Skrzyżowanie Gandhi z Rosoła jak pobojowisko. Wszędzie dziury, rozkopane trawniki i ciężki sprzęt. W międzyczasie trwa przebudowa przejścia przy Hirszfelda. Jak radzi sobie GDDKiA z inwestycjami na Ursynowie?
W ciągu kilku tygodni drogowcy zdążyli przekopać ogromną połać ziemi u zbiegu ulic Gandhi i Rosoła. W połowie marca ruszyła przebudowa skrzyżowania obu dróg. Drogowcy szykują dla kierowców dodatkowe pasy - do skrętu w lewo z Rosoła w Gandhi i do skrętu w prawo z Gandhi w Rosoła.
W ramach przebudowy ponad połowa pasa zieleni między jezdniami ul. Rosoła zamieniła się w głęboki dół. To właśnie tędy poprowadzony zostanie nowy pas dla kierowców. Na Gandhi z kolei przekopany został trawnik między chodnikiem a ulicą.
Również na przejściach dla pieszych sporo się dzieje. We wtorek drogowcy kopali na południowym przejściu przez Rosoła. Na innych także widać pościąganą kostkę i gołą ziemię. Prace prowadzone są przy użyciu ciężkiego sprzętu, głównie koparek.
To pierwszy etap robót, podczas którego drogowcy zajmują się poszerzeniem ulicy oraz przebudową kanalizacji deszczowej, sygnalizacji świetlnej oraz oświetlenia. Jak na razie ruch na skrzyżowaniu odbywa się bez większych problemów. Jednak do czasu.
Podczas drugiego etapu prac dla kierowców zostaną wyznaczone objazdy. Przez skrzyżowanie będą mogli przejechać jedynie podróżujący Rosoła w stronę centrum oraz skręcający z ul. Nugat w prawo. Utrudnienia pojawią się jednak dopiero mniej więcej w połowie maja i tylko na jeden weekend. W tym czasie drogowcy będą frezować drogę i położą ostatnią warstwę asfaltu.
Natomiast już teraz kierowcy mogą napotkać na problemy przy skrzyżowaniu ulic Gandhi i Hirszfelda. Drogowcy prowadzą tam przebudowę przejścia dla pieszych. W poniedziałek utrudniony był wjazd na uliczkę prowadzącą do pobliskich szkół oraz momentami przejazd ulicą w kierunku al. KEN. Samo przejście także zostało rozkopane i na razie jest niedostępne dla pieszych.
Głównym celem przebudowy przejścia przy Hirszfelda jest montaż sygnalizacji świetlnej. Podobnie było w przypadku przejścia przez Gandhi przy Teligi. Tam drogowcy zakończyli już prace. Sygnalizacja jednak jeszcze nie działa - świeci się jedynie żółte światło. W przypadku zebry przy Hirszfelda plan zakłada trochę więcej - zostaną wybudowane przejazdy rowerowe.
Przebudową skrzyżowania Gandhi z Rosoła oraz montażem sygnalizacji na przejściach przy Teligi i Hirszfelda zajmuje się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Obie inwestycje to część umowy zawartej między drogowcami a miastem. W razie zamknięcia tunelu POW kierowcy na jego drugą stroną powinni przedostawać się właśnie ul. Gandhi i Rosoła. Dlatego konieczne było zadbanie o bezpieczeństwo - przy Hirszfelda i Teligi znajdują się szkoły - oraz uporządkowanie połączenia trasy S2 z ursynowskimi ulicami.
Przebudowa przejścia przy Hirszfelda powinna zakończyć się jeszcze w tym miesiącu. Natomiast na efekty prac przy skrzyżowaniu Gandhi i Rosoła przyjdzie poczekać kierowcom trochę dłużej. Koniec prac przewidziany jest w połowie czerwca.
[ZT]20664[/ZT]
[ZT]20348[/ZT]
[ZT]20124[/ZT]
[ZT]20099[/ZT]
[ZT]19860[/ZT]
[ZT]21131[/ZT]
[ZT]19569[/ZT]
Obserwator 15:24, 13.04.2022
Tylko po co, skoro i tak większość samochodów jedzie prosto, czego obrazem są korki na Plaskowickiej. Największe zamieszanie jest chyba przy Cynamonowej i Lanciego.
Nicknicknick17:53, 13.04.2022
Po co robić z kolejnego skrzyżowania gigantyczne lotnisko? To poszerzanie jezdni o kolejne pasy na skrzyżowaniach to jest jakaś plaga w tym mieście. Ciekawe, czy chociaż wydłużą zielone dla pieszych, żeby można było spokojnie przejść.
ats18:13, 13.04.2022
Tak tak, kolejne światła dla pieszych w odległości 150m- to przecież miał być ciąg komunikacyjny z Ursynowa na POW, ale jak już rozwalamy jakikolwiek sens przejazdu przez zakorkowany Ursynów, to do końca.
I te banialuki, jakoby to oczywiście dla pieszych- tak, naturalnie, bo tam całe tabuny walą tych ludzi bo nikt nie korzysta z już istniejącego przejścia przy skrzyżowaniu...
sąsiad18:53, 13.04.2022
A po co drogowcy budują dodatkowe pasy skrętu z Rosoła w Gandhi skoro na wysokości ratusza Gandhi robi się jednopasmowa z pomocą parkujących na prawym pasie aut?
BTW: sygnalizacja przy Teligi już działa
aster00:20, 14.04.2022
parkujące samochody załatwią jednym znakiem.
J2321:24, 13.04.2022
Czy to aby nie przygotowanie do puszczenia tranzytu tirów w przypadku zamknięcia tunelu? Zdaje się był taki pomysł (wojewody?).
albert19:42, 14.04.2022
chyba najlepszy taki awaryjny przejazd byłby na wprost przez Plaskowickiej, ale wtedy trzba byłoby wybudować dodatkowy pas na Plaskowickiej. A na ul. Gandhi są 2 pasy, ale na zachodniej części są 2 male ronda, ktore w przypadku przejazdu awaryjnego kompletnie zakorkują się.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
3 2
Zamiast pisać bzdury warto się przejść do skrzyżowania Rosoła i Płaskowickiej o godz. 17-18 i zobaczyć korek dla skręcających w lewo w kierunku Wilanowa. Problem Ursynowa to problem skrzyżowania ul. Przyczółkowej, Vogla i Branickiego.