Zamknij

Co dalej z Ciszewskiego-bis? Kolejna próba rozpoczęcia inwestycji

09:36, 12.03.2024 Aktualizacja: 13:24, 12.03.2024
Skomentuj SZRM SZRM

Miała powstać najpierw do 2029 roku, później do 2024. Teraz mówi się o 2028. Ciszewskiego bis - ulica blokowana przez sąsiadów, przecinająca cenne przyrodniczo tereny - będzie ponownie projektowana. Miasto wybrało właśnie wykonawcę, którego zadaniem będzie także zdobycie wszystkich niezbędnych pozwoleń, co dotychczas było prawdziwą drogą przez mękę.

Portal

haloursynow.pl

Napisał o tym

pierwszy

O potrzebie budowy nowego połączenia Ursynowa z Wilanowem słyszymy już od kilkudziesięciu lat. Ciszewskiego na Ursynowie kończy się przed skarpą w rejonie ulicy Kiedacza, jej projektanci z pewnością przewidywali kiedyś przedłużenie ulicy na Wilanów. O ulicy szeroko dyskutowano w poprzednim dziesięcioleciu, dzielnicy udało się namówić właścicielkę gruntów do ich sprzedania. Po czym, gdy miejskie młyny proceduralne związane z uzyskiwaniem pozwoleń ruszyły, ta sama właścicielka zaczęła w imieniu sąsiadów z osiedla Wzgórze Słowika skarżyć decyzje administracyjne. 

O tych epickich bitwach sądowych pełnych zwrotów w akcji w sprawie Ciszewskiego-bis piszemy w artykule Budowa Ciszewskiego-bis. Drugie podejście po sądowych klęskach. Po licznych orzeczeniach oraz uchyleniu pozwolenia na budowę przez byłego wojewodę Konstantego Radziwiłła już w trakcie wyboru firmy budowlanej miasto postanowiło powtórzyć całą procedurę od nowa.

Rozstrzygnięto powtórny przetarg

1 września 2023 roku ogłoszono kolejny przetarg na aktualizację projektu budowalnego ulicy Ciszewskiego-bis wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych niezbędnych do budowy. Jednym słowem urzędnicy ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta chcieli przerzucić stoczenie kolejnej bitwy z sąsiadami i ekologami o pozwolenia na budowę na firmę projektową, bo to ona będzie musiała wystarać się o zezwolenia.

SZRM ogłosił już wybranego wykonawcę spośród sześciu chętnych firm. Przedłużenie ulicy Ciszewskiego na Wilanów zaprojektuje firma JPPC Polska z Warszawy, która zainkasuje za swoje prace nieco ponad milion złotych, a więc o 200 tys. złotych mniej niż maksimum określone przez miasto. Na opracowanie projektów oraz uzyskanie wszystkich zezwoleń będzie miała 16 miesięcy.

[FOTORELACJA]4083[/FOTORELACJA]

Ten termin oznacza, że gotową dokumentację urzędnicy będą mieli w wakacje 2025 roku, pod warunkiem że sąsiedzi protestujący przeciwko budowie oraz ekolodzy, którzy wskazują, że inwestycja ma powstawać na cennym przyrodniczo terenie, skutecznie nie zaskarżą decyzji administracyjnych dotyczących drogi. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta szacuje, że ulicę - jeśli nie będzie przeszkód - uda się wybudować w latach 2026-2028.

A co z wydanymi pieniędzmi na poprzednie projekty? Zmarnują się?

- Poprzednia dokumentacja zostanie częściowo wykorzystana - informuje Ludwik Rakowski, burmistrz Wilanowa, którego dzielnica prowadziła sprawy środowiskowe inwestycji.

- Wydany wcześniej ZRID (rodzaj pozwolenia na budowę - dop. redakcji) został uchylony przez wojewodę Radziwiłła. Całą procedurę trzeba niestety powtórzyć - mówi Rakowski.

