Nowe buspasy w Dolinie Służewieckiej rozzłościły większość kierowców. Na rozluźnionej po otwarciu tunelu POW ulicy znowu zaczęły pojawiać się korki.
Po otwarciu tunelu POW pod Ursynowem ruch na wiecznie zakorkowanej Dolinie Służewieckiej zmalał. Drogowcy wykorzystali tę okazję i na odcinku od Nowoursynowskiej do ul. Jana III Sobieskiego wymalowali buspasy. Zostały wyznaczone kosztem jednego z trzech pasów ruchu. Pomysł ten nie przypadł kierowcom do gustu.
- Otworzyli tunel i było świetnie. O godzinie 16 puściutko. A teraz wymalowali te pasy i znowu jest beznadziejnie - mówi Macias. - Jak Dolinka nie będzie stała w korku, to świat się chyba skończy - komentuje z kolei Krzysztof.
Zdaniem wielu kierowców zmiana jest bez sensu - autobusy jeżdżą Doliną z niedużą częstotliwością, a skoro ruch zmalał, to i tak pokonują tę trasę szybciej. To jednak może się jeszcze zmienić. Dlatego w oczach władz Warszawy buspasy były konieczne.
- Po dużych zmianach ruch może się układać jeszcze przez długi czas, samochodów może przybyć, niedługo zaczyna się też remont trasy Łazienkowskiej i buspasy okażą się wtedy przydatne. Miasto uznało, że teraz jest najlepszy moment na ich wyznaczenie - zauważa Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich odpowiadającego za wykonanie buspasów.
Stołeczny ratusz od dawna promuje przesiadkę do komunikacji miejskiej. Dlatego z założenia nie może być tak, że autobusy - które przewożą dużo więcej osób niż osobówka - stoją w korkach. Sami pasażerowie zdążyli już docenić nowe buspasy. Ich zdaniem nawet po otwarciu tunelu POW nadal bywały problemy z szybkim przejazdem.
- Dzięki buspasom zdecydowanie czuć różnicę. O wiele szybciej dojeżdżam teraz do domu. Ruch tutaj cały czas jest duży. I rano, i wieczorem - stwierdza pani Agnieszka. - Teraz dużo szybciej dojeżdżam do szkoły - dodaje inna pasażerka komunikacji miejskiej.
Poza tym nie wszędzie kierowcy natrafiają na korek w Dolinie i nie zawsze. W środę, w godzinach porannego szczytu większy zator widoczny był tylko na odcinku od Sobieskiego do Wilanowskiej w stronę Ursynowa. Gorzej zrobiło się tam dopiero po południu.
- Jechałam jeszcze przed 16, dwa pasy stały, zupełnie tak jak kiedyś. A autobusu prawie żadnego - zauważa pani Danuta.
W stronę Stegien takich problemów nie ma prawie wcale. - Rano zawsze się stało na tej Dolince, odwożę tędy dziecko do szkoły. Teraz jest super, skręcam w prawo z Anody, jadę za al. Wilanowską i nie stoję w żadnym korku. Jest znacznie lepiej niż kiedyś. A buspas, w zależności jak często kursują autobusy, jest potrzebny. Ludzie jeżdżą nimi do pracy, do szkoły. Wydaje mi się, że Polacy o wszystko muszą mieć pretensje. Co by nie zrobić, to zawsze jest źle! - kwituje Darek, kierowca z Ursynowa.
wal kuski08:02, 13.01.2022
Kretynizm. Co tu jeszcze komentowac?
Dark08:02, 13.01.2022
Nooo, szczególnie na odcinku Sobieskiego-Bonifacego autobusy latają jak messerszmity, to raz, a dwa, po stronie toru Stegny jest miejsce na czwarty pas i od tego trzeba było zacząć. No i w godzinach dedykowanych, jak na Sobieskiego, a nie całą dobę. Ktoś w ratuszu ma elektryka. I jego żona też.
