Zamknij

Echo ujawnia nowy plan na Kabaty! Mieszkania, Rynek Kabacki, rozbudowa szkoły

Sławek KińczykSławek Kińczyk 11:05, 03.06.2024 Aktualizacja: 22:39, 04.06.2024
Skomentuj Echo Investment Echo Investment

Dziewięć budynków mieszkalnych chce postawić Echo Investment na swojej działce po Tesco na Kabatach. Deweloper odkrywa swoje plany i rozpoczyna starania o pozwolenie na osiedle mieszkaniowe zamiast usług, które nakazuje tu plan miejscowy. Firma rusza z dialogiem społecznym o inwestycji. W ramach projektu zamierza rozbudować szkołę podstawową przy ul. Zaruby.

Portal

haloursynow.pl

Napisał o tym

pierwszy

Kilka miesięcy temu deweloper z Kabat złożył wniosek o decyzję środowiskową dla nowej wersji inwestycji na działce przy alei KEN 14. Oficjalnie zrezygnowano wówczas z wcześniejszych planów wybudowania centrum biurowo-usługowo-gastronomicznego.

Dziś poznaliśmy szczegóły nowych planów dewelopera. Na 4,5 hektarowej działce ma stanąć dziewięć budynków mieszkalnych - od 5 do 6 pięter. Najwyższy z nich, który ma powstać w pobliżu skrzyżowania al. KEN i Wąwozowej ma mieć 11-piętrową wieżę. Dwa budynki najbliższe stacji metra mają się wyróżniać kolorystycznie i architektonicznie. Pozostałe to dość typowe apartamentowce.

powyżej: wizualizacja inwestycji od strony alei KEN, źródło: Archicom - Echo Investment

Mieszkania, Rynek Kabacki, sklepy i parking

Koncepcję nowej inwestycji opracowała warszawska pracownia WWAA. Jak opisuje Echo Investment jej sercem ma być Rynek Kabacki, czyli nowy miejski plac o powierzchni 3 500 mkw. wypełniony zielenią i otoczony kawiarniami oraz restauracjami. Zależnie od pory roku pojawi się tutaj jarmark świąteczny czy targ śniadaniowy. Wprost z placu będzie można wejść do sklepu spożywczego na poziomie -1. Na parterach pozostałych znajdą się punkty usługowo-handlowe, jak np. piekarnia, fryzjer czy apteka.

Jak wylicza deweloper, lokale handlowo-usługowe zajmą łącznie blisko jedną piątą powierzchni całego projektu. Powstaną też zielone skwery i dziedzińce, na których zasadzone zostanie ponad 150 drzew.

Pomiędzy budynkami będzie atrakcyjna przestrzeń publiczna, która nie zostanie ogrodzona. Ruch samochodowy przeniesiemy do podziemnego garażu, a na powierzchni priorytet będą mieli piesi i rowerzyści. W ten sposób dojście do metra, spacer do lasu czy wyprawa na małe zakupy będą wygodniejsze. Powierzchnia biologicznie czynna zajmie aż 30% terenu, z czego blisko 15% to zieleń na gruncie rodzimym. Zaprojektowane budynki wpisują się skalą w kompozycję istniejącej w sąsiedztwie zabudowy

– mówi Krzysztof Mazanek z pracowni architektonicznej WWAA.

Jak podkreśla w komunikacie Echo Investment, budynek zlokalizowany u zbiegu z ulicą Wąwozową będzie maksymalnie 11-piętrowy, czyli w pełni zgodny z planem zagospodarowania przestrzennego.

Kolejne nowe budynki wzdłuż al. KEN będą "harmonijnie kontynuować istniejącą linię zabudowy o wysokości 6 pięter". W głębi osiedla powstaną kameralne bryły o kaskadowej wysokości od 2 do 5 pięter. Na terenie osiedla zaplanowano łącznie 500 mieszkań od jedno- do pięciopokojowych (od 27 mkw. do 132 mkw.).

Rozumiemy oczekiwania i emocje, jakie wzbudza przemiana terenu po dawnym supermarkecie. Dlatego naszą ambicją jest stworzenie centrum lokalnego, które stanie się przyjaznym miejscem do życia, spotkań i odpoczynku. Zwarta tkanka miejska, doskonałe skomunikowanie metrem, trasy rowerowe oraz rezerwat przyrody w zasięgu spaceru to wyjątkowe atuty Kabat. To jedno z niewielu miejsc w Warszawie, gdzie można cieszyć się zarówno śródmiejskimi udogodnieniami, jak i kontaktem z leśną przyrodą na świeżym powietrzu. Chcemy, aby nasz projekt spełnił oczekiwania sąsiadów i samorządu, dlatego wsłuchując się w ich głosy, proponujemy koncepcję, która będzie służyła całej okolicy

– mówi Inga Pilarska, dyrektor ds. planowania strategicznego w Grupie Echo Investment.

powyżej: Plac Miejski - Rynek Kabacki - niedaleko wejścia do stacji metra - wizualizacja, źródło: Archicom - Echo Investment

Deweloper chce rozbudować szkołę przy Zaruby

Co z parkingiem podziemnym? Władze miasta i dzielnicy oczekiwały, że inwestor podtrzyma obietnicę udostępnienia części miejsc parkingowych pod quasi "Parkuj i Jedź", którego miasto nie chce samodzielnie budować.

W parkingu podziemnym pod planowanymi budynkami przewidziano kilkadziesiąt miejsc, które będą ogólnodostępne. Remont na odcinku sąsiadującym z inwestycją przejdzie aleja Komisji Edukacji Narodowej – przy osiedlu powstanie nowa nawierzchnia, chodniki i drogi rowerowe. Inwestor przedłuży też ul. J. Iwanowa-Szajnowicza, co skróci drogę do lasu, szkoły podstawowej oraz przedszkola i dalej w stronę ul. J. Zaruby.

- deklaruje deweloper.

Zgodnie z przepisami o tzw. lex deweloper, czyli ustawie o ułatwieniach dla rozbudowy deweloperskiej uchwalonej przez Sejm za czasów rządu PiS, deweloper podczas starań o zezwolenie na inwestycję, która jest niezgodna z obowiązującym planem miejscowym, musi przedstawić tzw. zaświadczenie oświatowe - czyli dokument wydany przez władze dzielnicy, że w okolicznych szkołach wystarczy miejsc dla dzieci, które zamieszkają w nowych blokach.

- Czekamy na propozycje dewelopera odnośnie do dodatkowych miejsc w szkole podstawowej - mówił na ostatniej sesji rady dzielnicy burmistrz Robert Kempa. Dodawał, że "na chwilę obecną nie jest możliwe wydanie zaświadczenia oświatowego, o którym mowa w procedurze".

