Zamknij
ZOBACZ:

Nowa linia nie spełnia oczekiwań. "Powinna jeździć częściej oraz w weekendy"

16:00, 02.01.2024 Aktualizacja: 17:46, 03.01.2024
Skomentuj GS GS

Działająca od dwóch lat linia 319, która wozi pasażerów z Ursynowa przez Wilanów na Wawer i z powrotem aż prosi się o lepszy rozkład jazdy - apelują mieszkańcy. Autobusy jeżdżą tylko w porannym i popołudniowym szczycie oraz wieczorem. W weekendy w ogóle nie kursują, choć akurat w te dni dojazd do Centrum Zdrowia Dziecka by się przydał. Co na to Zarząd Transportu Miejskiego?

Niemal równo dwa lata temu - 10 stycznia 2021 roku - ruszyła nowa linia autobusowa z Ursynowa przez Wilanów do Międzylesia. Bezpośredni autobus łączący trzy dzielnice mógł być puszczony dzięki otwarciu węzłów Południowej Obwodnicy Warszawy i mostu Południowego.

Od początku pasażerowie narzekają na słaby rozkład jazdy. Linia 319 zapewnia połączenie pomiędzy wawerskimi przystankami kolejowymi a stacją metra Imielin. Obsługuje w Wawrze nowe osiedla wzdłuż ulicy Przewodowej, a w Wilanowie znaczną część Miasteczka Wilanów. Można nim dojechać z Ursynowa np. do Centrum Zdrowia Dziecka w Międzylesiu, co jest ułatwieniem dla rodzin pacjentów. Stanowi alternatywę do trasy przez Śródmieście.

A tymczasem autobusy kursują w dni powszednie, jedynie w godzinach szczytu co 15 minut. Kończą kursowanie przed godz. 9 i nie ma ich aż do 14. Dzień pracy na tej linii też kończy się dość wcześnie - po godz. 19. Pasażerowie narzekają też, że w weekendy w ogóle nie ma kursów linii 319.

Dla mnie mógłby jeździć rzadziej, ale za to codziennie i od rana do wieczora. No i przejazd ulicą Przewodową trwa trochę zbyt długo.
Jak ma wzrastać wykorzystanie autobusu, skoro powstał "one-way-bus" - wyjedziesz, ale już nie wrócisz do wieczora. W jedną stronę trzeba się tłuc przez Śródmieście. I to "koleją", bo inaczej czas przejazdu wystarczyłby na podróż do Wrocławia.

- komentują nasi czytelnicy, korzystający z linii 319.

Linia 319 kursuje zbyt rzadko

Do sprawy powrócił radny Lewicy Marek Szolc. Przypomniał ZTM skargi pasażerów na zbyt rzadkie kursy autobusu linii 319. Apeluje o zwiększenie częstotliwości kursów.

- Linia, chociaż, stanowi jedyne bezpośrednie połączenie obu dzielnic Wawra i Wilanowa oraz daje mieszkańcom Wawra dostęp do linii metra M1, krusuje wyłączenie w godzinach porannych i popołudniowych - upomina radny miejski.

Rok temu ZTM obiecywał, że przyjrzy się frekwencji na nowej linii. - Gdy linia „wrośnie” już w układ komunikacyjny tego rejonu Warszawy, wskaże nam to ewentualny kierunek zmian i potencjał rozwojowy takiego połączenia - zapowiadał rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Tomasz Kunert.

We wrześniu i pierwszej połowie października ZTM przeanalizował napełnienie autobusów linii 319 we wszystkich kursach na całej trasie. I rezultaty nie wróżą niczego dobrego...

Maksymalna liczba pasażerów w kierunku Międzylesia nie przekraczała 40 osób. W kierunku Ursynowa tylko w jednym porannym kursie napełnienie przekroczyło 50 pasażerów (w 100-miejscowym autobusie). W pozostałych kursach pasażerów było mniej. Świadczy to o tym, że liczba miejsc oferowanych przez linię 319 jest wystarczająca i pozwala przypuszczać, że w sytuacji uruchomienia jej kursowania poza godzinami szczytu oraz w dni wolne od pracy pasażerów byłoby jeszcze mniej.

- informuje Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy, odpowiedzialny za transport publiczny.

ZTM: Może kiedyś...

Zwiększenia częstotliwości kursów 319 i uruchomienia ich w weekendy nie należy się więc spodziewać. Tym bardziej że na przeszkodzie stoją też problemy organizacyjne.

