Mieszkańcy Kabat od lat walczą z hałasem dobiegającym z pobliskiej Stacji Techniczno-Postojowej Metra. Teraz mają szansę przynajmniej na częściowy sukces.
Wśród mieszkańców rejonu przyległego do STP Metra Warszawskiego poruszenie wywołał projekt zmieniający rozporządzenie „w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji”. W świetle nowych przepisów na terenie należacym metra może zrobić się znacznie ciszej.
Projekt zakłada zaprzestanie używania sygnału dźwiękowego na terenie otwartym po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wjazdowym oraz przed ruszeniem pojazdu metra w elektrowozowni lub hali.
Jednak Metro Warszawskie, które miało prawo głosu w konsultacjach dotyczących proponowanych zmian, nie zgadza się na wprowadzenie zakazu trąbienia przed ruszeniem pojazdu metra w elektrowozowni lub hali.
Za głośno!
Wielokrotnie pisaliśmy o tym, że mieszkańcy zaangażowani w walkę o komfort życia w swojej okolicy od kilku lat usiłują zainteresować swoim problemem urząd miasta i dzielnicy, do tej pory bez rezultatu.
- Te dźwięki są tak przeraźliwe, że nasze dzieci budzą się z płaczem! Każdy maszynista wyjeżdżając na powierzchnię trąbi, jakby jechał XIX-wieczną lokomotywą parową po pustej amerykańskiej prerii – mówi pan Zbigniew.
Mieszkańcy przedstawiali propozycje rozwiązań m.in. budowę ekranów dźwiękochłonnych i obsadzenie najbliższej okolicy gęstymi szpalerami drzew – bez skutku. Teraz kiedy pojawiła się nadzieja na uciszenie trąbiących pociągów, są niepocieszeni obrotem spraw.
Bezpieczeństwo najważniejsze
Zmiany w rozporządzeniu mają dotyczyć zakazu nadawania sygnału na terenie otwartym po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wjazdowym oraz przed ruszeniem pojazdu metra w elektrowozowni lub hali. O ile Metro Warszawskie zgadza się na pierwszą zmianę, o tyle drugą uważa za narażenie pracowników na niebezpieczeństwo.
Proponowana zmiana negatywnie wpłynie na bezpieczeństwo naszych pracowników, którzy wykonując swoje obowiązki służbowe przemieszczają się w obiektach na terenie Stacji Techniczno-Postojowej lub w ich pobliżu, a głośna praca znajdujących się elektrowozowni urządzeń zagłusza dźwięk poruszających się w elektrowozowni lub hali pojazdów szynowych
- czytamy w uzasadnieniu.
W konsultacjach swoje uwagi przekazało jeszcze 13 innych instytucji. Będą one teraz opiniowane i przekazane do kolejnego organu. Jeśli uwagi metra zostaną uwzględnione mieszkańcy okolicy mogą liczyć przynajmniej na zmniejszenie hałasu, który powstaje na zewnątrz budynków. Ale na wiadomość o tym, czy ostatecznie klaksony na stacji umilkną czy nie, przyjdzie nam jeszcze poczekać.
[ZT]11804[/ZT]
[ZT]13714[/ZT]
Adrian10:25, 20.04.2019
Janusze z głębokiej prowincji pokupowali tanie mieszkania przy zajezdni metra bo tanio i teraz płaczą na hałas. Powinni im trąbić 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Może być coś się nauczyli.
Jacek10:41, 20.04.2019
Najpierw było Metro potem osiedle, podobnie z lotniskiem, drodzy ursynowianie. I tak cieszcie się że wam drogę wpuścili w tunel bo w planach jest dłużej niż wasze osiedla.
Kecaj21:05, 20.04.2019
Ty to na Pradze mieszkasz czy w Ząbkach? Sprawa dotyczy tych krzyczących w blokach obok stacji postojowej, Kabaty to jakiś kawałek Ursynowa. Trąbisz niepotrzebnie, trzeba było jeszcze napisać o A1 koło Piotrkowa.