- Jestem otwarty na rozmowę. Bo nie chciałbym skończyć z 500 "potworkami mieszkaniowymi" na tym terenie bez miejsc w szkołach, bez rozmowy o miejscach parkingowych. Można np. porozmawiać na temat udostępnienia miejsc mieszkańcom - kontynuował burmistrz.

Jaka jest odpowiedź dewelopera? Echo Investment w swoim komunikacie deklaruje, że "odpowie na potrzeby władz dzielnicy Ursynów". W jaki sposób?

Partycypując w rozbudowie infrastruktury oświatowej, rekreacyjnej i drogowej oraz umożliwi udoskonalenie projektu zgodnie z potrzebami mieszkańców. Inwestor jest gotowy rozbudować Szkołę Podstawową przy ul. Jerzego Zaruby 7 o dodatkowe klasy do nauki.

- czytamy w komunikacie Echo Investment.

Jak podkreśla deweloper, w parkingu podziemnym pod planowanymi budynkami przewidziano kilkadziesiąt miejsc, które będą ogólnodostępne. Remont na odcinku sąsiadującym z inwestycją przejdzie aleja Komisji Edukacji Narodowej – przy osiedlu powstanie nowa nawierzchnia, chodniki i drogi rowerowe. Inwestor przedłuży też ul. Iwanowa-Szajnowicza, co skróci drogę do lasu, szkoły podstawowej oraz przedszkola i dalej w stronę ul. Zaruby.

Realizacja przedstawionych planów jest też szansą na powstanie Miejsca Aktywności Lokalnej, które będzie pełnić funkcję społeczną i kulturalną. Mieszkańcy będą tu mogli za darmo wziąć udział w różnych warsztatach i wydarzeniach oraz organizować sąsiedzkie inicjatywy.

- dodała firma, która wkrótce będzie się starać o pozwolenie radnych miejskich na start swojej inwestycji.

powyżej: wizualizacja nowych apartamentowców od strony gotowej już inwestycji "Rytm na Kabatach", źródło: Archicom - Echo Investment

Rusza dialog o inwestycji

Jak poinformował Przemysław Polak z Echo Investment, nowa koncepcja zagospodarowania działki na Kabatach ma pozytywną opinię Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy. "A projekt jest oficjalnie przedmiotem dialogu o inwestycji zgodnie z instrukcją do specustawy mieszkaniowej". 

Ruszają konsultacje. Echo Investment w poniedziałek 17 czerwca o godz. 18 organizuje w Ursynowskim Centrum Kultury "Alternatywy" spotkanie informacyjne. Zdalne spotkanie odbędzie się 24 czerwca o godz. 18, link do niego pojawi się wkrótce na stronie internetowej projektu.

Autorzy koncepcji uruchomili stronę internetową www.kabaty.archicom.pl i czekają na opinie, które można zgłaszać za pośrednictwem formularza lub mailowo pod adresem: [email protected].

Tak wyglądała poprzednia koncepcja, z której deweloper ostatecznie zrezygnował:

[ZT]15643[/ZT]

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(92)

LilianaLiliana

20 91

Fajny projekt, to będzie bardzo ładna i atrakcyjna cześć miasta 11:31, 03.06.2024

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Platforma dewelopersPlatforma dewelopers

31 18

Trawa na dachach na pewno będzie jak na wizualizacji i wszystko inne będzie jak na obrazku. To jest tak pewne jak obietnice wyborcze PO. 13:39, 03.06.2024


Dziedzic kawalerkiDziedzic kawalerki

34 7

Fajnie się tam na Ursynowie bawicie. Może i metro już od Natolina zapchane pod korek, ale za to w sklepach kolejka jak na centralnym, a po🤣 kinie i sklepie będą kolejne bloki 14:19, 03.06.2024


34er34er

1 0

Dziadostwo i syf 06:59, 09.06.2024


KsaweryKsawery

1 0

Piszecie jakby to musialo sie wydarzyc. A moim zdaniem tak nie bedzie bo te uklady az tu smierdza. A ludzie tego tu nie chca i nic z tego nie maja! Miasto sie nie zgodzi. 14:58, 09.06.2024


reo

YauhenYauhen

19 87

Wygląda dobrze, za mało takich miejsc na Ursynowie dla ogólnej rozrywki. 11:43, 03.06.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PaulinaPaulina

31 4

Skończy się tak że zrobią tam zamknięte osiedle i tyle będzie z "planów". Stanowczo nie 12:04, 03.06.2024


CzarekCzarek

1 0

Mieszkańcy Ursynowa codziennie mają "rozrywkę". 10:12, 05.06.2024


Mieszkaniec kabatMieszkaniec kabat

106 24

Stanowcze nie dla tej inwestycji.

Komentarze typu „fajny projekt” prawdopodobnie piszą pracownicy developera.
11:43, 03.06.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

LilianaLiliana

12 43

Mieszkam na Kabatach przy Zaruby - nie jestem pracownikiem dewelopera. Uważam że to jest atrakcyjny projekt - zachowuje balans między mieszkaniówka, usługami i zielenią. Wiadomo że każdy napisze że chce parku - ale to jest strefa fantazji. Deweloper kupił te działkę za grube miliony i wiadomo że chce na niej zarobić - to jest oczywiste. Ale w ramach tego co jest możliwe i realne ten projekt jest bardzo Ok. Plus fajnie że dzielnica wynegocjowała dodatkowe inwestycje publiczne. 11:55, 03.06.2024


rwrw

2 23

bo to bardzo dobra pracownia arch. 13:24, 03.06.2024


AdamAdam

5 21

Też uważam że to bardzo dobry projekt. Mieszkałem kilka lat na Kabatach. Obecnie Stokłosy. Mieszkańcy Kabat długo stawali okoniem wobec różnych projektów inwestycji. Będą więc mieli mieszkania… 21:24, 03.06.2024


NatolinNatolin

80 18

No i pozamiatane, nawet do metra nie będzie można się dostać na drugiej stacji, czyli Natolin. Zupełnie jakbyśmy tym projektem dostali w twarz od dewelopera. Czy gmina coś z tym zrobi, czy znowu będzie cicho w zamian za rozbudowę szkoły przy Zaruby? A przy okazji przychodnię też tam zbudują czy wszyscy będziemy gnieździć się w dotychczasowych już i tak przepełnionych lokalizacjach. A miało nie być dzikiej deweloperki. 11:51, 03.06.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AlwaroAlwaro