Z uwagi na ograniczone zasoby taborowe oraz problemy kadrowe operatorów WTP (czyli firm transportowych obsługujących miejskie linie - dop. redakcji) działania polegające na wydłużeniu okresu kursowania komunikacji miejskiej, ZTM może podejmować wyłącznie w uzasadnionych przypadkach tj. kiedy na skutek znacznego wzrostu zainteresowania dojazdami, poziom obsługi komunikacyjnej danego rejonu zaczyna znacząco odbiegać od obwiązujących standardów

odpowiada na prośby radnego wiceprezydent.

I kwituje: - Obecnie nie planuje się rozszerzenia godzin funkcjonowania linii 319. Natomiast, w sytuacji poprawy warunków kadrowych, Zarząd Transportu Miejskiego, przy tworzeniu kolejnych rozkładów jazdy, rozważy zwiększenie częstotliwości kursowania tej linii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(10)

Docent marcowyDocent marcowy

30 11

No tak. Do utrudniania życia kierowcom jest pierwszy. Ale jak trzeba rozbudować komunikację publiczną - to się nie da. Brakuje mu kierowców.
Zawsze mówiłem, że rządzenie jest trudne, bo trzeba kierować ludźmi, którzy wiedzą więcej od ciebie i podejmować decyzje, choć się nie jest specjalistą. Jednak w przypadku Trzaskowskiego błędy nie są efektem tej nieuniknionej trudności, tylko ewidentną winą samego Trzaskowskiego. Jak się odpowiedzialnym za transport publiczny i gospodarkę przestrzenną robi absolwenta Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, byłego aktywistę ruchów rowerowych znanych głównie ze złośliwego utrudniania życia innym użytkownikom dróg - to czego się można spodziewać?

17:02, 02.01.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PopPop

1 5

A co ma Trzaskowski do braków kadrowych w ztm? XD Magicznie nie sprawi, że ludzie zechcą pracować jako kierowcy. To nie jest wina i problem prezydenta miasta.

11:51, 04.01.2024

Docent marcowyDocent marcowy

5 1

Oryginalny komentarz. Zwłaszcza w zakresie, że nie jego problem. Nie mam dziś formy do jakichś błyskotliwych ripost, powiem, że rozumowanie w stylu pisowskim, tylko trochę na odwyrtkę. No to ja będę teraz wybierał takiego prezydenta, który będzie potrafił to zorganizować (np. dobierze sobie odpowiednich ludzi), i który będzie to uważał za problem (bo że ten ma to gdzieś, to bym się i zgodził).

12:56, 04.01.2024

MisiekMisiek

1 1

O - pisowski troll dodał mętny komentarz i narobił sobie prawie 30 plusów...

kampania wyborcza przed wyborami samorzadowymi się zaczęła...

15:18, 05.01.2024

Docent marcowyDocent marcowy

40 1

Trochę szczegółów. Autobus jeździ bardzo rano co 15 minut, ale przed dziewiątą, a na Pragę to i już od ósmej, zaczyna jeździć co pół godziny. Potem szybko przestaje. Analogiczna sytuacja jest po południu. W inne godziny i w weekendy nie ma nic. W ten sposób ludzie tego autobusu nie wybiorą. Trzeba najpierw dać interesującą ofertę, a potem obserwować frekwencję - i to długo. A tak to robi się takie ZTM-owskie dziecinne krętactwo: damy autobus co pół godziny, a potem stwierdzamy, że nie ma na niego chętnych, więc o co chodzi. Pomijam już, skąd takie komunistyczne przekonanie, że ludzie jadą do pracy do fabryki na siódmą, a wracają o piętnastej. Dziś wiele osób jeździ dużo, dużo później. Do spadku frekwencji przyczyniło się jeszcze przyzwyczajenie ludzi do wielomiesięcznych olbrzymich korków w okolicy Vogla. Warszawa guzdrała się z tym remontem tak, że niejeden komunistyczny sekretarz by się nie powstydził; teraz korków tak dużych nie ma, ale zanim ludzie przyzwyczają się do nowej sytuacji, musi też trochę czasu minąć.
Przecież oddanie takiej trasy i takiego mostu to powinna być gratka dla ZTM-u i jego inżynierów ruchu. Szybkie, bezkolizyjne połączenie dwóch brzegów Wisły. Po jednej stronie - duże osiedla i metro, po drugiej - też dużo mieszkańców, linia kolejowa i SKM. Brak nadmiernych korków. Na trasie cymes - odcinek chyba sześciokilometrowy trasy bez przystanków (najdłuższy w Warszawie zresztą) gdzie się można rozpędzić i połykać te kilometry bez strat czasu i paliwa na zatrzymania. Trasa biegnie po ringu opasującym Warszawę - w takich relacjach jest zazwyczaj ogromny ruch i olbrzymie potrzeby transportowe. Tymczasem nie ma na tej trasie ani jednej całodziennej linii autobusowej. W ogóle 319 jest jedyna. Geniusze po prostu.

