Aby wypromować swoją firmę w internecie, trzeba podjąć szereg działań. W tym momencie internetowa konkurencja w większości branż jest bardzo duża. Ogromną szansą dla przedsiębiorców jest lokalne pozycjonowanie. Czym ono jest i jakie korzyści przynosi? W poniższym artykule szczegółowo wyjaśniamy, od czego warto zacząć lokalne pozycjonowanie.
Lokalne pozycjonowanie (ang. local SEO) to określenie dla strategii optymalizacji witryny pod kątem wskazanego obszaru geograficznego. Celem tych działań jest taka optymalizacja danej witryny internetowej, by znalazła ona się na górze listy lokalnych wyszukiwań w Google lub innej wyszukiwarce. Poprzez działania w zakresie pozycjonowania lokalnego małe jak i średnie firmy mają znacznie większe szanse na zaistnienie w konkretnej miejscowości.
Local seo odpowiada na potrzeby potencjalnych klientów szukających określonych produktów i usług w konkretnej lokalizacji. Przykładowo: klient mieszkający w Warszawie szukający sklepu z ubraniami, wpisuje w wyszukiwarkę: sklep odzieżowy Warszawa. Te firmy, które znajdują się na szczycie listy wyszukiwania, mają największe szanse na to, że dana osoba zdecyduje się na skorzystanie z ich oferty. Właśnie dlatego inwestycja w lokalne pozycjonowanie jest tak ważna. Działania w zakresie local SEO mogą dla nas przeprowadzić specjaliści, np. agencja SEO Warszawa.
Do kogo skierowane jest local SEO? Jest to rozwiązanie, z którego powinny korzystać wszystkie przedsiębiorstwa, które obsługują klientów w konkretnym miejscu. Przykładowo: firma działająca w Gdańsku chcąca zwiększyć liczbę klientów i osiągane zyski, powinna podjąć szereg działań w zakresie pozycjonowania lokalnego.
Jedną z najważniejszych kwestii, o której nie wolno zapomnieć przy projektowaniu działań w zakresie pozycjonowania lokalnego, jest stworzenie wizytówki Google My Business. Jest to wyjątkowo skuteczne narzędzie w pozycjonowaniu, zwłaszcza gdy połączymy ją z mapami Google.
Stworzenie wizytówki Google My Business jest banalnie proste. Aby ją założyć, należy wypełnić formularz na stronie https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Do stworzenia wizytówki niezbędne jest podanie podstawowych danych na temat firmy, takich jak nazwa, profil działalności, adres i telefon. Dzięki niej potencjalni klienci będą wiedzieli, jak skontaktować się z przedstawicielami przedsiębiorstwa w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat oferty.
Wizytówki NAP (ang. Name, Address, Phone) to określenie dla wizytówek zawierających podstawowe informacje na temat przedsiębiorstwa i jego oferty, które są publikowane na branżowych forach oraz w katalogach firm. Jest to jeden z nieodłącznych elementów pozycjonowania lokalnego, ponieważ pozwala na dotarcie z informacją o ofercie firmy do potencjalnych klientów.
Aby pozycjonowanie lokalne przyniosło oczekiwany przez nas rezultat, musimy pamiętać o tym, by zarówno w wizytówkach Google, NAP oraz na stronie internetowej były dostępne aktualne dane teleadresowe naszego przedsiębiorstwa. Zgodność danych teleadresowych w różnych miejscach sprawi, że algorytmy Google potwierdzą wiarygodność danego przedsiębiorstwa.
Na pozycjonowanie lokalne składa się szereg czynności. Aby mieć pewność, że postępujemy właściwie, warto skorzystać z tzw. checklisty. Jest ona dostępna pod adresem https://obtk.pl/local-seo-czego-warto-zaczac-pozycjonowanie-lokalne-checklista/.
Pozycjonowanie lokalne odgrywa niezwykle ważną rolę dla przedsiębiorstw oferujących usługi na konkretnym obszarze. Podjęcie działań w zakresie local SEO stanowi ogromną szansę dla firm na znalezienie nowych klientów i zwiększenie osiąganych zysków.
Kolizja na skrzyżowaniu. Utrudnienia w alei KEN
Pechowe to skrzyżowanie co? Co chwila coś! A światła są! Może wprowadzić tam zakaz zawracania?
Adam
21:16, 2025-07-14
Ostrzeżenie pierwszego stopnia dla Warszawy i okolic
KRZYSZTOFIE L. - WSZYSTKIE TWOJE KOMENTARZE SĄ USUWANE, A STARE WSZYSTKIE USUNIETE. SAM TO TEŻ ZGŁASZAM. CZY WARTO TRACIĆ CZAS BY PISAĆ TE BZDURY? MĄDRY BY ZROZUMIAŁ -> ZOBACZYMY CO TY ZROBISZ.
Krzysio
21:14, 2025-07-14
Kupcy okupują parking. Czy będzie zmiana?
Czyli klasyczne zyski prywatyzuję, zaś koszta upubliczniam.
wiedzący
16:26, 2025-07-14
Kupcy okupują parking. Czy będzie zmiana?
Państwo z prowincji wnosi do kasy Urzędu opłatę za 15m2 dzierżawy terenu pod stragan, a dostaje od Dzielnicy w gratisie 4 miejsca parkingowe na stałę. Oto logika urzędnicza, z jednej strony i pospolite cwaniactwo, na które istnieje przyzwolenie, z drugiej
tomasz_zielnik
15:03, 2025-07-14
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz