Brak miejsc postojowych to na kabatach gorący temat już od kilku lat. Piszemy o nich regularnie. Po zlikwidowaniu hipermarketu Tesco, a co za tym idzie dużego parkingu przed dawną halą, problemy z parkowaniem tylko się nasiliły.
- Tu jest jak zwykle. Przyjezdni z okolicznych miejscowości zajmują nam nasze miejsca postojowe przy blokach i na ulicach, a my mamy problem - mówi pan Andrzej.
Mieszkaniec twierdzi, że nie wszyscy sąsiedzi mogą zrezygnować z auta i przesiadać się do metra. - Są sytuacje, w których trzeba pojechać samochodem, by wszędzie zdążyć, wyrobić się z zawiezieniem dzieci ze szkoły czy przedszkola i jeszcze pojechać na czas do pracy. Metro jest super, ale nie przy dużej presji czasowej - mówi mieszkaniec Kabat.
Nie dziwne więc, że wszyscy posiadacze aut, którzy nie mają wykupionych miejsc postojowych, codziennie drżą o to, czy ktoś nie zajmie "ich" miejsca.
Ursynowski radny PiS ma rozwiązanie problemu coraz większej liczby napływowych kierowców, którzy zajmują miejsca lokalsom. Proponuje... utworzenie płatnej strefy parkowania na tym osiedlu.
To jest wynik spotkań z mieszkańcami Kabat, na których zamieszkuję. Nie da się tam w wielu miejscach zaparkować, zwłaszcza po likwidacji hipermarketu. Wystarczy w godzinach porannych w dowolny dzień roboczy przejść się w okolice stacji metra Kabaty, żeby zobaczyć porozjeżdżane chodniki, porozjeżdżane trawniki, rejestracje spoza Ursynowa. Nie chodzi o to, by dyskryminować kierowców spoza Ursynowa, ale mają parking przecież parkingi P&R przy metrze Stokłosy oraz przy metrze Ursynów.
- argumentuje radny Mateusz Rojewski z ursynowskiego PiS.
Dodaje, że podobne rozwiązanie problemu parkingowego postulowała w poprzedniej kadencji warszawskiego samorządu Lewica w przypadku Saskiej Kępy. I Zarząd Dróg Miejskich wprowadził tam Strefę Płatnego Parkowania. Obowiązuje ona od 4 listopada tego roku. Abonament dla mieszkańca kosztuje zaledwie 30 zł rocznie i obowiązuje do 200 metrów od miejsca zameldowania. Można wybrać też korzystny abonament strefowy za 600 zł rocznie.
[ZT]24050[/ZT]
Burmistrz Ursynowa rozwiewa nadzieje radnego na utworzenie kabackiej strefy.
SPP musi się łączyć z innymi częściami, nie jest tworzona w oderwaniu od istniejącego systemu. Obecnie ten system kończy się na dzielnicy Mokotów, więc postulowanie go dla Kabat oznaczałoby wprowadzenie Strefy Płatnego Postoju na całej długości Ursynowa - od Kabat aż do Mokotowa. Jeśli chodzi o takie rozwiązanie, to jestem kategorycznie przeciwny ze względu na specyfikę dzielnicy Ursynów.
- mówił Robert Kempa na ostatniej sesji rady dzielnicy.
Z jego perspektywy strefa parkowania na Ursynowie nic nie da, bo tereny w dzielnicy w większości należą do spółdzielni mieszkaniowych, a więc kierowcy przeniosą się z parkingów dzielnicowych i miejskich pod bloki spółdzielcze, byle tylko nie płacić za postój.
- Więc to jest załatwienie problemu jednej grupy mieszkańców de facto problemem innych mieszkańców - dodaje Kempa.
Burmistrz przypomniał też historię remontu ulicy Rosoła wraz z przebudową parkingów wzdłuż tej ulicy.
Były wielkie protesty, że rzekomo likwidujemy jakieś miejsca parkingowe przy ulicy Rosowa, a spółdzielnia mieszkaniowa (Osiedle Kabaty - dop. redakcji), która była bardzo zaangażowana w te protesty, jak tylko skończyła się modernizacja ulicy Rosoła, ogłosiła na swojej stronie internetowej i wywiesiła na tablicach informacyjnych informacje o tym, że posiada 30 wolnych miejsc parkingowych do wynajmu lub do nabycia. Nabywcy mieszkań nie są zobowiązani do tego, żeby te miejsca kupować, w efekcie są miejsca parkingowe w wnoych inwestycjach, które są dostępne i można je albo nabyć albo wynająć.
- mówi burmistrz.
Dodał, że na Kabatach miasto wydawało pozwolenia na budowę mieszkań, w których określono standardowy wskaźnik parkingowy - czyli na 100 mieszkań 125 miejsc postojowych.
- To dobrze, że jest współczynnik 1,25 miejsca parkingowego, ale po pierwsze w dużych mieszkaniach często są dwa samochody. Po drugie - specyfika Kabat. To pierwsza stacja metra i gdy lokatorzy obecnie kupowali mieszkania, to czasem nie przewidzieli takiej potrzeby po prostu, żeby zakupić też miejsce w garażu. Nie wszystkie też domy mają garaż - odpowiadał radny Rojewski.
Postuluje nawet zmianę prawa w radzie Warszawy, by tworzenie "wyspowych" Stref Płatnego Postoju było możliwe. Zaapelował też do dzielnicy o przeprowadzenie konsultacji społecznych w sprawie pomysłu utworzenia strefy. Ostatecznie na temat inicjatywy Rojewskiego wypowiedzą się władze miasta, zapewne już w nowym roku, więc do tematu wrócimy.
[ANKIETA]231[/ANKIETA]
Sytuację na Kabatach mógłby poprawić planowany kiedyś przez ratusz P&R przy pętli autobusowej Osiedle Kabaty, ale miasto zrezygnowało z wybudowania obiektu ze względu na wysokie koszty oraz kolizję w instalacjami podziemnymi Metra Warszawskiego. Niewykluczone, że część miejsc postojowych udostępni inwestor, który stara się o pozwolenie na budowę osiedla mieszkaniowego z usługami na działce po Tesco. W koncepcjach przedstawianych w czerwcu zapewniano, że część miejsc postojowych w podziemnej hali zostanie udostępniona chętnym.
[ZT]29117[/ZT]
belzebub14:28, 12.12.2024
burmistrz banialuki opowiada, znów 'nie da się' - jakie to typowe dla p. Kempy; drogi Panie - pod Pana nosem na Migdałowej jest taka strefa płatnego parkowania wprowadzona przez Spółdzielnię; czy wszystkie inicjatywy radnych będzie Pan torpedował? jest problem i nie można go rozwiązać? 14:28, 12.12.2024
zbój Madej14:41, 12.12.2024
To burmistrz wydaje decyzję? 14:41, 12.12.2024
agnik15:05, 12.12.2024
Burmistrz zrezygnował z budowy P@R na kabatach bo ościenne gminy nie chciały partycypować w kosztach(cwaniacy)., a przecież na tych parkingach nie tubylcy z ursynowa parkują tylko przyjezdni 15:05, 12.12.2024
aster15:09, 12.12.2024
a to można na prywatnym terenie budować P&R? 15:09, 12.12.2024
agnik13:59, 14.12.2024
aster. Gmina chyba ma swoje tereny, więc jakie prywatne/ 13:59, 14.12.2024
aster09:59, 16.12.2024
to gdzie znajduje sie taki teren przy metrze kabaty? 09:59, 16.12.2024
debenek09:56, 17.12.2024
Pomiędzy płotem dawnego Tesco a ul. Wywozową czyli tam gdzie jest zaplanowany 09:56, 17.12.2024
Ursyn15:08, 12.12.2024
Nie daj Boże!!! SPP to patologia i kolejne ograniczenie swobód obywatelskich. Nie po to kupowaliśmy mieszkania z dala od Centrum żeby narażać się na szykany, jakie niesie ze sobą SPP. Panu radnemu Mateuszowi Rojewskiemu z PiS za takie durne pomysły, podziękujemy w kolejnych wyborach. 15:08, 12.12.2024
Ursynowanin00:02, 13.12.2024
Szykaną dla mnie to jest mieszkać w tej samej dzielnicy co taki dureń 00:02, 13.12.2024
Ursyn09:22, 13.12.2024
Ooo, pan radny się odezwał. Wzajemnie. 09:22, 13.12.2024
Xyz15:08, 12.12.2024
Te, radniak, moze sie zapisz od razu do lewicy, co, z takimi pomysłami? I zabieraj swoje łapska od kabat.
