Nawierzchnia w tunelu POW to fuszerka? Tak sugerują oburzeni kierowcy. Podczas jazdy bez przerwy podskakują na nowej drodze. Drogowcy przekonują, że tak już musi być. To przez materiał użyty do budowy nawierzchni.
W poniedziałek, 20 grudnia długo wyczekiwany tunel POW został wreszcie oddany do użytku. Politycy otworzyli tunel z wielką pompą. Nie brakowało wzajemnych gratulacji i ciepłych słów. W uroczystościach wzięli udział premier Mateusz Morawiecki oraz minister infrastruktury Andrzej Adamczyk
Ciągłe wyczekiwanie i przesuwanie terminów sprawiło, że kierowcy od razu ruszyli na przejażdżkę pod Ursynowem. Już pierwszego dnia z tunelu skorzystało blisko 37 tys. kierowców. Drugiego prawie dwa razy tyle.
Wystarczyło zaledwie kilka dni, by entuzjazm zastąpiły wątpliwości. Kierowcy narzekają na niekomfortową nawierzchnię.
- Nowy tunel ma jezdnię z poprzecznymi koleinami. Jazda nim to jakiś dramat. Auto jedzie kangurem. "Patodrogowcy" za to nie odpowiedzą? Przekręt jak nic. Nowa droga i nierówna jezdnia. To chyba trzeba opisać, a nie tylko, jak dobrze, jak fajnie jechać po wertepach na nowej drodze - pisze do nas pan Mirosław.
Rzeczywiście podczas przejazdu tunelem POW w samochodzie można mieć uczucie "podskakiwania". Nie jest to jednak kwestia złego materiału. Jednia wykonana jest z betonu.
- Betonowa nawierzchnia charakteryzuje się dylatacjami pomiędzy płytami, co może wpływać na odczucia kierowców - tłumaczy Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.
Wygląda więc na to, że kierowcy nie mają wyjścia - będą musieli się przyzwyczaić do nieco nietypowej nawierzchni w tunelu. Tym bardziej, że wykonana z betonu jest dużo trwalsza niż z asfaltu. Nie będzie jej więc trzeba co kilkanaście lat wymieniać.
Marek18:10, 25.12.2021
W innych miejscach S2 też jest beton, i nie ma takiego efektu. W tunelu jest po prostu ułożony krzywo. 18:10, 25.12.2021
Norwid18:25, 25.12.2021
Złej baletnicy... 18:25, 25.12.2021
Budowlaniec19:38, 25.12.2021
Jak zwykle biadolenie , a bo to a bo tamto , ludzie czy wy naprawdę musicie tak narzekać....?!!! Noż ku..a !!! 19:38, 25.12.2021
s21:39, 25.12.2021
tunel powinien byc zamykany w swieta i 22oo-6oo bo jest za głośno 21:39, 25.12.2021
pelna zgoda21:36, 03.01.2022
no i w soboty i niedziele tez 21:36, 03.01.2022
sernik21:49, 25.12.2021
Czyli taka trochę stara technologia jak kiedyś na drodze Warszawa - Wyszków, droga z Wrocławia na zachód czy niezapomniane NRD-owskie autostrady? 21:49, 25.12.2021
nick_znik13:00, 03.01.2022
że beton? nie ma kawałka nowej autostrady w Niemczech, żeby nie było betonu.. 13:00, 03.01.2022
Ola /Ursynów22:05, 25.12.2021
Dylatacje??? hahahah Na autobanie też są dylatacje i jakoś nikt na nie nie narzeka! Tu nie dylatacje są problemem a fuszerka w wykonaniu nawierzchni, która jednym słowem jest NIERÓWNA! Wykonawca wziął kasę i zrobił wszystkich w bambuko!
Dodatkowo takie nierówności powodują zwiększenie hałasu!!!!
W lipcu tego roku wjeżdżałem i zjeżdżałem ścieżką rowerową(oficjalnie była zamknięta) po stronie "Dydaktycznej stajni SGGW" (od południowo-wschodniej strony) i też jest do niczego - strasznie nierówna nawierzchnia (górki i dołki) zero komfortu i przyjemności z jazdy. Dodatkowo zjazd nie należy do najbezpieczniejszych i jeśli będzie dwukierunkowa to będą tam ofiary. Projekt DRR oderwany od rzeczywistości, niepraktyczny i niebezpieczny. Ten kto robił odbiory powinien siedzieć w wiezieniu za przyklepanie tej fuszerki jaką jest POW a wykonawca za jakość wykonania!
