Zamknij

Trasa S7 koło Warszawy. Ostatni węzeł otwarty!

10:40, 31.10.2023 [email protected] Aktualizacja: 10:40, 31.10.2023
Skomentuj GDDKiA GDDKiA

Otwarte są już wszystkie węzły drogowe na nowym odcinku trasy S7 z Warszawy w kierunku Krakowa. Drogowcy w poniedziałek uruchomili węzeł Tarczyn Północ, który ułatwi dojazd do drogi ekspresowej mieszkańcom okolicznych miejscowości powiatu piaseczyńskiego.

Przed weekendem majowym drogowcy z GDDKiA udostępnili kierowcom trasę S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn na zasadzie przejezdności. Było to kolejne 17 kilometrów bardzo potrzebnej i wyczekiwanej trasy. Obiecywano też rychłe otwarcie zamkniętego jeszcze wówczas węzła Tarczyn Północ, który krzyżuje ekspresówkę z drogą wojewódzką nr 876 w powiecie piaseczyńskim.

Drogowcy otworzyli ten węzeł 30 października, w poniedziałek wieczorem. Mieszkańcy tej części południa aglomeracji, jadąc S7, nie muszą już dojeżdżać do Lesznowoli.

Trasa S7. Do kiedy ograniczenie prędkości?

Na całym odcinku tej trasy między Lesznowolą a Tarczynem wciąż obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h - wcześniej przez pół roku nawet do 80 km/h. Kiedy to się zmieni? 

Wykonawca inwestycji kontynuuje budowę dróg serwisowych, lokalnych oraz pary Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo. Finalizuje też roboty związane z ogrodzeniem drogi ekspresowej. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r. Po ich zakończeniu i uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie, trasa zyska status drogi ekspresowej z dopuszczalną prędkością do 120 km/h. Obecnie ograniczenie prędkości wynosi do 100 km/h.  

- poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Ostatnim etapem będzie remont dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 7, na odcinku 17 km od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu, zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 r. 

Cała trasa S7 pod Warszawą kosztowała 2,1 mld złotych z czego 542 mln pochodziło ze środków unijnych.

[ZT]23872[/ZT]

[ZT]22575[/ZT]

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

gfdgfd

4 1

Warszawa desperacko potrzebuje zewnętrznej obwodnicy. Budowane gwiaździście drogi szybkiego sprowadzają caly ruch do stolicy. POW się zatyka, jego wydolność w szczycie już jest wyczerpana, a wciąż nie jest ukończony. Budowa zewnętrznej obwodnicy Warszawy musi sie stac priorytetem nowego rządu. Ta zewnętrzna obwodnica stolicy jest integralnym elementem pierwszej, najważniejszej koncepcji CPK. 14:39, 01.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%