Na ulicy Romera dobiega końca remont chodnika o długości około 70 metrów przy parku Jana Pawła II. Wymieniona została nawierzchnia - pojawiły się nowe płyty chodnikowe o wymiarach 50x50 cm, które ułożono również przy wejściu do parku oraz w okolicy ujęcia wody oligoceńskiej. Również placyk przy zejściu do przejścia podziemnego doczekał się równej nawierzchni z kostki.
Zakres remontu chodnika jest jednak bardzo ograniczony. Mieszkańcy zwracają uwagę, że przydałaby się wymiana całej nawierzchni aż do ulicy Herbsta, ale takich planów na razie nie ma.
Tu cały chodnik był z kolorowej kostki. Zniszczony i zasługujący na remont. Powinni przynajmniej zrobić nowy chodnik wokół przystanku. Czemu robią to tak na raty?
- zastanawia się pan Henryk, mieszkaniec bloku przy Herbsta.
Wymiany nawierzchni przy skrzyżowaniu z Herbsta w tym roku nie będzie, ale ulicę Romera, a później Herbsta, czekają kolejne zmiany - tym razem w organizacji ruchu.
Modyfikacje w organizacji ruchu mają poprawić bezpieczeństwo pieszych - zarówno na przejściach bez sygnalizacji świetlnej, jak i przy wyjazdach z uliczek poprzecznych. Również wiązać się będą z przebudowami.
Chodzi o lepsze zabezpieczenie przejść, przede wszystkim na wysokości przejścia przy SP ZOZ na Romera, ale też kolejnych przejść bez świateł na tej ulicy
- zapowiada burmistrz Robert Kempa.
Na Romera przy przejściach pojawią się nowe azyle dla pieszych, będą to poszerzone wysepki. Istotnym elementem zmian będzie również uporządkowanie parkowania. Kierowcy zabrali sobie skrajne pasy ruchu na miejsca postojowe, dzielnica chce je "zalegalizować" - tzn. zrobić z nich oficjalne miejsca parkingowe, ale z zapewnieniem bezpieczeństwa.
Po obu stronach ulicy przy wyjazdach z uliczek poprzecznych i parkingów zostaną zamontowane platformy, które uniemożliwią postój w rejonie zebr.
Wszędzie ma być zabezpieczenie przed możliwością parkowania na łukach drogi, żeby bezpośrednio przed łukami było widać ludzi
- tłumaczy burmistrz Kempa.
- Parkowanie pozostanie równoległe, tylko będzie powyznaczane tymi platformami - dodaje wiceburmistrz Klaudiusz Ostrowski.
Platformy - nie da się tego uniknąć - spowodują, że parę miejsc zniknie. Część z nich zastąpiona zostanie przez trawnik, by nie ograniczały widoczności.
Analogiczne rozwiązania zostaną wprowadzone na przejściach przy ulicy Herbsta, na odcinku od ronda Webera do ulicy Pileckiego.
Tam również pojawią się szersze azyle dla pieszych i platformy zabezpieczające okolice przejść dla pieszych
- zapowiada Kaludiusz Ostrowski.
Kolejną ulicą, na której szykowane są podobne zasady parkowania, będzie ulica Bartóka na Ursynowie Północnym. Auta na tej szerokiej arterii zajmują skrajne pasy ruchu na postój, a co za tym idzie - piesi oraz pojazdy wyjeżdżające z ulic poprzecznych są zbyt słabo widoczni.
Jeszcze dalej idące zmiany proponowała przed wyborami samorządowymi w 2024 roku ursynowska Lewica. Jej działacze chcieli uporządkować ul. Romera i cztery inne arterie starego Ursynowa.
- Te ulice były projektowane, gdy był boom na samochody i są przeskalowane - mówił Jan Wieczorek, społecznik z Lewicy. Działacze domagali się nie zwężania, tylko zalegalizowania obecnego stanu. Jeden z pasów miał zostać przeznaczony na legalne parkowanie (co robi teraz dzielnica). A na drugim miałyby zostać wytyczone bezpieczne, bo oddzielone od jezdni, pasy rowerowe (tego dzielnica na razie nie przewiduje).
[ZT]27261[/ZT]
Problemem na Romera jest niby-ścieżka rowerowa, która jest przedmiotem sporów między pieszymi a rowerzystami. Chodnik ciągnący się wzdłuż ulicy Romera ma i nadal na długim odcinku po remoncie chodników będzie miał dwa kolory - czerwona część jest uznawana przez rowerzystów za drogę rowerową, choć formalnie nią nie jest.
Prowadzi to do niebezpiecznych sytuacji - mieszkańcy zgłaszają przypadki kolizji pieszych z rowerzystami. Rozwiązania - czy to w postaci planów budowy drogi rowerowej, czy wyznaczenia pasów na ulicy - nie widać. Burmistrz na pytanie, co ze ścieżką odpowiedział tylko: - To byłyby miliony złotych i poważna inwestycja.
W najbliższych latach nie ma planów rozpoczęcia takiej modernizacji. Wyremontowany chodnik będzie musiał wystarczyć - jako ciąg pieszy i jako droga dla rowerów, bo nie należy oczekiwać, że rowerzyści przeniosą się na jezdnię.
[FOTORELACJA]6258[/FOTORELACJA]
???16:15, 22.06.2025
Jak ma spadać ilość aut, skoro nie można wygodnie dojechać rowerem. Aby kierowcy przekonali się jednak do rowerów, potrzebne sa kolejne DDRy.
Handel uliczny. Wiejski obciach czy miejski przywilej?
Nie obchodzi mnie, czy dane stoisko ma stempel jakiegoś urzędasa. Ten stempel i tak sprowadza się po prostu do zapłaceniu w urzędzie jakiegoś haraczu, który potem idzie na utrzymanie tegoż urzędu. Takie urzędnicze perpetuum mobile. Wszystkie owoce sezonowe (poza arbuzami i jakąś egzotyką) i większość warzyw kupuję zawsze na straganach. Bo te stragany mają mniejsze możliwości kantowania. Jak się zrobi kompost, to widać, że jest kompost i się tego nie kupuje. A w marketach potrafi być kompost przemieszany z czymś, co od biedy się nadaje, pleśń też nie jest rzadkością. Kupuję na straganach od kiedy zacząłem mieć własne pieniądze, czyli od dawna i jeszcze nigdy nie miałem żołądkowych przejść po towarze stamtąd. Ale rozumiem, że są bólem tyłka dla korporacji i dużych sieci handlowych.
Irfy
18:01, 2025-06-22
Co się zmieni na ul. Romera? Uporządkują parkowanie
Jak ma spadać ilość aut, skoro nie można wygodnie dojechać rowerem. Aby kierowcy przekonali się jednak do rowerów, potrzebne sa kolejne DDRy.
???
16:15, 2025-06-22
Wielka gala na Ursynowie. Usłyszymy piosenki Kory
Wykonań Kory nic i nikt nie przebije. Ja daruję sobie te występy. Sorry...
Paulo
15:49, 2025-06-22
Kiedy kolejne odcinki parku nad POW? Znamy terminy
Zrobić parking wyłącznie dla samochodów elektrycznych z dostępnymi ładowarkami. Taką mam koncepcję.
Dziedzic Pruski
15:39, 2025-06-22