Znamy szczegóły zmian w trasach autobusów, jakie ZTM wprowadza w związku z likwidacją pętli Natolin Płn. Od soboty 2 grudnia autobusy będą omijać ten węzeł komunikacyjny. Przejmuje go miasto, które chce go wydzierżawić kupcom z bazarku "Na Dołku".
O planach przeprowadzki bazarku i związanej z tym likwidacji pętli Natolin Płn. pisaliśmy w sobotę w obszernym artykule.
Dziś Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił nową organizację komunikacji miejskiej w tym rejonie Ursynowa. Zmienią się - na razie nieznacznie - trasy linii 136, 195 i 503.
- To pierwszy, przejściowy etap zmian. O docelowym układzie komunikacyjnym w czasie budowy POW, będziemy informować - mówi Wiktor Paul z ZTM.
Kolejne zmiany zostaną wprowadzone dopiero, gdy wykonawca Południowej Obwodnicy Warszawy dostanie pozwolenie na budowę i na swój koszt wybuduje dodatkowe przystanki zastępcze. Stanie się to prawdopodobnie w ciagu dwóch miesięcy.
Autobusy po nowemu
Dobrą wiadomością jest to, że na razie autobusy 136 i 503 będą kursowały w obu kierunkach zarówno ulicą Cynamonową, jak i Dereniową. Mieszkańcy osiedli imielińskich nie będą więc musieli dochodzić do alei KEN czy stacji metra Imielin.
Od soboty, 2 grudnia autobusy linii 136 w kierunku Imielina będą kończyły bieg na ul. Płaskowickiej - na przystanku Cynamonowa (przy Natpollu, w kierunku Rosoła). W tej chwili przystanek ten jest nieużywany. Po zmianie tablicy na kierunek Młynów, autobus pojedzie ul. Rosoła, skręci w Belgradzką, następnie w Lanciego, by dojechać do Cynamonowej. Dalej pojedzie starą trasą.
Trasa linii 195, tak jak do tej pory, prowadzić będzie ulicą Roentgena i Płaskowickiej, ale autobus zamiast dojechać do al. KEN, skręci w lewo w Dereniową, Gandhi, Cynamonową i Płaskowickiej - przystanie na przystanku przy pętli (Natolin Płn. 02) i pojedzie na przystanek naprzeciwko bazarku (Natolin Płn. 14), rozpoczynając kurs w przeciwnym kierunku.
- Na zmienionych trasach autobusy 136 i 195 zatrzymywać się będą na wszystkich napotkanych przystankach - mówi Wiktor Paul z ZTM.
Autobusy 503 w kierunku Natolin Płn. tak jak dotychczas zatrzymają się na przystanku Braci Wagów, ale nie pojadą prosto, tylko skręcą w prawo w aleję KEN i pojadą Belgradzką, Lanciego, by przez Płaskowickiej wrócić poprzez przystanek przy zlikwidowanej pętli (Natolin Płn. 02) i zatokę naprzeciwko bazarku (Natolin Płn. 14). ZTM wyznaczył dodatkowy przystanek dla tej linii - przy Metrze Natolin (obok Galerii Ursynów).
SCHEMAT NOWYCH TRAS AUTOBUSOWYCH NA IMIELINIE:
[ZT]8716[/ZT]
Łukasz17:37, 28.11.2017
Nie jest źle. A dodatkowo zyskają niektóry rejony Ursynowa.
kocur21:37, 28.11.2017
Przecież to na kilometr śmierdzi prowizorką. Ludzie się wściekli na pomysł jednokierunkowego 136 i 503, to teraz na szybko coś trzeba zrobić, bo polityczna decyzja o likwidacji pętli już zapadła. Lanciego podczas budowy POW będzie nieprzejezdna, więc wkrótce znowu będą zmiany.
Taka ordynarna prywata jest tu odstawiana że aż się rzygać chce. Pętla jest niezbędna, ale bazar radnego Karczewskiego jest niezbędniejszy.
