Nowe barwy, tapicerka i charakterystyczny żółty pasek na burcie. Metro wyremontowało część rosyjskich wagonów, które jeżdżą na pierwszej linii podziemnej kolejki. Pierwszy z serii pojazdów wrócił już z Mińska Mazowieckiego, gdzie wykonywana była naprawa główna i na STP Kabaty szykowany jest do ponownego włączenia go do ruchu pasażerskiego.
Pociągi serii 81, które zostały zakupione w latach 2008-2009, przejechały już ponad milion kilometrów i zostały zakwalifikowane do naprawy poziomu 5, czyli tzw. naprawy głównej.
- Pierwszy z partii pojazdów, już po remoncie, wyjedzie na jazdy testowe do tunelu w przyszłym tygodniu - mówi Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego.
W ramach naprawy głównej w pociągach odświeżanych, lub wymienianych jest bardzo wiele podzespołów, m.in. sprzęgi wagonów, sprężarki, osprzęt pneumatyczny i elektryczny. Wykonano również naprawę wózków wagonowych z zestawami kołowymi. Regeneracji poddano pulpit maszynisty.
- To, co zauważą pasażerowie w pierwszej kolejności, to nowa malatura wagonów na zewnątrz, naprawa poręczy, okien, wymiana wykładzin podłogi oraz poszycia foteli - pociąg po naprawie głównej wygląda i jeździ jak nowy - przekonuje Anna Bartoń.
Będziemy mogli się o tym przekonać pod koniec miesiąca, kiedy skład wyjedzie na linię M1. Najpierw jednak, przed dopuszczeniem do ruchu, musi przejść niezbędne testy. Pierwsze jazdy testowe odbywają się na wydzielonym torze testowym, który znajduje się na Stacji Techniczno Postojowej Kabaty. Kolejnym etapem są jazdy testowe w tunelu. Po ich pozytywnym zakończeniu i sprawdzeniu wszystkich systemów pociągi mogą wrócić do ruchu pasażerskiego.
Jak informuje Metro Warszawkie, pociągi serii 81 to obecnie pojazdy o najmniejszych możliwościach przewozowych. Sześciowagonowe składy mają 1020 miejsc stojących i 256 siedzących. Metro posiada siedem takich pociągów. Od starszej wersji różnią się m.in. zainstalowanymi ekranami informacji pasażerskiej, klimatyzacją kabiny maszynisty, jaśniejszym wystrojem wnętrza i zmienionym przodem pociągu.
ZOBACZ WYREMONTOWANE POCIĄGI METRA:
ocieplanie wizerunku12:12, 17.09.2020
Ile będzie kosztowało zdrapywanie farby, ktorą kilka dni temu wandale pomalowali skład metra na stacji Mlociny? Ile kosztowało zdrapywanie farby z pociągów metra, ktore wandale pomalowali na Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach 2 lata temu?
zwykły obserwator21:09, 17.09.2020
Ciekawe, czy okna będą otwieralne? W tych nowszych modelach takiej opcji nie ma i zaduch lepiej pracuje, dla zdrowia ma się rozumieć, hi, hi.
11 0
Co wtedy robiła ochrona metra, czy jak tam się nazywa?
2 0
Co robiła ochrona? Bała się..
0 0
Tydzień temu to samo na stacji Imielin zrobili.
0 0
a po cholere to zdrapywać? przynajmniej wagoniki są urozmaicone a nie wiejące nudą każdy taki sam sraczkowaty kolor...