Władze komunikacji miejskiej od wielu miesięcy przygotowywały się do zmian w trasach autobusów ze względu na planowane uruchomienie tramwaju do Wilanowa. Tramwaje mają się pojawić w Miasteczku Wilanów pod koniec października. A zatem w listopadzie wejdą w życie zmiany w układzie komunikacyjnym, które obejmują także Ursynów.
Podstawowa informacja - do Wilanowa kursować będą linie tramwajowe nr 14 i 16 - ursynowianie raczej nie będą z nich korzystać, bo mają metro. Zmienione zostaną jednak numeracje i trasy wielu linii, do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić.
- Ideą było rozwijanie tych połączeń autobusowych, których nowa linia tramwajowa nie zapewni. I to właśnie zrobiliśmy. Mamy istotny wzrost liczby kursów w kierunku Ursynowa - stwierdza Artur Zając, wicedyrektor ZTM.
Uruchomiona po... 67 latach starań mieszkańców linia 239, łącząca Krasnowolę (a raczej rejon Krasnowolskiej i Poloneza) z centrum Ursynowa, zmieni numerację i zostanie wydłużona aż do Kabat.
Obecną trasę 239 przejmie linia 192, która była i nadal będzie linią świetną do zwiedzania ursynowskich osiedli. Łączyć będzie ze sobą wszystkie przystanki metra w naszej dzielnicy, poza tym najbardziej wysuniętym na północ.
Według nowej trasy 192 będzie jeździć - tak jak teraz - z Osiedla Kabaty, przez al. KEN, ul. Wąwozową, Rosoła, Przy Bażantarni, Belgradzką, Lanciego, Płaskowickiej, Pileckiego, Gandhi, Cynamonową. A dalej zmiana. Autobusy skręcą w ul. Ciszewskiego, a następnie ponownie w al. KEN, żeby następnie wjechać w Herbsta. Dalej autobusy pojadą ul. Poleczki, Taneczną i Krasnowolską, a wracając z ul. Poleczki, skręcą w ul. Romera, a następnie w Herbsta.
Taka zmiana spowoduje, że 192 nie zatrzyma się między innymi przy Centrum Onkologii, jak ma to miejsce teraz. Dodatkowo linia ta nie dotrze już do stacji metra Wilanowska. Autobusy 192 będą kursowały co 20 lub 30 minut, a w święta jeździłyby na skróconej trasie Ursynów Południowy - Krasnowola.
Linia 239 będzie teraz krążyła po Wilanowie, bo zastąpi obecną 264. Autobusy 239 (razem ze 139) będą obsługiwały osiedle Powsin (wzdłuż ulicy Przyczółkowej), a następnie przez ulicę Korbońskiego pojadą do stacji metra na Kabatach.
- Na wspólnym odcinku linie 139 i 239 będą oferowały łącznie częstotliwość kursowania co 15 minut - zachwala ZTM.
Linia 263, która jeździła do Centrum Onkologii, po trzech latach wynosi się z Ursynowa, a więc m.in. z ul. Cynamonowej, gdzie była uzupełnieniem w szczycie. Od listopada będzie jeździła tylko po Wilanowie - do oczyszczalni przy Sytej. Jej trasę przejmie linia 163, której trasa przypomina niedomknięte kółko z krańcami przy Centrum Onkologii na południu oraz przy Metrze Wilanowska na północy.
Te autobusy będą kursowały codziennie. Umożliwią mieszkańcom tych rejonów dojechanie do nowej trasy tramwajowej w dwóch miejscach – na północy przy ulicy Nałęczowskiej oraz na południu przy Branickiego, jak też do linii metra w dwóch miejscach – na północy do stacji Wilanowska oraz na południu do stacji Imielin. Zapewnią też połączenie Wilanowa z Ursynowem.
Autobusy linii 163 wspólnie ze 164 będą podstawową obsługą wschodniej części dzielnicy Wilanów.
- poinformował ZTM.
Pasażerowie w konsultacjach społecznych obronili aktualną trasę linii 217 z Metra Wilanowska przez Miasteczko Wilanów do Metra Imielin. Autobus będzie kursował co kwadrans na przemian ze 162 z Zawad i 319 z Międzylesia przez POW. Ta ostatnia wreszcie będzie połączeniem całodniowym. Na razie bez weekendów.
