Dopiero w końcu marca otwarte zostaną oferty na budowę ul. Ciszewskiego-bis, czyli łącznika między Ursynowem a Wilanowem. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych nie zamierza odwoływać się od ostatniej decyzji wojewody, który unieważnił pozwolenie na budowę ulicy, choć nie zgadza się z nią.
Budowa Ciszewskiego-bis - czwartego poza ul. Rosnowskiego i Branickiego oraz trasą ekspresową POW - połączenia między Ursynowem a Wilanowem znów się opóźni. Wojewoda Konstanty Radziwiłł uchylił pozwolenie na budowę, uzasadniając to brakami formalnymi. Jak podaje ZMiD były to "drobnostki" - na przykład brak strony tytułowej dokumentacji geotechnicznej czy niezaznaczenie na projekcie szerokości pasów ruchu i długości zatok autobusowych, choć - jak zaznaczają miejscy urzędnicy - te informacje można ustalić na podstawie projektu.
- W naszym przekonaniu, tego rodzaju kwestie nie powinny być przyczyną tak radykalnego posunięcia, jakim było uchylenie decyzji zezwolenia - mówi Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka ZMiD.
Ale najważniejszym argumentem wojewody wcale nie były błędy proceduralne, ale to, że niezbędna przy takiej inwestycji decyzja środowiskowa stała się nieprawomocna. Uchylił ją - już po uzyskaniu pozwolenia na budowę - Wojewódzki Sąd Administracyjny.
- Obszar, na którym planowana jest inwestycja objęty jest formą ochrony przyrody i otuliny formy ochrony przyrody, tj. otuliny rezerwatu przyrody Skarpa Ursynowska i Warszawskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu i nie można dopuścić wątpliwości prawnych w zakresie decyzji środowiskowej - tak Ewa Filipowicz, rzeczniczka wojewody mazowieckiego, tłumaczy uchylenie pozwolenia.
Decyzję środowiskową, czyli dokument oceniający wpływ inwestycji na środowisko naturalne oraz przedstawiający różne warianty budowy drogi, zaskarżyli m.in. ekolodzy oraz sąsiedzi przyszłej ulicy ze stojącego tuż przy granicy planowanej inwestycji osiedla "Wzgórze Słowika" u zbiegu ul. Kiedacza i Ciszewskiego. Przypomnijmy, WSA w lipcu ubiegłego roku zarzucił miastu m.in. to, że przedstawiło za mało wariantów inwestycji.
Ale miasto - znów - nie zgadza się z tym orzeczeniem.
- Zgodnie z dotychczasowym orzecznictwem, wariantowanie może dotyczyć rodzajów technologii, rozwiązań technicznych, a nie wyłącznie lokalizacji. W przypadku ul. Ciszewskiego lokalizacja została określona w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, a jej zmiana nie ma racjonalnego uzasadnienia. Przygotowane zostały w związku z tym warianty inwestycyjne różniące się rozwiązaniami technicznymi - mówi Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka ZMiD.
Miasto prawdopodobnie nie będzie się odwoływało od decyzji wojewody. Woli rozpocząć od nowa wszelkie procedury od nowa.
- Mając świadomość długotrwałości postępowań przed sądami administracyjnymi, co w rezultacie przesunęłoby termin rozpoczęcia budowy na bliżej nieokreślony czas, rozważamy możliwość rezygnacji ze złożenia sprzeciwu do WSA na decyzję wojewody - informuje ZMiD.
Na razie ZMiD przesunął termin otwarcia ofert w przetargu na budowę Ciszewskiego-bis na 31 marca. Niewykluczone, że później konkurs zostanie unieważniony. Trzeba bowiem poczekać na efekt wyrok NSA w sprawie uchylonej decyzji środowiskowej, a następnie jeszcze raz wydać pozwolenie na budowę.
Kierowcy mieli pojechać 1,4 km łącznikiem od Kiedacza do alei Rzeczypospolitej w grudniu 2022 roku. Wszystko wskazuje na to, że inwestycja opóźni się o wiele miesięcy.
[ZT]19347[/ZT]
[ZT]16527[/ZT]
[ZT]16275[/ZT]
aster09:53, 01.02.2021
Nie no po co takie połaczenie - przeciez jest świetne połaczenie Ursynowa z Wilanowem - trzeba wsiąść w metro pojechać do Wilanowskiej i sie przesiąść w autobus. Albo wesprzeć samochodem korek na dolince.
Marek09:56, 01.02.2021
Stop budowie tej ulicy! Nie niszczmy przyrody i Skarpy!
konstytucja11:04, 01.02.2021
Osiedle przy Kiedacza też wyburzyć bo niszczy cenny krajobrazowo teren przy skarpie. I zakaz jakiejkolwiek zabudowy w miejscu planowanej drogi. Pomianowski pierwszy rzucił kamieniem znaczy sie juz jakiś geszeft ma ustalony.
