Zamknij

Mieszkańcy walczą o przystanek autobusowy. "Komunikacja ma być dostępna"

Sławek KińczykSławek Kińczyk 16:09, 15.02.2024 Aktualizacja: 17:54, 15.02.2024
Skomentuj SK SK

Dodatkowy przystanek na Ciszewskiego? Mieszkańcy kolejnego osiedla domagają się przybliżenia komunikacji miejskiej seniorom i osobom z trudnościami w poruszaniu się. Już raz Zarząd Transportu Miejskiego odmówił. Jak będzie tym razem?

Wschodnia część osiedla spółdzielni "Na Skraju" woła o dodatkowy przystanek autobusowy przy ul. Ciszewskiego. Chodzi o bloki w okolicy ulicy Gutta i Rosoła. Po jednej stronie Ciszewskiego na odcinku 600 metrów są aż trzy przystanki dla autobusów wyjeżdżających z Ursynowa, po drugiej tylko dwa. Sąsiedzi domagają się ustawienia trzeciego, na wysokości Wydział Hodowli, Bioinżynierii i Ochrony Zwierząt SGGW przy Ciszewskiego 6.

Przystanek potrzebny jest mieszkańcom piątego osiedla SM "Na Skraju", czyli tym, którzy mieszkają bliżej ul. Rosoła, aby łatwiej było dotrzeć od strony ul.Ciszewskiego do Leclerca, do przychodni rehabilitacyjnej przy al. KEN, przychodni NFZ na Romera, czy akademii Vistula. W kierunku Leclerca przystanki zlokalizowane są dopiero za ulicą Rodowicza "Anody" - aż dwa w odległości 100 metrów

- mówi Ewa Starnawska, przewodnicząca rady domowej w bloku przy ul. Gutta, która razem z sąsiadami walczy o dodatkowy przystanek w kierunku centrum Ursynowa.

Wołanie o dostępność

Wschodnia część Ursynowa za "Rodowicza" Anody jest kolejnym osiedlem, które czuje się wykluczone komunikacyjnie. Jak cały Ursynów tak i to osiedle starzeje się. W blokach mieszkają głównie ludzi starsi, którym trudno przejść 600 metrów do przystanku.

Za mieszkańcami ujął się radny Antoni Pomianowski z Inicjatywy Mieszkańców Ursynowa. Napisał do ZTM w sprawie dodatkowego przystanku na Ciszewskiego.

W tym konkretnym przypadku ul. Ciszewskiego wystarczy porównać dystans między przystankami po jednej i drugiej stronie jezdni. Zrealizowanie mojej interpelacji byłoby tak naprawdę wyrównaniem odległości po obydwu stronach ulicy.

- mówi Pomianowski.

Coraz więcej osiedli domaga się przybliżenia autobusu. Niedawno pisaliśmy o protestach mieszkańców z ulicy Kazury, którzy domagają się od lat - bezskutecznie - dołożenia pary przystanków przy ul. Stryjeńskich. Osiedle to nawet wg samego Zarządu Transportu Miejskiego jest częściowo pozbawione wygodnego dostępu do komunikacji miejskiej. Na mapach dostępności komunikacji występuje jako "biała plama".

"Autobus powinien być łatwo dostępny"

Czy można znaleźć kompromis między zadowalającym czasem przejazdu autobusu a jego dostępnością? Zdaniem Antoniego Pomianowskiego jest to możliwe, a ZTM musi analizować takie wnioski z powodu zmieniających się potrzeb coraz starszych mieszkańców.

Choć ważna jest oczywiście płynność ruchu autobusów, to pamiętajmy, że na Ursynowie to metro wypełnia potrzebę szybkiego dojazdu na dłuższy dystans. Autobus powinien być natomiast łatwo dostępny i umożliwiać dojazd do różnych punktów dzielnicy.

- argumentuje radny.

Ewa Starnawska dodaje, że dodatkowy przystanek na Ciszewskiego poprawiłby także dostępność komunikacji dla studentów SGGW. To właśnie bezpośrednio przy Wydziale Hodowli, Bioinżynierii i Ochrony Zwierząt miałby powstać nowy przystanek - jest tam zatoczka i odpowiednio szerokie miejsce, a obok przejście dla pieszych.

Autobus 193 czy 401 jedzie krótszą trasą w kierunku Leclerca. Z kolei 166, który jedzie w kierunku Kabat, a stawałby na wysokości Weterynarii, także skróciłby drogę powrotną do budynków Gutta 1, Gutta 2, Kopcińskiego 16 i 18, a nawet 9. Pożytek z tego przystanku mieliby też studenci SGGW i pracownicy. W tej chwili muszą wracać od istniejącego przystanku przez bardzo szerokie przejście dla pieszych przez Rodowicza "Anody". Tu światła są tak ustawione, że trudno zdążyć przejść cały odcinek obu jezdni, często piesi przebiegają na czerwonym świetle. 

