Zamknij
UWAGA

Tajemnicze skrzynki na ursynowskich skrzyżowaniach. „Jeszcze kilka takich postawimy”

14:33, 14.10.2022 Aktualizacja: 14:34, 14.10.2022
Skomentuj SK SK

Na kilku ursynowskich skrzyżowaniach zaczęły pojawiać się tajemnicze urządzenia. Wszystkie mają związek z buspasami na Puławskiej. Czy to wstęp do wprowadzenia zmian na ursynowskim odcinku tej wylotówki?

W czwartek przy skrzyżowaniu ulic Herbsta i Romera pojawiło się tajemnicze urządzenie. Do słupa ze znakami przed wjazdem na rondo od strony Pileckiego przyczepiono czarną skrzynkę z długim pałąkiem. Na jego końcu znajdowało się kolejne urządzenie wyglądem przypominające głośnik.

- To są kamery Scout, które wykonują dla nas pomiary ruchu związane z buspasem na Puławskiej - zdradza rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Jakub Dybalski.

Będą zmiany w buspasach?

Wprowadzenie buspasów na Puławskiej pod koniec września spowodowało niemałe zamieszanie na ursynowskim odcinku arterii. Drogowcy już wcześniej zapowiadali, że będą przyglądać się sytuacji i mierzyć ruch. Jak widać, badania objęły także pobliskie ulice. Czy to oznacza, że miasto przymierza się do zmian w funkcjonowaniu buspasów?

- Zmiany mogą być rozważane, kiedy ma się pełen obraz sytuacji. Jest wiele pomysłów, jakie zmiany można wprowadzić, ale dopiero mając wyniki badań, można o nich dyskutować - stwierdza Jakub Dybalski. 

Jednym z takich pomysłów jest ograniczenie godzin obowiązywania buspasów tylko do godzin szczytu. O to apeluje między innymi ursynowska radna Nowoczesnej Olga Górna. Dwa dni po uruchomieniu buspasów stworzyła w tej sprawie petycję do władz Warszawy. Do tej pory podpisało się pod nią ponad 2 tys. osób. 

- Ten apel pojawia się przy każdych buspasach, które wyznaczamy. Jeśli jest korek, to buspas jest potrzebny. Jeśli korka nie ma, to ten buspas nikomu nie będzie przeszkadzał - oceniał na początku października pomysł radnej rzecznik ZDM.

Nie tylko ograniczenia

Drugim punktem petycji była modernizacja lewoskrętu z Puławskiej w ul. Karczunkowską do dwóch pasów i wydłużenia zielonego światła. To tędy kierowcy mogą dostać się na Puławska-bis - ursynowski odcinek trasy S7. Być może prowadzone przez drogowców badania odpowiedzą na pytanie, czy taka zmiana byłaby uzasadniona. 

Badania ruchu powinny potrwać kilka tygodni. Kamery zostały lub zostaną ustawione w dziesięciu punktach w naszej dzielnicy. Może się zdarzyć, że będą znikać i pojawiać się z powrotem. Na przykład przy skrzyżowaniu Herbsta i Romera w piątek czujnika już nie było. 

Lista skrzyżowań objętych badaniem ruchu:

  • Puławska - Płaskowickiej
  • Poleczki - Chodzonego
  • Pileckiego - Gandhi
  • al. KEN - Surowieckiego - Bartóka
  • Romera - Herbsta
  • Pileckiego - Herbsta
  • al. KEN - Gandhi
  • al. KEN - Herbsta - Jastrzębowskiego
  • Puławska - Romera
  • Puławska - Karczunkowska - Karmazynowa
(Kamil Witek)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(11)

Rodzinny Rodzinny

21 12

Dużo lepszym pomysłem jest pozwolenie na korzystania z buspasa przez samochody w których podróżują 3 osoby. Między 7-9 rodzice wożą dzieci do szkół i przedszkoli. Niech przynajmniej najmłodsi nie tracą życia w korku.

15:56, 14.10.2022
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

GrażkaGrażka

15 3

Buspas jest teraz pusty przez 90% czasu, a reszta pasów w korku. Trzeba ten ruch rozłożyć na wszystkie pasy. Nikt nie powie, że rodzina w samochodzie jest gorsza niż pan taksówkarz czy kierowca elektryk.