Chyba trzeba się przyzwyczaić, że w tym kraju wszystko musi być, delikatnie mówiąc, NIE TAK JAK TRZEBA ( potocznie - sp...ne ) ! 22:05, 25.12.2021
Adrian07:22, 26.12.2021
Pi...sz jak potłuczony, Ola. Nawierzchnia jest bardzo równa, spod układarki. Dylatacje są nacinane po ułożeniu dłuższego kawałka (kilkaset metrów w jednym cyklu), więc jak mogą być koleiny i nierówności?
Taka z Ciebie znawca Ola, jak z Mirosława budowlaniec. Chu.a się zna, ale napisał w liście, że nie jest zajebiście. 07:22, 26.12.2021
jako10:57, 26.12.2021
@Adrian - weź idź coś podpisz dla kaczego pjazasa, bo sam pierniczysz.I poczytaj sobie historię układania betonowej nawierzchni w tunelu, jakie mieli problemy z maszynami i teraz to wyszło. 10:57, 26.12.2021
nick_znik12:58, 03.01.2022
akurat jeżdżę dużo po Niemczech i połowa tych ich autoban nadaje się do wymiany bo to złom z lat 60tych i 70tych. Zresztą skala modedrnizacji ich dróg jest ogromna. Na nowych kawałkach leją beton i tak samo hałasuje jak u nas. Przyczyna jest prsta: budują to te same firmy, przy użyciu takich samych materiałów i maszyn..
No ale walka z mitem ze "niemieckie proszki lepiej piorą" to dopiero misja niewykonalna 12:58, 03.01.2022
ALEK2223:47, 25.12.2021
Ja mieszkam kilometr od tunelu przy Belgradzkiej, a pierwszego dnia rano po otwarciu obudziłem się wcześniej i jak nigdy przeszkadzał mi hałas. Też tak macie? 23:47, 25.12.2021
AdamAdam00:02, 26.12.2021
Bez przesady. Ja mieszkam przy KEN - około 200 m od miejsca gdzie przebiega tunel i nic nie słychać 00:02, 26.12.2021
Kon01:27, 26.12.2021
Jezdzace pod ziemia metro tez slyszysz ? ;-) 01:27, 26.12.2021
Bog04:05, 27.12.2021
Jest straszny hałas. Ale to było wiadomo od początku, że tak będzie.... Wkrótce też zobaczymy pierwsze efekty trucia nas spalinami! 04:05, 27.12.2021
nick_znik12:54, 03.01.2022
ja też tak mam... puszczam wodę a ona chlupocze... szczególnie ano gdy jestem po imprezie. ;-D 12:54, 03.01.2022
gratulacje21:35, 03.01.2022
Masz sluch lepszy od nietoperza! 21:35, 03.01.2022
Normalny00:26, 26.12.2021
Najpierw nauczcie się obsługi kierunkowskazów i prawidłowego parkowania a potem dopiero krytykujcie nową budowle. 00:26, 26.12.2021
jot10:06, 26.12.2021
A jaki to ma związek? 10:06, 26.12.2021
Wbjs10:28, 26.12.2021
Następny " miszcz" kierownicy . 10:28, 26.12.2021
jot16:45, 26.12.2021
do Wbjs
To do mnie było? Ja tylko grzecznie pytam, co ma obsługa kierunkowskazów i prawidłowe parkowanie do jakości jezdni w tunelu. W zupełności się zgadzam, że z kierunkowskazami i parkowaniem wiele osób ma problem, ale to nie ma nic wspólnego z tunelem. 16:45, 26.12.2021
Wbjs00:12, 27.12.2021
Jot , to nie było do Ciebie . To była odpowiedź do normalnego . 00:12, 27.12.2021
Nickt08:06, 26.12.2021
A gdzie możliwość przesiadki do metra w tunelu? 08:06, 26.12.2021
Pozdrawiam13:53, 26.12.2021
W połowie.ale musisz się przewiercić 13:53, 26.12.2021
Prezes10:41, 26.12.2021
Jechałem 2 razy i nic takiego się nie dzieje. Janusza jak zwykle narzekają. Drogę remontują, aby była lepsza to źle, nie remontują też źle.