Karol10:53, 20.04.2019
A to nie można zatrudnić pracowników z dobrym słuchem?
IdiociZkabat12:04, 20.04.2019
jak jakiś robotnik zginie
bo ma słuchawki na uszach przy szkodliwej pracy
to będzie fajnie nie,
a może niech głuchy zostanie i pracuje bez słuchawek
Wojak_Szwejk12:19, 20.04.2019
Kiedy wreszcie społeczność zaangażowana w komfort życia w swojej okolicy zrozumie, że mieszka w MIESCIE, a stacja postojowa metra była tam dużo wcześniej niz ich blokowisko?
Trzeba było porządnie sprawdzić okolice przed kupnem tam mieszkania a nie teraz wymagać, zeby sie wszyscy dostosowali do jaśnie państwa...
35latnaursynowie14:49, 20.04.2019
Jak się nie podoba to można sie wyprowadzić. Kiedy powstawało Metro to na miejscu bloków było kartoflisko. Widziały gały co brały. ja jestem za zwiększeniem częstotliwości trąbienia ...dla bezpieczeństwa pracowników.
nexuss17:42, 20.04.2019
Szanowni pracownicy Warszawskiego Metra.
Przeprowadźcie strajk. Omijajcie pierwsze trzy stacje metra. Już po tygodniu mieszkańcy będą prosić na kolanach, żebyście mogli trąbić.
ssuxen20:59, 20.04.2019
A co mają do tego następne stacje za Kabatami?
bospapieros11:03, 21.04.2019
ratusz ursynow niech płaci odszkodowania za wydane zezwolenia na budowę blokow na kabatach przy stacji końcowej metra. mieszkańcom jak przeszkadza to proponuje zlikwidować zajezdnie i stacje kabaty-będzie cisza.
całkowity zakaz trąb13:41, 23.04.2019
1. Mieszkańcy Kabat dziękują pracownikom Metra Warszawskiego za niemerytoryczne komentarze - dzięki temu łatwiej nam będzie przeforsować zakaz trąbienia na Stacji Techniczno - Postojowej Metra. Mamy XXI wiek, wkrótce ludzie polecą na Marsa, więc najwyższy czas na uciszenie przeraźliwego trąbienia na Kabatach, które rozlega się od 25 lat!
2. Rozstrzygający argument za wprowadzeniem zakazu trąbienia - samoloty lądujące, samoloty startujące i kołujące po terenie lotnisk na całym świecie nie trąbią! Nie trąbią pomimo, że poruszają się z prędkością kilkuset km/h, a pracowników naziemnych pracujących na płytach lotnisk są tysiące! A czy samochody robotników drogowych wykonujących prace remontowe na autostradach A1, A2, A3, A4 trąbią? Nie trąbią, pomimo, że samochody często mkną tam ponad 200 km/h!
3. Kiedy władze Ursynowa i m. st. Warszawy wydadzą decyzję środowiskową dla Stacji Techniczno - Postojowej Metra Warszawskiego - największego zakładu przemysłowego na Ursynowie?
kurkawodna17:37, 23.04.2019
wiechusie, przeszkadza ci metro to wracaj do siebie na ojcowizne. Kupowałeś mieszkanie za ojca ziemie to było się zainteresować co jest w okolicy. Wszystko teraz przeszkadza szlachcie buratino w pierwszym pokoleniu w mieście.
kierowca lotniskowy16:12, 23.04.2019
Pociągi trąbią, statki trąbią, samochody trąbią, na stadionach trąbią, nawet w mediach zawsze o czymś trąbią. Niestety dzień bez trąbienia to dzień stracony. Pozdrawiam
Zachrypnieta Trabka 13:34, 03.05.2019
Ja proponuję żeby metro trabilo na Jazzowo.Taki Dżez Dzembiri na Kabatach
47 13
Dokładnie ! Co było pierwsze - apartamenty 36 m2 czy metro? Odpowiedź: M E T R O !
35 11
Popieram w 100%, sam miałem właśnie to napisać