Ololo08:22, 13.01.2022
Moim zdaniem za szybko podjęto taką decyzję. POW otwarto w grudniu, przed świętami, w momencie gdy ruch w całym mieście zmalał. Jedyną tego przyczyną były wyjazdy warszawiakow z miasta, a nie rozluźnienie korków przez otwarcie nowej trasy. Teraz, już w nowym roku mamy buspas i zdziwienie, że korki w tym miesjcu nadal są.
s.08:33, 13.01.2022
Kompletna głupota. Bez buspasa ruch był płynny (chociaż trzeba wziąć poprawkę na okres świąteczny), tak więc i autobusy nie stały w korku. Teraz co prawda będą jechały bez problemu buspasem ale postoją sobie razem ze wszystkimi w korkach np. przed wiaduktem nad KEN. Myślę, że pomóc może tu tylko drastyczne zwężenie ulic do jednego pasa z przeciwpasem rowerowym i progami zwalniającymi. A na środku powinna być strefa relaksu dla miłośników sojowego latte ;) Howgh
autorodeo08:48, 13.01.2022
Biedne ludziki w autkach, chcieliby żeby tylko ich interes był uwzględniany. .. To nie wina pasażerów autobusów, że ludzi w samochodach w Warszawie ciągle przybywa, więc nie oni powinni cierpieć przez korki, bo to zwiększona ilość aut na drodze i gęby za kierownicą przy każdej okazji wpatrzone w smartfony są przyczyną zatorów. A buspasy są potrzebne i przydatne, w celu obserwacji, przejedźcie się do zachodniego świata, a nie na zacofany wschód, to zobaczycie, jak to wygląda w cywilizacji. Piszę to jako osoba, która ma samochód i z niego korzysta, ale to nie znaczy, że mam d**ę przyklejoną do fotela w aucie i nie pojadę do pracy autobusem.
Misia11:25, 13.01.2022
Racja, ale... Teraz z powodu, covidu wiele osób decyduje się na poruszanie samochodem, żeby unikać kontaktów. Wiele osób nadal pracuje zdalnie i ogranicza przebywanie w miejscach publicznych. W zbiorkomie trudno o dystans. Widzisz osobę bez maseczki i masz wybór. Awantura i możliwe opóźnienie przejazdu, albo siedzisz cicho :/ Jeśli pracujesz stacjonarnie, to rzadko cały przejazd pokonuje się 1 środkiem transportu. Często jeździmy z przesiadką. Co daje 4 różne zestawy podróżnych w ciągu dnia i 28 na tydzień. To duże ryzyko. Także ten... Sama wróciłam do samochodu, właśnie z tego powodu :(
autorodeo12:48, 13.01.2022
@Misia, pandemia, nawet w tym kraju antyszczepów i pisu, nie będzie trwać wiecznie. Poza tym, idąc tym tokiem rozumowania, to w związku z pandemią dużo ludzi pracuje w trybie zdalnym - całkowicie lub częściowo, dlatego ruch na drogach powinien być relatywnie mniejszy, więc i wyłączenie jednej nitki na buspas, też nie powinno aż tak boleć kierowców. No chyba, że zamiast siedzieć w domach przed kompem i pracować, jeżdżą jak opętani po mieście i załatwiają prywatne sprawy.
sadi12:52, 13.01.2022
Buspas skróci czas przejazdu autobusów, czyli też czas kontaktu między pasażerami co obniża ryzyko zakażenia. Kierowcy, którzy jeżdżą sami i tak się nie zarażą, więc mogę chwilę dłużej spędzić w swoim samochodzie. To tak a propos obniżania ryzyka
Misia15:26, 13.01.2022
Mój komentarz nie odnosi się do buspasa. To reakcja na totalną krytykę zachowań kierowcców korzystających z samochodów. Ja i wiele innych osób wybieramy samochód, właśnie ze względu na pandemię i mrozy. Nie widzę powodu do wstydu, czy totalnej krytyki. Możemy swodobnie decydować o sposobie poruszania. Jeśli chodzi o skrócenie czasu przejazdu autobusu, dzięki wyznaczeniu buspasa, w kontekście zarażenia covidem, to wystarczy kilka minut w pomieszczeniu zamkniętym i już moża złapać. Także ten... Piszę jako zaszczepiona i życzę zdrowia tym w zbiorkomie i za kierownicą.
Doktorek08:50, 13.01.2022
Zdaniem wielu kierowców zmiana jest bez sensu - autobusy jeżdżą Doliną z niedużą częstotliwością...
Chyba niektórzy kierowcy żyją na innej planecie.
tmk11:25, 13.01.2022
Jak na trasę tranzytową to częstotliwość kursowania autobusów jest niska. BUSPAS to kara dla kierowców i takich osób jak ja, które nie mają jak skorzystać z tych nielicznych linii tam jeżdżących z przystankami co 3 kilometry.
Rosit08:51, 13.01.2022
Czekaliśmy na ten buspas od lat. Ale powinien być już od Anody, bo na odcinku do Nowoursynowskiej też się korkuje
ats20:20, 13.01.2022
Tak, chyba żeby okoliczni bezdomni z działek mogli sobie wsiąść na nieistniejących przystankach w tym miejscu?
Warlord Konstancin09:07, 13.01.2022
No i gdzie mam się teraz rozpędzić? Ech, pozpstaje zostawić samochód na parkingu przed budynkiem ratusza i wsiadać w autobus.
Warszawiak8209:36, 13.01.2022
Skoro po otwarciu tunelu autostrady przez Ursynów, zniknęły korki w Dolinie Służewieckiej, to robienie buspasów nie ma sensu. Pasażerom komunikacji zbiorowej nic to nie da, a pozostałym osobom utrudni życie. Robienie ich na zapas jest kiepskim wyjaśnieniem. To już nie pierwszy raz, kiedy władze Warszawy działają na szkodę mieszkańców stolicy. Co się dziwić? Miastem zarządzają ludzie bez doświaczenia - prezydent nawet gminą nie zarządzał czy choćby miastem powiatowym. Ile jeszcze musi być takich przypadków by w końcu wprowadzono zarząd komisaryczny?
pol10:33, 13.01.2022
bbbuuuhhhaaahhhaaaa
A kim jest twój PISlamski premierzyna?????
Ilu przeciętnych ludzi cokolwiek o nim wiedziało ,zanim dostał stołek,ktorego kurczowo się trzyma,żeby tylko spełniać rozkazy uzurpatora z Żoliborza???
POLSKI ŁAD......................no to dopiero wymyśliły i zrobiły na kolanie niedojdy ,które nie mają większego doświadczenia.
Nienawiść do Polaka i hipokryzja PISlamistów są równe tylko tym putinowskim.
spizi09:55, 13.01.2022
niektórym na widok buspasa korkuje się w głowie.Komunikacja miejska przewozi kilka razy więcej osób niż "służbówki" z jednym kierowcą.
Misiek12:44, 13.01.2022
Tu chodzi o to, że tam bez bus pasów wszystko szło płynnie, zarówno auta jak i osobówki. W tamtym miejscu dla komunikacji miejskiej nie ma korzyści, a są straty dla środowiska i osobówek.
Natolin17:55, 13.01.2022
niektórym się korkuje w głowie z zazdrości, że inni jadą wygodnie autem, a on gniecie się w autobusie z pijaczkami, mamciami z wrzeszczącymi bombelkami itd.
Boom10:12, 13.01.2022
Kiedy ruszy budowa wiaduktu nad al. Wilanowską?
meme15:06, 13.01.2022
albo tunelu
Rafalala18:28, 14.01.2022
Nigdy
Swój10:47, 13.01.2022
Większość kierowców i tak wozi głównie powietrze. Może w końcu zrozumieją, że przez ich lenistwo tracimy wszyscy. Powietrze o tej porze roku i tak jest tragiczne bez spalin. W Polsce cały czas panuje przekonanie, ze o statusie materialnym decyduje samochód. Na zachodzie już dawno zrozumieli, że ważniejsze jest czyste powietrze. Im więcej ograniczeń dla samochodów tym lepiej. Pozdrawiam serdecznie przyszłych hejterow.
Boom12:45, 13.01.2022
Skoro dusi nas niska emisja to zacznijmy od czopowania kominów w imię większego dobra, a ludzie niech marzną. Ważne by pustawe autobusy po godzinach szczytu mogły jeździć swobodnie, nie? Co tam ludzie płacący dodatkowe podatki na budowę dróg.
