W kwietniu ubiegłego roku jako pierwsi napisaliśmy o planowanym wyburzeniu wiaduktu na skrzyżowaniu ulicy Pileckiego i Puławskiej. Obiekt jest w złym stanie technicznym. Miejscy drogowcy po ekspertyzie Instytutu Dróg i Mostów postanowili wprowadzić ograniczenie wjazdu dla aut pow. 3,5 tony. Zastanawiają się, czy po koniecznej rozbiórce odbudowywać wiadukt w tym samym miejscu i w tej samej relacji.
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta ogłosił w ostatnich tygodniach trzeci już przetarg na opracowanie koncepcji całościowych zmian na skrzyżowaniu. Koncepcja ta ma dać m.in. odpowiedź, czy odtworzenie wiaduktu jest konieczne. Więcej o wariantach rozpatrywanych przez miasto piszemy w osobnym artykule.
Wizja utraty wiaduktu ułatwiającego skręt z Puławskiej w Pileckiego zaniepokoiła wielu kierowców z Ursynowa. Na poniedziałkowym posiedzeniu dwóch komisji w radzie dzielnicy, radni Projektu Ursynów zaproponowali przyjęcie stanowiska przez radę w sprawie wyburzenia wiaduktu.
Jeżeli już raz wiadukt się zburzy, to bardzo łatwo później stwierdzić, że skoro wiaduktu już nie ma, to przebudujemy skrzyżowanie tak, żeby już go nie odbudowywać, bo to jest zbyt drogie i nieuzasadnione. Naszym celem jest dać taki silny głos, silne stanowisko Rady, że obecne rozwiązania układu drogowego się sprawdzają. Wielu mieszkańców jest zadowolonych z tego, że jest ułatwiony wjazd do dzielnicy Ursynów
- mówił radny Piotr Antosiuk z Projektu Ursynów. Treść stanowiska zaproponowanego przez PU prezentujemy pod artykułem.
Ograniczenie stanowiska tylko do kwestii wiaduktu nie spodobało się radnym koalicji rządzącej Ursynowem - KO i Otwartego Ursynowa. Olga Górna i Krystian Malesa z KO zaproponowali przeredagowanie stanowiska - dodanie apelu o badania natężenia ruchu i obciążeń poszczególnych kierunków na skrzyżowaniu oraz o zajęcie się innymi skrzyżowaniami ulicy Pileckiego.
To nie jest tylko problem wiaduktu i tego, że on zniknie, bo się nie nadaje do remontu, ale całe skrzyżowanie Puławska-Poleczki-Pileckiego ma bardzo dużo problemów już dzisiaj, z funkcjonującym wiaduktem. To są problemy, których do tej pory rozwiązać się nie dało ze względu na konstrukcję tego wiaduktu. Na przykład lewoskręt dla autobusów z Poleczki, ale też i dla samochodów z Poleczki właśnie w Puławską. Tak samo lewoskręt z Pileckiego w Puławską. Oba te lewoskręty dzisiaj nie są bezkolizyjne.
- mówi nam Olga Górna z KO.
Dodaje, że drogowcy powinni się zabrać za sąsiednie skrzyżowania ulicy Pileckiego z innymi ulicami - Ciszewskiego czy Zięby i Herbsta. To drugie powinno zostać zmodernizowane tak, aby powstało pełne skrzyżowanie.
Gołym okiem widać, że natężenie ruchu jest inne niż na samym początku Ursynowa w latach 80, gdy wiadukt powstał. Mieliśmy Dolinę Służewiecką, mieliśmy Pileckiego i koniec. W tej chwili mamy Południową Obwodnicę Warszawy, inaczej wygląda też komunikacja Wilanowa. Mało tego, rozwinęło nam się bardzo dużo różnego rodzaju działalności na ulicy Poleczki. Przecież kiedyś tam nie było nic! Jest dojazd do lotniska Cargo, firmy kurierskie, rozbudowujące się osiedla
- mówi Górna.