Wy sie tam pisie z trzaskowskim bijecie, kto jest wiekszym szkodnikiem dla Warszawy? 15:08, 12.12.2024
aster15:09, 12.12.2024
a to można na prywatnym terenie budować P@R? 15:09, 12.12.2024
Art15:22, 12.12.2024
Kabaty to dzielnica peryferyjna, SPP nie ma tu sensu. Wystarczy już restrykcji. Są politycy, którzy wszystkich (łącznie ze staruszkami i dziećmi) chętnie wsadziliby na rower nawet w listopadowe słoty i lutowe mrozy. Opamiętajcie się ..... 15:22, 12.12.2024
Ursynowianin15:30, 12.12.2024
Polecam czytanie ze zrozumieniem całego tekstu a potem dopiero hejtowanie, plucie i wyzywanie. Chyba dla Kabaciarzy ma być darmowo, a chodzi o ograniczenie mocne parkowania od rana do popołudnia i skierowanie naszych sasiadów z podwarszawskich miejscowości do Park and Ride na Stokłosach. 15:30, 12.12.2024
Ela09:00, 13.12.2024
Parking na Stokłosch jest full każdego dnia oprócz weekendów więc namawianie do stawiania tam aut jest głupotą i swiadczy o nieznajomosci tematu. Wiem, bo korzystsm i czesto muszę stawiac pod Leclerckiem 09:00, 13.12.2024
Ursyn09:39, 13.12.2024
Ursynowianin próbujesz zabłysnąć ale to ty nie nie rozumiesz konsekwencji wprowadzenia SPP dla mieszkańców Kabat. Nie będą mogli przyjechać do ciebie goście, rodzina. Sam nie będziesz mógł zaparkować jeśli przyjedziesz pojazdem służbowym, wynajętym, z przyczepką itp, itd. Myślisz na zasadzie "na złość kierowcom WPI odgryzę sobie nogę". No i mógłbyś popracować trochę nad pisownią. 09:39, 13.12.2024
Do Ela13:22, 13.12.2024
Po 1 - bardzo bardzo rzadko jest full,
Po 2 - w razie czego jest parking P&R kilkaset metrów dalej, przy metrze Ursynów.
Ja mieszkam na południu Ursynowa i często nie mam gdzie stanąć pod swoim (!!) blokiem. Chore!!! 13:22, 13.12.2024
meme15:43, 12.12.2024
Lewacki zamordyzm się rozrasta. Poczytajcie forum i opinie z Saskiej Kepy jak mieszkańców uraczyła SPP i lewacy udający rdzennych mieszkańców tej części dzielnicy... 15:43, 12.12.2024
pol09:55, 13.12.2024
Wszędzie ta PISlamska - lub inna- paotologiczna nienawiść do drugiego Polaka.
A putin się z tego cieszy 09:55, 13.12.2024
Warszawiak82 15:43, 12.12.2024
Wystarczy zrobić opłatę za wjazd na teren dzielnicy dla WPI. Wtedy przekalkulują czy się om opłaca płacić i parkować, czy przesiąść się do transportu publicznego czy poszukać pracy w swoim powiecie. 15:43, 12.12.2024
Olga17:48, 12.12.2024
Jest to inicjatywa i pomysł i dobrze że młody radny coś próbuje zrobić. Dzielnica powinna go wesprzeć.
Wolę takiego radnego z inicjatywą niż gromadę radnych potakiwaczy z koalicji chwilowo rządzącej, których jedynym sensem życia jest potakiwanie naszemu Kochanemu Burmistrzowi i nicnierobienie 17:48, 12.12.2024
Wbjs09:38, 13.12.2024
Wolisz małego łupieżcę ? 09:38, 13.12.2024
belzebub10:39, 13.12.2024
on chce odblokować Kabaty, sam tam mieszka, mają tam duży problem z gościnnym parkowaniem 10:39, 13.12.2024
Mieszkaniec Imielina20:34, 12.12.2024
Ta sama sytuacja jest na Imielinie, Polinezyjska, Hawajska. Burmistrz jest od tego aby takie tematy rozwiązywać. Od tego jest. Dodatkowo od stycznia zamyka parking pod Urzędem Dzielnicy na którym parkuje około 250 pojazdów. Jestem ciekawy gdzie te pojazdy zaparkują po zamknięcie parkingu. Pierwsze 3h maja być za free a potem opłaty jak w SPP. Bedzie tu na Imielinie niezły bałagan. 20:34, 12.12.2024
DW09:40, 15.12.2024
Parking pod urzędem jest dla interesantów, słusznie - 3h za darmo na załatwienie spraw. Posiadanie samochodu, to nie jest automatyczne nabycie prawa do miejsca parkingowego. Kup/wynajmij albo parkuj dalej od domu, proste. Sam jeżdżę samochodem ale mam swoje własne miejsce w garażu za które zapłaciłem. 09:40, 15.12.2024
issaa20:35, 12.12.2024
ja mam miejsce postojowe ale samochód mam nie po to, żeby stał na nim wyłącznie. Rozumiem, że to dziwne ale czasem nim jeżdżę, jednak... I np. wracając z pracy chciałabym podjechać do piekarni, kiosku, warzywniaka, apteki, żeby zrobic drobne zakupy. Mam płacić za każdy kilkuminutowy postój, w parkometrze? Czy mam pojechać do domu, do swojego miejsca postojowego, a potem na piechote oblecieć pół Kabat? tak to sobie pan radny wyobraża?
