Na kilka miesięcy dziś wieczorem budowniczy Południowej Obwodnicy Warszawy zmienią zasady ruchu przy skrzyżowaniu alei KEN z Płaskowickiej. Ruch skierowany zostanie na drogę tymczasową, a dotychczasowa nitka alei zostanie zamknięta. Największe zmiany czekają pieszych i rowerzystów.
Do końca roku zabrane przez budowlańców ulice poprzeczne wzdłuż ul. Płaskowickiej wrócą do dyspozycji kierowców. Najpierw otwarta zostanie ul. Braci Wagów, w dalszej kolejności (ale już prawdopodobnie w przyszłym roku) ul. Lanciego. Na "swoje miejsca" wrócą też Stryjeńskich i Pileckiego oraz al. KEN. Tzw. bypassy, które pozwalały zachować ruch na osi północ-południe i bez przeszkód kontynuować budowę tunelu zaczną znikać jesienią.
Na razie Astaldi "wygina" kolejną - trzecią po Pileckiego i Stryjeńskich - ulicę, pod którą musi zbudować fragment tunelu. Dziś po godz. 22:00 zmieni się przebieg alei Komisji Edukacji Narodowej.
Ruch w ciągu al. KEN od strony Lasu Kabackiego zostanie przełożony na drogę techniczną, wybudowaną po wschodniej stronie placu budowy. Kierowcy będą mieli na niej do dyspozycji, tak jak dotychczas, po jednym pasie w każdym kierunku. Na skrzyżowaniu nadal będzie obowiązywał zakaz skrętu w lewo, we wszystkich relacjach. Dla kierowców niewiele więc się zmienia.
Większe zmiany czekają pieszych i rowerzystów. Po wschodniej stronie tymczasowej jezdni zostanie wytyczony ciąg pieszo-rowerowy. Do tej pory formalnie rowerzyści mieli osobną ścieżkę, na którą pieszym nie wolno było wchodzić. Na bypassie wszyscy będą musieli się zmieścić na wspólnej powierzchni. Biorąc pod uwagę fakt, że aleja KEN to jeden z popularniejszych korytarzy dla jednośladów, można spodziewać się konfliktów między pieszymi a rowerzystami. Zwłaszcza, że będzie to jedyne dojście do popularnego bazarku od południa.
GALERIA: Zobacz zmiany przy skrzyżowaniu alei KEN i Płaskowickiej
A nie mogli zrobić po dwa pasy? Korki rano, korki popołudniu, a ci dalej zadowoleni, że kierowcom nic się nie zmieniło.
Oczywiście, byle kierowcom było wygodnie. Pieszych i rowerzystów jak zwykle spycha się na jedną ścieżkę.
dzik10:53, 31.05.2019
Piękny, czysty asfalt.
szopa11:55, 31.05.2019
A nie mogli zrobić po dwa pasy? Korki rano, korki popołudniu, a ci dalej zadowoleni, że kierowcom nic się nie zmieniło.
A19:23, 31.05.2019
Mnie to cieszy jak widze jak ta budowa nabiera ksztaltu. A w sierpniu juz bedzie otwarta droga. Super. Pieknie.
Jurek22:57, 31.05.2019
Oczywiście, byle kierowcom było wygodnie. Pieszych i rowerzystów jak zwykle spycha się na jedną ścieżkę.
A.09:44, 19.06.2019
Nie wiadomo czasem czy odtworzą rondo na skrzyżowaniu Stryjeńskich i Płaskowickiej ?
Wyniki matur 2025 na Ursynowie. Które licea najlepsze?
Wow, ogromne brawa dla Kamyka! 🔥👏 Publiczna szkoła, a wyniki lepsze niż większość — i to przy 3 razy większej (!!!) liczbie zdających niż w niektórych liceach. Szacun dla uczniów i nauczycieli, kawał dobrej roboty! 💪💪💪
Fan
17:04, 2025-07-08
Wyniki matur 2025 na Ursynowie. Które licea najlepsze?
LXX LO to w tym zestawieniu przykład publicznej szkoły, która przy dużej skali (142 maturzystów) osiąga wyniki porównywalne z topowymi liceami prywatnymi, a w niektórych przedmiotach (matematyka, polski, angielski) wyprzedza większość z nich. To naprawdę duży sukces dla uczniów i nauczycieli tej szkoły.
Chat GPT - analiza
17:02, 2025-07-08
Ostrzeżenia pogodowe dla Warszawy! Burze, ulewy, silny
Tylko pan Braun ocali nas przed kompletnym upadkiem w czarną otchłań.
Somsiad
16:19, 2025-07-08
Radni domagają się pasów. Ratusz: Nie znają prawa!
Co drugi rowerzysta wymaga ostrego leczenia psychiatrycznego oraz wizyty u okulisty więc o czym tu rozmawiać?
Somsiad
16:18, 2025-07-08
3 2
Nie mogo bo oni widzo że jest metro - jedni oni dogadali się z drugimi onymi że kierujacy pojazdami mogo skorzystać z metro.