Południowo-zachodnie wejście do stacji metra Stokłosy jest jednym z najbardziej obleganych na Ursynowie. Korzystają z niego zarówno mieszkańcy okolicznych osiedli, klienci pasażu handlowego znajdującego się tuż przy wyjściu ze stacji, jak i kierowcy zostawiający swoje samochody na pobliskim parkingu P&R.
Zamknięcie południowo-zachodniego wejścia 22 września, zmusiło pasażerów do korzystania z wejścia nr 1, czyli tego od strony sklepu Aldi. To oznaczało konieczność wejścia na górę i przejścia przez zebrę na drugą stronę alei KEN. Sytuację dodatkowo skomplikowała awaria windy, akurat po remontowanej stronie. Dla jednych była to duża uciążliwość, dla innych realna przeszkoda w korzystaniu z podstawowej infrastruktury.
Jak ja mam wejść na górę? Po schodach mnie nikt nie zniesie, bo jestem dorosłym mężczyzną na wózku. Dla mnie wejście do metra to teraz podwójny koszmar. Zamiast naprawić windę, ktoś wywiesił radosną karteczkę, że "Winda nieczynna do 20 października". - I radź sobie sam! - mogli dopisać
- pisał Andrzej w liście do naszej redakcji.
Planowo wejście od strony Biedronki miało zostać otwarte wczoraj - w poniedziałek, nie obeszło się więc bez jednodniowego opóźnienia.
Jak informuje Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, pomimo iż przejście nie jest jeszcze otwarte na całej jego szerokości, to remont już się zakończył. Powodem miejscowego wygrodzenia są trwające obecnie odbiory techniczne przesuwnych grodzi. Powinny one zakończyć się w ciągu najbliższych dni.
A co z windą, która uległa awarii na krótko po rozpoczęciu remontu?
Windę naprawia Metro Warszawskie. Planowany termin zakończenia prac naprawczych to przyszła środa
- informuje Tomasz Kunert.
Mieszkańcy muszą więc uzbroić się jeszcze w odrobinę cierpliwości - na powrót normalności na stację Stokłosy przyjdzie poczekać do przyszłego tygodnia.
Remont na Stokłosach, pomimo że uciążliwy, z pewnością był potrzebny. Prace dotyczyły ważnego elementu infrastruktury stacji - bram OCL.Czym są bramy OCL? To automatyczne ogromne grodzie, które zamykają wejście do stacji podczas gwałtownych ulew i burz. Szczelnie odgradzają położony niżej peron od napływającej wody, dzięki czemu metro może normalnie funkcjonować - przejeżdżać przez stację. Grodzie zaprojektowano w latach 80. XX wieku, podczas budowy metra na ursynowsko-mokotowskim odcinku. Są 34 takie urządzenia - od stacji Kabaty do stacji Wierzbno.
Pomimo iż, grodzie są olbrzymie i zlokalizowane w obrębie wejścia do stacji niewielu pasażerów miało okazję obejrzeć je z bliska. Na Stokłosach skrywają się za niepozornymi, żółtymi drzwiami zlokalizowanymi tuż obok toalet. W razie potrzeby mogą być w ciągu kilku minut zamknięte, szczelnie odgradzając stację. Dochodzi do tego jednak bardzo rzadko. Z reguły wystarczają, zamontowane przy wejściach rząpie, czyli kratki odpływowe, które zatrzymują nadpływającą w stronę stacji wodę.
W ramach prac wymieniono jedną z szyn, po których porusza się brama, oraz elementy ruchomej podłogi, podnoszącej się w trakcie zamykania grodzi. Przeprowadzono również szereg prac konserwacyjnych. Regeneracji zostały poddane: ościeżnica, skrzydła przesuwne, mechanizm przesuwu i osłony boczne. Na remont grodzi na Stokłosach ZTM przeznaczył 375 tys. złotych, jednak w ramach tej samej inwestycji podobny remont przeprowadzony zostanie również na stacji Wierzbno. Tam prace ruszą niebawem - trwa właśnie ustalanie harmonogramu z wykonawcami.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Pilny apel policji. Zaginęła nastolatka!
Myślałem że to chłopak, co za czasy 🫣
ToTo
20:06, 2025-10-21
Puste autobusy krążą po alei KEN. Dlaczego?
A ilość radnych kiedy zostanie zmniejszona o połowę? podobnie jak ich nagrody i przywileje, te autobusy to jest ułamek procenta w porównaniu z tym. A najlepiej to niech owy radny się zatrudni i niech sobie jeździ z ludźmi nawet i do własnego domu, tylko koniecznie będąc od 01 w nocy na nogach bo tak pracują ludzie ciężko pracujący czyt. Kierowcy.
Q
20:00, 2025-10-21
Puste autobusy krążą po alei KEN. Dlaczego?
A kto zapłaci kierowcom? KEN-em rano zjeżdżają z Kabat "dodatki" 504 i 166. Kierowcy też muszą odbyć ustawowa przerwę. Już teraz, dzięki ZTMowi czasy pracy kierowców są napięte jak baranie jajca. ludzie są przemęczeni i odchodzą z MZA. Mają dość posranych grafików, zmian po ponad 10 h, korków, braku normalnych warunków na krańcach i roszczeniowych pasażerów . Do tego ZTM, który zamiast robić to do czego został stworzony, skupia się głównie na karaniu kierowców za brak odpowiednich ciuchów i inne głupoty. Tak to wygląda od środka.
Kiero
19:29, 2025-10-21
Pilny apel policji. Zaginęła nastolatka!
Miesiąc temu? Ech, polska policja.
Wck
18:06, 2025-10-21