Zamknij

Mieszkańcy od lat błagają o zawrotkę. Miasto zapowiada coś innego

Redakcja Haloursynow.plRedakcja Haloursynow.pl 09:59, 15.02.2025 Aktualizacja: 11:10, 15.02.2025
Skomentuj SK SK

Walka mieszkańców ulicy Zięby o skrzyżowanie i wyjazd w lewo na Pileckiego trwa od lat. W ostatnim czasie powstało tam nowe osiedle, jest przedszkole, są biurowce. Okolica bardzo się zaludniła. I zdaniem mieszkańców możliwość skrętu w lewo w Pileckiego w kierunku Puławskiej znacznie ułatwiłaby im życie. Ale od lat urzędnicy pozostają głusi na postulaty mieszkańców.

Żeby dostać się na ulicę Zięby od strony al. KEN, trzeba jechać ulicą Ciszewskiego, Roentgena, skręcić w Pustułeczki i ulicą Bekasów dojechać do Pileckiego, stamtąd około 200 metrów i "już" jest się na miejscu. W sumie kierowcy muszą nadrobić ponad kilometr drogi. Rocznie - robi się z tego kilkaset kilometrów.

Tracę dużo czasu na dojazd. Gdy wracam z pracy, Ursynów jest zakorkowany. Nie rozumiem, dlaczego Zarząd Dróg Miejskich nie chce wysłuchać naszych próśb. Piękny teren, okolica, a taki koszmarny dojazd

- mówi jeden z mieszkańców ulicy Zięby.

Taka jazda naokoło generuje duże koszty. Gdy ktoś codziennie wyjeżdża autem, to proszę sobie wyobrazić, ile nadprogramowych kilometrów musi pokonać i wydać na benzynę 

- dodaje inny z kierowców.

- Myślę, że takie skrzyżowanie byłoby bezpieczniejsze, niż to zawracanie. Rano przy Dereniowej jest dramat - zauważają inni.

Od lat mieszkańcy oraz radni proszą drogowców o rozwiązania. Od lat bezskutecznie. Tymczasem osiedle przy Zięby rozrasta się i problem też będzie narastał. 

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przyznaje, że nie ma w planach inwestycji przy ul. Zięby. To jest potężne przedsięwzięcie. Nie tylko logistyczne. - Może przy wsparciu finansowym deweloperów, którzy pobudowali tu domy i osiedla, byłoby łatwiej się nad tym projektem pochylić - mówi nam w przeszłości Jakub Dybalski z Zarządu Dróg Miejskich.

Miasto: Zawrotka na Pileckiego nierealna

Do sprawy powróciła radna miejska Agnieszka Miękwicz z Koalicji Obywatelskiej. Zgłasza dwie propozycje - przebudowę skrzyżowania ul. Pileckiego i Herbsta oraz umożliwienie zawrotki na skrzyżowaniu Pileckiego-Ciszewskiego-Roentgena.

Na skrzyżowaniu tym istnieje sygnalizacja świetlna oraz zakaz zawracania, mimo że samochody nie są ze sobą na kursie kolizyjnym, co bardzo utrudnia mieszkańcom osiedla Zięby wyjazd w kierunku Puławskiej i Herbsta

- pisze radna w swojej interpelacji do władz miasta.

Tomasz Mencina wiceprezydent Warszawy, odpowiedzialny za kwestie drogowe i inwestycyjne, nie daje nadziei. Takiej zawrotki nie będzie.

- Nie ma możliwości dopuszczenia zawracania na skrzyżowaniu ul. Pileckiego z ul. Roentgena w obecnej geometrii - odpowiada Menicna.

Pojawiła się natomiast jaskółka zmian. Miasto po raz pierwszy przyznało, że możliwe jest inne rozwiązanie.

Istnieje możliwość wybudowania zawrotki w pasie dzielącym pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Herbsta a ul. Ciszewskiego. Zadanie to zostanie wykonane w ramach inwestycji deweloperskiej z art. 16 Ustawy o drogach publicznych, które pojawią się na omawianym obszarze.

- informuje wiceprezydent.

Artykuł 16 ustawy o drogach mówi o finansowaniu przez inwestorów inwestycji niedrogowych rozwiązań komunikacyjnych. W praktyce sprowadza się to do tego, że przypadku kolejnych inwestycji w tym rejonie miasto nie wyda na nie zgody do momentu zaproponowania przez dewelopera zainwestowania w pobliskie drogi.

