Nowoczesne technologie często wydają się osobom starszym zbyt skomplikowane, aby mogły ich używać. Nic bardziej mylnego! Dlatego w naszej dzielnicy powstały dwa punkty, w których seniorzy mogą skorzystać z konsultacji Doradcy Cyfrowego i „zaprzyjaźnić się” ze swoim sprzętem.
Obsługa smartfonów, nie mówiąc o tabletach czy laptopach często wydaje się seniorom poza ich zasięgiem. Aby ułatwić im korzystanie z nowoczesnych technologii na terenie Ursynowa powstały dwa Punkty Cyfrowego Wsparcia Seniorów.
W ramach tego projektu osoby w wieku 60+ mające problem z obsługą urządzeń cyfrowych mogą skorzystać z indywidualnych konsultacji u Doradcy Cyfrowego. Zadaniem doradcy jest nauczenie seniorów obsługi urządzeń cyfrowych na poziomie podstawowym i zaawansowanym. Konsultacje trwają 1 godz. i można z nich korzystać maksymalnie dwa razy w miesiącu.
Punkty Cyfrowego Wsparcia Seniorów prowadzone przez Fundację NIKA zlokalizowane są w Klubie Przy Lasku (ul. Lasek Brzozowy 2) oraz w Dzielnicowym Ośrodku Kultury/MAL Kajakowa (ul. Kajakowa 12b).
- Spotkania odbywają się u nas dwa razy w tygodniu. Seniorzy przychodzą z różnymi problemami – czasem potrzebują pomocy przy zainstalowaniu aplikacji, czasem ze skonfigurowaniem poczty. Naprawdę warto przyjść i skorzystać z takiej pomocy – mówi Marzenia Zientara, koordynatorka MAL-u na Kajakowej.
Zajęcia są bezpłatne, ale obowiązują na nie wcześniejsze zapisy pod numerem telefonu 720 997 026. Telefonować można w poniedziałki i środy w godz. 15:00-18:00. Projekt będzie realizowany do 30 czerwca 2022 r.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz