Zamknij

Afera parkingowa na Migdałowej. Spółdzielnia wprowadza strefę parkowania

Natalia ZbroińskaNatalia Zbroińska 14:47, 15.03.2024 Natalia Zbroińska Aktualizacja: 19:06, 15.03.2024
Skomentuj SK SK
reo

Kontrowersyjna decyzja spółdzielni "Przy Metrze". Od czwartku kierowcy płacą za... postój na spółdzielnianych parkingach, w tym na ul. Migdałowej. Lokatorzy sprzeciwiają się tej zmianie i twierdzą, że nikt z nimi tego nie ustalał. Odmienne zdanie na ten temat ma zarząd spółdzielni.

W czwartek 14 marca w trzech lokalizacjach należących do spółdzielni "Przy Metrze" - ul. Belgradzka 22, ul. Raabego 7, 9, 11 oraz ul. Migdałowa od ul. Lanciego do ul. Rosoła - wprowadzona została strefa płatnego parkowania. Kilka dni wcześniej na klatkach schodowych zawisły kartki informujące mieszkańców o zmianie. 

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Państwa akceptacją rozpoczęły się prace przygotowawcze i budowlane do wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania. Na stronie spółdzielni zamieszczono szczegóły związane z zakupem preferencyjnych abonamentów dla spółdzielców oraz regulamin parkingu niestrzeżonego

- czytamy w ogłoszeniu. 

Wielu lokatorów oburzyła taka decyzja. Zarzucili spółdzielni, że nie otrzymali żadnych ankiet, w których mogliby wyrazić swoje zdanie na ten temat, a wynik jednej z nich, która faktycznie w przeszłości została przeprowadzona, był negatywny. Członkowie spółdzielni sprzeciwiają się płaceniu za parking. 

Przypominam sobie tylko ankietę w sprawie szlabanów i poruszany wątek strefy, ale nie przypominam sobie, żeby większość grona spółdzielców zgodziła się na strefę płatnego parkowania. SM "Przy Metrze" chce moim zdaniem nieudolnie zarządzić swoim mieniem i dać zarobić zewnętrznej firmie na mieniu spółdzielni

- pisze w liście do redakcji nasz czytelnik Konrad. 

Cooo? To jakaś kpina! Z kim bym nie rozmawiała z naszych sąsiadów, to nikt nie wyraził zgody na płatny parking, bo to jakiś absurd! Płacić za brak zagwarantowanego miejsca!!! Koniecznie trzeba to zablokować! To jest oszustwo i kolejna próba wyłudzenia przez spółdzielnie! 

- komentuje pani Karolina na grupie mieszkańców.

Nie zabrakło głosów popierających decyzje spółdzielni. - Brawo! W końcu będzie można zaparkować w dzień powszedni, a nie jak dotychczas, że na parkingu przy Raabego co dziesiąta rejestracja to WN, a reszta to cała Polska - stwierdza pan Damian.

Spółdzielnia "Przy Metrze" wprowadza Strefę Płatnego Parkowania

W sprawę zaangażował się radny Antoni Pomianowski, który zapytał spółdzielnię, z jakich powodów powstała strefa płatnego parkowania i jak przebiegały konsultacje z mieszkańcami.

Prezes zarządu SM "Przy Metrze"Michał Wojtasiewicz wytłumaczył, że jest to odpowiedź na problem z dostępnością wolnych miejsc postojowych, który znacząco dotyka okolicznych mieszkańców.

Konsultacje z mieszkańcami (ankiety) w sprawie utworzenia stref płatnego parkowania trwały od początku 2023 r. Początkowo, negatywne opinie dotyczyły wysokości abonamentu (50 zł). Zarząd na polecenie Rady Nadzorczej prowadził negocjacje w sprawie wysokości abonamentu i w rezultacie wynegocjowano abonament w wysokości 10 zł brutto dla mieszkańców spółdzielni. Ankiety dotyczące strefy płatnego parkowania w rejonie ulic Raabego, Belgradzkiej i al. KEN przeprowadzone zostały od 13.11.2023 r. do 15.12.2023 r. z pozytywnym wynikiem 

- napisał prezes. 