10 4

Patrząc realnie to nie ma szans, żeby Echo nie uzyskało zgody po lekkich modyfikacjach. Świetnie to rozegrali. Ursynów zmienia się bardzo niekorzystnie. 23:54, 03.06.2024


alisterkabatalisterkabat

2 1

Nie zrobi. 14:58, 04.06.2024


Były mieszkaniecByły mieszkaniec

56 17

Już teraz na Kabatach nie ma gdzie zaparkować, ruch samochodowy jest ogromny, wypadki na skrzyżowaniu przy metrze są co chwilę, strach pomyśleć co będzie się tu działo jak już wybudują bloki i lokatorzy się wprowadzą do tych forestów, solenów i rytmów. Chów klatkowy pełną parą, nie będzie czuć różnicy czy mieszkasz na obrzeżach miasta czy w centrum Warszawy bo ilość ludzi, samochodów będzie przeogromna. Ja się stąd właśnie wyprowadzam, po wielu latach mieszkania wynajmuję mieszkanie studentom, podobnie jak spora cześć moich sąsiadów też wieloletnich mieszkańców. Praktycznie nikt z sąsiadów już nie mieszka w moim bloku tylko wynajmuje mieszkania, spora cześć zrobiła to w ostatnim czasie. Na Kabatach już się nie mieszka na stałe tylko wynajmuje: studentom, pracownikom, turystom na bookingu, air bnb i tak to będzie tu wyglądać bo Kabaty straciły na atrakcyjności, nie ma tu już ciszy i spokoju, o każdy skrawek zieleni trzeba walczyć, bronić i protestować. Najzwyczjniej w świecie nie chce mi się już tu męczyć ale powodzenia ;) 11:55, 03.06.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MisiekMisiek

5 6

Stacja metra to nie jest obrzeże miasta w przypadku Warszawy...

Poza tym to i tak jest mocno wylobbowane...

Zajrzyj do oryginalnym planów z lat 80tych - Kabaty miały wyglądać identycznie jak wyglądają Młociny.
Duży P&R i *%#)!& do Powsina i do Puławskiej tak by jak najszybciej wsadzić mieszkańców
przedmieść do metra....

Ale w wyniku lobbingu te samochody wjeżdżają do Warszawy... 13:43, 03.06.2024


FaziFazi

4 9

Jezu kolczasty: można żyć bez auta, da się na prawdę!!! 22:20, 03.06.2024


BoomBoom

36 15

Gdzie jak nie przy metrze budować mieszkania? Przecież zawsze powtarzacie, że w Warszawie wszędzie można dojechać metrem 🤣 Acha, i nie podobają się wam też osiedla łanowe i w ogóle jakąkolwiek nowa zabudowa. Przebudowa Tesco też się nie podobała, tak samo jak samo Tesco, bo przecież nocne dostawy były uciążliwe. Chciałoby się powiedzieć, że historia zatacza koło i znowu stało się modne powiedzenie nihil novi sub sole. A wiadome było, że skoro galeria nie powstanie to wejdzie tam mieszkaniówka. 12:12, 03.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OlekOlek

4 3

Oczywiście, że tak. Ja początkowo miałem nadzieję, że tam stanie coś publicznie pożytecznego (kino chociaż), teraz już tylko chcę, aby nie było szpetne, aby nie było ogrodzone, no i żeby były jakieś restauracje na parterze. Projekt może być, niech już to realizują. 17:53, 03.06.2024


zielonyxzielonyx

10 26

Ta inwestycja sie obroni tylko w przypaku zapewnienia parkingu ogólnego dla ludzi. Inaczej bedzie masakra. 12:23, 03.06.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Platforma dewelopersPlatforma dewelopers

17 15

W imieniu partii PO odpowiadam, że deweloper nie musi zapewniać miejsc dla samochodów. To jest zbyteczne, a nowoczesny mieszkaniec Warszawy nie potrzebuje samochodu oraz krzyża. Miejsce na flagę LGBT na balkonie jest przewidziane. 13:43, 03.06.2024


AlwaroAlwaro

2 0

nie zapluj się, to przecież PiS stoi za lex deweloper hipokryto 15:01, 05.06.2024


mmbmmb

43 8

Jestem zdecydowanie przeciwko jakimkolwiek działaniom, które "skrócą" drogę do lasu. Skróć drogę do lasu, a zaczną tam wjeżdżać czołgami. Protestuję, dla dobra lasu - protestuję. 13:17, 03.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TutejszyTutejszy

9 1

Nie martw. Oni chyba potrafią jak kiedyś załatwię nawet przesuniecie lasu. Jak czytam te obietnice tej ich dyrektorki od strategicznego planowania- a niedawno jeszcze miejskiej urzędniczki, to … niech każdy sam sobie dopowie. 23:46, 03.06.2024


dasdas

58 8

mial byc fajny projekt wlasnie z tym parterem dla uslug i sklepikow, ale widac bardziej oplaca sie oklamac ludzi wzgledem wczesniejszych zapowiedzi, mial byc supermarket pod ziemia z dostawami tam by nie przeszkadzac, ludzie maja prawo wymagac!!! to duzy kawal terenu, tu mozna wszystko od nowa zrobic, serio ludzie ktorzy mieszkaja w okolicy nie odpuszczajcie tej sitwie deweloperskiej bo jesli nie presja to oni nas zjedza 13:22, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OdynOdyn

58 3

Wizualizacje nikogo do niczego nie zobowiązują. Można sobie przedstawić wizualizację z bazą kosmiczną i czymś tam jeszcze. Nie powinno być żadnego odstępstwa od mpzp w trybie lex deweloper bez wcześniejszego pisemnego porozumienia między inwestorem a miastem, w którym zostaną zawarte precyzyjne zapisy dotyczące rozbudowy szkoły i przedszkola, zapewnienia określonej liczby nieodpłatnych miejsc parkingowych, stworzenia punktów usług i przestrzeni ogólnodostępnych oraz przebudowy lokalnej sieci infrastruktury, która przyjmie gwałtowny wzrost ludzi, ich potrzeb oraz aut. Żadnych ustępstw deweloperowi - tylko wymogi i twarde ich egzekwowanie. Chcą zarobić - proszę bardzo, ale zmiana mpzp kosztuje. Planów nie uchwala się po nic i za darmo. Deweloper kupował działkę z uchwalonym planem i doskonale zdawał sobie sprawę z obowiązujących w nim zapisów. 14:40, 03.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

4 13

Ty chyba zupełnie nie znasz ustawy lex deweloper + wytycznych m.st. Warszawy co do warunków uzyskiwania decyzji lokalizacyjnej, co? 14:51, 03.06.2024


UrzędnikUrzędnik

58 1

Bardzo dużo usług w parterach. Jak do nich dojechać? Którędy transport? Po chodniku przez ludzi? Dostawczak za dostawczakiem. Projektanci nie pomyśleli. Masakra. 15:03, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

memememe

34 11

Platforma dewelOperska nie widzi przeciwwskazań ;) 15:15, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mądra jolamądra jola

46 5

Brutalny najazd Hunów na nasze urocze Kabaty ! Władze dzielnicy już szyją spodnie z powiększonymi kieszeniami ! Jestem pewna realizacji tego projektu !🤣 15:19, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

buhaj z rogiembuhaj z rogiem

8 8

Ja piedrole, same TROLE ! 15:22, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ciekawski Ciekawski

