Turbosprężarka to urządzenie mechaniczne, które stosowane jest w motorach spalinowych. Jak działa turbosprężarka i jak dbać o to urządzenie?
Turbosprężarkę możemy podzielić na dwie części: turbinę oraz sprężarkę, które stanowią odpowiednio część gorącą i zimną. Turbina to element układu wylotowego silnika, natomiast sprężarka stanowi element układu dolotowego jednostki napędowej. Turbosprężarka zbudowana jest także z pierścieni uszczelniających, łożysk oraz kanałów olejowych.
Urządzenie stosowane jest w celu zwiększenia mocy silnika spalinowego. Dzięki turbosprężarce możliwe jest doprowadzenie większej ilości tlenu, który jest niezbędny do tego, by zachodził proces spalania. Stosowanie turbosprężarki ma też inne zalety, do nich zaliczyć można przede wszystkim zmniejszenie zużycia paliwa oraz redukcję emisji szkodliwych substancji, które trafiają do środowiska. Według producentów turbosprężarka powinna wystarczyć na całe życie silnika, jednak pod warunkiem, że reszta podzespołów będzie sprawna, a z tym bywa różnie. W przypadku naprawy turbosprężarki oraz części znajdziemy m.in. w sklepie internetowym Ucando.pl.
Wielu kierowców nie wie, jak zadbać o turbosprężarkę, a jej żywotność w dużym stopniu zależy od nas samych. Przedstawiamy zatem kilka rad, których przestrzeganie pozwoli cieszyć się jej dłuższą sprawnością.
Długość pracy turbosprężarki nie jest zupełnie zależna od nas, jednak z pewnością związana jest z dbałością o pojazd. W przypadku uszkodzenia wielu kierowców zadaje sobie pytanie czy turbosprężarkę warto poddać regeneracji, czy zaopatrzyć się w nową turbinę. Zaletą pierwszej opcji jest przede wszystkim cena, gdyż to rozwiązanie jest kilkukrotnie tańsze od zakupu nowej części. Dzięki nowej turbosprężarce: https://www.ucando.pl/k/turbosprezarki/U0704 mamy pewność, że spełnia wszystkie normy i wymagania producenta.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dwa chodniki przy Dereniowej do remontu
Szkoda, że burmistrz nie zajmuje się utrzymaniem studni oligoceńskich w gotowości w razie czego.
Boom
13:16, 2025-10-12
Remont na Romera. Zablokują patoparkowanie
Akurat na Romera i okolicznych osiedlach gdy były budowane, nie przewidziano, że niektórzy będa mieli po 2 samochody
Henryk
12:53, 2025-10-12
Projektant zbankrutował. Co dalej z Ciszewskiego-bis?
Wadą mieszkaniowego pasma ursynowskiego od początku jego budowy był brak tzw, połączeń poprzecznych drogowych, w tym przypadku od strony wschodniej do zachodniej. Kilka połączeń poprzecznych zapewnia rozłożenie ruchu a więc uniknięcie zatorów komunikacyjnych. Przypominam, że przeciwnikiem budowy, nie tylko tego połączenia Ursynowa z Wilanowem był niesławnej pamięci burmistrz Piotr Guział. Dzisiaj podobnie myśli radny Antoni Pomianowski.
Pamięć
12:52, 2025-10-12
Policja zaprasza na debatę o Ursynowie
A to nie przypadkiem policja polemizowała z inicjatywą Stop Chama, żeby szybciej zgłaszać patoparkowanie?
Kamilew
11:54, 2025-10-12