A dlaczego pasażerowie nie jadą rowerami? Też muszą zrozumieć, że miasto nie jest dla nich :-)
gfsf13:51, 13.01.2022
To chyba masz deficyt umysłowy. Nie wziąłeś pod uwagę , że :
- niektórzy odwożą dzieci do szkoły/przedszkola i potem jada do pracy
- niektórzy prace mają na drugim końcu miasta i szybciej dojadą samochodem niż 3 razy się przesiadając
- nie zawsze komunikacja dociera w te miejsca do których ktoś zmierza
- ludzie nie zrezygnują ot tak z samochodu, a czystego powierza z uwagi na korki na pewno nie będziesz miał - w koncu stojąc w korku musze również spalać paliwo
Alamakota14:13, 13.01.2022
Jak sie chcialo mieszkac daleko i miec wieksze mieszkanie to trzrba stac wiecej w koreczkach.
szary człowiek11:06, 14.01.2022
Dlaczego wybieram samochód? Prosta sprawa - samochodem do pracy mam 20 minut, autobusem z przesiadką - ponad dwa razy więcej. Obecnie jeszcze kwestia COVID - w samochodzie sam, ew. z żoną, w autobusie z masą dzbanów (bo inaczej nie da się tego określić) z maskami na brodach. Dla mnie wybór jest oczywisty.
Fazi10:53, 13.01.2022
Jechałem parę razy, masakra. Korki takie, że nawet przed otwarciem tunelu nie było wszystko na odcinku od KEN do Sobieskiego tak zatkane.W międzyczasie tylko 3 autobusy przejechały.
Informatyk13:27, 13.01.2022
Naucz się dynamicznie ruszać spod świateł to i korek będzie mniejszy
BUS_BUS14:16, 13.01.2022
3 autobusy to niemal 700 aut osobowych (jeśli jeden pasażer zostanie przeliczony na jedno auto osobowe a w stolicy głównie widzi się na drogach pojedyńcze osoby w autkach bo stan umysłu nie pozwala inaczej) więc korki byś miał jeszcze większe gdyby nie autobusy na buspasach...
Boom14:30, 13.01.2022
Co za brednie. 700 osób w 3 autobusach to chyba jak urny wiezie. Poza szczytem to autobusy wożą głównie powietrze.
Fazi15:30, 13.01.2022
Busy mają raczej problem z wyjazdem z Wałbrzyskiej czy Nowoursynowskiej w dolinkę, a ruch busów w dolince zazwyczaj był płynny. Poza tym bez sensu brak godzin obowiązywania bus pasa jak np. na ul. Sobieskiego.
każdemu po równo10:58, 13.01.2022
dwa pasy dla samochodów to rozrzutność - zrobić z jednego ścieżkę rowerową
meme11:56, 13.01.2022
odmęty szaleństwa czaskoskiego w pigułce.
już by chociaż zrobili godziny obowiązywania, analogicznie jak na części sobieskiego...
Misiek12:43, 13.01.2022
Debilizm zarządzających ruchem w Warszawie powinien być przedmiotem badań.
W dolince od świąt wszystko było OK - więc nie wiadomo na podstawie jakich badań ktoś wymyślił ten buspas. Autobusy jeździły na bieżąco - żadnych korków. Teraz faktyczny ruch pojazdów ma się zmieścić na powierzchni o 1/3 mniejsze no i auta w korku stoją-więcej spalają i trują powietrze. A wystarczyło pomyśleć.
Podobnie jest ze światłami dla pieszych - ja rozumiem że ma być bezpiecznie, ale dlaczego te światła nie są skoordynowane ze światłami kierującymi ruchem na skrzyżowaniach? Pieszy wchodzi na przejście i zatrzymuje auta które dopiero co ruszyły na zielonym i znowu hamulec i azbest z klocków hamulcowych w powietrzu a za chwilę gaz i spaliny., a wystarczyło pomyśleć ... no ludzie... mamy 21wszy wiek, komputery symulacje.
semin16:45, 13.01.2022
Autobusy nigdy nie jezdzily na biezaco. Przejazd tamtedy zawsze i dla wszystkich byl makabra. Problem w tym, ze teraz autobusy maja "lepiej niz bardzo dobrze", a reszta jak stala tak stoi, a nawet gorzej niz bylo wczesniej.