19 0

Tak tylko spytam, co z pętlą... 15:26, 03.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RafalalaRafalala

9 0

Zgodnie z linią naszej władzy autobusy będą miały krańce na ulicach a kierowcy będą szczali po krzakach. Bo kierowca autobusu MZA to taki niewolnik XXI w. więc nie potrzebuje normalnych warunków sanitarnych i socjalnych. 05:38, 04.06.2024


Las Kabacki Las Kabacki

54 2

Wielkie oszustwo ! Nie tak maja wygladac Kabaty :( Rytm przejal dzialke od TESCO pokazujac zupelnie inna wizje, wizje dla ludzi i mieszkancow, po wybudowaniu tasiemca typu Minska II ida po bandzie tak aby zrujnowac totalnie ten piekny zaulek koszmarnym blokowiskiem. Mam nadzieje, ze nikt z lokalnych mieszkancow, dzialaczy samorzadowych, radnych etc nie zgodzi sie na ten Kabacki koszmar. Galeria TESCO byla duzo mniejszym zlem :( 16:19, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kabatykabaty

28 0

"wypełniony zielenią" i "Powierzchnia biologicznie czynna zajmie aż 30% terenu, z czego blisko 15% to zieleń na gruncie rodzimy"... serio? bo się popłaczę, łaski nie robicie, takie przepisy, a ta zieleń to marniutka, marniutka już na wizualizacji - jakieś szczepki itp. to nie są drzewa tylko rośliny ozdobne bez żadnej wartości przyrodniczej, nawet cienia nie dają :( 16:54, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KonKon

9 5

500 mieszkań, jupi ;-). Zejdą w 2 miesiące od otwarcia sprzedaży. 17:00, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FamaFama

33 2

Ale oszukali nas mieszkańców Kabat!!!!
To taki koń trojański!!!!! 17:31, 03.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Bez rytmuBez rytmu

2 0

Ale bylby tym koniem? Ta ich dyrektorka strategiczna a jeszcze niedawno urzędniczka miejska? Ewentualnie obecni urzędnicy? Ale którzy? Z której partii i urzędu? Burmistrza? Prezydenta? Wiceprezydent ki? Architektury? Rady? 12:23, 07.06.2024


UrsynUrsyn

12 8

Najwyraźniej lepiej niczego nie budować. Ale jeśli będzie tam plac publiczny, to lepsze to niż tylko bloki mieszkalne. 18:16, 03.06.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

unicornunicorn

7 2

Ja na wizualizacjach placu nie widzę, to tylko dumna nazwa dla kawałka chodnika między blokami... 12:05, 04.06.2024


UrsynUrsyn

1 6

Widzę duży obszar między 11-piętrowym budynkiem a 6-piętrowym budynkiem. Widać też, że na parterze będą usługi. Na Wilanowie ( przy Royal Wilanów) jest coś podobnego i tam można fajnie spędzić czas, fajne jedzenie, biegające dzieci. 19:09, 04.06.2024


Betonowa pustynia KaBetonowa pustynia Ka

16 2

🙂6 kolosalnych budynków! Gratuluję tym, co protestowali i jednocześnie współczuję. Wiadomo było, jak to się skończy. 19:25, 03.06.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BoomBoom

7 5

Taaa, szokująca wysokość, aż niesamowite 6 pięter. Normalnie niespotykane na Ursynowie 🤣🤣🤣 21:11, 03.06.2024


issaaissaa

1 1

zgadzam się. Z tym że nie współczuję. Współczuje reszcie mieszkańców kabat (w tym sobie) bo to ta durna grupka mieszkańców 2 bloków, którzy wprowadzili sie tu już w czasie istnienia marketu obok (wtedy chyba Real) i doskonale wiedziała, na co sie pisze. I to ona załatwiła resztę mieszkańców, bo im za głośno było.
To zupełnie jak ci, którzy wprowadzają się tuż przy stacji postojowej metra a potem pyszczą, że im metro spać nie daje. No ale oni jednak metra nie są w stanie zlikwidować. Czy są? bo ktos na tym zarobi? w końcu po takiej stacji metra to i ze 20 bloków można postawić, w tym wieżowców. 12:08, 05.06.2024


Mieszkaniec KabatMieszkaniec Kabat

10 10

Był plan rozbudowy Tesco. Były protesty bo TIRy z dostawami a do Tesco to pewno metrem dostawy robili. Teraz jest projekt bloków mieszkalnych i to też źle. Może niech okoliczni mieszczkańcy zrobią zrzutkę, wykupią teren i zrobią tam park. Nie to też źle bo najlepiej jak ktoś da kasę i zrobi miejce ciche, bez ludzi, samochodów z piekną zielenią. Tylko kto da kasę :) 19:36, 03.06.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TutejszyTutejszy

13 1

Trochę drukujesz. Kupili działkę z takim planem, wybudowali już mieszkania, zgodnie z tym co mogli a teraz chcą nadużyć. Tu już te mieszkania im się automatycznie z planu nie należą. I na to potrzeba specjalnej zgody urzędników, którzy powinni reprezentować mieszkańców a nie dewelopera. 23:35, 03.06.2024


Sąsiadka z Kabat Sąsiadka z Kabat

5 2

A może niech deweloper który kupił grunt, wybuduje po prostu to co PLAN MIEJSCOWY tam przewiduje!!! Plan powstawał z konsultacjami mieszkańców! Przecież deweloper wiedział co kupuje. Ale nie, oni chcą OBEJSC PLAN MIEJSCOWY I POJSC LEX DEWELOPEREM, to nie dziwne, że się mieszkańcy burzą. Echo oczywiście chce swoje zyski wycisnąć, a nierentowne funkcje jak szkoła czy parkingi , eee, to oni się zobowiążą…. to się dołożą… pitu pitu. Jak zbudują u siebie na terenie szkołę i parkingi to może mieszkańcy uwierzą, że naprawdę deweloper chce coś dobrego zrobić dla lokalnej społeczności. 12:17, 04.06.2024


AlwaroAlwaro

22 1

Koncertowo ograli naszego Burmistrza :-) Czapki z głów. Więcej z tej działki chyba nie dało się wycisnąć.
19:47, 03.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TutejszyTutejszy

11 2

Pewnie masz racje i to jest Max, jak ten długaśny co już stoi. A teraz to i 6 pięter mało już 11 planują. Ale czemu ktoś ma się na to wszystko godzić?
Obok nawet stoją też nowe 3 piętrowe i widać, że można mniej i ładniej. 23:31, 03.06.2024


wedwed

18 1

A gdzie SKLEPY obiecane przed ostatnimi wyborami? 19:56, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wedwed