Z kolei nadzieję na całkowite przebudowanie skrzyżowania Herbsta, Pileckiego i Zięby daje wniosek zarządu dzielnicy do projektu planu miejscowego dla tej okolicy. Wpisanie do powstającego planu pełnoprawnego skrzyżowania daje gwarancję, że w przyszłości ono powstanie.

- Nikt tego nie kwestionuje, że powinno ono być i przy okazji przebudowy czy modernizacji będzie taki wymóg wynikający z planu miejscowego. Natomiast nie oznacza to, że w planach ZDM w tej chwili jest coś takiego - mówił nam w listopadzie po złożeniu wniosku burmistrz Robert Kempa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(29)

KSKS

24 7

Pewnie zostanę zminusowany, ale gdyby tylko istniała możliwość stwierdzenia że zakup mieszkania w tym miejscu będzie wiązał się z możliwością wyjazdu tylko w jednym kierunku...

12:45, 15.02.2025
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

XyzXyz

8 23

Ty tak serio? Tak powstaja miasta. Buduje się nowe bloki i nowe ulice, rozbudowuje infrastrukturę.
Ale rozumiem, ze jak pierwsze bloki powstawały w okolicach Puszczyka, to tam sie tez powinny kończyc ulice, po co *%#)!& dalej, nie?
A to, ze zdm został obsadzony przez rowerkowych lajkrarzy, nie jest winą mieszkańcow.

15:10, 15.02.2025

busbus

17 2

Gdy powstawały bloki na Puszczyka nie było np. metra, do którego można podjechać kawałek komunikacją miejską. Poza tym w rejonie Puszczyka są zwężenia do jednego pasa ul. Surowieckiego przy Romera, czy Zaolziańskiej, co pokazują ze drogi były wówczas przeskalowane.

21:59, 15.02.2025

MisiekMisiek

12 3

Ja akurat Ciebie plusuję...

Tam są dwa główne problemy:

1. kierowcy mają tam tendencję do przekraczania prędkości - po to jest fotoradar który chyba średnio działa bo zdarzyło mi sie przekroczyć nawet o 30km/h a nic nie dostałem

2. obecny układ chroni osiedla pónocnego Ursynowa przez rozlaniem się na nie korków z Puławskiej
Więc jakiekolwiek ułatwienia tam powinny być powiązane ze zwężeniami ulic i ograniczeniami dla Herbsta, Romera, Jastrzebowskiego, Bartoka. Już obecnie znaczna część samochodów na parkingach przy metrze w tej okolicy to WPI

08:01, 16.02.2025

KwiatekKwiatek

13 4

No i to jest troska o dobro mieszkańców i ekologię 🤣

15:03, 15.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

16 7

To kogo Wy wybieraliście do władz lokalnych? Jsk wybraliście tak macie. Błagacie władzę żeby Wam ułatwiła dojazdy ?

21:24, 15.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bążurbążur

19 7

Nie mam czasu na takie bzdury bo co dzień robie zakupy na Hali Mirowskiej w 12 językach

23:38, 15.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TmkTmk

17 4

Zdm nigdy nie działa na rzecz mieszkańców. Przez lata było na Ciszewskiego przed al. KEN iebexpieczne przejście dla pieszych. Zwróciłem się o objęcie go sygnalizacja świetlna. Zdm w podziękowaniu zlikwidował przejście.

07:25, 16.02.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MisiekMisiek

2 2

Na Ciszewskiego/KEN przecież są światła.....

08:03, 16.02.2025

Wiem, znamWiem, znam

2 1

A piesi jeszcze spod cienia drzew się wyłaniali. Do tego ekranowani światłami pojazdów z naprzeciwka. Nic nie było widać.

11:59, 16.02.2025

kurkawodnakurkawodna

10 13

Nic z tego nie będzie. To są czynności ułatwiające życie kierowcom a trendy wszyscy wiemy jakie są, aby utrudniać

08:29, 16.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

od Mordziategood Mordziatego

1 2

A czy to jest Karola Zięby? Wyrwałem kiedyś tego chwasta.