17:06, 14.10.2022

+ = -+ = -

3 4

Rodzinny, a o emerytach zapomniałeś...

17:27, 14.10.2022

Rodzinny Rodzinny

11 4

Obojętnie czy rodzina z dziećmi czy dziadkowie z wnukiem czy 3 babcie do kościoła. Priorytetem ma być transport publiczny. Raczej nie przywrócą tego pasa dla wszystkich. Polityk nigdy się nie przyzna, że zrobił błąd i zmarnował nasze pieniądze. Niech chociaż zrobią tyle, żeby jak najwięcej samochodów mogło korzystać z tego pasa, bo on teraz przez większą część czasu jest pusty. Czym więcej tam samochodów tym luźniej na pozostałych pasach.

18:34, 14.10.2022

+ = -+ = -

2 8

A mnie rodzinny wkurza fakt, dlaczego wyżej postawiony polityk listy pisze, a nie weźmie się do roboty i nie wybuduje tunelu pod Pulawska dla swoich samochodowych emerytów i wielodzietnych, co mają kasę i na auto i na paliwo, tylko ja i tysiące innych zasuwajacych do pracy autobusem ma stać w korku, tylko dlatego, żeby Ci w samochodach się nie umeczyli?

10:12, 15.10.2022

RodzinnyRodzinny

5 1

Może dlatego nie wybuduje, że taki tunel wzdłuż ulicy nie jest uzasadniony ekonomicznie. O wiele taniej byłoby dobudować dodatkowy pas z funkcją buspasa. Jest na to miejsce, można to było zrobić, nawet etapami, po badaniach w których miejscach autobusy za wolno jadą, ale widzisz o wiele łatwiej jest wziąć wiadro z farbą i w ciągu 1 tygodnia mamy sukces. "Wybudowaliśmy" buspas. Prawie nic nas to nie kosztowało. Sukces z niczego. Jeszcze tylko kładka rowerowa przez Wisłę, jeszcze tylko zlikwidujemy parkingi dla mieszkańców Śródmieścia, bo przecież tam nie mieszkają starsze osoby, na pewno 70 latkowie mogą do przychodni rowerem pojechać i nie potrzebują auta zaparkować.

09:40, 17.10.2022

mdomdo

25 4

"Zmiany mogą być rozważane, kiedy ma się pełen obraz sytuacji - stwierdza Jakub Dybalski." No to szkoda, że nie wiedział tego przed wprowadzeniem buspasów. Kolejna kompromitacja.

16:25, 14.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SocjalizmSocjalizm

25 7

ZDM bohatersko będzie rozwiązywał problemy, które sam stworzył. Socjalizm w czystej postaci. Oddać wszystkie pasy na Puławskiej mieszkańcom i podatnikom. Tym trzecim pasy nie jeździli kułacy, ale także rodzice z dziećmi, emeryci, osoby niepełnosprawne. Nie każdy warszawiak pije sojowe latte i jeździ rowerem.

17:16, 14.10.2022
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

+ = -+ = -

2 3

Socjalizmie, zapomniałeś o kobietach w ciąży i o osobach śpieszących się za potrzebą...

19:20, 14.10.2022

pawelxxxpawelxxx

5 12

No i właśnie miasto oddało 3 pas mieszkańcom poruszającym sie autobusami. Którzy są większością

10:36, 15.10.2022

MatematykMatematyk

7 1

Dlatego zaprojektowano ulicę na 3 pasy, żeby gwarantowała odpowiednią przepustowość. Wydzielenie 1 pasa tylko dla autobusów oznacza, że jest on przez 90% czasu niewykorzystywany przez żadnych uczestników ruchu drogowego. Stoi pusty i się kurzy, a w tym samym czasie obok stoją samochody i zanieczyszczają okolicę oraz spalają niepotrzebnie paliwo.

09:33, 17.10.2022

hakatumbahakatumba

0 0

do matematyka: w polszcze rachowanie malo uwazane bo na urzedzie splendoru nie przynosi wiec niech inne mniej godne od naszego narody tem sie paraja a my zeglujmy w kraine omnipotencji urzedniczej i poniewierania maluczkich

22:04, 21.10.2022

MacMac

12 4

"Jeśli jest korek, to buspas jest potrzebny. Jeśli korka nie ma, to ten buspas nikomu nie będzie przeszkadzał" - idąc tym tokiem rozumowania to należy wytyczyć bus pas na każdej ulicy. Coś jest nie tak z tą logiką.