Miasto: To będzie "sąsiedzka ulica"

Przypomnijmy, ulica Ciszewskiego-bis miała być pierwszym połączeniem między dwiema dzielnicami. Jej projekty powstawały ponad 30 lat temu. Od kilku lat kierowcy mogą korzystać z ul. Korbońskiego, wybudowanej przez dzielnicę Ursynów oraz Wilanów, a od grudnia 2021 roku także z połączenia ulic Płaskowickiej i Branickiego oraz tunelu POW. Jest też Dolina Służewiecka, gdzie ruch po otwarciu obwodnicy znacznie zmalał.

Czy potrzebne jest więc kolejne połączenie? Wątpliwości mieli już ursynowscy radni, którzy apelowali o wstrzymanie inwestycji. Za jej kontynuacją opowiadają się jednak burmistrzowie obu dzielnic oraz stołeczny ratusz.

Miasto podkreśla, że nie będzie to szeroka ulica, a raczej 1,4-kilometrowa droga "sąsiedzka" z drogami rowerowymi, chodnikami, rondami. Na Ursynowie ulica będzie przebiegać w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla Wzgórza Słowika przy Kiedacza. Sąsiedzi nie wyobrażają sobie ulicy pod ich oknami, dlatego należy się spodziewać, że i tym razem powalczą o zablokowanie inwestycji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(49)

SarumanSaruman

41 64

Po co nam kolejna tranzytowa ulica generująca dodatkowy ruch i zapychająca, już i tak zapchany Ursynów?!!! A do tego zniszczy skarpę!!! Szanujmy przyrodę i zostawmy tą enklawę w spokoju!!!

09:48, 12.03.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

memememe

27 13

nie wiem po co wam, ale nam jest potrzebne to dodatkowe połączenie obu dzielnic.

17:16, 12.03.2024

albertalbert

25 9

Ta ulica nie zapcha Ursynowa, a odwrotnie - odetka go gdyż wyprowadzi wiele samochodów na Wilanów, szczególnie te jadące z Mordoru.

18:16, 12.03.2024

KonKon

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BoomBoom

14 22

Dobra reklama wizerunkowa dla kandydata PiS, od razu jest spalony 🤣🤣🤣

10:43, 12.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HemiV8HemiV8

29 40

Dodawanie połączeń tranzytowych jak na razie skutecznie zwiększa korki i problemy z parkowaniem na Ursynowie. Może tym razem stanie się cud i będzie inaczej?

10:49, 12.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

memememe

15 7

każde dodatkowe połączenie sprzyja rozłożeniu ruchu pomiędzy dzielnicami, zwłaszcza w sytuacji durnych buspasów na dolince

17:17, 12.03.2024

jac.jac.

6 4

Zakładając, że to Wilanów korkuje ursynów to nowa przelotówka bliżej centrum skróci trasę przez ursynów, więc tak, powinna zmniejszyć korki w części naszej dzielnicy.

13:52, 13.03.2024

ArtArt

57 34

Uaktywnili się mieszkańcy Wzgórza Słowików :-)
To nie jest połączenie tranzytowe tylko potrzebna droga pomiędzy dzielnicami. Im takich połączeń będzie więcej, tym bardziej rozłoży się ruch.
Widać, że Państwo tęsknią za czasami, kiedy z Ursynowa do Wilanowa trzeba było jeździć przez Dolinkę Służewiecką pokonując trzykrotnie dłuższy dystans.

11:06, 12.03.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

JolaJola

10 18

Nie mieszkam tam, ale żal Skarpy, która i tak jest ostatnim skrawkiem dzikiej przyrody w tamtej okolicy. Przecięcie tego i tak niewielkiego obszaru drogą oznaczać będzie spaliny, hałas i śmierć dzikich zwierząt, saren, lisów. Chyba, że co 15 metrów będzie próg zwalniający. Inaczej cała masa *%#)!& też na motocyklach, będzie pędzić na złamanie karku i zrobi z tego miejsca koszmar. A jak nie progi to kamery i cyk, zdjęcie i mandacik po przekroczeniu 30km/h.