BrakLogiki10:00, 14.01.2022
No właśnie po otwarciu obwodnicy wszyscy mieli tam bardzo duży luz. Bez obwodnicy w okolicy 17 nie dało się po prostu wjechać na dolinkę. Ani z KEN ani z Rosoła ani z Nowoursynowskiej. Bo na każdym z tych odcinków był korek. Obecnie po otwarciu POW przez te parę tygodni była to zupełnie inna ulica. Jedyne co blokowało ruch to czasem światła. Szlag może trafić jak się obserwuje niektóre decyzje. Wydaje się że podejmują je ludzie odrealnieni żyjący w bańce ewentualnie bez wiedzy lub z jacyś ortodoksi z misją.
Informatyk13:24, 13.01.2022
To chyba normalne że w takim dużym mieście promuje się komunikację zbiorowa a nie wygodnictwo paru osób? Autobus jeździ cały dzień a auto wiozące JEDNA osobę stoi bezużyteczne .
Natolin17:43, 13.01.2022
Zacznij jeździć samochodem, to pogadamy. Nie po to ciężko pracowałem, żeby teraz stać w korku, bo jakiś zbiorkom ma priorytet.
Informatyk18:53, 13.01.2022
Natolin.raczej nie znajdziemy wspólnego języka bo nasz coś z rycerza;) Szanuje ludzi pracy w nie roszczeniowych korko...
urs20:01, 13.01.2022
Natolin, a moze przesiadziesz sie na komunikacje miejska?
Pozdrawiam07:48, 14.01.2022
Natolin grzeczniej trochę bo to nie zbiorkom tylko równie ciężko pracujący ludzie.
Boom10:47, 14.01.2022
Naprawdę tacy ciężko pracujący ludzie, że jeżdżą do pracy przez 24 H na dobę i dlatego potrzebują tego buspasa przez całą dobę? Ale jakoś podatków na drogi nie płacą, bo jeszcze nigdy nie widziałem by pasażer tankował autobus. Poza tym poza szczytem to te autobusy świecą pustkami. A może powinni przesiąść się na rowery? Przecież za każdym razem kalesoniarze chcą na nie wsadzić ludzi jeżdżącymi autami zapominając o pasażerach autobusów.
Pozdrawiam12:34, 14.01.2022
No i juz hejcik.a to że kalesoniarze..ze rower na buspasie takie podejście z lat 90 i czasy Poloneza Caro:) Niestety dla was to my teraz patrzymy na Was z góry ( tak fizycznie) bo np skucha się muzyki.A co do podatków.no cóż.Wole wspierać lokalny sklepik niż kupować paliwo po coraz bardziej chorej cenie;) Podobno Warszawa była pusta na święta...Nie możesz tam zostać i będziesz wolny od korków.buspasa etc..
Brum15:08, 14.01.2022
~Boom - teraz to odleciałeś... tak, oczywiście pasażerowie komunikacji miejskiej są na pewno mniej pracowici od kierowców... socjolog się znalazł.... produkujesz kalumnie na tym forum tak wytrwale, że od razu widać, że to Ty masz za dużo wolnego czasu.
Boom16:27, 14.01.2022
Niech sobie pracują ile chcą, ale nie ponoszą opłaty drogowej w paliwie. Nie masz pewnie samochodu i nawet tego nie wiesz. A skoro jeżdżą dotowanym zbiorkomem to z tymi innymi podatkami też nie jest tak różowo, szczególnie na tej trasie
Pozdrawiam23:54, 14.01.2022
Twój bum stary nie ma samochodu.plac i jeździj
DBC13:53, 13.01.2022
Kierowcy zawsze są niezadowoleni. A większość - czyli pasażerowie komunikacji miejskiej - ma lepiej.
s.14:18, 13.01.2022
Tak swoją drogą nie byłbym taki pewien, czy akurat w Dolince pasażerowie zbiorkomu stanowią większość. Nie sądzę też, żeby buspas spowodował, że jeżdżący tamtędy kierowcy i pasażerowie aut ochoczo wskoczą do autobusów. A właściwie śmiem wątpić.