19:18, 02.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jasne?Jasne?

19 3

To są linie autobusowe „dla szwagra”. On z wilanowa, czy z Wawra do roboty jedzie , a po 15 . Wraca. A ‚głupi ludek ‚ z Ursynowa myśli że to dla nich. Np. Autobusy jadące ze Stokłosów do Włoch jeździ wieczorem dłużej niż 192 którego ostatni kurs z pod Leclerka wymyślili o 19:21. ???? To nie dla mieszkańców Ursynowa. Ursynowskie podatki idą na potrzeby Wilanowa, Wawra, i wsi z powiatu Lesznowola.

23:24, 02.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JakubJakub

0 1

Teraz potrzeby na 192 nie ma. Z wilanowskiej do Kabat jedzie się jakieś 3 razy dłużej niż metrem. Ostatnio jechałem z metra wilanowska o 15:30. Do polczek jechałem dam z starszą panią. Później było w autobusie maks.10 osób.

07:16, 08.01.2024

Jprdle Jprdle

6 1

...przejazd ulicą Przewodową trwa trochę zbyt długo... Nie zamontowali teleportu to trwa tyle ile autobus jedzie.

12:02, 03.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArekArek

14 7

A co te miernoty mylnie zwane urzędnikami pajaca Trzaskowskiego zrobiły coś pożytecznego. Tak jest, kiedy przy korycie są oderwane od życia barany. Mnie to nie dotyczy, więc na odczepnego powiemy "przyjrzymy się tej sprawie".

12:03, 03.01.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

bumbumbumbum

2 3

ty po wódzie czy maryśce?

13:31, 04.01.2024

MisiekMisiek

1 1

To pisowski troll 2zł od posta robi kampanię przed wyborami samorządowymi

15:19, 05.01.2024

AndrAndr

19 0

Przecież fakt, że po gotowej od ponad dwóch lat obwodnicy (z gotowymi wiatami przystankowymi na wszystkich węzłach!) nie jeździ żaden szybki autobus w relacji np. Falenica - Ursus/Bemowo to jest jakiś skandal. Tysiace ludzi pracują w firmach znajdujących się na Okęciu, czy w Międzylesiu. Jak oni mają przesiąść się z samochodu na komunikację? Chyba tylko po to, żeby jechać ponad 1h zamiast 15min. i płacić za bilet więcej niż za paliwo.

21:36, 03.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

12 1

Ruch komunikacją zbiorową w Warszawie jest zaprojektowany jak koło szprychowe z piastą w centrum, Jakakolwiek podróż po obwodzie to koszmar. Właśnie przykładowo przejazd z Ursynowa do Wawra w weekend odbywa się przez Śródmieście. Chore.

08:00, 04.01.2024

ALEALE

2 10

#wIKEAniekupuję

21:41, 03.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

8 4

A ja nie oglądam pisowskiej telewizji.

11:00, 04.01.2024

tmktmk

12 0

Zasada jest taka - uruchamiamy dodatkowe kursy i sprawdzamy frekwencję.
Dowcip polega na tym, że linia działająca w sposób ciągły skupia uwagę innych osób niż obecnie korzystających z autobusu. Żartem jest ostatni autobus z Międzylesia o 18.43. Tam rodzice z dziećmi są non stop. Często dzielą dyżury na dzienne i nocne.

11:10, 04.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anonymousanonymous

12 2

może metro z wilanowa do wawra? czaskoski, dawaj

12:16, 04.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jakub. Jakub.

2 2

Ta metro do Wawra. Chyba żarty. Pozatym Trzaskowski a nie czaskowsk8

07:18, 08.01.2024

z Wawraz Wawra

9 0

Najlepiej zrobić pilotażowo kilka miesięcy - kursy co 20-30 minut od 6.00 do 22.00. Ustalić, ile osób w jakich godzinach jeżdzi i dopiero decydować.

20:41, 04.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%