SM "Przy Metrze" zwróciła również uwagę na to, że z miejsc parkingowych przy ul. Migdałowej (która jest prywatną ulicą należącą do spółdzielni - dop. redakcji) nagminnie korzystają mieszkańcy budynku przy ul. Lanciego 12 (blok wspólnoty mieszkaniowej - dop. redakcji), SM "Wolica" oraz pracownicy i klienci okolicznych firm, a z parkingów przy ul. Raabego, al. KEN i ul. Belgradzkiej, osoby przesiadające się do metra.

W dyskusji na temat strefy płatnego parkowania ciekawą opinię przedstawił były prezes spółdzielni "Jary" Piotr Janowski. Działka z ul. Migdałową jest mieniem wspólnym spółdzielni, która musi płacić za użytkowanie wieczyste. Według obliczeń Janowskiego opłaty te miesięcznie wynoszą ok. 3 zł za każdy metr kwadratowy działki, czyli ok. 35 zł za każde miejsce parkingowe. 

Nie płaci tego prezes ze swojej pensji, ale wszyscy członkowie w czynszu. Wpływy z parkomatów powinny zmniejszyć udział wszystkich członków spółdzielni w opłatach za ten grunt. Przynajmniej za powierzchnię parkingu płacić będą ci, którzy z parkingu korzystają, a nie wszyscy. W opłatach eksploatacyjnych - na utrzymanie mienia wspólnego - opłatę powinni zaś płacić wszyscy

- mówi Janowski. 

Miesięczne abonamenty dla mieszkańców 

Osoby, które nie wykupią abonamentu zaproponowanego przez spółdzielnię oraz przyjezdni kierowcy za pierwszą godzinę postoju zapłacą 3 zł, a za drugą kolejne 3 zł. Trzecia godzina postoju kosztuje 4 zł, a czwarta i każda kolejna 5 zł. Opłata dobowa powyżej 7 godzin postoju wynosi 30 zł. 

Członkowie spółdzielni oraz osoby posiadające tytuł prawny do lokalów spółdzielni mogą wykupić miesięczny abonament - osobny na każdą z trzech wprowadzonych stref. Za jeden pojazd mieszkańcy zapłacą 10 zł. Za drugi 30 zł, a za trzeci 50 zł. Dodatkowo wprowadzone zostały "pakiety" dla najemców lokali oraz najemców lokali usługowych w wysokości 100 zł za miesiąc. Według mieszkańców, w sytuacji wynajmu mieszkania, właściciel może wykupić abonament podstawowy za 10 zł i podać numer rejestracyjny osoby wynajmującej lokal. Strefa płatnego parkingu będzie obowiązywała od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20. 

Jak informuje prezes zarządu, "spółdzielnia nie poniesie kosztów związanych z montażem, konserwacją i obsługą parkometrów". Zyski z abonamentów zostaną podzielone po połowie między spółdzielnią a operatorem. 60% opłat z parkomatów trafi do spółdzielni, a 40% do operatora. 

Mimo że sprawa budzi kontrowersje wśród mieszkańców, niektórzy z nich już widzą poprawę. Zauważalna jest większa liczba wolnych miejsc postojowych. Lokatorzy sprzeciwiający się decyzji spółdzielni planują wspólne spotkanie w tej sprawie.

Spółdzielnia "Przy Metrze" wprowadza Strefę Płatnego Parkowania. Zobacz zdjęcia:

[FOTORELACJA]5568[/FOTORELACJA]

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(42)

JaToJaJaToJa

27 10

I bardzo dobrze. Powinni jeszcze rozszerzyć strefę na cały parking wzdłuż ul. Raabego, nie tylko tą część przy Galerii Ursynów. W weekend parking w 1/3 pusty a w ciągu tygodnia mieszkańcy nie mają tam jak zaparkować, bo część podwarszawskich miejscowości z okolic Konstancina, robi sobie parking P+R. 15:09, 15.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jul56Jul56