11:56, 16.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MisiuMisiu

1 0

Nie, tu chodzi o ptactwo 😁

08:03, 17.02.2025

ZawrotkaZawrotka

7 3

Akurat zawrotka na wysokości Dembowskiego to powinna być. To nie są wielkie trudności. Kończy się rozbiegówka z lewostrętu od Herbsta i można dać zawrotkę. Między Herbsta a Ciszewskiego jest sporo miejsca aby ją dać wraz z rozbiegówkami.

12:06, 16.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość Gość

20 4

Kiedyś na Ursynowie można było pójść chociaż do kina. Dzisiaj to betonowa pustynia. Wyjątkowo beznadziejna dzielnica.

13:24, 16.02.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KonKon

0 0

Nie podoba sie to wyp :-)))). Tak pisza na fejsie do sasiadow zza wschodniej granicy i ty tez masz rozwiazanie.

18:21, 18.02.2025

SwojakSwojak

0 0

Bo taki mamy Zarząd i Burmistrza Dzielnicy!

12:25, 22.02.2025

Gość Gość

18 4

Kiedyś na Ursynowie można było pójść chociaż do kina. Dzisiaj to zwykła, betonowa pustynia.

13:26, 16.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SigmaSigma

10 12

Nie odnosicie wrażenia, że władze Warszawy wprost starają się utrudnić ruch drogowy i parkowanie kierowcom samochodów? Słupki, zwężenia, hopki, geometrie, nie da się, itd.

16:00, 16.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kurkawodnakurkawodna

5 7

Odnosimy, cały czas

16:17, 16.02.2025

AntysłoikAntysłoik

6 13

Żadnych dodatkowych zawrotek ani skrzyżowań. Ruch musi być płynny. Trzeba było nie kupować mieszkań jeśli dojazd się nie podoba, a nie teraz terroryzować całą dzielnicę.

21:12, 16.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ARCHEARCHE

6 3

Dlaczego ARCHE nie przebudowała skrzyżowania jak budowała kolejne budynki przy tym skrzyżowaniu tylko teraz Miasto oczekuje, że kolejny deweloper przebuduje skrzyżowanie ?

09:20, 17.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wujek MaryjanWujek Maryjan

1 0

Dlaczego nie ma zielonej strzalki z Herbsta w prawo w Pileckiego?! Zdarza sie, ze kolejka aut do skretu liczy nawet kilkanascie pojazdow, a na jednej zmianie swiatel przejezdzaja ledwo 3-4. Nie ma tam mitycznej sciezki rowerowej, ktora uniemozliwialaby takie rozwiazanie.

16:50, 17.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sta-rysta-ry

1 0

Zielone światła przez Pileckiego są bardzo krótkie. Nawet pieszy musi podbiegać aby zdążyć przejść.

12:36, 22.02.2025

Warszawiak82Warszawiak82

1 1

Bójcie się Boga. Zawrotkę chcecie? To niezgodne z ideologią władz Warszawy, żeby utrudniać życie kierowcom, gdzie tylko się da. Tak będzie dopóki mieszkańcy będą na nich głosować. Sparaliżują całe miasto i wtedy może coś się zmieni. A może i nie, bo większości wystarcza jak Warszawa jest uśmiechnięta.

16:36, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DBADBA

2 0

Nawet autobus 504 nie może mieć przystanku "na żądanie" przy Herbsta / Zięby. Szkoda! 😥

11:09, 20.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

albwualbwu

2 1

Ptrzystanek dla 504 przy Herbsta - to już OSTATNI przystanek na Ursynowie gdzie 504 nie zatrzymuje się. Po zrobieniu tego przystanku należy 504 zamienić na linię zwykła.
Wprawdzie 504 omija tez kilka przystankow na Ochocie ale tam też są żądania aby zatrzymywal się. Czyli zamienić 504 w linię zwykłą i wszyscy będą zadowolenie.

20:35, 20.02.2025

mika1mika1

2 0

Szkoda, że na przystanku Herbsta - Pileckiego - Zięby (na żądanie), nie zatrzymuje się nawet autobus 504. Do najbliższych przystanków tego autobusu jest daleko.

12:30, 22.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MambaMamba

0 0

Absolutnym hitem jest zakaz zawrotki Przyczolkowa/Vogla po przebudowie...wiec taki problem to jak nic. Miasto i drogowcy góra a ludzie musza wjezdzac do miasteczka na zawrotke na rondzie. Komentarz z gwiazdkami chyba biedzie najtrafniejszy

16:42, 26.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%