Sprawdźcie swoje auta w serwisie jak Wam kangurują, bo Niemiec jeszcze płacze jak sprzedawał lata temu...... 10:41, 26.12.2021
Cik10:49, 26.12.2021
Jechałem. Nie mam uwag. Bardzo dobry tunel. 10:49, 26.12.2021
jako10:55, 26.12.2021
A już myślałem, że pożegnaliśmy gdakę i jej nieustanne bzdury. Jechałem tunelem w stronę Wawra i potwierdzam - środkowy i prawy pas do remontu, lewy jest OK. Bzdury jak zwykle opowiada pani Tarnowska - proszę się przejechać choćby nową S7 na południe od Warszawy, żeby się przekonać, że nawierzchnia betonowa i dylatacje nie muszą dawać efektu jazdy po schodach. Tam beton (z dylatacjami) jest równy jak stół. Więc gdaka znowu kłamie i znowu spierniczyła nadzór nad wykonawcą. Nigdy się od tego badziewia nie uwolnimy. 10:55, 26.12.2021
Cik13:04, 26.12.2021
Czy jesteś specjalistą od budowy dróg? 13:04, 26.12.2021
jako14:58, 26.12.2021
@Cik - nie, specjalistą od jeżdżenia po nich. To wystarczy, by wiedzieć, czy jedzie się równo czy po schodach. 14:58, 26.12.2021
Pracownik lidla11:22, 26.12.2021
Winny beton. Zawszejestk ktoś winny, najlepiej jak beton ( ten we łbie najpewniej) . Porażka to " obwodnica Tomaszowa Lubelskiego, dwa zjazdy na miasto, jeden ciągle generuje korek na półtora kilometra, drugi to dojazd 5 kilometrów. A na trasie dwie możliwości zjazdu do centrum o do "dzielnicy" przemysłowo ,- hurtowej, ale nikt o tym nie pomyślał. Efekt, TIR' i tak pchają się przez miasto a miano je wyeliminować ( szczególnie te jadące od strony północnej ) . O mieszkańcach pokonujących pół miasta aby dojechać do obwodnicy nie wspominam, a wykonanie wjazdu i zjazdu na obwodnicę z ulicy Szopena i przy Rolniczej to wiele by w tej kwestii usprawniło. A kto jest winny. Beton, ten we łbie projektanta i odpowiedzialnego w mieście za zatwierdzenie projektu. 11:22, 26.12.2021
Adiii11:23, 26.12.2021
Jest ok. Patatajka jest prawidłowo zrobiona,jej zadaniem jest;
A) Utrudnić rozwinięcie prędkości po wyżej 80km/h
B) Zapewnić żeby kierowca nie przysnął.
11:23, 26.12.2021
Wku....ny kierowca c11:27, 26.12.2021
Zrobili obwodnicę i wprowadzili zakaz dla ciężarówek od 7 do 10 i 16 do 20 pajace... Jaki to ma sens jak MUSZE jechać przez centrum Wawy bo mam indentyfikator C16 wykupiony a nie mogę jechać obwodnica nikomu nie przeszkadzając.... Banda kretynów to samo co z Toruńską 11:27, 26.12.2021
Tadek16:14, 26.12.2021
Mieszkam na Kabatach. Aby wjechac do tunelu musze albo pojechac do Pulawskiej, albo - w druga strone, do Wilanowa i zawrocic.... Wracajac do domu musze zjechac na Pulawska i przejechac przez Ursynow, jak przed oddaniem trasy.... Nie bardzo widze "usprawnienie".... Mialy byc dwa wezly (a sa wezelki) na Ursynowie, a wyszlo jak wyszlo... Wyglada na to, ze tunel jest tylko dla trazytu.... dobre i to... 16:14, 26.12.2021
kloks13:50, 27.12.2021
Usprawnienie przede wszystkim dla tranzytu. Dzięki temu, ze mamy półwęzły ( nie pełne węzły) lokalny ruch ursynowski nie pcha sie do tunelu 13:50, 27.12.2021
albert19:46, 01.01.2022
To jest efekt akcji protestacyjnych w rodzaju "wszystkie TIRy z Lizbony do Władywostoku będą przejeżdżały przez Ursynów i aby temu zapobiec zbudowano półwęzły. 19:46, 01.01.2022
ats17:22, 26.12.2021
Dylatacje-sracje - odstępy pomiędzy segmentami co najwyżej "stukają" (jak łączenia na moście), a w tunelu masz HOPKI, jak na odcinku A1 idącym przez Śląsk i szkody górnicze - auto lata góra-dół i to na tempomacie zapiętym na 80km/h.