0 0

Wzdłuż Raabego to parking miasta. 18:34, 16.03.2024


reo

abab

29 10

W końcu rozsądna decyzja zarządu i rady nadzorczej przy metrze. A z ankietami to jest tak, że większość je olewa, a potem krzyk, że oni o niczym nie wiedzieli. Poza tym z tego co gadałem z sąsiadami, to wszyscy są zadowoleni, w końcu mogą zaparkować na swoim terenie i nie muszą krążyć uliczkami smrodząc i zagrażając pieszym. 10 zeta za miesiąc parkowania to śmieszna stawka. I gdzie tu tytułowa afera, pani redaktor, klikbajtowa Natalio?!
15:54, 15.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SpołdzielcaSpołdzielca

4 1

A ja gadałem z sąsiadami i wszyscy są przeciwni opłatom. I co teraz? 22:50, 15.03.2024


ursynursyn

16 8

bardzo dobry pomysł godny naśladowania przez inne spółdzielnie , opłaty nie są wysokie , a mieszkańcy będą mieli ułatwione parkowanie 16:52, 15.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eko ekoeko eko

13 12

Nie ma o co się klócić, już wkrótce wejdzie rozporządzenie Unii o Strefie Czystego Transportu. Posiadanie i używanie samochodów będzie zabronione i problem z parkingami zniknie. Zadowoleni? 17:30, 15.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MisiekMisiek

12 9

I prawidłowo - komuna się skończyła i nie ma nic za darmo...

Jak kogoś stać na samochód to stać go i na parking... 19:48, 15.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XyzXyz

8 3

No. Trzeba zrównać z opłatami wnoszonymi przez właścicieli poprzypinanych wszędzie gratów rowerowych. Nie może być tak, że tylko rowerzyści za wszystko płaca. W kolejnym etapie opłaty za chodzenie chodnikiem, stay tuned. 22:48, 15.03.2024


stokłosystokłosy

12 7

? Członkowie spółdzielni sprzeciwiają się płaceniu za parking? Uwielbiam takie uogólnienia, że to niby wszyscy tak kontestują. Członkowie spółdzielni maja prawo sprzeciwiać się płaceniu za cokolwiek, tylko nic z tego nie wynika. Uważam również, że spółdzielnia powinna zafundować członkom bezpłatne samochody z bezpłatnym tankowaniem i możliwością parkowania przed drzwiami mieszkań, a może i w przedpokoju? No bo jeżeli mam samochód, to mam przecież prawo gdzieś ten samochód trzymać.
Niech Polska rośnie w siłę, a ludzie żyją dostatniej. 20:31, 15.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

QwertyQwerty

2 4

To trzymaj swojego złoma rowerowego w przedpokoju, a nie na wspólnym terenie 23:04, 15.03.2024


memememe

10 5

A niby z jakiej racji podmiot trzeci miałby zarabiać na tym parkingu? Mam na myśli te 40% dla operatora. To jest mienie spółdzielni będące w użytkowaniu wieczystym. W tej sytuacji najprościej byłoby utworzyć parking społeczny i na stałe przydzielić miejsca członkom spółdzielni, którzy będą odprowadzać opłatę ,,po kosztach,, czyli proporcjonalną wartość podatku od nieruchomości+opłaty za użytkowanie wieczyste za ,,pozostałe grunty,, które to koszty spółdzielnia płaci miastu i jednocześnie uwzględnia w opłacie obciążającej wszystkich mieszkańców czyli w ,,kosztach utrzymania mienia,, - tym sposobem członkowie spółdzielni którzy nie posiadają samochodu powinni ponosić niższe koszty utrzymania mienia a ci co korzystają z parkingu będą wnosić opłatę wyrównującą. Przypominam jednocześnie niektórym, że spółdzielnia nie może zarabiać na jej członkach - to naruszenie ustawy prawo spółdzielcze. 22:07, 15.03.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ElaEla

