Pierwszy przegubowiec elektryczny pojawi się dziś na trasie linii 503 z centrum na Ursynów. Pojazd wyróżnia sie charakterystycznym pantografem, który uniesie się na przystanku Konwiktorska, by podładować baterie.
Przegubowy Solaris z napędem elektrycznym, który będzie testowany w weekend na linii łączącej Krakowskie Przedmieście z Natolinem Płn. trafił do Miejskich Zakładów Autobusowych. Przewoźnik zamówił 160 takich autobusów. Dostawy mają potrwać do końca roku, choć już z pierwszym autobusem producent się trochę spóźnił.
- Mieliśmy puścić go w już styczniu, ale Solaris miał problem z informacją pasażerską - mówi Jan Kuźmiński, prezes MZA. Nie wiadomo co z pozostałymi dostawami od producenta z Bolechowa. Większość komponentów pochodzi z Chin, a przez koronawirusa tamtejsze fabryki wstrzymały pracę.
W piątek nowym autobusem przejechał się prezydent Rafał Trzaskowski, który gościł na Ursynowie w ramach cyklu spotkań z mieszkańcami.
- Ile przejedzie na jednym ładowaniu? - dopytywał. - Jakieś 90 km, czyli dwa kółka na linii 503, a potem ładowanie przez ok. 10 min. by wystarczyło na kolejne dwa kółka. Pełne ładowanie w nocy na zajezdni - opowiadał prezes MZA.
Elektryki są w środku bardzo ciche, co z pewnością docenią pasażerowie. Będą kursowały po Krakowskim Przedmieściu, gdzie docelowo mają pozostać tylko autobusy zeroemisyjne. Uzupełniać je będą te napędzane gazem, które zamówiły Miejskie Zakłady Autobusowe. Do Warszawy w tym roku ma trafić 145 takich pojazdów.
Wymianę taboru na zeroemisyjny wymuszają coraz surowsze dyrektywy unijne. Do wyboru są jeszcze autobusy na wodór, ale na razie są bardzo drogie. - Jeden kosztuje 4 mln złotych, prawie dwa razy więcej niż elektryczne, a sam wodór to koszt przynajmniej cztery razy wyższy niż obecnie kosztuje olej napędowy - dodawał prezes Kuźmiński.
Lukasz43611:05, 29.02.2020
UWAGA: Autobus zrobi półtora kółka... będzie jeżdził na brygadzie 2, po godz. 13.
Kabaty zielone14:40, 29.02.2020
Zeroemisyjny z napędem elektrycznym.
A prąd w Polsce to skąd się bierze jak nie z elektrowni węglowych, ci gorsza w dużej części na węgiel brunatny.
Tak jest i tak jeszcze będzie długo, bo elektrowni atomowej ani poprzedni rząd ani obecny nawet nie zaczęli budować.
Zorientowany17:26, 29.02.2020
To trzeba było nie protestować- zarnobyl,lepszy traktor niż reaktor i inne podobne bzdury- teraz znowu tacy jak ty proboja znowu zatrzymać postęp
MrFrosty17:36, 29.02.2020
Analfabeci są mało wiarygodni.
bak20:03, 02.03.2020
W Polsce atomówki nie będzie bo ludzie się boją. Musimy liczyć na wiatraki i panele słoneczne. Gaz też nie jest eco.
Mieszkaniec319:21, 03.03.2020
To jak się boją to niech nie zatrzymują elektryków chociaż ci ludzie mało kumaci
konstytucja11:17, 02.03.2020
Ekobzdura do potęgi. Zamiast jeździć będzie stał i się ładował. A wystarczyło kupić autobusy na LNG.
an13:07, 02.03.2020
toż to prawie trolejbus
Borys2320:01, 02.03.2020
Niech Trzaskowski i urzędnicy ratusza jeździ codziennie kom. publiczną. A parking na terenie urzędu przy pl. Bankowym powinien być otwarty i ogólnodostępny.
1 0
Ładowarka dla niego (na Konwitkorskiej) jest popsuta
0 0
Do Ursusa notorycznie! Solarisowa działa.