Najnowszy artykuł na temat protestu:
[ZT]37039[/ZT]
Około godziny 17 funkcjonariusze zablokowali wjazd na Płaskowickiej. Mieszkańcy osiedla Kazury, od 18:30 spacerując grupkami po przejściach dla pieszych wokół skrzyżowania Stryjeńskich, Dereniowej i Płaskowickiej, kolejny raz zablokowali przejazd. Efekt był błyskawiczny: potężne korki utworzyły się nie tylko na Płaskowickiej, ale też na Dereniowej, Stryjeńskich, Pileckiego i w alei KEN.
O przyczynach tego protestu pisaliśmy wiele raz - artykuły na ten temat można przeczytać w wątku poświęconym temu tematowi. W skrócie - ludzie sprzeciwiają się likwidacji części miejsc postojowych na parkingu wzdłuż Płaskowickiej, który częściowo zamieni się w kolejny odcinek parku nad POW. Jest to teren miejski, ale spółdzielnia rości sobie prawa do tego, aby mieszkańcy - tak jak przez 40 ostatnich lat - mogli tu parkować.
Tym razem wśród kierowców nie było zrozumienia dla protestu. Byli wściekli.
Stoję tu już pół godziny! Mam małe dziecko w aucie, które płacze, a ci ludzie blokują mi drogę do domu
- denerwował się jeden z uwięzionych w korku mieszkańców.
To jest sabotaż! Niech idą protestować pod ratusz, a nie utrudniają życie normalnym ludziom
- mówi inny zmotoryzowany,
Rozumiem ich problem z parkingiem, ale czemu ja mam za to płacić? Stracę godzinę życia w tym korku
- narzekał następny kierowca.
Policja powinna ich rozgonić, a nie zamykać nam drogę! Teraz jest jeszcze gorzej
- oburzał się inny.
Wygląda na to, że forma protestu zaczyna się obracać przeciwko protestującym. Jak na razie nie osiągnęli oni żadnego efektu, a złość u kierowców aż kipi.

Spółdzielnia "Wyżyny", która lideruje protestowi, zapowiedziała, że działania potrwają do końca tygodnia. Kolejne zgromadzenia odbędą się w środę, czwartek i piątek - zawsze od 18:30 do 20:30, czyli w szczycie komunikacyjnym. Mieszkańcy os. Kazury mają dość ignorowania ich postulatów przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego i Zarząd Zieleni.
Mieszkańcy są strasznie zawiedzeni postawą, mówiąc wprost, prezydenta Trzaskowskiego. Jeżeli do prezydenta miasta kieruje się list otwarty, pod którym podpisało się 1636 osób, to wypada choćby jakieś pismo napisać. Takie milczenie i to mimo monitów, takie lekceważenie ludzi strasznie boli
- mówił nam już wcześniej Andrzej Grad ze Spółdzielni Mieszkaniowej Wyżyny.
Spór dotyczy przebudowy parkingu wzdłuż ulicy Płaskowickiej w ramach budowy parku nad tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy. Miasto twierdzi, że ubytek miejsc postojowych wyniesie tylko 40-45 miejsc, bo kierowcy dostaną nowe miejsca nieco bliżej osiedla oraz parking przy Arenie Ursynów. Łącznie ma pozostać 278 miejsc. Mieszkańcy kwestionują te wyliczenia. Ich zdaniem zniknie aż 279 miejsc: 155 przy Płaskowickiej i 124 przy Stryjeńskich. Domagają się kompromisu - zwężenia pasa zieleni i pozostawienia większej liczby parkingów .
Konflikt eskaluje od tygodni. Były już dwie nadzwyczajne sesje rady dzielnicy, petycje pod którymi podpisały się setki osób, propozycje kompromisu - nic nie pomogło. Teraz mieszkańcy postanowili zablokować rondo, licząc że paraliż komunikacyjny zmusi władze miasta do ustępstw. Tymczasem te nie chcą o tym słyszeć. Uważają, że miasto nie jest od zapewniania kierowcom miejsc, a spółdzielnia, która o to nie dba.
[ANKIETA]255[/ANKIETA]
Mieszkańcy osiedla sprzeciwiają się zniknięciu części miejsc parkingowych i przeznaczeniu ich pod park nad POW. Pisaliśmy o tym w naszym artykułach.
2025-10-29
Wracają protesty na rondzie! Radni KO storpedowali stanowisko ws. dialogu
2025-10-16
Osiedle Kazury protestowało na Radzie Warszawy. Radni nie posłuchali
2025-10-04
Siedem protestów na rondzie przy Stryjeńskich. Walka, o której nikt nie chce usłyszeć
2025-10-01
Dziś kolejna blokada ronda przy Stryjeńskich. Płaskowickiej znów zamknięta?
2025-09-18
Wojna o miejsca parkingowe. Mieszkańcy zablokowali rondo!
Dżejms07:08, 01.10.2025
Tak dla zieleni, nie dla samochodozy
Pozostałe komentarze
hbk20:27, 30.09.2025
Rondo Ireny, a nie Krystyny Kwiatkowskiej.
Warszwiak8220:38, 30.09.2025
Blokowanie dróg to działalność terrorystyczna. Powinna być natychmiastowa siłowa reakcja służb mająca na celu odblokowanie drogi i zatrzymanie osób ją blokujących. Te osoby powinny być sądzone za terroryzm, bo blokowanie drogi wyczerpuje wszelkie znamiona takiej działalności.
Boom08:30, 01.10.2025
Ostatnie Pokolenie na to: potrzymaj mi sojowe latte 🤣
Lukasz21:01, 30.09.2025
Dzisiaj było ich wyjątkowo "dużo". Większość w wieku mocno emerytalnym. Trzeba przyznać że już nudne się to zrobiło.
2BORNOT2B21:36, 30.09.2025
Dlaczego nie poszerzają sobie alejek wewnątrz osiedla o miejsca postojowe?
Grad sęp 22:23, 30.09.2025
Bo poszerzenie alejek kosztuje. Lepiej oszukiwać ludzi i atakować miasto
Pol07:10, 04.10.2025
Ale inteligent. Bloki przesunąć?
Tam jest mega wąsko
dr223:25, 30.09.2025
Policja zamiast blokować płaskowickiej powinna otworzyć objazd przez osiedle pazernych Pazernian (mylnie nazywanych kazurianami), wyłamanie tych szlabaników to kilka sekund i korek by się mógł rozładować.
Kolo07:38, 04.10.2025
Może sam przyjdziesz wyłamać krzykaczu
Anna_W01:26, 01.10.2025
Powinni odpowiedzieć z art. 90 KW. Jak zapłacą grzywnę pierwszy, trzeci i piąty raz, to im się odechce.
Z Imielina03:05, 01.10.2025
Chcemy parku, a nie samochodów kazurnian. Byłby wstyd gdyby rada miasta lub prezydent ustapili tym pieniaczom.
Kuba11:33, 02.10.2025
Mieszkam na tym osiedlu, mam samochód i w 100% się z Tobą zgadzam.
Pol07:39, 04.10.2025
Nie chcemy parku
Halski7106:35, 01.10.2025
Zamiast spacyfikować terrorystów, zawinąć w kajdany i osądzić w 24 godziny to wyłączyli przejazd, brawo niebiescy! brawo wy!
Misiek08:17, 01.10.2025
Pamiętam jak 20-30 lat temu mieszkania w tamtej okolicy były sporo tansze bo obok miała być autostrada.
Kupili taniej a później wyprotestowali parę miliardów publicznej kasy na tunel...
A teraz mają kolejne żądania...
Ciekawe czy miasto pobierze od nich opłatę adiacencką za wzrost wartości mieszkań dzięki tunelowi/parkowi - powinno.
Boom08:31, 01.10.2025
Nie były. I znów używasz wyrażeń których nie rozumiesz.
Anty hiphop15:11, 01.10.2025
A tyś nie kupił boś gołodupiec i teraz wylewasz żale w internecie.
asdf08:54, 01.10.2025
Gdzie można podpisać petycję aby poprzeć budowę parku i całkowicie usunąć miejsca parkingowe? Wcześniej mi było wszystko jedno, ale kolejny raz zmarnowali kolejną godzinę mojego życia i już mi nie jest wszystko jedno. Mogli protestować blokując polityków, ale wybrali irytowanie sąsiadów, więc będą mieli.
Korbol13:01, 01.10.2025
Zawsze można złożyć projekt w ramach BO o zasypanie wjazdu/wyjazdu do tych oszołomów na wysokości Hirszfelda przy Płaskowickiej. W uzasadnieniu - Ta uliczka przecina piękny park, który powstał nad tunelem E30 .
qwerty08:58, 01.10.2025
A może mieszkańcy sąsiednich osiedli też zaczną protestować i np. zablokują drogi wewnętrzne SM Wyżyny swoimi śmieciami? Skoro wszystko wolno...