14 1

A gdzie sklepy obiecane przed ostatnimi wyborami? 19:59, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RobekRobek

4 0

Dewelopery majo u nas cienszko... 20:46, 03.06.2024


PissssPissss

30 3

A co z zajezdnią autobusową? Zostanie tylko metro? Ten deweloper kłamie za każdym razem. Najpierw miało powstać fajne kameralne osiedle z ogromem zieleni, ogrodami kaskadowymi. A chca zrobić chinatown 🤬 Nie ma zgody 22:26, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RaRa

17 5

Mieszkańcy Kabat. Idźcie do tych na których głosowaliście i ktorzy wygrali w wyborach do sejmu i senatu oraz samorządowych. Na pewno Wam pomogą. Jakby co, pozostał Trzaskowski, on Wam na pewno pomoże. Przecież wygrał m.in. Waszymi głosami. Aha, za chwilę są wybory do parlamentu europejskiego. Poproście któregoś z kandydatów z partii która teraz rządzi i na pewno też wygra te wybory. Do 9.06 na pewno Was wysłuchają i obiecają pomóc. 22:43, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TutejszyTutejszy

22 1

A co mieszkańcy Kabat by z tego mieli? Miasto i urzędnicy są dla mieszkańców czy dla Echo? Co nam da partycypacja w rozbudowę szkoly- chcą to przecież zrobić dla siebie żeby zbudować 500 mieszkań i i tak całą wypełnić, więc nic nie zostanie. Albo przedłużenie Szajnowicza do Zaruby? Tylko skrót się zrobi i niebezpiecznie. Wcale to niepotrzebne. A banialuki, że do lasu będzie bliżej- bzdura- las jest gdzie jest i bliżej nie będzie. Albo, że coś tam za darmo dla nas? Acha, już widzę jak coś nam za darmo dadzą. Pytanie proste- kto korzysta? bo na pewno nie mieszkańcy Kabat. 23:15, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TutejszyTutejszy

24 3

Proponuję komisję do zbadania powiązań ewentualnych urzędników z tą firmą. Czemu miasto miałoby godziś się na coś niezgodnego z planem? Co ma z tego mieć a co musi dać? I gdzie interes i głos mieszkańców? 23:20, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZuziaZuzia

23 2

Dobrze byłoby sprawdzić, którzy radni czy urzędnicy lub ich rodziny kupili/dostali preferencjnie mieszkania w Echo. 23:52, 03.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zadeptany Las KabackZadeptany Las Kaback

12 5

Las Kabacki będzie zadeptany 09:55, 04.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytekPytek

16 1

Nie zbudują szkołę na swoim terenie! Czy można doprecyzować: "rozbudowa szkoły przy Zaruby"? Gdzie ta rozbudowa? Przecież tam jest boisko. Czyli boisko szkolne skasują? A może rozbudowa w górę? Czyli kiedy? W wakacje w 2 miesiące? Czy może budowa nad głowami uczniów albo szkołę zamknąć na rok? Czy nie mogą zbudować szkoły po prostu na swoim terenie? Mają 4,5 hektara, czyli 45 tyś metrów i co z tego dają w zamian żeby móc tam budować? 11 pięter, 6 pięter, ileś tam bloków a szkoły na swoim nie mogą zbudować? I przychodni dla ludzi? Niech miasto negocjuje skoro to od miasta zależy zgoda! 10:08, 04.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaMaria

18 1

Był już dobry projekt na początku. Żądza zysku to zmieniła. 15% z roślinami... ależ wypas... atrakcyjna powieszchnia spójna. Nie z nami te numery Brunner. I proszę niech pracownicy dewelopera nie spamują pisząc pochwały... 10:19, 04.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Warszawiak82Warszawiak82

13 3

Ile mieszkań będzie miało 27m2 ? 70% a może 80% z ogólnej ilości wszytkich lokali. Ile miejsc parkingowych tam będzie? Na ten temat cisza. 11:45, 04.06.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZadziwionaZadziwiona

8 0

Ale za to: "Partycypując w rozbudowie.... umożliwi udoskonalenie projektu .....powstanie Miejsca Aktywności Lokalnej..... funkcję społeczną i kulturalną....za darmo udział w warsztatach ....organizować sąsiedzkie inicjatywy..." łojej paciorki wielcy panstwo rzucili, łojej jak łone błyszczo !!! 13:21, 04.06.2024


BoomBoom

0 7

Wystarczy przeczytać poniższą uchwałę zamiast się błaźnić publicznie. UCHWAŁA NR LXXIII/1973/2018 RADY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
z dnia 30 sierpnia 2018 r.
w sprawie określenia lokalnych standardów urbanistycznych na terenie miasta stołecznego Warszawy
13:28, 04.06.2024


Sąsiadka z KabatSąsiadka z Kabat

19 1

Ten projekt na kilometr śmierdzi wałem, już raz Echo mydliło oczy piękna koncepcją. Liczbę mieszkań wyciskają na maxa, ale co z tego będą mieć mieszkańcy Kabat? Połączenie Iwanowa Szajnowicza? Żeby klienci Echo mogli sobie wygodniej z garażyku wyjeżdżać to zwiększy się radykalnie ruch właśnie przy szkole i spacerniaku gdzie pełno dzieci chodzi. A szkołę niby jak chcą powiększyć - dobudować piętra? To trzeba będzie szkołę zamknąć na czas rozbudowy! Ach nieeee, pewnie na innych gruntach obok, tylko to chyba miejskie lub prywatne co? Jak mają tyle terenu, to niech na swoim szkołę wybudują. A te krągłe gadki o "aktywizacjach" i "lokalnych inicjatywach mieszkańców"… czy jeszcze ktoś się na to nabiera? My tu na Kabatach umiemy się aktywizować bez setek nowych samochodów, korków, trudności z dojazdem, parkowaniem, bo tyle z tego będą mieć mieszkańcy Kabat. Uwierzę, jak zobaczę w projekcie szkołę i parking NA ICH terenie. 12:05, 04.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

unicornunicorn

14 1

Wow, 15% zieleni, brak informacji o liczbie miejsc parkingowych, "Rynek Kabacki" wielkości podwórka pomiędzy blokami w starszej części ursynowa... dzięki takim inwestycjom mieszkania w wielkiej płycie zyskują na cenie. 12:15, 04.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZadziwionaZadziwiona

22 0

Czy nikogo nie zastanawia fakt, ze pani ktora pracowała jako Zastępca Dyrektora Biura Mienia Miasta i Skarbu Państwa, zna tam po imieniu wszystkich urzędnikow, piła z nimi kawki, właśnie ona teraz jest Dyrektorem ds planowania strategicznego Echo i negocjuje z miastem olbrzymie odstępstwo od planu??? "czasy się zmieniają, a pan ciągle w komisjach" żeby zacytować Franza Maurera. Albo to zadziwiająca zbieżność nazwisk, albo po prostu rażący konflikt interesów! Kto wreszcie powie to głośno? Może prasa powinna się tym zająć - w końcu czwarta władza? A może Prezydent miasta powinien zająć się etyką zawodowa swoich urzędników? 13:12, 04.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Piekno KabatPiekno Kabat