18:42, 14.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kapitalizmkapitalizm

24 11

Bez badania ruchu widać, że w związku z coraz większym ruchem tranzytowym pilnie potrzebne są dodatkowe ulice. Ciszewskiego-bis umożliwi wyjazd z północnego Ursynowa w kierunku centrum Wilanowa, a połączenie Belgradzkiej z Pileckiego udrożni wyjazd z południowego Ursynowa w kierunku Poleczki.

19:30, 14.10.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

buspas bazabuspas baza

12 21

Ja np. mieszkam akurat na Ursynowie. Nie wiem czy Pan albo Pani. Ale nie uważam że mam obowiązek dać zamienić moja dzielnice na rozrośnięty węzeł autostradowy. POW budowano tyle lat z obietnicą końca ruchu tranzytowego. I co? Mamy tranzytowe POW i do tego Płaskowickiej również tranzytowe z gigantycznym skrzyżowaniem na Rosoła. A i jeszcze przelotowe Gandhi. Ale nie nie dość. Nie może być że belgradzka jest spokojna ulica. A potem jak i to stanie to będziemy słyszeć o 4 pasmowej wąwozowej i przy bazantarni. Potem ekologiczna przelotowa. I tak bez końca. Bo ludzie z Piaseczna kupili domy tam gdzie nie ma komunikacji. I teraz dlatego ja mam widzieć ich auta na każdej ulicy. Jak sobie chcą słuchać rano śpiewu ptaków na wsi to ich sprawa. Ale nie mają prawa domagać się żebym ja za to płacił słuchając ryku ich silników nawet na ulicach osiedlowych.

16:44, 15.10.2022

LBLB

13 10

Najwiecej na buspasie widzę korzystają takie popularne samochody jak Porsche Taycan, Mercedes EQS i tym podobne. Czyli jak kogoś stać to w korku nie będzie stał. Podobnie kwestia taksówek - wreszcie jak ktoś taksówkami może dojeżdżać to też nie będzie narzekał. A plebs niech stoi w korku lub w wypchanym do granic możliwości autobusie co za często nie jeździ...

20:44, 14.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CKCK

33 15

Zacznijmy od tego, że ZDM nie wybudował żadnego buspasa, a jedynie ukradł jeden z pasów publicznej drogi, wybudowanej za publiczne pieniądze. Autobusy jeżdżą dokładnie po tym samym pasie co wcześniej, a inni ludzie już nie mogą. Niech mi teraz Pani radna nie wjeżdża na białym koniu i mi nie mówi, że jak podpisze petycję to mi łaskawie pozwolą korzystać z tego pasa wtedy, gdy go najmniej potrzebuje.

00:37, 15.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pawelxxxpawelxxx

7 30

BUSpas powinien zostać cała dobę. Taki podział ulicy jest sprawiedliwszy. Więcej osób korzysta na buspasie niż jeździ samochodami na pozostałych dwóch. A po co ograniczać buspas do godzin szczytowych jak poza nimi nie ma korka. A jak jest to buspas sie przydaje

10:35, 15.10.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaaaJaaa

5 1

Wystarczy wrócić do korzeni i korka nie uwidzi

21:03, 16.10.2022

3er3er

3 2

Zajefajnie... Motocyklisci maja radoche. Jeden wolny buspas, zeby sie scigac na Pulawskiej bez zadnych przeszkod.
Scigaja, wyja pokazuja, ze sa lepsi...
niech tak zostanie... po co instalowac kamery wylapujace warszawskich cfaniakow..

22:49, 16.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goostav_234goostav_234

3 3

Słuchajcie, akcja jest jeździmy wszyscy Puławską poza godzinami szczytu bo im więcej nas będzie tym większa presja by zdjąć ten debilny buskwas przynajmniej poza godzinami szczytu! Zróbmy aktywistom powtórke z Stryjeńskich! Do dzieła!

15:52, 17.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpokoSpoko

6 1

Najpierw biurwy zgotowały kierowcom na Puławskiej piekło, a teraz "mają wiele pomysłów". Nie dziwię się, że wszyscy wykorzystują Polskę jako tanią siłę roboczą i traktują Polaków jak oszustów, złodziei i ogólnie ludzi mało inteligentnych.

20:23, 17.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%