Czynsze do góry09:36, 01.10.2025
A przeciwko ciągłemu podnoszeniu czynszu w spółdzielni Wyżyny nie zaprotestują u prezesa. Ja mogę się przyłączyć 😀
Artjoms10:21, 01.10.2025
Kolejny raz się przekonuję, że mieszka tam wyjątkowa, zapiekła, niereformowalna odmiana szczególnie podłej post-ubecji. Widać to już po samym wyglądzie tych żałosnych bloczków.
Jan19:27, 01.10.2025
Pokaż swoje zdjęcie. Chętnie ocenię po wyglądzie.
PW14:00, 01.10.2025
Niech usuną szlabany, które zamontowali we wszystkich wjazdach na to osiedle. Niech otworzą się na ludzi, którym uniemożliwili wjazd na to „osiedle dla wybranych”, drogami wykonanymi za publiczne pieniądze.
Anty hip-hop 15:15, 01.10.2025
Biedaczek zobaczył dwa szlabany i dostał skrętu kiszek… u ciebie na wiosce jest jeden i to przed przejazdem kolejowym
MAC 14:49, 01.10.2025
Osiedle Kazury jest nie wiedzieć czemu na specjalnych prawach w spółdzielni Wyżyny
Majka zagrodzony dla siebie teren osiedla, duży parking wielopoziomowy oraz w 1/3 wolne parkingi przy Górce Kazurce. To im mało chcą nie swojego terenu przeznaczonego na park.
Na obecnym parkingu nad autostradą stoi 30-40% samochodów z nie warszawska rejestracją, część bez tablic.
Dla kogo parking a nie park ???
👎👎
Anty hip-hop15:13, 01.10.2025
Tiaaa… ale ogrodzony teren spółdzielni przy Pileckiego (ten obok osiedla Wyżyny) jakoś ci nie przeszkadza a jest szczelniej ogrodzony niż Kazury. Które notabene nie jest wcale szczelnie oszlabanowane
Anty hiphop15:17, 01.10.2025
Płatny parking dla mieszkańców i zaraz zrobi się luźniej. Buraki z wiosek zaczną parkować na tatusiowym polu, a idioci z okolicznych bloków wyniosą się do siebie
Pol07:40, 04.10.2025
Idioto. Mniej nienawiści buraku
Qrczak15:29, 01.10.2025
*%#)!& ich, zwęzili Stryjeńskich, nie chcą przedłużenia Belgradzkiej do Pileckiego i jeszcze darmowego parkingu chcą. Pogonić dziadostwo
Anty hip-hop17:54, 01.10.2025
Dziadzia gonił, tatuś gonił a teraz synalek do gonienia się wyrywa. ORMO wieczne żywe.
Anty hip-hop15:30, 01.10.2025
Lewackie protesty popieracie, jak górnicy palą opony w centrum miasta to wam nie przeszkadza. A jak dzieciaczki odwozicie na piłkę nożną (bo przecież jako wielki mieszczuch wychowany na wsi, nie może przejść z dzieckiem dwóch kilometrów) i postoicie pół godziny w korku to wielki lament. Tak mi was nie szkoda. Wracajcie na wioske, jako warszawiak, wcale nie będę za wami tęsknił.
issaa19:26, 01.10.2025
anty-wszystko-kazurianinie vel pol, domniemywam.
Sami sobie ogrodziliscie osiedle, jak słusznie ktoś wyżej zauważył - jeszcze prlowskie a więc wasze są tylko mieszkania/budynki. Zagrodziliscie, wyłącznie dla siebie, ogromny teren zieleni, od waszego osiedla aż do lasu kabackiego. Macie więc do wyłącznie własnej dyspozycji osiedle, olbrzymi teren zielony, gdzie sobie grillujecie w sezonie, a także duży parking od strony osiedla /zieleni, prowadzący aż do kościoła, i ciągle wam mało. Mało? to wykłócajcie się z waszym zarządem, z zarządem dzielnicy a nie uprzykrzajcie życie mieszkańcom całej dzielnicy, i nie tylko naszej, blokując podstawowy przejazd przez Ursynów. Całe to wasze osiedle to wrzód na dudzie Urysynowa. Kłócicie się od wielu lat, o wszystko, robicie na złość wszystkim mieszkańcom Ursynowa, bo tak, bo tak chcecie i tak musi być, i wszyscy musza sie podporządkować. Chcecie parkingu? to wybudujcie sobie parking wielopoziomowy, na własnym terenie i za własne pieniądze. Na wielu zamkniętych osiedlach, w tym Ursynowa, takie małe parkingi funkcjonują. Macie na taki miejsca aż nadto. No ale lepiej krzyczeć >daj daj daj<, oczywiscie z cudzej kieszeni.