Z tego właśnie względu należy dokładnie przeanalizować ruch oraz wykonać badania ruchu, co zresztą Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta planuje. Otwarcie kopert w przetargu na wykonawcę wszystkich tych prac odbędzie się 27 lutego. Na opracowania firma będzie miała ponad dwa lata.
W poniedziałek na posiedzeniu komisji radni koalicyjni przy akceptacji i wsparciu opozycji wypracowali nową treść stanowiska, które będzie dziś głosowane na sesji rady dzielnicy.
Radni KO Olga Górna i Michał Bartosik wystartowali natomiast z petycją online, w której apelują do władz miasta o poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniach ulicy Pileckiego i poprawę układu komunikacyjnego.
Problematyczne na wskazanym odcinku ul. Pileckiego, są przede wszystkim:
- brak bezkolizyjnego lewoskrętu z ul. Poleczki w ul. Puławską oraz tylko jeden pas skrętu;
- brak bezkolizyjnego lewoskrętu z ul. Pileckiego w ul. Puławską oraz tylko jeden pas skrętu;
- wymagana rozbiórka wiaduktu na skrzyżowaniu ul. Puławska/ul. Pileckiego z uwagi na jego zły stan techniczny, co może dodatkowo negatywnie wpłynąć na komunikację na skrzyżowaniu;
- brak lewoskrętów z ul. Pileckiego w ul. Herbsta oraz z ul. Zięby w ul. Pileckiego, a także brak możliwości przejazdu na wprost w układzie ulic Herbsta - Zięby;
- brak bezkolizyjnego lewoskrętu z ul. Ciszewskiego w ul. Pileckiego i tylko jeden pas skrętu;
- brak bezkolizyjnego lewoskrętu z ul. Roentgena w ul. Pileckiego i tylko jeden pas skrętu;
- niefunkcjonalna wyspa na skrzyżowaniu ulic Pileckiego/Ciszewskiego, która uniemożliwia bezpieczny manewr skrętu oraz zawracania i wprowadza dezorientację wśród kierowców.
W związku z powyższymi problemami zwracamy się z apelem o pilne podjęcie działań naprawczych, które poprawią bezpieczeństwo użytkowników oraz usprawnią płynność i organizację ruchu na wskazanym odcinku ul. Pileckiego.
- czytamy w petycji, z którą można się zapoznać i którą można podpisać na portalu Petycjeonline. W południe było tam tylko 14 podpisów.
Opozycja popiera te działania, choć wolała własne stanowisko.
Cieszymy się, że zainicjowane przez nas stanowisko znalazło uznanie w oczach rządzących Ursynowem. Projekt Ursynów konsekwentnie broni kierowców przed nieracjonalnymi pomysłami miasta. Zmiany są kompromisem, który udało się wspólnie wypracować. Woleliśmy treść stanowiska w oryginalnej propozycji, skupiającej się tylko na wiadukcie, ale czasem trzeba dla dobra wspólnego ustąpić.
Mamy nadzieję, że rozszerzona treść nie zaćmi tego, co jest dla nas najważniejsze, czyli wyzwań, jakie może postawić trwała likwidacja wiaduktu.
- komentuje Maciej Antosiuk z Projektu Ursynów.
Sesja rady dzielnicy m.in. z projektem stanowiska w sprawie Pileckiego już dzisiaj o godz. 18.
AKTUALIZACJA: Radni przyjęli jednogłośnie stanowisko przygotowane wspólnie przez radnych KO i PU.