Zły_porucznik11:52, 01.02.2021
Myślę że w ramach ochrony cennych walorów przyrodniczych i krajobrazowych skarpy w pierwszej kolejności należałoby rozebrać bloki z osiedla Wzgórze Słowików - wszak zasłaniają widok na skarpę, a także w radykalny sposób ingerują w unikatową tkankę ekologiczną tego miejsca. Zostawmy naturę w spokoju.
Kon16:47, 01.02.2021
Rozebrac blok slowikow !
Nie dla Ciszewskiego10:01, 01.02.2021
Bardzo dobrze. Wkrótce ruszy POW i Płaskowickiej - bis. Korki w Dolince szybko się rozładują. Terenów zielonych jak na lekarstwo, więc po co niszczyć to, co jeszcze zostało?
Boom10:37, 01.02.2021
I znowu te same bajki by opóźnić budowę. Mało terenów zielonych? Sam Las Kabacki ma aż 900 ha, nie licząc innej zieleni na Ursynowie. Za to konieczność jeżdżenia naokoło nie wzbudza zainteresowania "ekologów".
Rumburak10:42, 01.02.2021
Ile razy jeszcze powtórzysz te bzdury? Zjazd z POW i łącznik Płaskowickiej nie zmniejszą korków na Rosoła, wręcz przeciwnie - ruch pomiędzy dzielnicami nasili się w godzinach szczytu.
lolo13:32, 01.02.2021
Do Rumburaka: mowa o korkach w Dolince, nie na Rosoła. Gdzie ty widzisz korki na Rosola?
Rumburak13:50, 01.02.2021
do ~lolo. Ta "mowa" nie po raz pierwszy ma odwrócić uwagę od istoty problemu. Wczuwając się trochę w Wasz tok rozumowania korki w Dolince nie bardzo mnie obchodzą. Korki na Rosoła za to widzę codziennie na całej długości. A przypominam, że mamy częściowy lockdown. To ruch generowany w 70-90% przez tranzyt po otwarciu Rosnowskiego. Po uruchomieniu POW i Branickiego będzie jeszcze gorzej. Ciszewskiego bis ma szansę skanalizować częściowo ten tranzyt w północnej części Ursynowa. Wiadomo, że z łącznika korzystaliby głównie mieszkańcy Wilanowa i, w znacznie mniejszym stopniu, naszej dzielnicy ale odciążyłby trochę połączenia zlokalizowane bardziej na południe.
ursynowianin10:09, 01.02.2021
Może przyczyną tak "radykalnego przesunięcia" było to, że szwagier nie zdążył przygotować oferty i nie wystartował w przetargu? Poza tym skoro nie jest potrzebna szybka przebudowa Ciszewskiego, to skąd taki pośpiech w przebudowie Relaksowej?
Warszawiak8210:32, 01.02.2021
Dramat! Znowu opóźni się budowa tak potrzebnej ulicy.
Kretyński ustrój powoduje, że władze miejskie i wojewódzkie mogą być w opozycji do siebie i umyślnie szkodzić sobie nawzajem. Zastanawiam się kto nam taki ustrój narzucił, Unia, USA, może po ZSRR został? Nie, to nasi geniusze z Wiejskiej.
Krzysztof11:53, 01.02.2021
Szanowny Panie BOOM. Widzę, że nie uległ Pan zalotom "różnych" przeciwników budowy tego tak potrzebnego przedłużenia ulicy Ciszewskiego na Wilanów. Więc składam pokłon swoją siwą głową w wzajemnym sojusz w meritum sprawy. Osobiście uważam, że to zasłona dymna ze strony ratusza, ale niech tam.... może się mylę, ale czas to szybko zweryfikuje. Może szanowny Pan redaktor Kińczyk zechce pokusić się o ustalenia, czy ktokolwiek z urzędników poniósł jakiekolwiek konsekwencje w związku z tak jawnymi dowodami działania na szkodę "majestatu" urzędu w którym szkodnik pracuje. Ale być może jest to układ i tak to właśnie zostało ustawione, by ponownie odwlec budowę tej ulicy. Co nie jest z mojej strony żadną teorią spiskową, ale suchy osąd działań różnych urzędników z następstwem nam wszystkim znanym od ponad 25 lat. Czy znów zwyciężą układy koleżeńskie i znajomości mieszkańców wzgórza słowików ?
Jak państwo myślicie? Jestem ciekaw Pana Panie BOOM przemyślenia w ponownej blokadzie tej inwestycji.