- mówi mieszkanka.

Co na to Zarząd Transportu Miejskiego? Odpowiedzi na prośbę mieszkańców jeszcze nie ma. ZTM zastanawia się. 10 lat temu, gdy sąsiedzi po raz pierwszy starali się dodatkowy przystanek, urzędnicy odmówili jego postawienia. Jak będzie tym razem? Powrócimy do tematu.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(18)

NSNS

7 9

Nareszcie ktoś przysłuchał się potrzebom mieszkańców !!! 16:31, 15.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WesołyAutobusWesołyAutobus

12 16

A kiedy autobus będzie wjeżdżał do każdego mieszkania? ludzi to już do reszty popier*$#!@# 💩 16:32, 15.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dr2dr2

11 7

Wg google maps od budynku Ciszewskiego 6 do przystanku Ciszewskiego 01 jest 120m czyli 2 minuty dojścia. Wniosek: bezmyślne popisy rady domowej (co to niby jest?), a radni bezmyślnie chcą zaistnieć przed wyborami. 18:51, 15.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KamilosKamilos

0 0

Źle podali adres, chodzi o budynek przy Ciszewskiego 8, że pod nim przystanek 22:05, 18.02.2024


007007

8 8

To może od razu puścić autobusy w uliczki osiedlowe i zrobić przystanek przy każdej klatce. Do tego przystanek przy każdej przychodni, szkole, sklepie, placu zabaw ....... 21:11, 15.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

4 4

To byłoby optymalne, szkoda że nierealne. 10:13, 16.02.2024


KasiaKasia

2 0

Kiedyś podobno taki przystanek wywalczył Skubiszewski i Lenarczyk. Chyba też chodziło o 401. 08:47, 16.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

1 0

Naprawdę? Brawo! 10:12, 16.02.2024


xyzxyz

7 5

Czasem wystarczyłoby zlikwidować miejsca parkingowe w zatoce parkingowej i w ten prosty sposób utworzyć zatokę autobusową i przystanek. Tak, przystanków powinno być więcej, aby komunikacja miejska zachęcała do skorzystania z jej usług. 10:11, 16.02.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

IzaIza

4 5

Rzeczywiście bardzo to zachęci, jak autobus będzie się wlókł z powodu przystanków co 100 metrów, bo się jakaś emerytka z przyczepką musi do Leclerca dostać. 13:44, 16.02.2024


xyzxyz

6 3

Po to jest autobus. Jak ludzi zachęcić do rezygnacji z aut skoro muszą iść daleko do przystanku. 15:09, 16.02.2024


olafolaf

2 2

istotnie mozna pomysleć o przesunieciu przystanku przed swiatłami vis a vis kompleksu sportowego SGGW. aktualnie jest za swiatłami 10:47, 16.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

albertalbert

0 0

Przystanek przed światłami przy Rosoła, ma nastepny przy Cynamonowej w odleglości poniżej 100 m 18:24, 16.02.2024


gośćgość

3 3

żadnego przystanku przy gutta tam jest zbędny i za blisko istniejącego i żadnego na żądanie dla 401 to już przesada i zbytek łaski. Powinien też dla 401/402/503 skasowany przystanek Nowoursynowska. 17:12, 16.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

albwualbwu

4 0

dla linii 401 jaki 503 dodano już tyle przystankow, że należałoby te linie zamienić na ZWYKŁA i problem dodatkowych przystanków przestałby istnieć 18:27, 16.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OLAFOLAF

2 0

odpowiadam albertowi , ze jest sugestia aby przystanek zlokalizowany za skrzyżowaniem z ul Rosoła został przesuniety przed skrzyżowanie vis a vis kampusu SGGW. wówczas osiagniemy kompromisowe rozwiązanie sprawy. skorzystają mieszkańcy osiedla , osoby korzystające z obiektów SGGW I INNI KORZYSTAJACY Z UJECIA WODY OLIGOCEŃSKIEJ 09:44, 17.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MKMMKM

4 3

I potem trzeba słuchać w autobusie nażekania tych samych starszych mieszkańców "co ten autobus tak wolno jedzie" lub "czego on tak często staje". 22:25, 17.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uwaga uwaga

0 0

Halo! A ja przy okazji tematu przystanki zgłaszam wniosek ,
żeby autobus linii 503 zatrzymywał się przy również przy Łazienkach Królewskich, a nie na dole Spacerowa i dopiero przy pl. Na Rozdrożu . 13:33, 19.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%