Przed weekendem majowym drogowcy z GDDKiA udostępnili kierowcom trasę S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn na zasadzie przejezdności. Było to kolejne 17 kilometrów bardzo potrzebnej i wyczekiwanej trasy. Obiecywano też rychłe otwarcie zamkniętego jeszcze wówczas węzła Tarczyn Północ, który krzyżuje ekspresówkę z drogą wojewódzką nr 876 w powiecie piaseczyńskim.
Drogowcy otworzyli ten węzeł 30 października, w poniedziałek wieczorem. Mieszkańcy tej części południa aglomeracji, jadąc S7, nie muszą już dojeżdżać do Lesznowoli.
Na całym odcinku tej trasy między Lesznowolą a Tarczynem wciąż obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h - wcześniej przez pół roku nawet do 80 km/h. Kiedy to się zmieni?
Wykonawca inwestycji kontynuuje budowę dróg serwisowych, lokalnych oraz pary Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo. Finalizuje też roboty związane z ogrodzeniem drogi ekspresowej. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r. Po ich zakończeniu i uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie, trasa zyska status drogi ekspresowej z dopuszczalną prędkością do 120 km/h. Obecnie ograniczenie prędkości wynosi do 100 km/h.
- poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Ostatnim etapem będzie remont dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 7, na odcinku 17 km od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu, zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.
Cała trasa S7 pod Warszawą kosztowała 2,1 mld złotych z czego 542 mln pochodziło ze środków unijnych.
[ZT]23872[/ZT]
[ZT]22575[/ZT]
gfd14:39, 01.11.2023
4 1
Warszawa desperacko potrzebuje zewnętrznej obwodnicy. Budowane gwiaździście drogi szybkiego sprowadzają caly ruch do stolicy. POW się zatyka, jego wydolność w szczycie już jest wyczerpana, a wciąż nie jest ukończony. Budowa zewnętrznej obwodnicy Warszawy musi sie stac priorytetem nowego rządu. Ta zewnętrzna obwodnica stolicy jest integralnym elementem pierwszej, najważniejszej koncepcji CPK. 14:39, 01.11.2023