Łukasz08:28, 29.11.2017
Dobrze że nie będą jeździć jednokierunkowo. To i tak już jakiś sukces.
kocur12:27, 29.11.2017
Najbardziej kuriozalny jest komunikat na stronie ZTM: "Z powodu przygotowań do budowy Południowej Obwodnicy Warszawy zmienią się trasy autobusów linii 136, 195 i 503." Nie z powodu przygotowań do budowy POW, bo pętla w budowie w żaden sposób nie przeszkadza, lecz z powodu politycznej decyzji o ratowaniu prywatnego biznesu radnego rządzącej Ursynowem Platformy Obywatelskiej.
tubylec14:33, 29.11.2017
Nie tylko Lanciego będzie nieprzejezdna. To dotyczy również Braci Wagów. Od wiosny 2018 przez kilka lat między północną i południową częścią Ursynowa mają być tylko trzy przejazdy: Rosoła, al. KEN i ciąg Dereniowa/Stryjeńskich. I co wtedy zrobi ZTM? Zlikwiduje linie autobusowe na Ursynowie?
marinero01:34, 29.11.2017
to nie jest przystanek na pętli
Renia09:32, 29.11.2017
Nie ogarniam.....jeśli stanę na przystanku w poniedziałek na Braci Wagów w kierunku Dereniowej - to podjedzie po mnie 195? czy nie......jeśli nie to gdzie mam go szukać?
REDAKCJA11:12, 29.11.2017
Tak - ale w kierunku Centrum. Przystankiem startowym będzie ten naprzeciwko bazarku, przy Freshmarkecie (natolin płn. 14). Z powrotem - nie, bo skręci w Dereniową.
Renia13:51, 30.11.2017
Bardzo dziękuję REDAKCJI za odpowiedź i jednocześnie pomoc. Nie bardzo rozumiem tylko dlaczego zostałam tak zminusowana? Czy płacą teraz ludziom za takie rzeczy :) Ręce opadają :)
Beza19:00, 30.11.2017
Renia nie przejmuj się - taki naród tu mieszka :)
krzysiek15:52, 01.12.2017
To nie naród, to kilku politycznych frustratów którzy minusują wszystko co "obce" :)
Wujek Władek12:35, 29.11.2017
Na pewno poprawi to punktualność 195. Już teraz autobusy regularnie spóźniają się co najmniej po 10 minut. Lepiej już było?
antropow13:49, 29.11.2017
A skąd wiesz, że nie pogorszy? Z bazarku?
Łukasz13:50, 29.11.2017
A co zmiana trasy w tym kierunku zmieni?. Przecież to jest ostatni etap całej trasy 195. W kierunku do Centrum trasa nie ulega zmianie.
tom19:23, 29.11.2017
Do Redakcji: dajcie jakas mape z trasami autobusow, bo nie wiadomo gdzie co teraz jezdzi. Masakra jakas :(( 503, 504, 179, 136, 195 - kazdy w innym kolorze, trasa przez Ursynow. To bedzie prawdziwy hit :)
Dariusz21:06, 29.11.2017
A co na to pajac Pomianowski?
antropow08:57, 30.11.2017
Udaje że go nie ma i że nie ma afery.
Mateusz Tatarkiewicz16:58, 02.12.2017
A co mam w tej sprawie zrobić :-) siedzę cicho, bo w końcu mam "chleb z tego urzędowego pieca". Nie mogę jawnie krytykować, bo koledzy zdejmą mnie z intranego stołeczka.