10 1

Stosowne organy powinny sie temu przyjrzec, bo smierdzi to na kilometr :((( Miejmy nadzieje, ze wysilkiem wszystkich mieszkancow bliskich okolic niedojdzie do tej haniebnej dewastacji Kabat 17:12, 04.06.2024


ekoeko

8 6

Po co te nerwy? Nie ma o co się spierać, Strefa Czystego Transportu, Fit for 55 oraz Zielony Ład rozwiąże wszystkie problemy. Te szczęśliwe czasy są tuż tuż więc uśmiechnijcie się!
13:48, 04.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PytekPytek

7 3

Co to wnosi do tej sprawy? Duża polityka, daj spokój. Ale w tej sprawie mamy akurat politykę lokalną, która zechce albo nie ma podjąć dla nich tą decyzję, możliwy nepotyzm, mydlenie oczu, brak wymiernych korzyści dla mieszkańców dzielni i pytania dlaczego te pozytywne opinie i czy to nie jakieś aby uprzywilejowanie tej firmy? 14:00, 04.06.2024


alisterkabatalisterkabat

4 0

PUM rządzi. Na mieszkaniówce to się zarobi, na poprzednim projekcie znacznie mniej. Jeszcze wystarczy, żeby sojuszników dla zmiany planu znaleźć... 15:00, 04.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SPOKOKOLOSPOKOKOLO

2 2

I tak połowa mieszkań będzie pustych albo na krótkoterminowy wynajem. Będzie można zarobić na spekulacji i desperacji plebsu z prowincji. 15:23, 04.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KorbaKorba

6 2

Zdumiewające, że nadzwyczajna ustawa Lex Developer, uchwalona na kryzysową sytuację masowej zarazy, nadal obowiązuje. Po co więc są plany zagospodarowania? Albo jedno, albo drugie! Chyba, że chodzi o grubą kasę... 18:06, 04.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

2 11

Kolejny niedouk. Ustawa jest z 2018 r., więc nie pisz bzdur. Skąd wy się bierzecie z tym brakiem elementarnej wiedzy? Z tik toka? 18:51, 04.06.2024


KabatyKabaty

11 3

Czy linia metra też zostanie rozbudowana? Czy w ogóle ktokolwiek panuje nad dogęszczaniem tego miasta? Czy istnieje jakiekolwiek planowanie? ktoś obliczył wzrost ruchu samochodowego, ilość parkingów, pojemność komunikacji? Zanieczyszczenie, hałas? Czy jak pogarszamy jakość to podatki w dół?
Uważam, że powinno być warunkowanie: chcesz budować? Najpierw dostosuj infrastrukturę, a jak to zrobisz, to możesz rozpocząć budowę- inaczej: obiecanki… 06:04, 05.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Żałuję że się przeprŻałuję że się przepr

9 1

Wczoraj o godzinie 19.20 próbowałem z bocznej uliczki wjechać na ulice Wąwozową właśnie obok metra Kabaty. Ruch jak w centrum w godzinach szczytu, stałem dobre kilka minut a za mną już zrobił się korek, ilość samochodów na Wąwozowej przeraża. Czasem muszę pojechać samochodem do pracy wtedy dopiero jest problem jak trzeba wyrobić się na godz. 8, ciężko wjechać na Wąwozową, później na Stryjeńskich i Płaskowickej jest korek i się stoi, na Puławskiej korek, na S2 korek aż do zjazdu na Al. Krakowską. Komunikacją miejską w tamtą część Warszawy gdzie pracuję jedzie się ponad 1,5 h a metra tam nie zbudowali więc wszelkie porady że jest metro itp. są bezzasadne. Rozumiem rozwój miasta ale zagęszczaniu kiedyś trzeba powiedzieć stop, na Kabatach ten moment już minął a deweloperzy nadal robią co chcą, dzielnica się przygląda, mieszkańcy protestują, zgłaszają zastrzeżenia i nikt nie bierze tego pod uwagę. Ci którzy pamiętają jak tu mieszkało się 5 lat temu wiedzą jaka kolosalna jest różnica w jakości życia teraz i kiedyś. Ze spokojnego bezpiecznego miejsca z miejscami do zaparkowania i osiedlowymi sklepikami zrobiła się dzielnica jak w centrum z żabkami i szlabanami. Niestety takie zagęszczenie bloków, ilość ludzi i samochodów sprawia że obecnym jak i przyszłym mieszkańcom nie jest i nie będzie tu wygodnie w przyszłości. Teraz za nic nie kupiłbym tu mieszkania co też szczerze odradzam tym co się zastanawiają bo pewnie deweloper snuje wizje przed przyszłymi lokatorami Kabat jako oazy spokoju a zrobiło się tu miejsce w którym coraz ciężej normalnie funkcjonować, bez dużego marketu, z żabkami, z tysiącami ludzi i samochodów zupełnie jak w centrum. Teraz zaczynam tęsknic za Mokotowem z którego tu się przeprowadziłem. Tam było stare budownictwo ale większa przestrzeń do życia i więcej zieleni. 10:45, 05.06.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

issaaissaa

3 1

ja wprowadziłam się tu na samym początku tego osiedla, także z Mokotowa zresztą. Rok wcześniej otwarto metro. To było nowe osiedle i kilku znajomych także się tu wprowadziło bo było to jedyne nowo powstające osiedle, w tamtych czasach. I pamiętam kiedy pierwszej zimy, przed moimi oknami, biegały sarenki. A znajoma (jeszcze z Mokotowa) babcia, która opiekowała się swoimi wnukami, a mieszkała przy Świętokrzyskiej, skarżyła się, że ona nie może tu zasnąć bo jest za cicho.
Co tu mówić o 5 latach...W porównaniu z 20 latami wcześniej to w ogóle mam wrażenie, że mieszkam w slumsach. Także biorąc pod uwagę ludność napływową, że tak się wyrażę. 11:22, 05.06.2024


jprdlejprdle

4 0

Ale władz dzielnicy to nie interesuje, a tym bardziej dewelopera... od dawna na Ursynowie? 13:40, 05.06.2024


