Skrzyżowanie alei KEN z Bartóka i Surowieckiego zmieni się nie do poznania. Ale opóźnia się, prace powinny się skończyć już kilka dni temu. Tymczasem mogą się przeciągnąć nawet do końca listopada.
Rozpoczęta 3 sierpnia przebudowa skrzyżowania al. KEN z ulicami Bartóka i Surowieckiego cały czas trwa. Od tamtej pory wiele zdążyło się zmienić. Wytyczono przejazdy rowerowe, wymieniono nawierzchnię chodników oraz sygnalizację świetlną. Mieszkańcy cały czas czekają na efekt końcowy. Tyle że... czekać już nie powinni.
Wybrana przez Zarząd Dróg Miejskich firma Jarpol na przebudowę miała 4 miesiące od dnia podpisania umowy. Termin minął 10 października. Tymczasem na wytyczonych przejazdach cały czas nie ma ostatniej warstwy asfaltu, wszędzie stoją sterty gruzu i ziemi. Poza tym gdzieniegdzie drogowcy jeszcze wykonują prace na jezdni, co utrudnia ruch.
- Prace są na ukończeniu, poza jednym miejscem – narożnikiem południowo-zachodnim – gdzie do przestawienia jest skrzynka energetyczna zasilająca m.in. sygnalizację - mówi Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.
Przestawieniem skrzynki zajmą się już ekipy samego ZDM - w tej sprawie trzeba się porozumieć z operatorem energetycznym - ale z jej powodu firma Jarpol na dokończenie tego narożnika będzie miała czas do końca listopada. Tym samym wydłuży się okres przebudowy, na którą mieszkańcy i tak dość długo czekali.
Inwestycja to projekt z budżetu obywatelskiego na rok... 2018. Na pomysł o nazwie "Usprawnienie ruchu rowerów od al. KEN do Doliny Służewieckiej" warty 557 tys. złotych zagłosowało 1622 mieszkańców. Dlaczego dopiero w tym roku przystąpiono do jego realizacji? Bo projekt został znacznie rozszerzony w stosunku do pierwotnej wersji. Natomiast budżet już nie.
- Na taki zakres trzeba było pozyskać niemal 2 mln zł, co się w końcu udało, i możemy przystąpić do realizacji - mówił w marcu Mikołaj Pieńkos z ZDM, kiedy to ruszył przetarg na wykonanie projektu.
Trzyletnie opóźnienie może się wszystkim uczestnikom ruchu w tym miejscu opłacić. Zamiast tylko jednego przejazdu i kawałka ścieżki rowerowej mieszkańcy otrzymają całkowicie przebudowane skrzyżowanie. Inwestycja pochłonie 1 mln 105 tys. złotych.
[ZT]17899[/ZT]
[ZT]19017[/ZT]
dick08:21, 15.10.2021
Mnie się podobała istniejąca droga dla rowerów, co za problem skręcić z KEN w lewo i zjechać w Koński Jar, bardzo przyjemna trasa. Szkoda kasy na to było. Usprawnienie to powinno dotyczyć raczej połączenia KEN od Bartóka do Doliny Służewieckiej po prawej stronie i wytyczenie DDR pełnoprawnej po południowej stronie Doliny.
dick08:23, 15.10.2021
Aha, ta kasa powinna raczej pójść na przystosowanie istniejącego tulelu pod Doliną Służewiecką na potrzeby rowerzystów.
bój w chucie08:54, 15.10.2021
Lepsze jest wrogiem dobrego ! Co tam było nie tak ?
DBC10:15, 15.10.2021
No i okej, poczekamy. Opóźnienia się zdarzają, a dramatu nie ma. To jednak nie taka sama sytuacja jak z tunelem POW :D
rowerzysta2210:38, 15.10.2021
To wywalenie kasy w błoto. Droga dla rowerów była przez Dolinkę z wjazdem pod wiaduktem pod Surowieckiego. Ale miasto woli wywalać kasę na nieprzemyślane projekty BP.
Gustlik20:59, 15.10.2021
Podsumowując: 1662 osoby zdecydowały o przebudowie skrzyżowania 150.000 dzielnicy! Czyli ~1% decyduje o większości. Co najlepsze te 1662 osoby to nie tylko mieszkańcy Ursynowa a całej Warszawy a nawet pewnie Szczecina... jednym słowem 2mln z podatków poszły na przebudowę czegoś co działało w myśl rowerowych oszołomów. A może tak na szkoły, żłobki, przedszkola to przeznaczyć? Na inny dowolny cel ale nie dla fanów obcisłych gaci! No ale w ratuszu siedzi nie lepszy oszołom niż ci na wiejskiej.
Obserwator16:29, 16.10.2021
Masz lepszy pomysł? Zgłoś. Jeśli mieszkańcy wybiorą to miasto go zrealizuje.
Obserwator 21:24, 15.10.2021
Bardzo ważna inwestycja rowerowa.
Torlin22:10, 15.10.2021
Podstawowym problemem budowy jest fatalna logistyka. Materiały na budowę są składowane na pasie zielonym, w związku z tym robotnicy czekają na czerwone światło dla samochodów, aby przenieść pojedyncze sztuki. Wczoraj obserwowałem, jak postanowiła pomóc im koparka, zatarasowała pół jezdni KEN, a robotnicy i tak niczego nie załadowali i znowu czekali na zmianę świateł. Ale za dużo wozów skręcało z Surowieckiego i znowu nic z tego.
Piotr8814:30, 20.10.2021
A kiedy otwarte w pełni będzie skrzyżowanie Rosoła z Płaskowickiej? To dopiero jest never ending story. Jak długo jeszcze będzie zwężenie do jednego pasa w każdą stronę?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Wielki koncert na Ursynowie! W sobotę pod ratuszem
A gdzie ten koncert?
Ewa
15:44, 2025-08-19
Zmiany na Kabatach. Więcej miejsc postojowych
Co za bzdury. Uspokoić ruch przy dwóch szkołach? Redaktorek pojechał i porobił zdjęcia w czasie wakacji hahahaha.Wiesz redaktorku co tam się dzieje w czasie roku szkolnego? Pojedź wtedy i porob zdjęcia. Samochód na samochodzie. Przy mijaniu trzeba ustępować miejsca jadącym z naprzeciwka i wiele innych cyrków. I jeszcze *%#)!& przejazd rowerowy wymyślony przez chłopczyka aktywistę. Samochody z garażu podziemnego będą wyjeżdżać wprost na śmigające dzieciaki na hulajnogach i rowerach, jadace do szkół. Wam rozum odebrało urzędasy. Kto beknie za to jak dojdzie do nieszczęśliwego wypadku?
Pis
14:48, 2025-08-19
Zmiany na Kabatach. Więcej miejsc postojowych
trzeba docenić, nie tylko krytykować
zbój Madej
14:11, 2025-08-19
Zmiany na Kabatach. Więcej miejsc postojowych
Uspokoić, to przydałoby się *%#)!& z ZDM. Najlepiej szlaufem z zimną wodą.
uwielbiam_gumowe_gac
13:38, 2025-08-19