Oni chyba wiedzieli, że to taka fuszera i stąd dali taki niski limit prędkości, bo przy 100 to by chyba ludziom liposukcje robiło w środku... 17:22, 26.12.2021
wk...20:49, 26.12.2021
nie ma obowiazku jeżdżenia tunelem tak samo jak nie ma obowiązku wogóle jazdy samochodem , komu nie pasuje niech wraca do starych szlaków albo niech uda się do mechanika celem sprawdzenia zawieszenia w swoim pojeździe. 20:49, 26.12.2021
AldofHilter2.000:27, 27.12.2021
Taka powierzchnia, bo musi wytrzymać dywizjon czołgów. Przecie oni „Myślą” do przodu. 00:27, 27.12.2021
KierowcaWaw08:42, 27.12.2021
Jechałem, zero problemu. Dylatacje niewyczuwalne. Jak ktoś narzeka to proponuję żeby zaczął od sprawdzenia zawieszenia w samochodzie. Beton siłą rzeczy jest sztywniejszy (a przez to trwalszy) więc samochód nie pływa tak jak na asfalcie na którym robią się koleiny. 08:42, 27.12.2021
Yaro6717:27, 27.12.2021
Ja nic nie wyczułem , ale przejedzcie się mostem Legionów Piłsudskiego w Płocku to dopiero jazda. Tutaj w Warszawie nie widzę problemu. Pozdrawiam wszystkich !!! 17:27, 27.12.2021
mus-ka122:17, 27.12.2021
Jak pofalowana jest A1 pomiędzy Pyrzowicami, a Piekarami Śląskimi - to dopiero koszmar. Pod Ursynowem w tunelu jest beton, trochę tłucze, ale w tunelu beton jest bezpieczny, lepiej trzyma i nie pali się. 22:17, 27.12.2021
Sprostowany12:30, 28.12.2021
Bzdury gadają. Za tunelem jest dalej betonowa nawierzchnia i bujanie ustępuje. Jest w tunelu wyraźne, jak na sprężynie, a dylatacje są wszędzie. Ewidentnie błąd. 12:30, 28.12.2021
pacim18:03, 28.12.2021
Wczoraj tamtędy jechałem i jakoś nic nie czułem, żadnego podskakiwania, nie wiem może to wina tego że mam sprawne zawieszenie w aucie. Wypisywanie takich bzdur nie prowadzi naprawdę do nikąd, poza tym jest tyle rozwiązań w tym mieście że na prawdę nie trzeba tamtędy jeździć można pojechać sobie inną drogą. Ja jestem zadowolony bo zaoszczędziłem spokojnie pół godzinki na powrocie do domu 18:03, 28.12.2021
rzeczowy22:50, 28.12.2021
Proponuje eksperyment zjedź sobie na prawy pas, zaprzyj się na kierownicy i oprzyj głowę na zagłówku. Zobaczymy czy wtedy nie będzie telepać. Też z początku myślałem, że to bzdury, póki nie przeprowadziłem eksperymentu. W nowym aucie są wyczuwalne nieprzyjemne drgania i wydaję się, że mogli to lepiej zrobić. W końcu POW budowali 15 lat i kilkanaście miliardów złotych kosztowało to polskich podatników. 22:50, 28.12.2021
Polak18:36, 29.12.2021
To się nie zapieraj bo żyłka pęknie 18:36, 29.12.2021
MJT17:34, 29.12.2021
Dziś pierwszy raz przejechałem tunelem i stwierdzam, że nawierzchnia jest źle położona. Nie można efektu podskakiwania zwalać na dylatacje. Dlaczego jeżdżąc po autostradach i tunelach w Niemczech nie odczuwa się żadnych podskoków ani stulania dylatacji?? Dlatego że jest bardzo dobrze ułożona warstwa betonu. A ta w tunelu tu porostu fuszerka. Nie należy także wierzyć oświadczeniom GDDKIA, że nawierzchnia jest OK! Wnioskuję, aby kontrolę wykonania nawierzchni wykonało renomowane niezależne laboratorium, najlepiej zagraniczne. (np Dkra) 17:34, 29.12.2021
nick_znik13:08, 30.12.2021
Nooo w Niemczech to nawet proszki do prania mają lepsze 13:08, 30.12.2021
zxe13:43, 03.01.2022
Nawierzchnia jezdni w tunelu jest bardzo źle położona. Tunel sprawia wrażenie dosyć tandetnego.