- Z Miasteczka Wilanów na ul. Branickiego do metra na Ursynowie autobusy będą więc co kilka minut - zapowiedział Artur Zając, wicedyrektor ZTM.
Kolejna zmiana szykowana na listopad to zmiana trasy linii łączącej Ogród Botaniczny w Powsinie z Metrem Wilanowska, czyli 139. Zmieni ona, a raczej skróci swój przebieg. W takcie co pół godziny dojedzie do stacji Metro Kabaty.
O skierowanie autobusów linii 139 do najbliższej stacji metra oraz do szkoły przy ulicy Zaruby postulowali mieszkańcy oraz radni dzielnicy Ursynów. I tak, autobusy linii 139 razem z 239 na nowej trasie przejadą przez osiedle Powsin (wzdłuż ulicy Przyczółkowej), a następnie ulicą Korbońskiego dojadą do stacji metra na Kabatach. Połączenie Powsina z Wilanowem oraz al. Wilanowską (i stacją metra) zapewnią autobusy linii 519 i 251.
- tłumaczy Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.
Urzędnicy z ZTM dopięli swego i zlikwidują połączenie Kabat z Metrem Wilanowska przez Powsin.
- Autobusy linii 339, kursujące z niską częstotliwością, zastąpią 139, 239, 251 i 519 jeżdżące częściej, lepiej dopasowane do potrzeb większości pasażerów - kwituje ZTM.
Zarządcy komunikacji nie podają szczegółowej daty wejścia w życie wszystkich powyższych zmian. Mówią tylko o tym, że zasadnicze zmiany wejdą w życie najdalej kilkanaście dni po ruszeniu tramwaju. Wszystko zatem zależy od tego, czy uda się uruchomić linię tramwajową na Wilanów pod koniec października. Planowano to zrobić między 22 a 27 dniem miesiąca.
Zmiany na pozostałych, pozaursynowskich liniach, można sprawdzić tutaj.
[ZT]9079[/ZT]
Buka19:38, 21.10.2024
Szkoda, że nadal nie będzie można przejechać komunikacją miejską przez most południowy. Zupełnie tego nie rozumiem 🙄 19:38, 21.10.2024
Edwardo19:42, 21.10.2024
Czy ktoś może wreszcie zlikwidować raka zwanego ZTM? Te całe rodziny na rozmaitych stanowiskach, które tylko psują wszystko a nie poprawiają. Zza biurka to jazdy mądry a w praktyce to tylko pasażerowie wiedzą jak nędznie jest. Chora instytucja z niepoważnymi ludźmi na stołkach. 19:42, 21.10.2024
ninja11:36, 22.10.2024
Zgadzam się z Edwardo !
Zatrudnić młodych znających metodę optymalizacji połączeń .
Więcej połączeń i częściej kursujących . Zawsze najkrótszą drogą z miejsca "A" do miejsca "B".
Nie autobusy graty, składaki , ale wycieczkowe, tylko nowe, sprawne do komunikacji miejskiej , w dużym 2 milionowym mieście.