Ursy15:51, 01.10.2025
Skoro powstały takie wielkie korki to znaczy, że absolutnie nie jest potrzebny parking tylko kolejny pas ruchu. Proste 😁
jestem z miasta18:36, 01.10.2025
Już ursynowscy komuniści z wielkiej płyty nie kochacie Trzaskowskiego? Przecież jest przystojny i zna języki obce. Dlatego na niego głosujecie🤣 I dla stu obiecanek. Na piechotę zapier... Samochody nie są dla plebsu 🤣
Kuba11:35, 02.10.2025
Ale Ty rozumiesz, że plany powstały zanim Rafał Trzaskowski został prezydentem Warszawy? Czy to do Ciebie już nie dotarło?
Mariusz 19:28, 01.10.2025
Jedyny sposób na niekompetentą władze gminy i miasta. Na pewno ludzie w aucie są wkurzeni na maksa. Może przy wyborach pomyślą na kogo głosować. Na pewno nie na tych ludzi co kiepsko rządzą.
Olo19:39, 01.10.2025
Stałem w korku i mimo wszystko popieram mieszkańców w 100%. Niech walczą o swoje miejsca. Ten park to jest jedna wielka porażka w rzeczywistości w tak rozdmuchanie skali nikomu niepotrzebna.
abc20:45, 01.10.2025
a teraz kilka faktow.
wczoraj bylo tak malo osob na protescie ze nie byli w stanie zablokowa polowy ronda i osoby protestujace narzekaly dzis jak z nimi rozmawialem ze tak malo osob przyszlo. a szkoda bo byla telewizja. i ze korki to byly nawet nie przez nich a zwykly natezony ruch przez pogode.
a czemu policja zablokowala skret z drugiego ronda? nie dlatego ze byl protest. tylko po to by ekipa telewizyjna mogla sie bezpiecznie rozstawic do nagran.
to tyle z faktow. ale oczywiscie haloursynow kreci wojne a kierowcy nawet nie wiedza czemu taki byl ruch.
issaa21:39, 01.10.2025
żeby ekipa tv mogła sie rozstawić? jaja sobie robisz? dziś reporter tv nie potrzebuje żadnego sprzętu >do rozstawienia>, wystarczy to, co zmieści mu sie do ręki.
abc22:00, 01.10.2025
trzeba bylo tam byc i widziec. jak rozmawiaja z policja a potem policja w niedlugim czasie jedzie zatrzykac ruch.nie chodzi mi o to ze kamera nie miesci sie w reku. ale wazny jest obraz ktory moga zlapac. skad. nagla kumulacje aut wywolana blokada itp.
agnik11:07, 02.10.2025
A mnie boli jak Andrzej Grad odpisał na dwustonicowe pismo w sprawie traktowania mieszkańców Małcuzyńskiego 11 kilkunastoma linijkami, z których nic nie wynikało ( typowa zabawa w pomidora). Panie Grad naucz sie odpowiadać na wszystkie zarzuty podniesione w piśmie a dopiero miej pretensje do prezydenta Trzaskowskiego. Bo być może lepiej nic nie odpowiedzieć niż odpowiedzieć olewająco. nawet nie wskazał pomieszczenia gospodarczego, gdzie mieszkańcy ( nie 1 mieszkniec) mają składowac rowery czy wózki. A taki aktywny przy sprawie parkingu na Kazury.