4 1

Spółdzielnia mogłaby brać 100% przychodów, ale ile musiałaby wydać na parkometry i obsługę parkingów - toż ze trzech nowych pracownikow trzeba by zatrudnić. Ja za to nie chce płacić. Mówisz parking społeczny - świetnie już jeden taki jest nie wiadomo na jakiej zasadzie się tam załapać . Miejsca dla znajomych będą czy rotacja? 18:28, 16.03.2024


memememe

0 0

ale po co parkometry i obsługa? ogrodzić, szlaban/brama, piloty rozdać tym co przystąpią do parkingu społecznego/opłacającym abonament - członkom spółdzielni. jeśli miejsc będzie więcej niż chętnych, zrobić najem komercyjny dla osób spoza spółdzielni. 22:16, 17.03.2024


@meme@meme

0 0

Otóż nie da się zamknąć Migdalowej 16:40, 18.03.2024


XyzXyz

7 2

Pan Damian to nie jest najostrzejszą kredką w piórniku skoro nie ogarnia, że rejestracja auta już od dawna nie wskazuje miejsca zamieszkania.
22:45, 15.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QwertyQwerty

16 2

To ta sama spółdzielnia, co wcześniej sprzedała parkingi pod nowe bloki?
22:56, 15.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JubilerJubiler

12 4

Te, Janowski, cwany gapa, a dlaczego ja muszę płacić za teren placu zabaw a nie mam dzieci? Jak już tak kalkulujesz jak centuś, to skalkuluj uczciwie wszystko. A nie tylko z kierowców znaleźliście sobie worek do bicia, więc kulaj dropsa. 23:02, 15.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobekRobek

2 0

Jeśli zyski z parkowania przełożą się na remont Migdałowej i dociągnięcie chodnika do Natpollu, to pomysł godny poparcia. Ale jak obserwuję skuteczność tej spółdzielni to marne szanse na to 09:22, 16.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

agnikagnik

3 5

mieszkańcy powinni miec bezpłatny parking, bo spółdzielnia jak "dawała" mieszkania pytała sie o ilość samochodów, zeby tyle miejsc parkingowych było. Każdy powinien sam sobie otwierac parking. Tak jak robi sie place zabaw a nie wszyscy maja dzieci tak powinni zrobic szlabany 11:56, 16.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaM87MariaM87

8 5

W artykule zabrakło najważniejszej kwestii. To nie prezes i rada wymyślili ten temat. To członkowie SM chcieli uporządkowania parkowania przyjezdnych. Taki wniosek złożył członek SM z nieruchomości Lasek Brzozowy i Walne go przegłosowało. Nasze tereny nie są z gumy. Jak im ten prezes ma tych miejsc dorobić? A największą awanturę na FB robią nie członkowie, tylko wynajmujący mieszkania i bez tytułu prawnego do lokali. To członkowie SM maja prawo decydować wyłącznie o majątku SM i taka decyzja zapadła na Walnym. 16:34, 16.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MrkMrk

2 0

To nieprawda, że niby aferę, robią tylko wynajmujący! To jakieś Pani domysły lub zła wola 21:48, 16.03.2024


Karolina Karolina

6 5

A kiedy niby było spotkanie walne w tym temacie ? Dlaczego nie wszyscy właściciele są informowani o tego typu spotkaniach, a jedynie osoby które już o wiele wcześniej podjęły decyzję za innych ? Dlaczego nie ma zapisu że opłata 10 złotych będzie obawiająca cały czas. Zaraz się okaże że to była tylko wstępna promocja a później będzie jak z czynszem że rośnie jak nos u Pinokia. Manipulacja , obłuda i kłamstwo. 🤥 16:48, 16.03.2024

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

abab

3 4

Szanowna Karolino! Wielkoformatowe ogłoszenia o terminie walnego i jego porządku obrad wiszą przez wiele tygodni na wszystkich klatkach schodowych oraz na stronie internetowej spółdzielni. Upodabniasz się do tych ślepców, co mają w nosie ankiety, a potem krzyczą, że ankiet nie było. Poza tym masz rację, że cena 10 zł to cena promocyjna. Manipulacją, obłudą i kłamstwem, również głupotą, jest nawoływanie do zamrożenia czynszu, gdy ceny wszystkiego, głownie mediów dostarczanych przez dostawców zewnętrznych galopująco rosną. Nie ma darmowych obiadów i ktoś musi za nie zapłacić. Jeżeli nie ty, to kto? Odpowiedz. 17:55, 16.03.2024