Poniżej projekt stanowiska Projektu Ursynów oraz projekt ostateczny, wypracowany podczas posiedzenia poniedziałkowej komisji - uchwalony na wtorkowej sesji rady dzielnicy Ursynów:
Stanowisko Rady Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy z dnia ... 2025 r. w sprawie odbudowy wiaduktu z ul. Puławskiej w ul. Pileckiego
Na podstawie § 13 ust. 1 pkt. 8 oraz § 24 pkt. 2 Statutu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy, stanowiącego załącznik nr 12 do uchwały Nr LXX/2182/2010 Rady m.st. Warszawy z dnia 14 stycznia 2010 r. w sprawie nadania statutów dzielnicom miasta stołecznego Warszawy (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2018 r., poz. 8814 ze zmianą Dz. Urz. Woj. Maz. z 2019 r., poz. 13139), Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy zajmuje następujące stanowisko:
§ 1. Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy wyraża zaniepokojenie uwzględnieniem przez Zarząd Dróg Miejskich planów, aby nie odbudowywać po wykonaniu stosownego remontu wiaduktu na ul. Puławskiej umożliwiającego wjazd na teren dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy w ul. Pileckiego.
§ 2. Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy wyraża sprzeciw wobec polityki transportowej skutkującej zwiększaniu korków samochodowych i pogarszaniu komfortu podróżowania przez kierowców samochodów osobowych na terenie dzielnicy Ursynów. Wiadukt łączący ul. Puławską z ul. Pileckiego odgrywa istotną rolę w rozładowywaniu korków i stanowi ważny wjazd z Mokotowa na Ursynów.
§ 3. Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy wzywa Zarząd Dróg Miejskich oraz Prezydenta m.st. Warszawy do podjęcia działań mających na celu odbudowę wiaduktu biegnącego z ul. Puławskiej w ul. Pileckiego po zakończeniu prac remontowych.
§ 4. Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy apeluje o uwzględnienie potrzeb mieszkańców oraz zapewnienie odpowiedniej infrastruktury, która umożliwi sprawny i bezpieczny transport w naszej dzielnicy.
§ 5. Stanowisko podlega przekazaniu do Zarządu Dróg Miejskich oraz do Prezydenta m.st. Warszawy.
§ 6. Stanowisko wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie:
Mieszkańcy Ursynowa chętnie korzystają z wiaduktu łączącego ul. Puławską z ul. Pileckiego. Jego odbudowa jest niezbędna, aby zminimalizować problemy komunikacyjne, które już teraz są odczuwalne w naszej dzielnicy. Wiadukt ten odgrywa kluczową rolę w systemie komunikacyjnym Ursynowa, umożliwiając szybki i wygodny przejazd z Mokotowa na Ursynów. Jest to szczególnie istotne w kontekście rosnącej liczby mieszkańców oraz zwiększonego ruchu drogowego, który towarzyszy rozwojowi naszej dzielnicy.
Odbudowa wiaduktu pozwoli na znaczną poprawę płynności ruchu, co w efekcie przyczyni się do zmniejszenia korków, które już teraz są problemem w wielu miejscach Ursynowa. Z kolei podjęcie decyzji o likwidacji wiaduktu i przebudowie skrzyżowania spowoduje zwiększenie ruchu na mniejszych ulicach wlotowych na Ursynów. Warto podkreślić, że wiele osób z naszej społeczności zwraca się do nas z prośbą o odbudowę tego wiaduktu, podkreślając jego znaczenie dla codziennego funkcjonowania w dzielnicy.
Mieszkańcy, którzy codziennie dojeżdżają do pracy, szkoły czy na zakupy, zauważają, że brak tego kluczowego elementu infrastruktury transportowej znacznie wydłuża czas ich podróży. Wzrost liczby samochodów na ulicach Ursynowa, w połączeniu z brakiem odpowiednich rozwiązań komunikacyjnych, prowadzi do frustracji kierowców oraz zwiększa ryzyko wypadków drogowych. Dodatkowo odbudowa wiaduktu przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców, którzy nie tylko zyskają na czasie, ale również na komforcie podróży. Wzmożony ruch na ulicach, spowodowany brakiem wiaduktu, wpływa negatywnie na środowisko, generując większe zanieczyszczenie powietrza oraz hałas. Przywrócenie wiaduktu pomoże w ograniczeniu tych negatywnych skutków.
Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy ma na uwadze również przyszłość naszej społeczności. W miarę jak Ursynów się rozwija, konieczne staje się dostosowanie infrastruktury do rosnących potrzeb mieszkańców. Odbudowa wiaduktu z ul. Puławskiej w ul. Pileckiego jest krokiem w stronę zrównoważonego rozwoju, który uwzględnia potrzeby komunikacyjne mieszkańców oraz ich komfort życia. Brak wiaduktu zmniejszy również przepustowość ul. Puławskiej, co jest kluczowe dla mieszkańców Zielonego Ursynowa, który jest dynamicznie rozwijającą się częścią naszej dzielnicy. Podwarszawskie gminy sąsiadujące z Zielonym Ursynowem również dynamicznie się rozwijają i przybywa w nich mieszkańców, więc należy się spodziewać, że ruch samochodowy na ul. Puławskiej będzie się tylko zwiększał.
W związku z powyższym apelujemy do Zarządu Dróg Miejskich oraz Prezydenta m.st. Warszawy o podjęcie działań mających na celu odbudowę wiaduktu, aby zapewnić mieszkańcom Ursynowa komfort i bezpieczeństwo w codziennym poruszaniu się po naszej dzielnicy. Odbudowa tego kluczowego elementu infrastruktury transportowej jest nie tylko oczekiwaną przez mieszkańców inwestycją, ale także niezbędnym krokiem w kierunku poprawy jakości życia w Ursynowie.
Projekt stanowiska po zmianach:
Stanowisko Rady Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy
z dnia 25 lutego 2025 r.
w sprawie poprawy bezpieczeństwa i układu funkcjonalnego skrzyżowań na ul. Pileckiego
na odcinku Puławska – Ciszewskiego oraz wiaduktu Puławska/Pileckiego
w Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy
Na podstawie § 13 ust. 1 pkt 8 oraz § 24 pkt 2 Statutu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy, stanowiącego załącznik nr 12 do uchwały Nr LXX/2182/2010 Rady m.st. Warszawy z dnia 14 stycznia 2010 r. w sprawie nadania statutów dzielnicom miasta stołecznego Warszawy (Dz. Urz. Woj. Maz.2022.9305), Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy zajmuje następujące stanowisko:
§ 1. Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy wyraża zaniepokojenie utrzymywaniem nieoptymalnych funkcjonalnie oraz niedostatecznie bezpiecznych rozwiązań na skrzyżowaniach ul. Pileckiego z ulicami: Puławska/Poleczki, Herbsta/Zięby oraz Ciszewskiego/Roentgena. Obawy te nasilają doniesienia o złym stanie technicznym wiaduktu Pileckiego/Puławska, który nie nadaje się do remontu i będzie podlegał rozbiórce.
§ 2. Wobec potrzeby zapewnienia płynności ruchu, poprawy bezpieczeństwa oraz poprawy układu funkcjonalnego skrzyżowań ul. Pileckiego z ulicami, o których mowa w § 1, Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy apeluje do Prezydenta m.st. Warszawy, Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta oraz Zarządu Dróg Miejskich, o:
- W odniesieniu do skrzyżowania Poleczki/Puławska/Pileckiego:
- wykonanie aktualnych badań ruchu z/do każdego kierunku;
- zapewnienie przynajmniej jednego wyniesionego przejazdu w formie wiaduktu dla kierunku o największym natężeniu ruchu;
- zapewnienie bezkolizyjnych (dedykowane światła) lewoskrętów i umożliwienie zawracania w układzie naziemnym dla pozostałych kierunków;
- rozbudowanie wszystkich lewoskrętów naziemnych do dwóch pasów.