Abc19:50, 02.10.2025
Pamiętajcie ze patoaktywiszczz obficie ,omentujace pod artykułem i was mogą tak załatwić, ten stojący w korku z dzieckiem bedzie zmuszony do rowerka podobnie jak wielu innych posiadaczy aut, patoaktywiszcza lewackiedaza do tego zeby udział rowerków w ruchu wzrosl z obecnych 3% do 35% , dlatego daza do utrudnienia ruchu aut poprzez zwezenia u,ic i likwidacje miejsc parkingowych , fanatycy typu galeński czy ukrainski dezerter szewczuk donoszą na kierowców aut prywatnych , kurierow i dostawców, patoaktyw miejski to niewielka ale hałaśliwa grupka oszołomów ktorz chcewszystkim urządzać życie według swoich lewackich dewiacji
Prawda boli w oczy23:08, 03.10.2025
Mam pytanie Kto jest właścicielem tego terenu? Z tego co wiem to nie SW tylko miasto. Więc proszę się dostosować do prawa własności. Miasto może tam zrobić co mu się podoba. Byle było zgodne z planem. Jestem ciekaw czy jakbym tym Panom/Paniom z Kazur wszedł ktoś obcy do nawet "nie ich ogródka" i powiedział, że tam mają być ławeczki dla wszystkich z okolicy też by się zgodziły. No nie bo wtedy nagle prawo własności (mimo, że ogródek nie jest ich) zaczęło by działać. Jeśli ktoś zabrać Kalemu krowy to zły uczynek. Dobry jeśli Kali zabrać krowy komuś innemu ... HSienkiewicz
Tomasz11:22, 04.10.2025
Ci ludzie mają rację, ja też podróżowałem wtedy kiedy mieszkańcy blokowali rondo. Trochę postałem w korku z zapłakaną żoną i dziećmi ale my to rozumiemy. Nie wolno zabierać mieszkańcom tyłu miejsc parkingowych. To jest obrzydliwe. Na dodatek codziennie tamtędy przejażdżka i wiem co mówię...
zxc14:19, 06.10.2025
Nie popieram blokowania ruchu i utrudniania życia zwykłym ludziom. Natomiast mieszkałem tam czas jakiś jeszcze przed tunelowymi wykopkami i później w trakcie. Tam był ogromny parking który załatwiał temat parkowania dla całego osiedla. Z chwilą rozpoczęcia prac zaczęła się tam sodoma gomora, parkowanie po trawnikach w całej okolicy i tym podobne historie. Jeśli to nadal tak wygląda to to miejsce nie nadaje się do życia. Puścić ruch przez osiedle? Chyba lotniczy, na dole nie ma jak szpilki wcisnąć
Sąsiad19:00, 06.10.2025
Komunistyczna patologia, należy im się parking na terenie miejskim zamiast parku i już.
Wracają protesty! Radni KO storpedowali stanowisko
Czy nie widzicie, że to nie chodzi już tylko o parking, tylko że władze warszawy mają ogólnie mieszkańców w dupie?
kurkawodna
12:43, 2025-10-30
Stanęła budowa na Wilczym Dole. Co z drogą rowerową?
Ta ścieżka rowerowa w tym miejscu to porażka, już zostały uszkodzone korzenie drzew i krzewów, zrobiłem zdjęcia powyrywanych korzeni. Za chwilę przy mocniejszym wietrze osłabione drzewa z uszkodzonymi korzeniami zaczną się łamać czy przechylać i już będzie pretekst do ich ścięcia. Tam na Wilczym Dole przede wszystkim trzeba zrobić porządek z samochodami parkującymi na chodniku, ruch samochodowy jest znikomy, więc zamiast zieleń zalewać betonem i uszkadzać drzewa można wyznaczyć na już istniejącej drodze część dla rowerów, spowolnić ruch ograniczeniami! Trzeba też zrobić porządek z busami i camperami które parkują przy szkole na parkingu i zajmują mnóstwo miejsca, ograniczają widoczności, zabierają chodnik! Jak zwykle dzielnica się zabiera za rozwiązanie problemu ale nie z tej strony co należy! Zamiast zza biurka wydawać decyzje to może jeden z drugi przeszliby się chociaż raz czy dwa na miejsce i zobaczyli na żywo specyfikę tego miejsca, ewentualnie pogadać z mieszkańcami. Po co wylewać beton, uszkadzać, drzewa kiedy miasto chwali się że dba o zwiększanie terenów zielonych jak betonują na potęgę be zastanowienia się czy jest alternatywa!
kabaciarz
12:40, 2025-10-30
Ursynów mistrzem stołecznego sportu szkolnego
PRZEPRASZAM ZA BŁĘDY N ZEZ ALKO.1
1
12:29, 2025-10-30
Ursynów mistrzem stołecznego sportu szkolnego
PRZYSIĘGAM ŹE PoMOGĘ MŁODYM LUDZIOM W OBRONIE KONIECZNEJ PRZED STARSZYMI,.PSAMI.
PIJANY ROZDWOJONY
12:26, 2025-10-30