Jul56Jul56

4 3

Ogłoszenia przed walnym wywieszone na wejściu do budynków ze 3 tygodnie przed terminem walnego. Przychodzi mniej niż z 5%. Myślałem że ludzie to olewają a tu die okazuje że mają problem ze wzrokiem. A potem krzyk 18:32, 16.03.2024


MrkMrk

2 1

Pani Karolina napisała o spotkaniu "w tym temacie", czyli strefie płatnego parkowania wbrew woli mieszkańców.

Proszę czytać ze zrozumieniem 21:38, 16.03.2024


abab

6 1

Słusznie, mrk. Proszę czytać ze zrozumieniem i uważnie. Pani Karolina napisała o SPOTKANIU WALNYM w tym temacie, czyli o Walnym Zgromadzeniu. 22:13, 16.03.2024


PauloPaulo

4 2

Szkoda, że autor tego artykułu nie zaznajomił się bardziej ze sprawą. Nawierzchnia na Migdałowej wygląda jak poligon czołgowy, a jakiegoś matoła zamiast na naprawę drogi, było stać tylko na postawienie znaku ostrzegawczego "uszkodzona nawierzchnia". No cóż, kawałęk blachy i trochę farby są tańsze, niż mremont ulicy. I za parkowanie na czymś takim mamy płacić ??!! 17:24, 16.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MariaM87MariaM87

4 4

No do tej pory za naprawy tej drogi płacili wszyscy członkowie SM. Jakieś 150 tys rocznie. Mieszkam na Belgradzkiej, nigdzie tam nie parkuję. Za co mam płacić? Chyba uczciwie aby płacili parkujący. Może teraz będzie kasa, zgodnie z Pana oczekiwaniami, na miarę Route 66. 20:54, 16.03.2024


FunkielnówkaFunkielnówka

2 2

Z jednej strony dobrze, bo są miejsca a tak ciagle tam było wszystko zajęte. Z drugiej mógłby być jakiś roczny abonament np50 zł. 18:39, 16.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MrkMrk

6 8

Aferą jest to, że mieszkańcy okolic ulicy Migdałowej, na której nigdy nie było dużego problemu ze znalezieniem wieczorem wolnych miejsc parkingowych, w ankiecie sprzeciwili się objęciu jej strefą płatnego parkowa ia. Zarząd wprowadził taką strefę wbrew moeszkańcom! Do tego wymyślił naciąganą historyjkę jakoby mieszkańcom nie podobała się wyskość abonamentu. To dlaczego nie przeprowadzono kolejnej ankiety? Jakie są szczegóły umowy z zarządcą parkingu? Dlaczego na mieniu spółdzielczym ma zarabiać prywatna firma? 21:21, 16.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MrkMrk

6 8

Jeśli chodzi o Migdałową, to mieszkańcy wypowiedzieli się przeciwko, a SM zrobiła i tak co chciała wbrew mieszkańcom. To JEST afera 21:45, 16.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MirekMirek

5 5

Wpaniale! Komuna się skończyła, dlatego trzeba wszystko sprywatyzować, a na spółdzielczej własności dać zarabiać krocie prywatnej firmie! Tak turbokapitalizm... 21:55, 16.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MirekMirek

6 4

Tylko dlaczego przy okazji ma zarabiać na tym prywatna firma? Czy Zarząd nie sprzeniewierza w ten sposób mienia spółdzielni?... 21:58, 16.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JurekRykJurekRyk