- W odniesieniu do skrzyżowania Pileckiego/Herbsta/Zięby, o modernizację skrzyżowania celem:
- zapewnienia przejazdu na wprost pomiędzy ulicami Herbsta i Zięby;
- umożliwienia bezkolizyjnych jednopasmowych lewoskrętów i zawracania we wszystkich kierunkach;
- zapewnienia zielonych strzałek dla wszystkich prawoskrętów.
- W odniesieniu do skrzyżowania Pileckiego/Ciszewskiego/Roentgena, o modernizację skrzyżowania celem:
- zapewnienia bezkolizyjnych dwupasmowych lewoskrętów i zawracania we wszystkich kierunkach;
- usunięcia lub modyfikacji istniejącej wyspy;
- zapewnienia zielonych strzałek dla wszystkich prawoskrętów.
§ 3. Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy apeluje o uwzględnienie potrzeb mieszkańców oraz zapewnienie odpowiedniej infrastruktury drogowej, która umożliwi sprawny i bezpieczny transport w naszej dzielnicy.
§ 4. Stanowisko podlega przekazaniu do Prezydenta m.st. Warszawy, Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta oraz Zarządu Dróg Miejskich.
§ 5. Stanowisko wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
do stanowiska Rady Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy z dnia 25 lutego 2025 r.
w sprawie poprawy bezpieczeństwa i układu funkcjonalnego skrzyżowań na ul. Pileckiego
na odcinku Puławska – Ciszewskiego oraz wiaduktu Puławska/Pileckiego
w Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy
Ulica Pileckiego, obok Doliny Służewieckiej i Południowej Obwodnicy Warszawy, to:
- arteria rozprowadzająca ruch w dzielnicy Ursynów do/z ul. Puławskiej,
- arteria obsługująca transport do/z lotniska (w tym cargo) dla kierunków Ursynów, Wilanów oraz do/z licznych obiektów biurowych i handlowych zlokalizowanych na ul. Poleczki (w tym siedziby firm logistyczno-transportowych i kurierskich działających w sąsiedztwie lotniska),
- ulica dojazdowa do dużych obiektów użyteczności publicznej znajdujących się przy tej ulicy, do których kierują się przyjezdni z całego kraju (m.in. Centrum Onkologii, Szpital Południowy, Arena Ursynów);
- ulica dojazdowa do osiedli wielomieszkaniowych, funkcjonujących w bezpośrednim sąsiedztwie Pileckiego;
- ulica dojazdowa do wielu obiektów handlowych (np. Lidl, Centrum Handlowe Auchan, Obi, e.Leclerc) które funkcjonują w sąsiedztwie ul. Pileckiego.
Mieszkańcy i radni Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy od lat podnoszą problem niebezpiecznej i nieoptymalnej organizacji ruchu na skrzyżowaniach ul. Pileckiego z ulicami: Puławska/Poleczki, Herbsta/Zięby oraz Ciszewskiego/Roentgena.
Problemy z organizacją ruchu na skrzyżowaniu Puławska/Poleczki/Pileckiego, potęgują obecnie doniesienia Zarządu Dróg Miejskich na temat złego stanu technicznego wiaduktu Pileckiego/Puławska., który nie nadaje się do remontu i w ciągu najbliższych lat będzie podlegał rozbiórce z uwagi na zagrożenie uczestników ruchu. Perspektywa rozbiórki wiaduktu napawa niepokojem mieszkańców naszej dzielnicy oraz radnych. Mając na uwadze bardzo duże natężenie ruchu na tym skrzyżowaniu oraz obecne problemy z lewoskrętami z ul. Poleczki oraz z ul. Pileckiego w Puławską, wszyscy obawiamy się postępującego niebezpieczeństwa w ruchu oraz zatorów komunikacyjnych spowodowanych brakiem wiaduktu. Już dzisiaj (przy funkcjonującym wiadukcie), na tym skrzyżowaniu dochodzi do wielu niebezpiecznych sytuacji i kolizji. Dlatego Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy apeluje o podjęcie działań wymienionych w §2 pkt 1, w szczególności dla wskazanego skrzyżowania prosimy o: wykonanie aktualnych badań natężenia ruchu dla wszystkich kierunków, zapewnienie wyniesionych przejazdów dla kierunków z największym natężeniem ruchu (przynajmniej jednego wiaduktu) oraz zapewnienie dedykowanych świateł lewoskrętów naziemnych oraz ich poszerzenie do dwóch pasów, dla pozostałych kierunków.
Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy podnosi także problem nieoptymalnego funkcjonalnie skrzyżowania ul. Pileckiego z ulicami Herbsta i Zięby. Mieszkańcy zwracają się do nas z prośbą o przebudowę skrzyżowania, celem zapewnienia możliwości przejazdu na wprost w układzie Herbsta/Zięby, jak również wskazują jako nieefektywny brak możliwości lewoskrętów z Pileckiego w Herbsta oraz z Zięby w Pileckiego. Brak lewoskrętów na tym skrzyżowaniu, skutkuje koniecznością (zależnie od kierunku jazdy) przejazdu do skrzyżowań ul. Pileckiego z Ciszewskiego lub z Puławską, by tam wykonać nawrotkę. Taki stan rzeczy nie jest optymalny i niepotrzebnie generuje dodatkowy ruch na skrzyżowaniach z Puławską i Ciszewskiego. W ocenie Rady, szerokość ul. Pileckiego daje możliwość przeprojektowania skrzyżowania i zapewnienia na nim zarówno jazdy na wprost ulicami Herbsta/Zięby, jak i lewoskrętów z każdego kierunku, stąd apelujemy o podjęcie działań wymienionych w §2 pkt 2.
Skrzyżowanie Pileckiego/Ciszewskiego/Roentgena również wymaga zmian. Nieoptymalna jest na nim wysepka środkowa, która nie spełnia swojej roli - zamiast porządkować ruch, powoduje konsternację kierowców, którzy nie wiedzą, jak się poruszać na skrzyżowaniu. Szczególnie kłopotliwe i niebezpieczne są na tym skrzyżowaniu manewry zawracania (regularnie wykonywane nieprzepisowo na polach zakreskowanych, bez objeżdżania wyspy), jak również lewoskręty, które nie posiadają dedykowanych świateł (Roentgena/Pileckiego oraz Ciszewskiego/Pileckiego). Przy tak obleganym skrzyżowaniu, wobec krzyżujących się dróg kilkupasmowych i braku optymalnych rozwiązań, ruch na tym skrzyżowaniu jest niebezpieczny dla użytkowników. Na skrzyżowaniu dochodzi regularnie do kolizji i wypadków. Apelujemy o podjęcie działań wymienionych w §2 pkt 3 stanowiska
W ocenie Rady Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy należy spojrzeć holistycznie na układ drogowy, organizację i bezpieczeństwo ruchu na wskazanym w stanowisku odcinku ul. Pileckiego i zadbać o wprowadzenie postulowanych zmian na trzech kłopotliwych dzisiaj skrzyżowaniach. Takie działania zminimalizują ryzyko tworzenia się zatorów komunikacyjnych, jak również istotnie wpłyną na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym, co powinno być celem nadrzędnym nie tylko dla dzielnicy i mieszkańców Ursynowa, ale także dla wszystkich jednostek miasta, biorących udział w procesie prowadzania zmian w stołecznym ruchu drogowym.
[ZT]28137[/ZT]
jimi15:35, 25.02.2025
Radni PO nie moga sie dogadać z rafciem?
Jest tak zajęty że nie możecie go spotkać w Warszawie, rozumiem..
Fidelio15:59, 25.02.2025
Z analizami to radziłbym uważać. Jak robiono analizy skutków wymalowania buspasa w Dolinie Służewieckiej, to porównano ruch sprzed otwarcia tunelu, bez buspasa, z ruchem po otwarciu tunelu (i już z wymalowanym buspasem). Stąd wyciągnięto wnioski, że buspas niewiele zmienił - był w tej sprawie artykuł na HA.
