Po Multikinie na Ursynowie zostało już tylko mgliste wspomnienie. W sierpniu ubiegłego roku odbył się ostatni seans, we wrześniu ruszyła rozbiórka obiektu. To pokłosie decyzji operatora sieci multipleksów o sprzedaży gruntu belgijskiemu deweloperowi GH Development. Spółka prowadząca kina dzięki transakcji spłaciła długi, skorzystała na tym, że uchwalony w 2021 roku plan miejscowy zezwolił na ulokowanie u zbiegu alei KEN i ul. Indiry Gandhi budynków mieszkalnych.
[FOTORELACJA]6183[/FOTORELACJA]
Z tego powodu wartość działki znacznie wzrosła. Nowy właściciel musiał zapłacić tzw. opłatę planistyczny, swoisty podatek za wzrost wyceny gruntu po decyzjach urbanistyczo-planistycznych. W maju, w odpowiedzi na pytanie radnego Antoniego Pomianowskiego z Projektu Ursynów ratusz przekazał, że deweloper wpłacił ponad 721 tys. złotych tytułem opłaty planistycznej.
Dziś deweloper uchylił nieco rąbka tajemnicy i przedstawił pierwsze wizualizacje projektowanego osiedla "Ale! KEN", bo tak je nazwano.
Inwestycja zakłada realizację dwóch budynków o wysokości od 6 do 9 kondygnacji. Planujemy otwarte, zielone osiedle o wielofunkcyjnym charakterze, łączące funkcję mieszkaniową z usługowo-handlową oraz terenami zieleni i rekreacji
- mówi Michał Szałajko z GH Development.
Na terenie po Multikinie Ursynów powstanie 281 mieszkań o metrażach od 27 do 131 mkw. - czyli od jednopokojowych kawalerek po duże cztero - i pięciopokojowe lokale.
Inwestycja ma wyróżniać się "elegancką architekturą i szlachetnymi materiałami", które, jak zapewnia deweloper, “naturalnie wpiszą się w charakter dzielnicy”. Firma podkreśla również znaczenie zieleni w projekcie – osiedle ma być otoczone drzewami i roślinnością, zapewniającą mieszkańcom kontakt z naturą.
Na wizualizacjach dewelopera widać dwa dość surowe budynki o wysokości 6 pięter. To proste bryły - niemal idealne prostopadłościany - z wewnętrznymi balkonami. Mieszkania na ostatnich piętrach będą miały dostęp do tarasów na dachu. Uderza duża ilość zieleni, choć to właśnie drzewami i krzewami.
Zgodnie z zapisami planu miejscowego osiedle nie może być ogrodzone, a między blokami muszą być ogólnodostępne przejścia od alei KEN w kierunku ulicy Cynamonowej i Gandhi. GH Dewelopement w swoim projekcie spełnia te warunki.
A co z 34-metrową wieżą - dominantą położoną dokładnie naprzeciwko wieży ursynowskiego ratusza i o tej samej wysokości? Firma na razie nie pokazuje tej części osiedla na swoich wizualizacjach. To drugi etap, który ma powstać później.
Na razie deweloper nie prowadzi sprzedaży, a tylko rezerwacje. Nie ma jeszcze pozwolenia na budowę. Padają już za to nieoficjalne stawki za metr kwadratowy - 22-25 tys. złotych.
Pod blokami powstanie jednopoziomowa hala garażowa, w której znajdzie się ponad 300 miejsc postojowych. Deweloper korzysta z bardzo korzystnych wskaźników uchwalonych przez radnych w planie miejscowym. O to zresztą toczył się spór podczas procesu uchwalania tego planu. Opozycyjni radni z Projektu Ursynów protestowali wówczas przeciwko takim zapisom, choć ostatecznie poparli plan.
Nie dość, że radni zmienili funkcję terenu z usług na mieszkaniówkę, czyli podwyższyli wartość działki, z czego od razu skorzystało Multikino, to jeszcze Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego uznało, że z racji bliskości stacji metra w nowych blokach w rejonie skrzyżowania al. KEN i Gandhi nie trzeba 1,5 miejsca postojowego na lokal, jak to jest w innych rejonach.
Plan uchwalony 10 czerwca 2021 r. określa, że liczba miejsc musi odpowiadać potrzebom przyszłych mieszkańców i użytkowników lokali usługowych, a więc: 1,5 miejsca na lokal mieszkalny w budynkach powyżej 6 lokali, 1 miejsce na każde 100 mkw powierzchni użytkowej, 3% ogółu miejsc dla osób niepełnosprawnych.
W przypadku inwestycji "Ale! KEN", która obejmuje 281 mieszkań, oznacza to konieczność zapewnienia ok. 422 miejsc parkingowych (plus miejsca dla usług). Jednak zgodnie z par. 14 planu miejscowego w przypadku inwestycji w odległości do 500 metrów od stacji metra można zmniejszyć liczbę miejsc parkingowych o 30%, czyli do 1 miejsca na lokal mieszkalny, nie mniej jednak niż 1 miejsce na 60 mkw powierzchni użytkowej mieszkania.
Dla inwestycji, położonej tuż przy wejściu do metra, oznacza to możliwość ograniczenia miejsc do ok. 295 (plus miejsca dla usług). To istotne odstępstwo od standardów obowiązujących w innych częściach miasta, gdzie np. dla dzielnic peryferyjnych wymaga się nawet 2 miejsc na lokal. Urbaniści podkreślają, że takie rozwiązanie "ma zachęcić do korzystania z transportu publicznego i ograniczyć ruch samochodowy w centrum Ursynowa". W dokumencie „Strategia Warszawa 2040+” wskazano, że obszary przy stacjach metra powinny być priorytetowo traktowane pod kątem redukcji parkingów.
[FOTORELACJA]6291[/FOTORELACJA]
Łapcie się za portfele! Spółdzielnie wysyłają listy
W Polsce mamy najdroższy prąd i gaz na świecie. Czemu woda ma być tania, skoro rządzą nami ekologiczne świry.
Wck
16:47, 2025-07-21
Szlabany uratują osiedle przy Koncertowej?
Tytuł powinien brzmieć tak: WPI i szpital zabili możliwość parkowania na Ursynowie. Dzielnica peryferyjna, ale trudno podjechać do lekarza, sklepu itp. Tak, tak, można rowerem.
Boom
15:52, 2025-07-21
Powstanie stacja ładowania przy metrze Stokłosy
parking to nie stacja ładowania. Może należy przestać zapierać nam parkingi z byle powodu
karot
14:03, 2025-07-21
"Piłka lata tu jak chce". Fatalny stan na Dembowskiego
Boisko do kosza przy bażantarni też czeka na remont
Szczepan
13:28, 2025-07-21