Zamknij
ZOBACZ:

Płatny parking pod ratuszem. Ile to będzie kosztować?

Sławek KińczykSławek Kińczyk 16:00, 01.02.2024 Aktualizacja: 19:38, 01.02.2024
Skomentuj SK SK

Od pół do półtora miliona złotych mogą kosztować zmiany na parkingu przy urzędzie dzielnicy. Ratusz ma już analizy dotyczące wprowadzenia opłat za parkowanie powyżej 3 godzin. Tylko że nie wiadomo na razie czy się na to zdecyduje.

W maju ursynowski ratusz zapowiedział przeprowadzenie analiz dotyczących przyszłości parkingu na tyłach urzędu dzielnicy. W ostatnich latach stał się on swoistym parkingiem typu "Parkuj i Jedź". Kierowcy spod Warszawy przyjeżdżają tu rano, zostawiają samochód i jadą metrem do centrum do pracy. Jest ich już tylu, że mieszkańcy przyjeżdżający załatwiać sprawy w ratuszu nie mają gdzie zaparkować i robią kółka po parkingu, czekając na zwolnienie miejsca.

Wariant minimum i maksimum

Poznaliśmy wyniki analiz ratusza. Są dwa warianty zmian - podstawowy i rozszerzony. Na razie żaden nie jest przewidziany do wdrożenia, bo burmistrz zastanawia się, który wybrać i skąd wziąć pieniądze niezbędne do wprowadzenia płatnego parkingu.

Wariant najtańszy kosztowałby ok. 450 tys. złotych i zakładał najprostsze przystosowanie parkingu urzędowego do płacenia za postój.

- A więc wyprowadzenie niezbędnych instalacji elektrycznych i światłowodowych, wprowadzenie systemu opłat, wygrodzenie parkingu oraz montaż szlabanów wraz z kamerami - mówi Iwona Janowska, rzeczniczka ursynowskiego ratusza.

Urzędnicy przygotowali także opcję "full wypas".

To rozszerzony wariant z poszerzeniem miejsc parkingowych, zwiększeniem ilości zieleni na parkingu, wygrodzeniem go, wyprowadzeniem instalacji nawodnieniowych. Wariant ten zakłada również zwiększenie ilości miejsc do parkowania dla osób z niepełnosprawnością, nasadzenie osiemnastu drzew, stworzenie przejścia dla pieszych

- informuje Janowska.

Miejsca trzeba poszerzyć

Problemem w obu przypadkach może okazać się zmiana organizacji ruchu na parkingu - niezbędna, by myśleć o zmianach. Urząd musiałby zreorganizować miejsca postojowe, poszerzyć je do obowiązujących od 2018 roku przepisów - z 2,3 do 2,5 m. A to wymagałoby albo przebudowy placu, albo wymalowania i ponumerowania miejsc postojowych. Ratusz przychyla się do tej drugiej opcji. Ta pierwsza wiązałaby się z kosztownymi robotami brukarskimi - dziś miejsca są wyznaczone innym kolorem kostki.

Najprawdopodobniej skończy się instalacją nowych szlabanów, masztów i urządzeń sczytujących tablice rejestracyjne na wjeździe i wyjeździe oraz porządnym osłupkowaniu terenu.

- Niestety, kierowcy mają tendencję do kombinowania i niepłacenia. Teren musi zostać zabezpieczony przed ucieczką - słyszymy w ratuszu.

[ANKIETA]192[/ANKIETA]

Na razie za to nie słychać o terminach wprowadzenia takiej mini strefy płatnego postoju pod ratuszem. Urząd zakłada natomiast odpłatność po trzech godzinach.

Założenia wprowadzenia systemu zakładają darmową możliwość parkowania przez pierwsze 3 godziny od wjazdu na parking, od godz. 7:30 do 30 min. po zakończeniu pracy urzędu. Po tym czasie parkowanie byłoby bezpłatne.

Takie rozwiązanie umożliwiłoby mieszkańcom okoliczny bloków dalsze nieodpłatne korzystanie z parkingu przy założeniu, że pozostawiają samochód po południu, a wyjeżdżają w godzinach porannych. Wjazd na parking rejestrowany byłby przez system 24 godziny na dobę.