issaaissaa

6 2

przebudowa tesco nie podobała się kilku blokom tuz obok, dokładnie chyba 2, bo im za głośno było. Resztę zrobiło lobby developerskie no bo, kurka, tyle kasy ucieka....a można tyle bloków wcisnąć...i zarobić miliony...Swoją drogą to ciekawe kto zarobił na zmianie planu zagospodarowania...
Tym sposobem zlikwidowano jedyny duzy market w okolicy, gdzie można zrobić duże zakupy. Jedyny najblizszy, z równie dogodnym dojazdem (metrem) to leclerc. Troche daleko. I drogo, w porównaniu z tesco. Pozostaja tylko lokalne sklepiki, jeszcze drozsze niż L, które mają dokładnie taka sama ofertę (spozywczą), jaką miało tesco tylko dwa razy drożej. No bo na kabatach to bogacze mieszkają.... Przemysłowej, w szerokim rozumieniu, w ogóle tu nie ma. Nie ma też parkingu PR, gdzie ludzie z południa miasta, mogliby sie przesiadać do owego metra. Jest, jak wiadomo, przy Leclercu, w środku dzielnicy. Żeby tam dojechać to trzeba stać w korkach od Kabat po ów PR. Nie wiem kto to wymyslił ale cisna mi sie słowa, które zapewne zablokowałyby ten komentarz. No i teraz był doskonały moment, żeby ten błąd naprawić, ale po co? skoro można postawić wiele bloków i wiele osób wyciśnie z tego kasiorę.
I gratuluję mieszkańcom, którzy skutecznie zablokowali ten skrawek ziemi pod jakikolwiek market, galerię czy PR. Teraz, zamiast hałaśliwych jakoby dostaw, będą mieli kilka tysięcy mieszkańców, hałaśliwych jak najbardziej, również w nocy. Ich pieski, bombelki, imprezowiczów oraz poutykane wszędzie samochody. Tyle, że od pilnowania spraw mieszkańców Ursynowa i ułatwianiu im codziennego życia, są władze dzielnicy. Nie tylko od pobierania pensji. To że wybierzemy Xsińskiego to nie znaczy, że ma darmową pensyjke przez najbliższe 4 lata a raczej, że powinien ruszyć siedzenie i 4 komórki, bo do tego został zobowiązany.
A ty, boom, nie mieszkasz na kabatach, o ile pamięc mnie nie myli. Ale zawsze masz najwięcej do powiedzenia w każdej sprawie, także kabackiej. 11:06, 05.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoomBoom

3 13

Bo ja znam ustawy, uchwały, rozporządzenia i nie wypisuję takich bzdur jak Ty. Nie będzie żadnej zmiany mpzp. Nie chcieliście Tesco, nie chcieliście galerii, więc macie dokładnie to co chcieliście. I nie przybędą tam tysiące mieszkańców, bo mieszkań będzie raptem tylko 500.
A na Ursynowie jest wiele sklepów wielkopowierzchniowych, więc przestań opowiadać o jakiejś pustyni komercyjnej. Nawet nie wiesz co będzie w nowych budynkach.
A ten P&R to niby w jaki sposób ma służyć mieszkańcom południa Warszawy? On będzie służył jedynie mieszkańcom przedmieść za których my mielibyśmy płacić za budowę parkingu, bo im się nie chce jechać na już istniejące parkingi. I niby gdzie ten parking miałby powstać? Konkretnie, w którym miejscu? Na miejscu któregoś parku? Czy też w otulinie rezerwatu? Bo chyba nie na działce dewelopera, co?
I jakoś nie słyszę twojego głosu gdy na Imielinie powstaną za niedługo kolejne inwestycje mieszkaniowe. 12:23, 05.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytekPytek

8 0

Szanowny Boomie, jeśli nie jesteś władzą, to nie decyduj za władze, co będzie a co nie. To decyzja władz miasta czy zgodzą się dla echo na lex deweloper czy nie. Czy będą wiedzieli za co to robią dla dzielnicy, czy nie. Czy uszanują głos mieszkańców czy nie. Narazie widać, że mieszkańcy nie chcą tej specjalnej zgody i nie dziwię się, skoro nie widzą żadnych korzyści a jedynie same uciążliwości i czcze obietnice. Stąd też z jakiego powodu władze miałyby się na to zgodzić? Bo to echo? bo się znają? czy z innego? To jest uznaniowa decyzja i należy się z automatu. Z automatu, to echo może wnioskować o pozwolenie zgodnie z planem zagospodarowania. ps. 500 mieszkań to bardziej 1500 mieszkańców, niż 500. 13:09, 05.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

0 2

Isaa, tego twojego bełkotu nie da się czytać. Nie masz bladego pojęcia o nieruchomościach, o prawie, o mpzp, obrażasz ludzi dookoła I tych *%#)!& nie na się po prostu czytać. Jak przeszczep z Podkarpacia.
A ja policzyłem z grubsza jaka jest wartość tej pozostałej części działki i wychodzi mi, że między 150 a 180 mln zł. I ty chcech, by Ursynów odkupił ten grunt i wybudował parking dla powiatu piaseczyńskiego? Dobrze się czujesz? 22:03, 06.06.2024


issaaissaa

4 3

tiaaa...znasz ustawy, uchwały i roporządzenia...wszechmocny ty, który pyszczyć tylko potrafi.
500 mieszkań (w 9 blokach?) to jest dodatkowe, średnio, 1500 mieszkańców. Z dziećmi (szkoły), samochodami (parkingi i przepustowość) i obciażeniem metra. I wątpię czy to bedzie tylko tyle nowych mieszkańców, orientując sie chocby po swoim osiedlu.
PR mogł powstać po tesco, nie trzeba budować go w otulinie (ty jesteś ten sławetny kazurowicz, który bronił otuliny własną piersią, tylko nick zmieniłeś?).
Teraz w otulinie, powstaną nowe bloki...zadowolony? A parkingi PR mają sens tylko przy metrze, i to na końcowych przystankach. I nie, że płacimy za innych. Ci inni takze płacą podatki na wspólne państwo. A mieszkańcom Warszawy zapewne bardziej opłaca się PR niż wielokilometrowe korki. Na Ursynowie jest tylko jeden PR i to w środku dzielnicy.
A tereny devepolerowi też ktos sprzedał (ciekawe za ile), zamiast pomysleć o potrzebach mieszkańców tych terenów a nie tylko o kasiorze. I nie że wszyscy na kabatach chcieli. Chcieli tylko mieszkańcy 2 bloków obok a, najwyraźniej, w urzędzie chetnie to poparli bo developer za darmo tego (nader atrakcyjnego!) terenu nie wziął, tylko za ciężka kasę, domniemywam.
Na Ursynowie NIE MA tysiąca wielkopowierzchniowych sklepów, przestań bredzić. Lidl i Biedra czy żabka, to te sklepy? Z marną propozycją, bida markami własnymi, to chyba tylko propozycja dla emeryta booma, który liczy każdą złotówkę, zazdroszcząc tym, którzy maja samochody.
Imielinem interesowałabym się, gdybym tam mieszkała. Póki co mieszkam na Kabatach i o tej części rozmawiamy i ja tę część Ursynowa znam doskonale. W przeciwieństwie do ciebie. 15:20, 05.06.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BoomBoom

