Warszawskie i podwarszawskie stacje wyczekiwania otrzymają nowe karetki o wartości ponad 8 mln zł. Będą to pojazdy najnowszej generacji i z najnowocześniejszym wyposażeniem w Europie - pochwalił się należący do samorządu wojewódzkiego „Meditrans”.
Nowe ambulanse trafią na Ursynów, na Wolę, Ochotę, Bemowo, Białołękę, Mokotów, Targówek, a także do Otwocka, Pruszkowa i Piaseczna.
W naszej dzielnicy nowa „żółta” karetka będzie służyć na przemian w jednym z punktów wyczekiwania w dzielnicy - przy ul. Jastrzębowskiego lub w Szpitalu Południowym przy Pileckiego.
Stołeczne Pogotowie Ratunkowe w Warszawie to jedna z najbardziej zapracowanych stacji w Polsce. W 2024 roku warszawscy ratownicy wyjechali ponad 254 tys. razy.To oznacza, że wzięli udział w ponad 7,32 proc. wszystkich interwencji medycznych w kraju. Ambulanse pokonują rocznie prawie 4 miliony kilometrów. Nic dziwnego, że są bardzo wyeksploatowane.
Ratownicy „Meditransu” będą teraz jeździć nowymi, dobrze wyposażonymi i przede wszystkim bezpiecznymi ambulansami nowej generacji, które zastąpią wysłużone karetki. Dzięki temu nasz tabor jest najnowocześniejszy w Polsce i tej części Europy
- mówi marszałek województwa Adam Struzik.
Pogotowie Ratunkowe w Warszawie od jakiegoś czasu zwiększa liczbę zespołów ratownictwa medycznego. Od stycznia 2025 roku jest ich już 90 i działają one w 41 stacjach wyczekiwania. W październiku 2023 roku po groźbach wypowiedzenia umowy najmu stacji w budynku SMB „Stokłosy” przy Jastrzębowskiego, pogotowie zdecydowało się uruchomić drugą stację na Ursynowie - przy Szpitalu Południowym. Dzięki temu poprawiła się dostępność karetki dla południowych części Ursynowa i sąsiednich miejscowości.
[ZT]24215[/ZT]
Co ciekawe, wszystkie ambulanse w naszym rejonie zostały już wymienione i są nowej generacji. Spełniają też najnowsze wymagania.
Z systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego w naszym rejonie operacyjnym odchodzą białe ambulanse, które służyły nam przez kilkadziesiąt lat. To historyczny dzień, bo od dzisiaj będą jeździć wyłącznie żółte karetki. Najstarszy ambulans ma 4 lata, najmłodsze pojazdy – miesiąc
- mówi Karol Bielski, dyrektor Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” SPZOZ w Warszawie.
Żółte ambulanse najnowszej, trzeciej generacji mają najnowocześniejsze wyposażenie dostępne w Europie. Powstały na bazie modelu marki Volkswagen Crafter i zostały wyprodukowane w 2024 roku. Są przystosowane do przewozu 4 osób w pozycji siedzącej i 1 osoby w pozycji leżącej. Ambulanse zostały wyposażone w elektryczne nosze oraz urządzenie do dezynfekcji powietrza i powierzchni wewnątrz pojazdu. Samochody mają nowe, jeszcze bardziej widocznie oświetlenie i głośniejsze sygnały dźwiękowe. Koszt zakupu jednego ambulansu wynosi 670 tys. zł, a wartość wszystkich 12 pojazdów to ponad 8 mln złotych.
Pogotowie Ratunkowe w Warszawie jest pierwszą stacją pogotowia ratunkowego w Polsce, która spełnia wymogi rozporządzenia Ministra Zdrowia z 2023 roku nakładającego na dysponentów obowiązek wprowadzenia do systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego ambulansów w kolorze żółtym do końca 2030 roku - pochwalił się Meditrans.
Pacjent19:40, 09.04.2025
Lepiej w takiej nowoczesnej umrzeć czekając na przyjęcie przed sorem/szpitalem niż w starego typu...
Robb16:25, 10.04.2025
Służba zdrowia to totalna ruina gdzie strach leczyć siebie i bliskich bo można umrzeć ale najważniejsze, że karetka najnowocześniejsza...ostry stan umysłu!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Co dalej z wiaduktem na Pileckiego?
Trzaskowski likwiduje zdobycze cywilizacyjne: przejścia podziemne i nad ulicami, tunele i wiadukty. Król słoików to niszczyciel infrastruktury!
Tmk
14:26, 2025-07-29
Gabaryty tygodniami leżą przy śmietnikach
Czy jest na to rada? Owszem, jest. Zwiekszyc oplaty. To jedyne rozwiazanie znane decydentom. Ewentualnie sprzedac Niemcom albo zymianom. Tu nic sie nie da, nic sie nie oplaci, globalne *%#)!& postepuje, wszyscy do schronow.
Wiochmen von Stoklos
14:18, 2025-07-29
Co dalej z wiaduktem na Pileckiego?
Jak zwykle wysyp ruskich czyli pisowskich trolli, nikt z redakcji nie czyta tego głana?
Wojtek
13:19, 2025-07-29
Co dalej z wiaduktem na Pileckiego?
Trzeba się będzie napracować, żeby odbudować Warszawę po rządach Trzaskowskiego i jego ekologicznych kolegach z mafii deweloperskiej. Zrozumcie ursynowscy dziadersi, że to nie jest tak jak wam w TVN mówią, nie jesteście elitą intelektualną od tego, że zagłosowaliście na Trzaskowskiego. Jesteście tak samo *%#)!& jak wyborcy PIS, tylko łyknęliście inną propagandę.
Wck
12:12, 2025-07-29