski niczego nas nie nauczą? I piszę to z pozycji zmotoryzowanego mieszkańca miasteczka Wilanów, któremu to połączenie raczej ułatwiłoby przemieszczanie się. Obecne trzy są w zupełności wystarczające, oczywiście po zakończeniu działań tego nieszczęsnego Budimexu.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
27 13
nie wiem po co wam, ale nam jest potrzebne to dodatkowe połączenie obu dzielnic.
25 9
Ta ulica nie zapcha Ursynowa, a odwrotnie - odetka go gdyż wyprowadzi wiele samochodów na Wilanów, szczególnie te jadące z Mordoru.
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.