1 4

Nie wiesz kto deweloperowi sprzedał tę działkę? Naprawdę? I gdzie są te tysiące mieszkańców? I naprawdę uważasz, że dzielnica ma wydać dziesiątki milionów zł na zakup działki i budowę parkingu dla mieszkańców przedmieść? Niby dlaczego? 16:13, 05.06.2024


AlwaroAlwaro

2 0

-Isaa - nienawiść już cię zaślepia - obrażasz po chamsku Booma i dodatkowo wypisujesz androny - działkę deweloperowi nie sprzedało miasto tylko właśnie Tesco. Podobnie jak sprzedało swoje działki w Łodzi, Rybniku czy Krakowie. Echo nabyło w ogóle cały pakiet ich działek. Burmistrz mógłby ewentualnie wyłożyć ciężkie miliony, przebić ofertę Echo Development i wybudować P+R, ale po pierwsze nie miał środków, po drugie zwyczajnie nie był zainteresowany a po trzecie zaraz zawiązałby się Komitet obrony kabat przed P+R :-) Nie mówiąc już o tym, że mieszkańcy innych części Ursynowa nie byliby zadowoleni z takich wydatków na samych Kabatach. Wydawało się, że gęstość zabudowy "ochroni" na Kabatach MPZP ale Lex Deweloper daje ogromne możliwości obejścia planów miejscowych no i jest jak jest. Mieszkając w Warszawie nie licz na biegające sarenki pod oknem - niestety zdarza się i tak, że atrakcyjność mieszkania jednak spada w związku z inwestycjami w najbliższym sąsiedztwie. Zgadzam się jednak, że Kabaty to teraz pustynia handlowa. To w ogóle robi się problem dla Ursynowa bo wszędzie są już tylko Żabki, Biedronki i Lidle. 10:19, 06.06.2024


issaaissaa

0 1

Alwaro, generalnie to mam to w dudzie więc trudno tu mówic o nienawiści. Mieszkam w poblizu ale na tyle daleko, że w żaden sposób nie odczuje uciązliwości nowych mieszkańców. Poruszam sie głównie samochodem więc obłożenie metra też mało mnie obejdzie. W dodatku najczęściej jeżdżę w godzinach pozakorkowych głównie choć zdarzało mi sie stać w korkach do tej godziny. W dodatku moje dzieci juz skonczyły edukacje więc o szkoły na kabatach też nie muszę sie martwić.
A w moim pobliżu już nic nie wybudują bo, po prostu, nie ma gdzie. To jest najstarsza część Kabat, która powstała w końcówce lat 90-tych i, na szczęście, wg panujących wtedy standardów. Jest już dopięta, nie ma plomb do zagospodarowania, jest dużo zieleni wokół i przestrzeni.
Powiadasz, że to tesco sprzedało? ale tesco to nie była polska firma i jakoś trudno sobie wyobrazić, żeby mogło sprzedać dowolnemu podmiotowi, bez jakiejś ochrony/udziału państwa polskiego. W ten sposób to pół Polski mozna by było sprzedać np. putinowi.
Ja tylko zabieram głos i piszę to, co myslę. Chyba mi wolno? I nie obrażam po chamsku (gdzie?), boom akurat budzi tu wiele kontrowersji wśród innych piszących. A ja sama niezykle rzadko zabieram głos, choc czytam (więc wiem).
Natomiast władze miasta/dzielnicy są od tego, żeby działać dla dobra mieszkańców a nie developerów.
Najbardziej dokucza mi brak sklepu typu tesco właśnie. Z tym że ja wtedy wsiadam w samochód i robie zakupy w auchan. Ale doskonale pamietam te pielgrzymki emerytów, wysypujacych się z metra, którzy szli, ze swoimi wózeczkami, do tesco. To była dla nich bardzo wygodna opcja. Wygodny dojazd, wszystkie zakupy w jednym miejscu i tanio.
Tak więc ja sobie radzę, generalnie mało mnie obchodzi budowa nowych 9 bloków. Ale, jako mieszkanka tego skrawka ziemi, chyba mam prawo do powiedzenia tego, co mysle. Czy zabierasz mi to prawo? 11:34, 06.06.2024


oiuoiu

1 0

Konsultacje chyba są jasne. Tylko czy dwa miesiące po wyborach wasi wybrańcy wezmą je pod uwagę czy raczej powiedzą, ze teraz to możecie misia pocałować... pod ogonkiem. Zresztą, w nagrodę za rekordowe, świeżutkie wybory do Sejmu będziecie mieć o 30% samolotów więcej nad głowami niż obecnie, bo Lasek chce na co najmniej 10 lat rozbudować Okęcie, wiec... cóż. 19:40, 06.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TutejszyTutejszy

4 0

Faktycznie: echo ma duzo wartą dzialke; miasto nie musi na tej działce nic budować ani jej odkupować; działka ma plan zagospodarowania na usługi; istnieją przepisy o wydawaniu pozwoleń z tego planu; istnieje też specjalny lex developer; . Ale to nie oznacza, żeby miasto musiało się dla echo na ten lex deweloper zgodzić. Ten specjalny przepis nie jest obowiązkiem a uznaniowym uprawnieniem i powinien być stosowany gdy przyniesie szczególne korzyści dla mieszkańców. A gdzie są te korzyści? Nawet szkoła dla echo ma być na działce należącej do miasta a nie na ich własnej. Czyli to miasto bardziej tu daje niż korzysta. Dlaczego? Lex deweloper nie oznacza- obowiązek zgody. A czy echo wystąpiło o pozwolenie na podstawie planu zagospodarowania? Czy dostało odmowę? Chyba nie. Zrobili burzę medialną, bo pokazali 2 koncepcje w Halo, o których wypowiedzieli się jedynie internauci i teraz wymagają żeby miasto właśnie im dało przywileje i jeszcze kawałek działki? Coś chyba nie tak „panie wójcie”. 09:07, 07.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bez rytmuBez rytmu

3 1

No i gra muzyka. Niech każdy buduje na swojej działce co chce! Skoro jest takie super prawo jak ten lex, to niech władza da każdemu wnioskodawcy po równo zgodę, bez faworyzowanie jednych a blokowania innych. Ale niech od każdego najpierw na pewno wyjedna maksymalnie dużo kasy albo terenu na szkoły, zdrowie, rekreacji, drogi albo parkingi. 12:50, 07.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bez rytmuBez rytmu

4 1

Jestem za wolnością. Ale nie ma zgody na taką szyderę jak teraz. Jednych urząd blokuje np z wzkami w całej dzielnicy, drogami, kanalizą, itd a jakimś lepszym to burmistrz i nowa wiceprezydent uzgadnia plany na mega osiedle. Wzamian za co? 13:00, 07.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%