6 2

Co za bzdury Pan pisze. Widziałeś człowieku żeby ktoś coś za darmo kiedyś zrobił dla kogoś obcego? Cały koszt strefy bierze na siebie zewnętrzna firma, Spółdzielnia grosza nie wyłożyła na to. Biorą na siebie całe ryzyko, bo przecież to może być nieopłacalne. A Ty chcesz za darmo. Jak taki Spółdzielca z Ciebie to zgłoś się do obsługi tej strefy w swoim wolnym czasie. 09:36, 18.03.2024


hbkhbk

3 2

@mrk, a może mirek.
Są dwie możliwości:
albo pozostawić wszystko po staremu, czyli wolna amerykanka, parkingi spółdzielcze głownie dla przyjezdnych kłopoty z parkowaniem dla mieszkańców, zero dochodów i ogólny bajzel,
albo wprowadzić straszliwych, krwiopijczych kapitalistów, którzy mają know how dotyczący oprzyrządowania parkingów, zbierania opłat i ścigania niepłacących, dzięki czemu w znacznej mierze znikają kłopoty z parkowaniem dla mieszkańców, a do kasy spółdzielni wpływa część opłat.
Wszelkie uwagi, że to SM poprowadzi parkingi lub że należy stworzyć parking społeczny, to niewykonalne przez nieprofesjonalistów mrzonki.
23:03, 16.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HalonatolinHalonatolin

1 0

Mrk Mirek a może Marek … Marek P?🤔 10:19, 17.03.2024


UrsynowianinUrsynowianin

0 4

Brawo! Zgadzam się w 100%!Powinni rozszerzyć to płacenie na inne spółdzielnie. Ostatnio ktoś obliczył ile aut przejeżdża przez Ursynów. Kosmiczna ilość. To nie są auto mieszkańców tylko cwaniaczków z podwarszawskich wsi, Piaseczna, Konstancina itp. Przyjeżdżają i blokują nam dzielnicę na cały dzień traktując nasze parkingi jak darmowe P+R.Niech burmistrz zrobi z tym wresz ie porządek. Jest metro i fajny dojazd do centrum i innych dzielnic a np na ul. Wańkowicza ruch jak na Marszałkowskiej i rejestracje z innych dzielnic. Dziadostwo parkuje jak popadło i gdzie się da. 09:55, 24.03.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AndrzejAndrzej

4 0

A Ty jak jedziesz na te wsie to nie blokujesz im parkingu cały dzień? 09:19, 18.04.2024


karikari

1 0

To wskaż Pan jak taki mądry jesteś gdzie te "cwaniaczki" z okolicznych wsi mają parkować zeby tak jak Trzaskowski przykazał jeździć komunikacją miejską po Warszawie ? Panu to robi rózniece kto parkuje na parkingu? A wie Pan że Ci parkujący spoza osiedla zostawiają utarg w pobliskiej Biedronce czy usługach? Chcesz Pan żeby Ci biedronkę zamknęli z powodu zmniejszonego utargu? Po zorganizowaniu parkingu na Migdałowej, stoją puste miejsca parkingowe. Tak wam im brakowało? to teraz gdzie parkujecie ? Tacy gościnni jesteście że parkometry stawiacie ? to chociaz je dobrze oznaczcie a nie tak że od Lanciego sie wjezdza i nic nie widać!!!! 12:48, 23.06.2024


ArtArt

3 0

Jeżeli inne spółdzielnie i wspólnoty zreplikują pomysł, to mieszkańcy SM Przy Metrze będą mogli z radością poruszać się za niewielką opłatą w ramach terenów swojej spółdzielni, a przejazd w celu załatwienia spraw codziennych w innym miejscu Ursynowa stanie się kosztowny, bo wszędzie dopadnie ich parkomat.
Tym sposobem sami wprowadzimy sobie strefę płatnego parkowania w dzielnicy, bez udziału Pierwszego Zwężacza i Uspokajacza P. Trzaskowskiego.
Samochody będą się pięknie prezentować na luźnych parkingach pod blokiem, ale stracą na użyteczności.
Z moich obserwacji wynika, że na Migdałowej można było bez kłopotu zaparkować o dowolnej porze dnia i nocy. 09:55, 18.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

karikari

0 0

mam takie samo spostrzeżenie. Migdałowa godzina 16 w dniu 17,06 byla pusta a mandat za brak biletu dostałam 12:49, 23.06.2024


WarszawiakWarszawiak

0 0

Jak odróżnić zatokę parkingową miejską od zatoki parkingowej spółdzielczej? 22:02, 21.10.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%