Jak widać, w Warszawie analizy nie spełniają elementarnych zasad profesjonalizmu, natomiast stanowią część tępej propagandy środowisk rowerkowych, które niestety pan prezydent posadził do zarządzania ruchem w Warszawie.
mason cyklista22:58, 25.02.2025
Coś się tak rowerków uczepił, piesku piaseczyński. Za buspas akurat odpowiada lobby zbiorkom.
Zielony Ursynów Tane16:34, 25.02.2025
Brawa dla radnych Koalicji Obywatelskiej 👏
Po pierwsze za to, że nie chowają się za tzw. "duży ratusz" a po drugie za kompleksowe i merytoryczne stanowisko czego o pisanym na kolanie gniocie Projektu Ursynów nie można powiedzieć.
Pożyjemy zobaczymy..22:56, 25.02.2025
Ma Rafcio czas do 18 maja zatwierdzić odbudowę wiaduktu inaczej... zagłosujemy sobie za innym kandydatem.
DoktorNo10:18, 26.02.2025
Nawet jakby go postawił ze złota i diamentów to bym na niego nie zagłosował ponieważ kocham Polskę i nie chce by została zdewastowana tak jak Warszawa.
Polak17:55, 26.02.2025
tia....lepiej może zagłosować na złodziejskich agentów kremla z Nowogrodzkiej
Korbol08:34, 26.02.2025
Polityczni klakierzy! Wasze komentarze co Rafcio a co *%#)!& nie wnoszą nic do tematu poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu na ulicach miasta. Szkoda gadać.
Kierman8010:16, 26.02.2025
Dzięki Bogu że cztery lata temu sprzedałem samochód, jazda w tym b.u.r.d.e.l.u jakim jest to miasto to już nie jest nawet dramat a jakiś ultra koszmar z kosmiczną nawiązką uszczerbku na zdrowiu psychicznym.
pol17:57, 26.02.2025
wypad do łodzi
zbój Madej12:24, 26.02.2025
czyli Projekt Ursynów opracował a dwoje nieudaczników z KO przeredagowało i przedstawiło jako własne?
nie podpiszę14:24, 26.02.2025
W petycji nie napisali, że ma być wiadukt z KEN do Pileckiego.
Piotr00:05, 27.02.2025
Jeżeli zlikwidują wiadukt to tym powinno zająć się CBA i Promuratura. Lobbing na rzecz mieszkańców nowego bloku ma spowodować likwidację potzrebneginwiadyjtu ? Cofamy się w rozwoju, likwidujemy dobre rozwiązania???
bus07:29, 27.02.2025
Pytanie czy w miarę rozwoju alternatywnych rozwiązań komunikacyjnych i wprowadzania SCT, takie obiekty nie staną się w przyszłości zbędne z powodu malejącego obłożenia ruchem. Na pewno najpierw wykonane zostaną w tym kierunku stosowne analizy.
Boom11:24, 27.02.2025
Jasne, znowu zrobią badania w grudniu i się okaże, że wiaduktu nie trzeba przebudowywać, a skrzyżowanie stanie. I wtedy ktoś wpadnie na kolejny pomysł by zwęzić ulice dla poprawy przepływu.
Saruman10:34, 27.02.2025
Wiadukt musi zostać odbudowany i trzeba będzie zapamiętać, którzy byli ZA, a którzy przeciw!!!
Dosyć ciągłemu utrudnianiu życia mieszkańcom Ursynowa!!!
Nikoś12:36, 28.02.2025
Wiadukt to już zabytek co na konserwator? 😀 Jeśli już jest mały ruch to tym bardziej zostawić. Niestety łatwiej burzyć niż budować.
7 4
Tragiczne 4 lata się szykują...
1 5
Wracaj na kreml wania