Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Daj bliskim chwilę,
którą zapamiętają
Kup prezent
Zamknij

Dodaj komentarz

Remont na Romera. Mieszkańcy pytają o przystanek i dokończenie prac

Sławek Kińczyk Sławek Kińczyk 15:50, 26.11.2025 Aktualizacja: 15:53, 26.11.2025
6 Tymczasowy przystanek na Romera (SK) Tymczasowy przystanek na Romera (SK)

Ulica Romera przeszła w tym roku generalny remont. Jest nowa nawierzchnia, zalegalizowane miejsca parkingowe, cywilizacja po latach chaosu. Remont wciąż jest jednak niedokończony, a mieszkańcy pytają o to, kiedy na swoje miejsce wróci przystanek Pięciolinii. 

W pierwszym tygodniu listopada ruszył ostatni etap remontu na ulicy Romera. Wykonawca wybrany przez dzielnicę wylał asfalt, na przystankach położył nowy beton, wymalował też nowe pasy. I na tym roboty się zakończyły. Mieszkańcy dopytują o to, kiedy nastąpi prawdziwe zakończenie - przystanek wróci na swoje miejsce, a roboty brukarskie dokończone.

Od paru tygodni na przystanku nic się nie dzieje. Robota wygląda na porzuconą. Kiedy zamierzają to wszystko doprowadzić do ładu?

- pyta nasz czytelnik.

Chodzi o przystanek Pięciolinii dla autobusów jadących w kierunku Surowieckiego. Jest on ogrodzony słupkami, a część chodnika jest nie ma płyt. Tymczasowy postój wyznaczono przed skrzyżowaniem z Pięciolinii, na wysokości garażu. Pasażerowie wychodzą na płyty położone w zatoczce postojowej.

Kiedy przystanek wraca na swoje miejsce? Nie tak prędko - odpowiada dzielnica.

- Około miesiąca będzie schnął ten beton, więc jeszcze musimy poczekać - wyjaśnia wiceburmistrz Klaudiusz Ostrowski w rozmowie z naszą redakcją. Szacowany termin przywrócenia przystanku w stałej lokalizacji to połowa grudnia, choć wszystko zależy od pogody. Beton na platformie musi porządnie wyschnąć.

Również z powodu ostatnio niekorzystnej aury zatrzymano prace brukarskie przy wyjazdach z uliczek poprzecznych. - Czekamy na poprawę pogody, musimy to zrobić do końca roku - mówi wiceburmistrz.

Do zrobienia jest także niewielka wysepka z zielenią między wyjazdem z Pięciolinii a wyjazdem z garażu spółdzielni. - Nie udało się tego zrobić, ale głównie dlatego, że kierowcy pozastawiali tę wysepkę - tłumaczy Ostrowski.

Remont zakończy się ustawieniem znaków pionowych i dokończeniem malowania poziomego. Koniec roku to termin ostateczny. A co z kolejnymi remontami, które miały ruszyć jeszcze w 2025 roku? Odpowiedź jest krótka: większość przesunięta na przyszły rok.

Idą zmiany na Herbsta i Bartóka

Już w 2026 roku zaczną się zmiany na ul. Herbsta - poprawa bezpieczeństwa pieszych (nowe szersze azyle). Dzielnica zabiera się też za projektowanie odcinka od ronda Webera do al. KEN. Największym remontem w przyszłym roku będzie jednak modernizacja ulicy Beli Bartóka, łączącej aleję KEN z ulicą Jastrzębowskiego i dalej Rodowicza "Anody".

Szykujemy przebudowę za 2,5 mln złotych. Będzie nowy asfalt, wyznaczone miejsca postojowe, odbetonowanie miejsc, gdzie jest parkowanie na dziko, wyremontujemy też przystanki. Myślimy też nad zamianą przedeptów prowadzących znad przejścia podziemnego do osiedla na Zamiany

- mówi Klaudiusz Ostrowski. 

I jeszcze informacja o kontynuowanym remoncie na Jeżewskiego. Wykonano już wszystkie miejsca postojowe. W przyszłym tygodniu - jeśli pogoda pozwoli - wylewany będzie nowy asfalt, a wcześniej wymieniane krawężniki po stronie parku Przy Bażantarni. O tym remoncie pisaliśmy w innym artykule.

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (6)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

kubaskubas

6 4

Obecne władze stolicy chyba już nienawidzą kierowców samochodów, i chcą im utrudniać życie. A to likwidacja parkingów, a to robienie korków i zabieranie miejsca na celowo szeroko zaprojektowanej ulicy. W Warszawie jest zarejestrowanych ponad 1,5 miliona aut. To oznacza ponad 1,5 miliona mieszkających tu kierowców, plus przyjezdni. Twierdzenie że ulica jest przeskalowana albo świadczy o głupocie, albo jest celowym mydleniem oczu - taką ulicę projektowano jeszcze za komuny, kiedy samochodów było dużo mniej. Sam jestem kierowcą, zmuszonym czasem do posługiwania się samochodem, i za to co się wyrabia w najbliższych wyborach zagłosuję przeciw tej ekipie, i namawiam do tego wszystkich kierowców w Warszawie. Może przed wyborami skrzykniemy się jakoś, i wymienimy ich zanim oni wyrzucą nas z miasta?

20:18, 26.11.2025

Pozostałe komentarze

JafJaf

9 0

A na przystanku Pięciolinii w drugą stronę to beton już związał? Bo ruch na drugiej płycie został przywrócony kilka dni po wylaniu betonu. Czyli beton wiąże kilka dni albo miesiąc w zależności na której stronie ulicy został wylany?

00:05, 27.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

tobiasztobiasz

0 0

W punkt!!!! Ciekawe, jaką intieligentną odpowiedź miałby na ten argument Klaudiusz ;) Każda włada ma ludzi za idiotów, szkoda tylko, że sami nie spoglądają w lustro ;))))

11:50, 03.12.2025

Jprdle Jprdle

0 0

Ten beton schnie? Eehhhh te fachofce po kolegiumtumanum.

13:00, 28.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

PankwiatekPankwiatek

0 0

najpierw Romera zaraz Herbsta, a przykład idzie z Centrum:
autoblog.spidersweb.pl/strategia-rozwoju-warszawy-2040-konsultacje?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAYnJpZBExaWVaTG45U2JPOHdPRzBTS3NydGMGYXBwX2lkEDIyMjAzOTE3ODgyMDA4OTIAAR75dLBEKdtkFWrthAFi0NxbZEeY4O3agVE3T202JSIwtZUWxC0gCdhsC5j1Ng_aem_SdXK74K5j93e5ZHIK8CR-g

19:03, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%