Gonzo21:10, 29.11.2017
Przekręt. Dlaczego haloursynow.pl p tym nie pisze?
pawcio00:16, 30.11.2017
To lamusy z Wyborczej pisza tydzien po haloursynow - przejrzyj artykuly o bazarku
proza21:50, 29.11.2017
Likwidacja pętli przysporzy jeszcze więcej problemów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy kierowców. Autobus 503 na Konwiktorskiej nie ma pętli, tylko przystanek końcowy, na Ursynowie od 2XII podobnie. Czyli kierowca nie ma nawet możliwości umycia rąk, za potrzebą ma szukać krzaczków albo wychodka, ciepłej herbaty się nie napije itd. Można założyć, że po np 5 godz pracy będzie na tyle zmęczony, iż bezpieczeństwo podroży może być zagrożone.
tom12:20, 30.11.2017
Slusznie. Dlatego glowna petla Ursynowa powinna byc przy Tesco, gdzie jest toaleta. Tesco za drobna oplata pewno sie na to zgodzi , a dodatkowo mogloby wprowadzic " zamawiane przez telefon na godzine obiady dla kierowcow" w swoim barze . Polgodzinna przerwa wystarczylaby kierowcy, zeby skorzystal z toalety, zjadl ciepla zupe czy danie. Warto myslec o swoich pracownikach.
Misia06:13, 30.11.2017
Wcześniej jak podawali trasy jednokierunkowe motywowali to, że nie może być lewoskrętów, a teraz mogą być? Dziwne! Panie Pomianowski Pan przy tym też majdrował, co Pan na to?
Pomianowski10:23, 30.11.2017
Lewoskrętów nie ma na KEN/Płaskowickiej, ma też nie być z Rosoła w Płaskowickiej i z Płaskowickiej w Pileckiego. Nie ma tu sprzeczności.
kocur11:01, 30.11.2017
Aby zapewnić dotychczasową częstotliwość kursowania na linii 503 zwiększy się liczba obsługujących ją autobusów. Oczywiście dzielnica za to zapłaci z naszych podatków.
Misia15:27, 30.11.2017
Panie Pomianowski zapomniał Pan o Lanciego teraz lewoskręt dozwolony?!, a na wiosnę ulica będzie zamknięta. Nie wiem czy jest Pan idiotą czy tylko Pan udaje.
tubylec14:05, 02.12.2017
Niech ktoś mądry powie jak teraz mieszkańcy okolic skrzyżowania Płaskowickiej z al. KEN mają dotrzeć do przychodni Na Uboczu, która jest niedaleko skrzyżowania Belgradzkiej ze Stryjeńskich? Kiedyś był przystanek 504 przy tym pierwszym skrzyżowaniu i można było łatwo dojechać. Teraz, jak wyprostowano trasę linii 504 (w związku z przedłużeniem Belgradzkiej na zachód) nie ma żadnego autobusu, który mógłby służyć mieszkańcom. Teraz trzeba piechotą przejść połowę osiedla Imielin i dotrzeć do Dereniowej lub Stryjeńskich, aby przejechać 504 dwa lub trzy przystanki. Z przychodni Na Uboczu korzysta wielu mieszkańców i często są to ciężko chorzy ludzie i niepełnosprawni. Tak dba o pasażerów ZTM, który kieruje się wyłącznie dyspozycjami z ratusza miasta i ratusza dzielnicy!
Anna Szcześniak14:54, 02.12.2017
"Jakimś rozwiązaniem" wydaje się być, cofnięcie do metra Imielin. Przejazd 1 stacji, do metra Natolin i przesiadka w 504. Z naciskiem na "jakieś" rozwiązanie. W grę wchodzą również taksówki. Drożej, ale miejmy nadzieję, że sytuacja jest przejściowa, do zakończenia budowy POW lub ew. wycofania się władz z idiotycznego pomysłu likwidacji pętli. Właśnie na czas najgorszych problemów komunikacyjnych Południowego Ursynowa.
PRZEKRĘT 23:40, 03.12.2017
To się nazywa przekręt roku!