Boom15:10, 01.02.2021
Moja ocena jest prosta - dwie partie walczą o władzę różnymi metodami. To dlatego wojewoda uwala miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego i pozwolenia na budowy dróg, a kłamca Jaki obiecuje filtry by potem zniknąć w odmętach historii.
A tracą na tym mieszkańcy miasta, którzy muszą albo jeździć naokoło, albo stać w korkach. Realizacja tej drogi przez 20 lat to jawna kpina i ratusz też jest winny tego opóźnienia. Ursynów jest fatalnie skomunikowany w kierunku prostopadłym do linii metra.
Kon16:45, 01.02.2021
Pomocy od wojewody nie mozna bylo sie spodziewac, ale za strzal w stope ktos wzial w lape albo zrobil przysluge dla slowikowcow. Kto jest w tej komisji !? Jakie konsekwencje przewiduje prawo ?
$12:06, 01.02.2021
A może ktoś z rodziny lub dobrych znajomych pana wojewody mieszka na osiedlu Wzgórze Słowików i stąd ta niechęć do budowy tej drogi
antyk93413:43, 01.02.2021
Wreszczie na coś się przydał wojewoda. Kto by pomyślał. Samochodziarstwo ma dość udogodnień na Ursynowie. Według różnych Boomów to powinno się chyba całą powierzchnię dzielnicy wylać asfaltem.
Kon16:40, 01.02.2021
Cieciu, rozumisz. Piszesz o polaczeniu 2 dzielnic, ktore przez machlojki nie jest zbudowane od dobrych 10 lat
Korek od szampana00:40, 06.02.2021
Ludzie praca zdalna, gdzie wy tak jeździta?
Kazury Boys16:28, 06.02.2021
Wzgórze Słoików kontratakuje ...
Buldożerami ich !!!! Do ataku !!!!!!! Pilarki i buldożery !!!!!!!
Inaczej się nie da, bo nigdy tamtędy nie przejedziemy.
bory18:08, 13.02.2021
owsiakowi przeszkadza ulica przy słowikach ;D
scoti20:42, 16.02.2021
coś tu śmierdzi królikami i długo tak będzie jak nory nie zasypią większościowi zainteresowani.
so-wa110:08, 17.02.2021
Sąsiedzi przyszłej ulicy ze stojącego przy planowanej inwestycji nowego osiedla "Wzgórze Słowika" blokują budowę mimo, że wiedzieli o niej przed kupnem mieszkań. Mają mocne plecy, jaki przedstawiciel władzy tam mieszka?
Kazury Boys06:20, 06.03.2021
Odp. p. Jurek O.
Buldozerami ich ...
Lunatyczka15:45, 07.06.2021
pisiaki kopią dołki pod warszawą ,aż czuć szczynami aa pisssss
Po lewej zieleń, po prawej parking. Czy ratusz posłucha
Kazury to nie osiedle, to stan umysłu. Nawet na zdjęciu z drona widać, że mają mnóstwo miejsca na placu w centrum osiedla, niech tam zrobią miejsca parkingowe - "na swoim". Ale nie, na terenie miasta, za darmo jest lepiej. Ja swoje miejsce, na moim osiedlu kupiłem i to jest normalne podejście do sprawy. Chcesz parkować - zapłać, samochód też był "za darmo"? Komuna we łbach kazurianów ma się widać świetnie. Postawili szlabany, bo nasze, a tutaj nie nasze ale ma być nasze. Co za gnomy.
Arc
07:36, 2025-05-14
Po lewej zieleń, po prawej parking. Czy ratusz posłucha
Tak garstka osób potrafi wpłynąć na wygląd otoczenia które będzie służyło przyszłym pokoleniom na lata. Podziwiam radnych że ugieli się tak łatwo - mam nadzieję że odbije im się to czkawką. Szkoda szkoda szkoda.
Łukasz
06:49, 2025-05-14
Dni Ursynowa 2025. Wiemy, kto wystąpi!
Znowu patusy popite i poćpane będą darły ryje po nocy na Ursynowie robiąc okoliczne dewastacje bo tylko tak umie się ta hołota przyjezdna bawić.
Q
06:28, 2025-05-14
Rząd dopłaci do zakupu roweru. Nawet 4,5 tys. zł
Aktualny rząd klaunów nadaje się tylko i wyłącznie do utylizacji. Najgorszy antypolski rząd od 1989!!!
AntyOszołom
06:25, 2025-05-14
11 29
Można wygodnie zjechać rowerem. Jest kilka połączeń.
17 4
Szybciej niestety na piechotę. Takie na Ursynów poprzeczne względem metra powiązania komunikacyjne.