BrakLogiki18:28, 13.01.2022
Nie wiem czy istnieje ulica na której pasażerowie zbiorkomu stanowią choćby połowę tranzytu nie mówiąc o większości. Przedmówca się rozmarzył. Było dobrze z trzema pasami, autobusy swobodnie jechały. Korków niemal nie było. Wieczorem wyjazd z KENuw dolinkę zwykle kończył się zaraz po wjechaniu na prawy pas i korek. Po otwarciu POW najbliższy przystanek to światła przed Wilanowską. Komu to przeszkadzało?
wq13:57, 13.01.2022
Pewnie - teraz korek jest i na Ursynowie - wyjazd z Wilanowa do POW i wjazd na Wilanów z POW prowadzą przez Ursynów; i w Dolince ŁŚużewieckiej - bo przecież ludziom za dobrze by było.
Mógł jeden z drugim najpierw sprawdzić jak się ruch zachowuje w godzinach szczytu, ale przeciez juz kopytami przebierali żeby postawić na swoim.
BrakLogiki18:22, 13.01.2022
Zwłaszcza że jezdnia była tak zluzowana że autobusy na prawdę radziły sobie znacznie znacznie szybciej niż przed otwarciem POW. Obecnie dwa pasy i wystarczy jeden - dwa "ciapki" i wszyscy jadą 40/h.
jac.15:28, 13.01.2022
W przerwie świątecznej nie było korków, a w tym tygodniu są. (W zeszłym było Trzech Króli, więc nie wszyscy jeszcze wrócili do Warszawy).
Ale oczywiście winny jest buspas. Temu, że wolne jeszcze w zeszłym tygodniu miejsca na publicznych parkingach zniknęły, też jest pewnie winien buspas.
Pozdrawiam07:46, 14.01.2022
Tam skąd pochodzą korków nie ma.Czy Warszawa robi im tam buspasy? Nie
jac.13:57, 14.01.2022
@~Pozdrawiam
Warszawa robi buspasy swoim mieszkańcom, a nie mieszkańcom Piaseczna czy Konstancina i okolic, kosztem tych, którzy dojeżdżają do Warszawy z okolicznych miejscowości. Nie do końca rozumiem, o co chodzi w Twojej wypowiedzi.
Pozdrawiam17:01, 14.01.2022
To dojeżdżajcie zbiorkomem a nie są samochodem.proste.Czego nie rozumiesz?
Informatyk20:27, 13.01.2022
Kierowcom polecam obserwacje znaków i przejść dla pieszych a nie swobodnie jadących autobusów.Zagapi się jeden z drugim i przegapi zielone...
Gg09:41, 14.01.2022
Benzyna droga a jada dalej. Buspasy a jada dalej:)
ats18:04, 14.01.2022
Pewno dlatego, że lepiej wsiąść do swojego auta, ze swoją nastawioną temperaturą, słuchając swojej muzyki i nie trzymając się barierki, na którą nacharał jakiś emeryt czy pijak, żeby nie kluczyć przez pół ursynowa autobusem, tylko dojechać wprost do celu.
Pozdrawiam18:20, 14.01.2022
Niech jadą;)
Czytelnik19:43, 14.01.2022
Ats urzekła mnie twoja historia :) na szczęście buspas jest dla autobusów,nie dla prywatnych aut
anżej10:13, 14.01.2022
szkoda , że budowa tunelu nie potrwała jeszcze kilka lat, bo teraz Sikorskiego to masakra,
G.M10:47, 14.01.2022
Czy ten buspas jest całodobowy ??? Bo na tabliczkach nie ma wyznaczonych godzin.
Misia15:50, 14.01.2022
Tak
dopa12:53, 17.01.2022
I tu widać gdzie cie mają
Czytelnik19:47, 14.01.2022
Buspas jest dla autobusów jak sama nazwa wskazuje.Autobus jeździ cały dzień a prywatne auto wiozące jedna osobę nie.Warszawa pustoszeje w święta więc trzeba przypominać kto tu jest u kogo.
Sasiad20:35, 16.01.2022
Dobrze napisane. Niestety, my, rdzenni jesteśmy w mniejszości. Goście bardzo szybko uzurpują sobie prawo do bycia gospodarzami, niestety.
qas21:22, 14.01.2022
Nie każdy może jeździć autobusem, ja mam taką pracę, że codziennie wyjeżdżam z Warszawy i wieczorem wracam, to co mam na Stegnach parkować i do samochodu dojeżdżać autobusem?