To są skutki systemu Zaprojektuj i Zbuduj.
Skutki tego widzimy w wykonanym tunelu.
Wentylatornia zaprojektowana jest bez odpowiedniego wyciszenia - czy są tam jakieś tłumiki hałasu? Nie wspomnę o obiecanych filtrach węglowych.
Autostrada przez Warszawę to filozofia taka sama jak opalanie węglem - nie tylko emisja CO2 ale i benzenoalfapirenu który jest substancją rakotwórczą. 13:43, 03.01.2022
BMW15:00, 31.12.2021
Ja w mojej Beemie nic nie czuję.
Zainwestujcie w dobre auta i po kłopocie.
A nawet jak nie możecie, to przez 3 km chyba Wam korona z głowy nie spadnie, Królowie Piękni.
Narzekać, narzekać ... Taka to polska mentalność.
Cieszcie się, że w końcu ta jeb...na obwodnica jest otwarta. A nawierzchnia z betonu jest najlepsza !!!
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku ;-)
Dobranoc. 15:00, 31.12.2021
jestes wybredny to j21:30, 03.01.2022
nawierzchnia nie przypadła kierowcom do gustu? To jedz naokolo jak dawniej. 21:30, 03.01.2022
Tkaczuk13:22, 05.01.2022
Żadne dylatacje. Jest nierówny beton i tyle. Dlaczego tyle osób zwróciło na to uwagę? Ja nie zabierałem głosu, dopóki nie przejechałem się tunelem. Jest nierówna nawierzchnia i to się czuje. To, że wreszcie oddali i mamy się cieszyć to kpina. Byle jak, byle przeciąć wstęgę "bo tak musi być". A mądrzenie się na temat zawieszenia, to se wsadźcie...w bagażnik. Jest wręcz odwrotnie. W rzęchu, którym cały czas rzuca we wszystkie strony, zmiany nawierzchni nie poczujesz... hahahahaha 13:22, 05.01.2022
Old_Boy04:02, 26.12.2021
18 31
Taka natura Januszów i Grażyn. Nie ma, źle, jest, też źle. Janusz to by chciał jednocześnie mieć ciastko i zjeść ciastko. 04:02, 26.12.2021
kierowca13:45, 26.12.2021
30 10
Jechałem tunelem, prawym pasem w kierunku Wawra. Przy obowiązującej prędkości wyczuwalne są podskoki samochodu.
Zapłaciliśmy za tunel, który ma źle wykonaną nawierzchnię. Narzekamy na źle wykonany element.
Czy aby Cię zadowolić mamy nie narzekać, tylko karnie pochylić głowę i cieszyć się, że wydaliśmy pieniądze na źle wykonaną robotę? Czy jak kupisz kuchenkę, gdzie jeden palnik nie działa, to cieszysz się z kuchni czy reklamujesz ją u producenta? 13:45, 26.12.2021
Bog04:02, 27.12.2021
12 2
Puknij się w głowę kolego! Widać, że nawet po tym nie jechałeś, pewnie nawet nie masz prawa jazdy hehe. Wracaj do kopania rowów.
Kupiliśmy pączka a zaserwowali nam g...no!!! I taka to jest nasza nieszczęsna, skorumpowana rzeczywistość! 04:02, 27.12.2021