- wynika z analiz, które przeprowadzili ursynowscy urzędnicy.

Ile wyniesie opłata za parkowanie przy ursynowskim ratuszu?

Przypomnijmy, w styczniu radny Maciej Antosiuk z Projektu Ursynów, apelując o wprowadzenie opłaty za parkowanie, mówił o 2 godzinach darmowych.

Nie wiadomo jeszcze, ile wynosiłaby opłata. - Ale wydaje się, że dobrym rozwiązaniem są tutaj zasady stosowane w Strefie Płatnego Parkowania - mówi Iwona Janowska z ratusza.

W SPP w Warszawie za pierwszą godzinę postoju płaci się 4,50 zł, za drugą 5,40 zł, trzecią - 6,40 zł, a za czwartą i kolejne po 4,50 zł. Opłaty się sumuje, a minimalna opłata to 0,50 zł za 10 minut postoju.

[ZT]26222[/ZT]

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

BoomBoom

13 7

A w jakim czasie zwrócą się te nakłady? I kiedy parking podziemny będzie udostępniony interesantom? Kiedy urzędnicy zaczną płacić za parkowanie?

16:48, 01.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoomBoom

13 3

Druga sprawa to przepisy nie działają wstecz i nie trzeba budować szerszych miejsc parkingowych w oparciu o zmianę przepisów. Parking zbudowano wcześniej i nie ma konieczności zmiany.
Poza tym, zamiast jak to zwykle robią urzędnicy z niczyimi pieniędzmi, czyli kasą podatników, można po prostu skopiować sprawdzone rozwiązania powszechnie stosowane przez różnego rodzaju markety. Biletomat, regulamin i jeden pracownik z ochrony co się raz na pół godziny przejdzie po parkingu. A po godzinach pracy parking sobie stoi bez opłat.

17:29, 01.02.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

rampasrampas

0 2

Niestety nie masz racji. Przebudowa parkingu to juz koniecznosc zmiany szerokosci.

10:45, 02.02.2024

BoomBoom

0 0

Mam rację, bo nie trzeba w ogóle przebudowywać parkingu, bo nie trzeba montować tak rozbudowanego systemu kontroli ruchu pojazdów. I to raptem mającego funkcjonować przez kilka godzin w ciągu doby.
Markety w prosty sposób wyeliminowały długie parkowanie i tylko o to chodzi. Jak u nich działa to pod urzędem też zadziała.

11:06, 02.02.2024

s.s.

1 0

Niemniej jednak poszerzyć warto. Samochody nam zdecydowanie urosły i zaparkowanie auta klasy średniej z możliwością wyjścia/wejścia bez obijania sąsiada to już wyzwanie...

11:25, 02.02.2024

Szymek z BudziejowicSzymek z Budziejowic

3 0

nie mogę napisać co o tym myślę , ale zrobił to Hasek

10:15, 02.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkańcy i interesmieszkańcy i interes

2 1

Ratusz ma już analizy dotyczące wprowadzenia opłat za parkowanie. „Ratusz” od momentu objęcia decyzyjnych stanowisk i wydania decyzji o budowie CK Alternatywy wg przestarzałego projektu miałpomysł na zarabianie na wszystkim . Projekt dwóch , a nawet 3 parkingów oddzielonych i placu manewrowego , oraz likwidacja drogi dojścia wzdłuż parkingu do ul. Ghandi od ścieżki wyjścia z metra może na to wskazywać. A teraz też o drodze dojścia do skrzyżowania Ghandi z KEN z ul Warchałowskiego, Wasilkowskiego nikogo nie obchodzi. Apel do urzedników: myślcie kompleksowo, a nie tylko o swoim interesie.

11:06, 02.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

moderatormoderator

2 0

To zdanie obrazuje stosunek Urzędników Ratusza Ursynów do mieszkańców i interesantów : "kierowcy mają tendencję do kombinowania i niepłacenia. Teren musi zostać zabezpieczony przed ucieczką - słyszymy w ratuszu.”
I aby nic nie robić, a zarobić mają pomysł aby wydać miliony na ogrodzenie, barykady i monitoringi, lub zawyżyć stawkę tak , żeby wyjść na zaplanowane zyski. Chyba jest jakaś granica dla „pomysłów” urzędniczych?

00:28, 04.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%