Przed weekendem majowym drogowcy z GDDKiA udostępnili kierowcom trasę S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn na zasadzie przejezdności. Było to kolejne 17 kilometrów bardzo potrzebnej i wyczekiwanej trasy. Obiecywano też rychłe otwarcie zamkniętego jeszcze wówczas węzła Tarczyn Północ, który krzyżuje ekspresówkę z drogą wojewódzką nr 876 w powiecie piaseczyńskim.
Drogowcy otworzyli ten węzeł 30 października, w poniedziałek wieczorem. Mieszkańcy tej części południa aglomeracji, jadąc S7, nie muszą już dojeżdżać do Lesznowoli.
Na całym odcinku tej trasy między Lesznowolą a Tarczynem wciąż obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h - wcześniej przez pół roku nawet do 80 km/h. Kiedy to się zmieni?
Wykonawca inwestycji kontynuuje budowę dróg serwisowych, lokalnych oraz pary Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo. Finalizuje też roboty związane z ogrodzeniem drogi ekspresowej. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r. Po ich zakończeniu i uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie, trasa zyska status drogi ekspresowej z dopuszczalną prędkością do 120 km/h. Obecnie ograniczenie prędkości wynosi do 100 km/h.
- poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Ostatnim etapem będzie remont dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 7, na odcinku 17 km od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu, zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.
Cała trasa S7 pod Warszawą kosztowała 2,1 mld złotych z czego 542 mln pochodziło ze środków unijnych.
[ZT]23872[/ZT]
[ZT]22575[/ZT]
gfd14:39, 01.11.2023
Warszawa desperacko potrzebuje zewnętrznej obwodnicy. Budowane gwiaździście drogi szybkiego sprowadzają caly ruch do stolicy. POW się zatyka, jego wydolność w szczycie już jest wyczerpana, a wciąż nie jest ukończony. Budowa zewnętrznej obwodnicy Warszawy musi sie stac priorytetem nowego rządu. Ta zewnętrzna obwodnica stolicy jest integralnym elementem pierwszej, najważniejszej koncepcji CPK.
Pijany kierowca na stacji paliw na Ursynowie!
Kochany Donaldzie, skąd tyle pobłażliwości dla pijanych przestępców za kierownicą ?!
mądra jola
08:16, 2025-12-20
Karetki mają problem z przejazdem ulicą Romera!
Cały ten @#$% nikomu niepotrzebny remont doprowadził do pozbawienia mieszkańców co najmniej 7 miejsc parkingowych, jedynie w okolicy źródełka - 2 miejsca anektowano na tzw. "trawnik", a kolejne 5!!! na miejsca do parkowania do 10 minut (wcześniej wystarczały na ten cel 2 miejsca). Nie wspominając już o 2-3 miejscach dla uprzywilejowanych przez Urząd badylarzy plus kilka miejsc zajętych przez wiecznych parkujących swoje klasyki wypełnione fantami, czytaj śmieciami (skody, łady, etc.).
pankwiatek
22:26, 2025-12-19
Stary pawilon po raz siódmy pod młotek!
Tyle lat można było zamiast kosztów utrzymania lokalu wynająć ursynowskim firmom albo fundacjom za symboliczną oplatą. Ale oczywiście lepiej było płacić setki tysięcy złotych i niech lokal popada w ruinę. No ale taką mamy władzę po kolegium tumanum (teraz zrobił gdzie indziej dyplom żeby móc trzepać kasę w spółkach miasta, bo mu ciągle mało💩). A przykład tego lokalu świetnie ukazuje jakimi zdolnościami menadżerskim wykazuje się kempa.
Zniesmak
21:00, 2025-12-19
Nowy park na Ursynowie zdewastowany!
Jakby ktoś z policji faktycznie się tym zainteresował to pewnie by ich znaleźli. Ale... U nas mają priorytety ;) Nietrudno znaleźć miejscówkę na Natolinie gdzie sprzedawane są elektryczne moto, również bez rejestracji (pewnie na użytek kolekcjonerski) i gdzie czasem Ci goście się pojawiają. W wakacje zgłaszałem, że niszczą alejki w parku cichociemnych i dyspozytor wydawał się być tym naprawdę przejęty (tak bardzo, że drugi raz bym już nie zadzwonił bo szkoda czasu) ;)
Zielony
20:03, 2025-12-19