Trzeba być debilem, żeby zrobić buspas na rozkorkowanej ulicy, tylko po to, żeby ją zakorkować. Dziś korek i rano i po południu, autobus widziany jeden w obie strony, a w nim kilka osób. Setki w samochodach stoją, żeby 10 osób przejechało minutę szybciej.
kiedy to się zmieni21:45, 16.01.2022
Albo debilem , albo dywersantem. Im gorzej dla Polaków , tym lepiej. Do tego można dorzucić kilka innych sztuczek. Np. nazwy przystanków dezinformujące, równoczesne podjeżdżanie na przystanek 4 , czy 5 numerów autobusu- przegubowych, które blokują skrzyżowania i dostęp pasażerom wsiadającym, rondeczka o średnicy mniejszej niż długość przeciętnej "osobówki” .......
rozsadek10:49, 17.01.2022
"Setki w samochodach stoją, żeby 10 osób przejechało minutę szybciej."
1. W Solarisa wchodzi 200 osób. 20 autobusów na godzinę daje 4000 osób. 4000 samochodów mniej to 30-35 kilometrów korka mniej.
2. Nie 1 minutę a z 10 minut w każdą stronę czyli 20 minut dziennie.
3. "Trzeba być debilem, żeby zrobić buspas na rozkorkowanej ulicy, " Takim osobnikiem trzeba być żeby jeździć po Warszawie samochodem.
Boom12:18, 17.01.2022
rozsadek, idiotyczna demagogia nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Miałem okazję kilka razy jechać tą drogą autobusem poza szczytem. Z tych potencjalnych 200 osób naliczyłem 8 w jednym kierunku i 13 jak wracałem.
Tak ma wyglądać zarządzanie ruchem na trasach przelotowych stolicy? Zamiast obiecywane od lat udrożnienie drogi poprzez przebudowę skrzyżowań mamy napad z pędzlem w dłoni i ponowne zakorkowanie drogi. Ale na most pieszo-rowerowy kasa jest.
Warszawa07:57, 19.01.2022
Na logikę to wyjeżdżasz i cały dzień cię nie ma a autobus kilkanaście razy okrąży ta trasę.
Boom21:21, 16.01.2022
Trzaskowski, zdradziłeś swoich wyborców. Myślisz, że fucha prezydenta Warszawy to przechowalnia?
Adam2221:45, 18.01.2022
Co ty gadasz? Trzaskowski zawsze zapowiadał, że będzie wspierał transport publiczny.
Misiek20:32, 21.01.2022
To troll... ma za zadanie jechać po Trzaskowskim ile się da to jedzie...
Za naszą kasę z podatków PiS finansuje takich trolli tak samo jak finansuje szczujnię w TVP....
Korbol12:50, 17.01.2022
Jak pisałem że korki na Dolince nie znikną, to mnie na latarnie minusami chcieliście wysłać. Buspas być dobry panie CENZOR ?!
Nice05:55, 19.01.2022
W pierwszych dniach od uruchomienia 4 km buspasów w Dolinie Służewieckiej i w al. Sikorskiego czas przejazdu komunikacją miejską skrócił się trzykrotnie, a liczba pasażerów wzrosła do blisko 27 tys., czyli aż o 70 proc
Tkaczuk14:34, 19.01.2022
A nie można zrobić czasowego buspasa jak np. na Sobieskiego 7 - 10, 14 -18. Wiem, że to nielogiczne, bo właśnie wtedy jest najgęściej ale jednak...
ten kraj to dno06:53, 11.02.2022
jak ZDM chce buspasy to niech sobie wykupi teren i je zbuduje a nie zabiera gotowy pas i z drugiej strony czemu skoro buspas to może jechać MON,taxi,MOTOCYKLE I KARETKI no sorry ale to jest dyskryminacja innych użytkowników a może buspasami zezwolić jazdę samochodem osobowym np jeśli jadą minimum 2,3 czy 4 osoby
14 27
NIe ma sensu ładować pieniędzy w drogi w mieście skoro perspektywa na 2030-2040 to zmniejszenie prywatnego transportu samochodowego. Wystarczy popatrzeć na ceny samochodów i eksploatacji, a także na wyśrubowane normy ekologiczne. Miasta powinny być dla ludzi, a nie dla aut.