14:12, 12.03.2024

SarumanSaruman

11 22

Akurat mieszkam na Imielinie i widzę, co się dzieje z Płaskowicką, KTÓRA MIAŁA NIE BYĆ ZAKORKOWANA, BO WSZYSCY MIELI JEŹDZIĆ TUNELEM. I nie jest im po drodze tunelem. Zwolennicy przedłużenia Ciszewskiego, to właśnie Ci, którym się nie chce jeździć tunelem i liczą, że tędy będą mniejsze korki. NIE będą! Ciszewskiego tak samo sie zatka!

14:14, 12.03.2024

PauloPaulo

18 0

Nie ma takiej ulicy, jak Płaskowicka.

15:17, 12.03.2024

KonKon

12 4

Saruman, nie blaznij sie juz slowiki. Przestan klamac i szykuj sie na budowe ulicy. TAM gdzie zawsze miala byc.

23:27, 12.03.2024

xxxxxx

62 32

Niech to w końcu zrobią. Nikt nie kazał tam mieszkać. O inwestycji wiadomo od zawsze. To jest bardzo potrzebna lokalna ulica.

12:06, 12.03.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

OranyOrany

4 18

Lemingi potrzebują szybszego wyjazdu na wieś?

17:46, 12.03.2024

xxxxxx

13 3

W dupie z lemingami. Mieszkam tu od zawsze i od zawsze było wiadomo, że będzie tunel (też były protesty) i że będzie ta ulica. Nosz k... ileż można czekać?

08:58, 13.03.2024

URAURA

0 0

Tobie też nikt nie każe tu mieszkać

13:00, 30.04.2024

zmzm

49 31

Ulica jest bardzo potrzebna odciązy zakorkowaną ulicę Płaskowickiej

13:17, 12.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

metro ursynów metro ursynów

31 52

kolejne tysiące samochodów na ulicach ursynowa to to czego nam potrzeba!!! 😡 pomyślcie że ci ludzie z wilanowa mają tu po co przyjeżdżać szkoły baseny sport a my na wilanów ??? po co tam jeździć. dla nas zero korzyści

13:55, 12.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bikebike

23 22

Tam jest potrzebna dwukierunkowa rowerostrada, łącząca Ursynów z Wilanowem.

14:22, 12.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xxxxxx

2 0

też

08:59, 13.03.2024

Zgadza się Zgadza się

1 1

Koniecznie w tęczowe paski

10:09, 14.03.2024

PokrzywdzeniPokrzywdzeni

3 1

Prośba o zajęcie się działalnością OPS Ursynów

14:27, 12.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lmfaolmfao

21 13

"Sąsiedzi nie wyobrażają sobie ulicy pod ich oknami, dlatego należy się spodziewać, że i tym razem powalczą o zablokowanie inwestycji" śmiechu warte, szczury żyjące w klatce nie mają prawa dyskutować.

14:53, 12.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Haha Haha

3 3

ulicy nie będzie :) i tym razem załatwimy ze plany przedłużenia ciszewskiego będą tylko planami :)

21:52, 13.03.2024

MZCMZC

2 1

W "słowikach" mieszka święty Jurek, więc zapomnij ze jakakolwiek ulica tam powstanie

15:26, 14.03.2024

marekkmarekk

43 15

mieszkancy wzgorza slowikow wiedzieli na etapie kupna mieszkania ze tam ma byc trasa. Mialem tam rezerwacje na mieszkanie w bloku przystajacym do ulicy w 2013 i pamietam dokladnie rozmowe z pania od dewelopera....

15:54, 12.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

memememe

35 18

Budować! SUBITO!
,,Sąsiedzi nie wyobrażają sobie ulicy pod ich oknami,, - to zapraszam wyp..rowadzić się na wieś, wiedziały gały co i gdzie budowały i kupowały...

17:15, 12.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KonKon

16 4

Ktora opcja polityczna w obecnych lokalnych wyborach moze sie pochwalic poparciem jak najszybszej budowy PRAWDZIWEGO polaczenia Ursynowa z Wilanowem ?

23:33, 12.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

3 4

Żadna. Oni chcą ograniczać przepustowość dróg i udawać że problem sam zniknie. No oczywiście PiS obieca też wszystko, ale kto by ich traktował poważnie. 🤣🤣🤣

08:09, 13.03.2024

ursynowiakursynowiak

21 8

A kto w ogóle wydał pozwolenie na budowę tych chałup ze zdjęcia? W pasie drogi są. Jakby nie można było ich wybudować 10 metrów dalej.