11:36, 22.10.2024
Boom15:13, 22.10.2024
Ja obstawiam taką sytuację: przez lata zmienił się układ komunikacyjny, w tym nowe drogi, nowe linie tramwajowe, linie metra, a linie autobusowe uzupełniające te szlaki to głównie dawne przebiegi i jakoś nikt się nie pali by zorganizować przebieg linii od nowa dostosowując do aktualnych potrzeb mieszkańców. I mamy to co mamy. 15:13, 22.10.2024
Xyz06:49, 23.10.2024
Autobusy akurat nie graty i składaki, natomiast coraz większym problemem będzie znalezienie kierowców. Panowie w wieku emerytalnym którzy wciąż jedzą nie będą jeździć do 80tki. Gdyby podstawa kierowcy zaczynała się od powiedzmy 7000 netto plus dodatki, to za 9000 - 10000 netto chętnych by do prowadzenia autobusow nie brakowało. 06:49, 23.10.2024
Misiek14:14, 22.10.2024
Ja bym chciał 2 duże rzeczy:
1. przedłużenie metra do Kierszku - duży P&R przy nowym śladzie 721 zabrałby sporo samochodód z Ursynowa
2. przedłużenie tramwaju wzdłuż Puławskiej... 14:14, 22.10.2024
Wck21:07, 28.10.2024
Rozumiem, że wieś Kierszek ma budżet na metro? Byłaby to pierwsza wieś w Europie z metrem. 21:07, 28.10.2024
Kog19:39, 22.10.2024
Wzdłuż KENu są obecnie aż trzy pętle autobusowe: na Stoklosach, Imielnie i Kabatach, czyli co ok. kilometr każda. Blokują duzo przestrzeni miejskiej. Wystarczyłaby jedna: na Kabatach, z porzadnym zapleczem dla kierowcow. Odcinek do obecnej trasy autobusy moglby przejezdzac krotko: KENem, zatrzymujac sie na przystankach wykorzystywanych teraz zaledwie dla linii nocnych. Dzielnica zyska przestrzen, a mieszkańcy lepsza komunikacje naziemna. Zas na Stoklosach mozna latwo stworzyc bazarek przy P&R zamiast petli (jedna dluga aleja) z wygodnym parkingiem, czyli rozwiązać kolejny klopot. 19:39, 22.10.2024
Jprdle 11:46, 23.10.2024
Gdzie na Imielinie masz petle autobusowa? Tylko nie mow ze masz na mysli postoj na ul. Plaskowickiej z obs...nym toitojem, bo kempa musial koledze prawdziwa petle wydzierzawic na syfiasty bazar. 11:46, 23.10.2024
bus 23:21, 22.10.2024
To jeszcze zakaz dla osobówek na Cynamonowej w szczycie, aby autobus od Gandhi do Płaskowickiej nie jechał 10 minut. 23:21, 22.10.2024
Wck21:09, 28.10.2024
Już niedługo idol Lewaków Trzaskowski zakaże ruchu samochodowego w całym mieście. Jedyna nadzieja, że Bawidamek zostanie prezydentem kraju i ktoś normalny obejmie funkcję prezydenta Warszawy. 21:09, 28.10.2024
Kog22:25, 23.10.2024
Dlaczego nie podoba sie wam jedna pętla autobusowa na Kabatach i kryty bazarek na Stokłosach (z wygodnym parkingiem) zamiast trzech pętli wzdłuż KENu i bazarku w blocie i bez parkingu? PS. Ktos pyta gdzie na Imielinie jest petla - tam gdzie obecnie bazarek. 22:25, 23.10.2024
xyz22:51, 24.10.2024
dlaczego skasowano komentarze które były popierane do zera przeciwnych?
ZTM jest moderatorem w HU? 22:51, 24.10.2024
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Buka 19:39, 21.10.2024
6 1
Przejechać w weekend oczywiście - to miałam na myśli 🙂 19:39, 21.10.2024
Ralf22:28, 21.10.2024
1 3
A linia 319? 22:28, 21.10.2024
Boom07:34, 22.10.2024
14 1
Już wiele razy o tym pisałem. W Weekend na drugą stronę Wisły trzeba jechać przez centrum. Chore. Samochodem z centrum Ursynowa do np. Józefowa trwa to 20 minut, komunikacją weekendową ponad godzinę, a nawet w środku tygodnia to też 1 godzina. Ale nie, przecież Warszawa ma taką wspaniałą komunikację. Szkoda tylko, że na linii do centrum. 07:34, 22.10.2024
Docent marcowy20:59, 22.10.2024
9 3
Bo to całe ZTM nie musi się starać. Miasto nie chce skłaniać ludzi do przesiadania się do autobusów poprzez tworzenie atrakcyjnej oferty komunikacji publicznej, tylko poprzez złośliwe utrudnianie życia kierowcom samochodów. Jakość komunikacji publicznej Trzaskowski ma "nie powiem, gdzie, ale na pewno nie w sercu", więc darmozjady mogą spać spokojnie, nikt ich nie ruszy. 20:59, 22.10.2024