1. Pętla według wykonawcy nie musi być likwidowana na potrzzeby budowy
2. Karczewski informuje w maju, że przenosi się na pętle
3. Kempa informuje, że nie jest stroną
4. Kempa zaprasza ZTM na spotkanie i forsuje bazarek na pętli!!!
5. ZTM ogłasza przetarg, który wygrywa Karczewski, ale przetarg jest nielegalny i sprawa upada
6. Teraz Kempa i kolesie zabierają ZTM zarządzanie pętlą i chcą ją przekazać miastu (którym rządzą)
7. Pętla jest likwidowana, a trasy autobusów zmienione!
8. Działeczka czeka na Karczewskiego i Kempe, żeby wrzucić tu bazar
a teraz moja wyobraźnia
9. Bazar po 3 latach przenosi się...gdziekolwiek, a działeczką zainteresowany jest developer
10. Jakimś cudem działeczka trafia do developera a pewni panowie żyją długo i szczęśliwie...
Ruszył remont dużego parkingu na Ursynowie
A kiedy wymienią kilkadziesiąt metrów chodnika przy Gandhi od przystanku pod kościołem do wjazdu technicznego do Alternatyw. Przy każdym deszczu robi się tam jezioro 8 naprawdę nie da się przejść bez przemoczenia butów, nawet omijając to trawnikiem. Dramat, a będą wymieniać nowe chodniki przy Dereniowej 2. Kpina
Ola
07:44, 2025-05-18
Źle zaparkował, wyciągnął broń. Szokujący incydent
Od razu deportacja dla tego śmiecia
Polak
17:51, 2025-05-17
Ruszył remont dużego parkingu na Ursynowie
Dobrze byłoby, żeby zrobiono strefę płatnego parkowania, tak jak na części Raabego przy Galerii Ursynów. Większość aut zostawiają na tym parkingu przyjeżdżający do metra z okolic. Po zlikwidowaniu parkingu przy dawnym Tesco jest armageddon z parkowaniem.
Natolin
17:05, 2025-05-17
Siedmiolatka z pytaniem do burmistrza! Co odpowiedział?
a kiedy Karczunkowska?
agnik
10:23, 2025-05-17
30 5
Nie jest źle? Jest bardzo źle, bo kilka lat temu wydano miliony na regenerację pętli autobusowej Natolin Północny - nowe chodniki i nowy asfalt. Wydano też miliony na wymianę wszystkich wiat przystankowych. W sumie wydano ogromne pieniądze (pochodzące z naszych podatków), które teraz zamiast służyć mieszkańcom będą zmarnowane. A to wszystko dla kaprysu kilku kupców (jarzyny i owoce kupują na giełdzie w Broniszach, a nie od rolników) i ich szefa - radnego z PO Ursynowa Karczewskiego i jego partyjnego kolegi burmistrza Ursynowa Kempy. Prokurator powinien przypisać do zwrotu obu tym panom równowartość kosztów regeneracji pętli i wymiany wiat przystankowych. Może wtedy nauczyliby się jak należy traktować pieniądze podatników.
9 1
@tubylec Czy nadal jest mówione, że "pętla wróci po zakończeniu budowy POW?" Jeśli tak, to na odtworzenie pętli również będą potrzebne pieniążki. Ekonomiczne szaleństwo! Ale kto by się tam przejmował...
6 1
Do pani Anny Szczęśniak: jeśli chodzi o powroty, to nic się nie mówi o autobusach ani pętli autobusowej. Na okrągło mówi się o powrocie "Bazaru na Dołku" po zakończeniu pracy przy budowie POW.
"Bliższa koszula ciału niż sukmana" można zacytować stare przysłowie, bo burmistrz z PO wspiera prywatny biznes partyjnego kolegi na dodatek radnego dzielnicowego. Kto by się przejmował mieszkańcami i ich kłopotami z komunikacją autobusową na terenie dzielnicy?
5 1
@tubylec Powrót "Bazaru na Dołku" to również zagadka! Pod linkiem mapa - oficjalne opracowanie z konsultacji społecznych nt Parku nad POW. Od początku pytam "Gdzie na tej mapie jest miejsce na nowe pawilony handlowe, które kupcy mają postawić na pętli? Pytam i pytam, oficjalnie tematu nie ma! Problemu również! Słowem ZAGADKA http://ursynow.pl/wp-content/uploads/2016/04/40_16_10_Koncepcja_Park-nad-POW_PROINWESTYCJA_plan-sytuacyjny.pdf