Miały potrwać dwa tygodnie, a potrwają... aż do lata! Przedłużają się prace nad budową wodociągu przy rondzie na Płaskowickiej i Stryjeńskich. Budowniczowie POW zabrali kierowcom jeden pas do skrętu w prawo. Po południu tworzą się korki.
- Od lutego nie funkcjonuje wydzielony pas do skrętu w prawo z Płaskowickiej w Stryjeńskich, co znacznie zwiększyło korki, których - o dziwo - na Płaskowickiej raczej nie było. Aktualna organizacja ruchu miała trwać dwa tygodnie, a trwa już ponad dwa miesiące - skarżą się naszej redakcji ursynowscy kierowcy.
Chodzi o zamieszanie na rondzie na skrzyżowaniu Płaskowickiej, Dereniowej i Stryjeńskich. 7 lutego wykonawca Południowej Obwodnicy Warszawy rozpoczął budowę wodociągu w tej okolicy. Drogowcy zaanektowali jedno z przejść dla pieszych oraz część pasów ruchu, m.in. jeden z kluczowych dla powracających na Ursynów mieszkańców Kabat pas do skrętu z Płaskowickiej w Stryjeńskich. Teraz można skręcić tylko z jednego, wspólnego pasa.
- Tworzą się tu naprawdę duże korki. Prace miały już dawno zostać zakończone, a ich końca nie widać. Czasami coś robią, a czasami nic się nie dzieje - piszą do nas mieszkańcy.
Rzecznik Astaldi Mateusz Witczyński przyznaje, że prace znacznie się opóźniły. Drogowcy napotkali na nieprzewidziane przeszkody, co wydłużyło terminy zakończenia prac. Początkowo Astaldi informowało, że zmieniona organizacja ruchu będzie obowiązywać tylko przez dwa tygodnie, a więc do 19 lutego. Mijają już dwa miesiące, a o końcu robót nie ma mowy.
Jak zapowiada Witczyński w rozmowie z Haloursynow.pl, roboty potrwają aż do początku lata. Wykonawca POW nie chce bowiem wprowadzać dodatkowego zamieszania w postaci nowej, tymczasowej organizacji ruchu, która wkrótce zamieni rondo przy Płaskowickiej i Stryjeńskich w zwykłe skrzyżowanie.
Drogowcy przygotowują się do przełożenia ruchu na ul. Stryjeńskich na tzw. by-pass. Ulica przy skrzyżowaniu zostanie wygięta w łuk, tak, by na przejętej przez budowlańców dotychczasowej nitce drogi, mógł powstać kolejny fragment stropów tunelu trasy S-2.
Kiedy to nastąpi? Tego rzecznik Astaldi nie jest jeszcze w stanie sprecyzować, bo zależy to od postępów prac na innych odcinkach. Wstępnie ustalono, że rondo zniknie na początku lata. Astaldi obiecuje, że mieszkańcy zostaną o tym powiadomieni na dwa tygodnie przed datą wprowadzenia tych zmian.
issaa20:21, 19.04.2019
a potem zdziwienie (świete oburzenie!), że kierowcy szukają alternatywnych dróg...
Moze jednak wlodarze poważnie wzieliby sie za stworzenie objazdów (na czas budowy), typu Belgradzka-Pileckiego? albowiem Natolin/Kabaty to także wasi potencjalni wyborcy! jeśli poza tym (faktem) macie ich w odwłoku....
W polskiej rzeczywistosci normą jest, że żaden zaplanowany remont, budowa, nie kończy sie w terminie. "Niedogodnośc" to moze trwać tygodnie, miesiac, a nie latami!
A21:28, 19.04.2019
Do metra ina rowery kierowcy - lato idzie
b21:36, 19.04.2019
którą linią metra na skrzyżowanie grójecka/dickensa?
Arnuch21:36, 19.04.2019
Nudzisz....
A23:00, 19.04.2019
Sami nudzicie. Od lat uzywam komunikacji i wszedzie zawsze dojezdzalem.
b23:18, 19.04.2019
Swiat się nie kręci wokół tego jak ty zyjesz i gdzie sobie dojeżdżasz
Pol11:11, 20.04.2019
Święta racja
qwr14:23, 25.04.2019
~b M1 i potem tramwaj 9.
B.15:39, 26.04.2019
Czyli juz nie tylko metrem. Czyli wracając mam jechać 10 przystanków tramwajem na północ, żeby dojechać do centrum, skąd dojadę na południe miasta. Nie, dzięki.
Antypow08:19, 20.04.2019
Precz z POW!
POW08:33, 20.04.2019
TAK DLA POW.
Pol11:10, 20.04.2019
Precz z antyPOWcami
A11:29, 20.04.2019
Co to znaczy precz z pow.? Czy masz na mysli precz z gigantycznym usprawnieniem ruchu?
Warszawiak12:18, 20.04.2019
OBWODNICA MIASTA PRZEZ MIASTO . IDIOTYZM
POW12:54, 20.04.2019
OBWODNICA MIEJSKA. REWELACJA.
