W poniedziałek rano na Stację Techniczno-Postojową na Kabatach wjechała kolejna Skoda Varsovia. Pociągiem od razu zajęli się pracownicy Metra Warszawskiego. Jedną z rutynowych czynności jest umieszczenie w kabinie maszynisty tabliczki z numerem. W tym wypadku jest to szczególna, okrągła liczba – 100.
To oznacza, że od początku funkcjonowania podziemnej kolei w Warszawie (uruchomiona została w 1995 roku) wyprodukowano i przeznaczono dla stołecznego metra już sto pojazdów. Oprócz najnowszych, które powstają w Czechach, mamy wagony: Siemens Inspiro, Alstom Metropolis, a także rosyjskie typu 81.
- poinformowało Metro Warszawskie.
Pierwszy pociąg z Czech wyjechał na warszawskie tory metra 28 października 2022 roku. Po tygodniu uległ drobnej awarii - zepsuł się system informacji pasażerskiej i interkom do komunikacji pasażerów z maszynistą. Usterki naprawiono.
W czasie upałów pasażerowie skarżyli się na duchotę w nowych pociągach. Problemem miał być niewydolny system wentylacji. Metro w sierpniu zleciło producentowi dokonanie poprawek i nazwało niedogodności "chorobami wieku dziecięcego" w nowych pojazdach. Jednocześnie zaznaczyło, że Skody są na gwarancji i wszystkie usterki są naprawiane na koszt producenta.
Umowa z firmą Skoda Transportation została podpisana w styczniu 2020 roku. Kontrakt został dofinansowany z europejskich funduszy. Koszt nowych składów to ponad 1,3 mld złotych. Wszystkie pociągi powinny zostać dostarczone do końca roku. Producent deklaruje dotrzymanie tego terminu.
Część z zakupionych przed laty pojazdów nie przewozi już mieszkańców Warszawy, ponieważ są wycofywane z eksploatacji i przekazywane do Kijowa.
Pod koniec kwietnia odbył się transport pierwszych sześciu wagonów serii 81. Łącznie do stolicy Ukrainy, która zmaga się z rosyjską inwazją, trafi dziesięć takich pociągów. Na razie przewieziono na lawetach do naszych sąsiadów sześć pociągów, wkrótce transport kolejnego składu.
Z prośbą o podobną pomoc zwróciło się także metro w Charkowie. Trwają uzgodnienia zakresu możliwej pomocy
- informuje Metro Warszawskie.
[ZT]22322[/ZT]
Wg dotychczasowych ustaleń do Kijowa trafi 60 wagonów rosyjskich o wartości około 40 mln zł. W warszawskim metrze były eksploatowane od 1995 roku. W kwietniu minęło 28 lat odkąd zaczęły wozić pasażerów.
W Warszawie pozostanie 12 pociągów tego typu. Pamiątkowy skład 02 będzie woził pasażerów i zostanie on z całą pewnością na stanie Metra Warszawskiego, bo jest to skład historyczny, w całości złożony z wagonów radzieckich wyprodukowanych w 1989 roku.
- Pozostałe składy będziemy wycofywać z pierwszej linii metra, gdyż cały czas trwają dostawy najnowszych pociągów Skoda Varsovia, które mają zupełnie inne parametry techniczne - powiedziała Anna Bartoń, rzeczniczka Metra.
[FOTORELACJA]5273[/FOTORELACJA]
cichosza13:32, 18.09.2023
Kilka lat temu Unia Europejska kategorycznie zabroniła trąbienia na kolei, aby mieszkańcy okolicznych terenów mogli odpocząć od hałasu. Niestety, z terenu zajezdni metra na Kabatach codziennie dochodzą odgłosy przeraźliwego trąbienia. Kiedy wreszcie Zarząd Metra Warszawskiego zacznie stosować się do prawa Unii Europejskiej i całkowicie zabroni trąbienia na swojej Stacji Techniczno-Postojowej?
Tubylec21:51, 18.09.2023
Czy to polskojęzyczni sowieccy okupanci i złodzieje (z LWP MO ORMO PZPR PSL?)zlikwidowali m.in. FSO?? Mogłyby być wagoniki... Proponuję matołom z gminy Warszawa kupno po 5 wagoników każdej firmy w świecie . Testowanie ich na 1,5 linii metra będzie miało kolosalny wpływ na rozwój kolei podziemnej w Polsce i Europie.
Bylectu09:27, 19.09.2023
A teraz wyjaśnij co miałeś na myśli.
skoda śmierdząca10:42, 19.09.2023
ciekawe, czy/ kiedy pociągi skody wywietrzeją z uciążliwego smrodu (gumy? smarów?) , jaki jest w środku wagonów
Warszawiak8211:05, 19.09.2023
Słabe są te Skody, wyglądają tandetnie, słabo działa wentylacja. Jakby ktoś zrobił lifting jakiejś starej konstrukcji z XXw.
W porównaniu z Siemensami to 2 kroki do tyłu. Pytania do władz Warszawy.
1. Po co kupiono drogie nowoczesne Siemensy, skoro okazały się chyba zbyt dobre dla Warszawy?
2. Po co kupiono tandetne Skody skoro park metra Warszawy posiadał już nowoczesne Siemensy wprowadzajace metro w XXIw.
Maszynista17:30, 19.09.2023
Kolejny szajs na szynach, nowy i zaraz do naprawy pójdzie. Pozostaje się śmiać.
0 0
Mumia europejska to sobie może, co najwyżej, zabronić Scholzowi budzenia przed świtem teściowej. Oczywiście o ile ją ma - a nie np. dwóch teściów :/
A co do przepisów bezpieczeństwa w ruchu kolejowym to radzę najpierw poczytać coś na temat, a dopiero potem się wypowiadać. Np. coś o Rp1 i nadal (po zmianach) PRAWNIE ISTNIEJĄCEMU OBOWIĄZKU nadawania sygnału ostrzeżenia.