23:53, 12.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MrFrostyMrFrosty

12 23

tak, za mało samochodów wjeżdża na Ursynów przez te wszystkie ostatnie połączenia przez skarpę. Jeszcze jedno jest konieczne.

00:28, 13.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrumBrum

15 12

Postawić słowikom 5 metrowy ekran wzdłuż budynków i z głowy. Ta ulica jest potrzebna.

09:45, 13.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RumburakRumburak

16 9

Proszę o podanie nazwisk i komitetów radnych, którzy apelowali o zablokowanie inwestycji. Będę o nich rozmyślał codziennie stojąc w korku na Rosoła. Aż do wyborów!

10:14, 13.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jac.jac.

10 11

Połączenia z Wilanowem już są, więc korki z powodu Wilanowa już się pojawiły i się nie zmniejszą. Dodanie kolejnego, bliżej centrum sprawi skrócenie drogi tego ruchu tranzytowego przez Ursynów. Jako taka ma duży sens.

13:49, 13.03.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

memememe

1 5

co ty bredzisz? połączenie wilanowa z ursynowem jest tylko jedno! czyli przez branickiego.
orszady to nie wiem czy jeszcze jest otwarte i przejezdne...

14:14, 13.03.2024

BoomBoom

2 2

A Korbońskiego to co?

14:22, 13.03.2024

memememe

2 3

korbońskiego to połaczenie powsinek i kabaty a nie wilanów i ursynów.

17:36, 13.03.2024

BoomBoom

4 2

Połączenie niby czego? Nie ma dzielnicy Kabaty, tak samo jak Powsinka. To jest administracyjnie Ursynów i Wilanów.

18:37, 13.03.2024

Maria Maria

11 12

Tylko ruch pieszo-rowerowy. Ulica otwarta dla samochód będzie wiecznie zapchana, głośna i śmierdząca. Ja chętnie zagłosuję na kandydatów, którzy NIE CHCĄ tej inwestycji.

14:40, 13.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaxiuuuMaxiuuu

6 16

Bez sensu, całe masy słoików z wilanowa ze słomą w butach będą pchać się kolejną drogą na Ursynów

14:46, 13.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WawWaw

9 15

Po co niszczyć skarpę i zieleń jak obok jest tunel

15:47, 13.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RumburakRumburak

8 2

A gdzie jest wjazd do tunelu od struny Wilanowa?

16:04, 13.03.2024

SrokaSroka

8 13

Precz z niszczeniem przyrody!!!

21:45, 13.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

memememe

2 4

przecz ze słowikami i ze srokami także

16:31, 14.03.2024

Nie dla kolejnej śmiNie dla kolejnej śmi

5 4

Połączenie Ursynowa z Wilanowem już jest. Wyrzucanie pieniędzy na budowę kolejnego udogodnienia dla samochodziarzy kosztem unikalnej przyrody to zwykłe szkodnictwo.

19:51, 15.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NddtjNddtj

5 4

Zagłosuję na każdego, kto zablokuje ten szkodliwy pomysł. Tak dla przyrody.

19:59, 15.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MiszczMiszcz

3 0

Bez sensu, teraz jak otworzyli POW i Branickiego, plus dalej Korbońskiego pchać się przez skarpę. VETO

13:03, 30.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GregGreg

2 0

Wycięcie przyrody na tym odcinku spowoduje większe wylewanie potoku służewieckiego, niż miało to miejsce w sierpniu b.r. i zalewanie m.in. osiedla między Arbuzową a Wilanowską. Czy obecne zdarzenia z południa Polski niczego nas nie nauczą? I piszę to z pozycji zmotoryzowanego mieszkańca miasteczka Wilanów, któremu to połączenie raczej ułatwiłoby przemieszczanie się. Obecne trzy są w zupełności wystarczające, oczywiście po zakończeniu działań tego nieszczęsnego Budimexu.

08:55, 20.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%