Korbol16:19, 20.04.2019
TAK DLA PRZYPOMNIENIA cytat z WIKI "E30 – trasa europejska, wiodąca z irlandzkiego portu Cork do Omska w Rosji. Często uznawana jest za najważniejszy europejski szlak komunikacyjny na osi wschód-zachód." W Warszawie nazwana "S2"..........Nie zmieni tego faktu nawet sto minusików :-)
POW17:04, 20.04.2019
Polska nie jest krajem tranzytowym. Mamy 4% udział w tranzycie towarów zachód- wschód. 90% tirów wjeżdżających do Polski od granicy zachodniej nie przekracza Wisły.
Od kiedy wiedziałeś ty i ten twój interlokutor, którędy będzie poprowadzona obwodnica i dlaczego jest taki szeroki pas ziemi przed kazury? Nie pasuje, to sorry batory. No to TAK DLA PRZYPOMNIENIA: Południowa Obwodnica Warszawy jest przede wszystkim trasą dla miasta. Jej podstawowym zadaniem jest obsługa ruchu związanego z Warszawą. Pozwalają na to liczne węzły z układem ulic miejskich. Analizy prognozowanych obciążeń wykazują, że ruch związany z Warszawą stanowi 80% całości ruchu na trasie, z czego 50-60% to ruch przyjazdowy i wyjazdowy z miasta, a 20-30% to ruch wewnątrz Warszawy. Pozostały to ruch związany z Województwem Mazowieckim (średnio 17%) i ruch dalekiego zasięgu, który stanowi tylko 3%.
Warszawiak21:55, 20.04.2019
Do POW . Jakiś czerwony , w latach słusznie minionych , narysował kreskę na mapie w miejscu gdzie były pola i łąki . Może wtedy miało to jakiś sens . Ale od tamtego czasu w tym rejonie mocno się zmieniło , czyżbyś tego nie zauważył ? Mówię tylko , że każdą decyzję można zmienić , zwłaszcza gdy jest niezbyt mądra . Wiem , że jest już za późno , NIESTETY .
POW22:11, 20.04.2019
A którędy niby mialaby biec obwodnica miejska, żeby objąć ruch między dzielnicami?
Jako obwodnica miejska, lokalizacja jest dla mnie, mieszkańca Ursynowa idealna. Zamiast się pchać przez centrum, mogę miasto omijać obrzeżami. Gdyby obwodnica była na wysokości Piaseczna, to bym z niej nie korzystał, jadąc na północ Warszawy. Jak jadę na południe kraju, to też się nie muszę pchac ulicami miasta, żeby z niego wyjechać. To jest dwumilionowa stolica. Czego tu nie rozumieć. A drugi ring, dla tranzytu, pewnie, niech budują też jak najszybciej.
Warszawiak22:31, 20.04.2019
Do POW .
Skoro nazywasz ten odcinek drogi "obwodnicą miejską" , to może na tej drodze powinien być zakazany tranzyt TIRów ?
POW23:11, 20.04.2019
Docelowo, po wybudowaniu drugiego ringu tak, powinien być zakaz dla tirów. Dlatego im szybciej się za niego wezma, tym lepiej. Obwodnica miejska powinna służyć miastu.
16 20
Lobby deweloperów zabudowy gruntów pod Lasem Kabackim i Kazurki każdy temat zamieni na odezwy budowy drogi Belgradzka-Pileckiego przez Park Cichociemnych :)
15 16
Ręce precz od przyrody i przedpola Lasu Kabackiego.
Może jeszcze las przerobić na parkingi?
Jeździj dobrze rozwiniętą komunikacją muejską albo stój w korkach.
Pod moim domem na Kazury od strony górki nie będziesz jeździć.
Zresztą gdzie by to nie było. Nie tylko na Kazury
3 7
~Pol, gdzie masz las kabacki a gdzie Pileckiego!
ciagle to samo powtarzasz a jakos chałupy budowane tuz pod lasem, kabackim jak najbardziej, nie przeszkadzają ci? i to właśnie od strony Kazury, powinieneś je widzieć doskonale, jesli bywasz w lesie ha ha...rowerkiem....hłe hłe....
A Pileckiegio i Kazury kilometr dalej "brońmy do krwi ostatniej"!
cóz za obłuda....
Stękasz tak dla samego stękania? czy jakiegoś innego "stękania"?
5 3
~Light, nie chodzi o zabudowę gruntów a o zrobienie objazdu na czas budowy POW.
To proste jak drut!
Jaki "przez park cichociemnych"? masz na mysli ten kawałek ziemi, leżacej odłogiem, na której s..ra twój burek?
Akurat tak nie-szcześliwie się sklada, że doskonale znam tamte tereny, przemieszczam się po nich także rowerem. Ale chcę swobodnie przejechać TAKŻE samochodem. Albowiem tygodnieowe zakupy nie mieszczą mi sie w rowerowym koszyku.... Poza tym rowerem wolałabym pojechac do lasu a nie wdychać spaliny i miejskie odory. A primo poza tym to w zimie mi tyłek marznie na siodełku.
Zastanow się, co piszesz, poza tym. Więcej rozumu, mniej emocji.