Nowy parking P&R na Kabatach? Władze miasta nie planują inwestycji, mimo iż takie miejsce przewiduje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego na budowę parkingu podziemnego nie ma funduszy. Przedstawiono też argument o niewielkim zapełnieniu pozostałych parkingów "Parkuj i Jedź" na Ursynowie, szczególnie obiektu przy metrze Stokłosy.
Problemy z parkowaniem na Kabatach są jednak faktem. Po zlikwidowaniu parkingu po byłym Tesco mieszkańcy nie mają gdzie postawić swoich aut. Uliczki na Kabatach codziennie są zalewane parkującymi samochodami z podwarszawskich miejscowości.
Lokalne stowarzyszenie Otwarty Ursynów ma pomysł, jak ograniczyć wlewanie się aut spoza stolicy przez ul. Korbońskiego i Rosnowskiego na Kabaty. Proponuje wybudowanie parkingu "Parkuj i Jedź" nie na Ursynowie, ale na południu Wilanowa.
Ograniczenie liczby aut wjeżdżających na obszar dzielnicy jest kluczowe dla zapewnienia odpowiedniej jakości życia mieszkańców Ursynowa. Intensywny ruch generuje niebezpieczeństwo wypadków, zanieczyszcza powietrze, powoduje hałas, tworzy korki i co najbardziej uciążliwe dla mieszkańców znacząco pogarsza bilans miejsc parkingowych w okolicach stacji metra
- czytamy w petycji, z którą kilka dni temu wystartował Otwarty Ursynów
Otwarty Ursynów proponuje lokalizację nowego parkingu przy ul. Pałacowej, w okolicy wjazdu w ul. Korbońskiego.
- Dotarliśmy do informacji, iż w dzielnicy Wilanów jest przygotowywany od lat plan zagospodarowania przestrzennego, w którym jest ujęta funkcja parkingu P&R. Zatem taka lokalizacja w tym miejscu była rozważana - mówi radny Piotr Skubiszewski z Otwartego Ursynowa.
Kierowcy, którzy faktycznie zdecydowaliby się na skorzystanie z tego parkingu, musieliby do swojej trasy włączyć kolejny środek transportu, czyli autobus. Autorzy petycji proponują utworzenie specjalnej linii, która jeździłaby stamtąd do stacji metra Kabaty.
I to jest największa wada pomysłu Otwartego Ursynowa - twierdzą krytycy.
W mojej ocenie propozycja budowy P&R w Wilanowie, z którego ludzie mieliby się przesiadać do autobusu, a następnie do metra, żeby jechać w kierunku centrum, jest, mówiąc delikatnie, oderwana od rzeczywistości. Jeśli parkingi tego typu mają spełniać swoją funkcję, to muszą ułatwiać ludziom dojazd do pracy, a nie komplikować
- komentuje Maciej Antosiuk z Projektu Ursynów.
Otwarty Ursynów w ramach uzasadnienia swojej petycji dokonał samodzielnych pomiarów, z których wynika, że w ciągu dwóch godzin (od godz. 7 do 9 rano) ul. Rosnowskiego na Ursynów wjeżdża ponad 1,6 tys. pojazdów.
Ubolewam, że przed i po otwarciu ul. Korbońskiego i ul. Rosnowskiego władze Warszawy nie zajęły się tematem "Parkuj i Jedź". Oczywiste było i jest, że otwarcie tej drogi spowodowało, że na Ursynów od południa wjeżdża większa ilość samochodów
- mówi Cezary Holdenmajer z Otwartego Ursynowa.
Docelowo Otwarty Ursynów wyobraża sobie jeszcze jeden parking tego typu.
- Ta istniejąca sieć parkingów w naszej opinii nie jest wystarczająca, oprócz parkingu przy Korbońskiego, powinien też powstać parking wzdłuż Puławskiej - dodaje Skubiszewski.
Petycja online, którą mogą podpisywać mieszkańcy, dostępna jest na tej stronie. Na razie poparło ją 60 osób. Po zakończeniu zbierania podpisów zostanie ona przekazana do władz Warszawy.
???12:26, 12.12.2023
Byłby pełny jak P+R przy metrze Stokłosy. Już widzę te tłumy, które zostawiają tam samochód.
Kabacki Dukt12:39, 12.12.2023
Dobry pomysł. Nie za bardzo widzę to przy tesco ale na obrzeżach to niech budują. Podpisałem.
nnn12:54, 12.12.2023
Bez sensu robić parking na Wilanowie żeby odciążyc Kabaty.
Misiek15:47, 12.12.2023
Klasyczny przykład polskiego cwaniactwa.
Na całym świecie OSTATNIA stacja metra to P&R - tak było to zresztą planowane 50 lat temu.
Tymczasem cwaniaki wprowadzili się na Kabaty by mieć wygodne metro ale P&R już nie chcą...
P&R zdecydowanie powinien być na Kabatach...
Jedyna alternatywa to przedłużenie metra do Józefosławia...
Użytkownik17:39, 12.12.2023
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Góra Kalwaria23:00, 12.12.2023
Po co mam parkować obok przystanku autobusowego, żeby autobusem dojechać do metra?
Jak mogę zaparkować od razu obok metra?
Dedek03:09, 13.12.2023
Problem dotyczy nie tylko Kabat..To samo przy Koncertowej. Rodzice podwożą dzieciaki do przedszkola czy szkoly a potem idą już do metra zostawiajac swoje samochody wlasnie na tej ulicy.. . W rezultacie mieszkancy Koncertowej nie mają gdzie parkowac....
xyz12:16, 13.12.2023
W sumie przy samym metrze jest tak dobra komunikacja, że obecnie w rejonie jednej ze stacji metra wybudowano budynek bez parkingu dla mieszkańców, aby zamiast na samochody postawili na komunikację miejską. Myślę że ten trend będzie kontynuowany.
Tubylec22:16, 13.12.2023
Może i byłby to dobry pomysł jakby tramwaj dociągnąć do Powsina lub przedłużyć tam metro.
Boom12:40, 14.12.2023
Będzie tak samo pusty jak ten na Stokłosach.
A nowi mieszkańcy Ursynowa, zamiast pisać o tych fantastycznych pomysłach, to niech nie wymyślają koła na nowo, tylko sięgną np. do archiwum. Temat był wałkowany wiele razy.
albert22:19, 18.01.2024
Parking przy Stokłosach jest pusty bo brak informacji o pustych miejscach. Powinny być tablice wyświetlające ilość wolnych miejsc przy dojeździe do Kabat od strony Wilanowa oraz od strony Puławskiej.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
11 1
Tak, już widzę jak kierowcy grzecznie parkują w Powsinie i truchtają do autobusu który ich podwiezie do metra.
6 1
Idiotyzm - PR buduje się przy ostatniej stacji metra a nie parę km od niej...