To chyba jestem na nie... 20:35, 12.12.2024
MK20:51, 12.12.2024
SPP tylko w okolicach Metra, np. Imielin od Dereniowej i Cynamonowej 20:51, 12.12.2024
aster13:20, 13.12.2024
lepiej zapłacić i zaparkować, niz nie zaparkować bo miejsca pozastawiane przez WPI. 13:20, 13.12.2024
Buka20:20, 13.12.2024
Dokladnie! Wyobrazcie sobie Panstwo ze autem sie jezdzi a nie trzyma na wykupionym miejscu parkingowym, czy to tak trudno pojąć? A samochody stoją gdzie się da na Kabatach naprawde nie dlatego, zeby komuś robić na złość, na litość boską… 20:20, 13.12.2024
issaa11:46, 15.12.2024
aster, no chyba nie lepiej...ja wole kupić cos dla siebie a nie wydawać 200-300 zł /mies w parkometrach.
Poza wszystkim to ja już płacę...w podatkach. W tym pensje radnym, którzy powinni o mnie dbać a nie jakieś swoje rojenia uskuteczniać, bez składu i ładu 11:46, 15.12.2024
hehe20:55, 12.12.2024
przestancie szerzyc glupoty ze mieszkancy saskiej kepy chcieli platnej strefy , chciala tego grupka oszolomow z patoaktywu miejskiego , mieszkancy doskonale wiedzieli ze skonczy sie to tym ze zniknie ponad 30% miejsc parkingowych i tak sie stalo , to rozne mencwele buciaki smyki i inne gnomy z lewackiego patoaktywu kombinowaly jak utrudnic ruch samochodowy na rzecz rowerkow , widze ze to samo zaczyna sie na ursynowie i kabatach 20:55, 12.12.2024
meme23:54, 12.12.2024
należy dodać, że te oszołomy w ramach rzekomych konsultacji społecznych posłużyli się listą poparcia zebraną w sprawie całkiem innych konsultacji, czyli posłużyli się oszustwem aby przeforsować SPP. sprawa nadal leży w prokuratorskiej zamrażarce... 23:54, 12.12.2024
please07:07, 13.12.2024
I jeszcze zakaz wjazdu w Cynamonowa w godzinach szczytu. Samochody stoją w korku nierzadko od Gandhi, a ludzie wdychaja spaliny z tego korka. 07:07, 13.12.2024
pol09:57, 13.12.2024
Jeżdżę często Cynamonową i w życiu korka na niej nie widziałem 09:57, 13.12.2024
please13:09, 13.12.2024
Naprawdę? Chyba na odcinku Gandhi - Ciszewskiego. Zapraszam na jazdę w kierunku Plaskowickiej ok. 17 czy 18. W kierunku Gandhi też ostrożnie, bo już kilka razy wydziałem karetkę omijająca ten korek pod prąd. 13:09, 13.12.2024
stefan08:33, 13.12.2024
niech wpwadza strefe spp to beda parkowac na p+r.pozatym powinno byc sprawiedliwie a jedni placa a drudzy sa zwolnienieni z oplaty niby dlaczego! 08:33, 13.12.2024
xx08:34, 13.12.2024
Ta jest. SPP i może jeszcze jakieś opłaty dodatkowe. I w ogóle, to trzeba palić samochody z tablicami innymi niż WN :) Uwielbiam takich pseudo patriotów lokalnych. Sam mieszkam tu od urodzenia w zasadzie (wcześniej Mokotów) i nie mam problemu, że przyjeżdżają ludzie z WPI, czy innymi tablicami. SPP to takie rozwiązanie, jak drukowanie pieniędzy. Tu potrzeba systemowego rozwiązania. Wymogi dla deweloperów co do miejsc parkingowych, wybudowanie P&R porządnego, itp. No ale to marzenia ściętej głowy. Najłatwiej to *%#)!& kolejne opłaty. 08:34, 13.12.2024
Kabaciarz 13:24, 13.12.2024
A gdzie mieszkasz? Ja na Kabackim Dukcie nie mam gdzie zaparkować obok swojego domu, to jest skandaliczne wręcz.
Nie mam nic do tablic trzyliterowych, ale tak jak ja płacę za parkowanie przy pracy w centrum żeby mieszkańcy centrum mieli miejsce pod swoim domem, tak i kierowcy spoza Warszawy powinni płacić żebym ja miał gdzie zaparkować. EOT. 13:24, 13.12.2024
issaa11:52, 15.12.2024
dokładnie, trzeba systemowego rozwiązania. I tez się zastanawiam czy ci z WPI powinni pobierać opłaty od WN (i innych obcych) którzy przyjadą do parku w Powsinie czy tężni w Konstancinie. Przeciez to chore, takie rozumowanie...
My wszyscy też jesteśmy obcy, na urlopach, wyjeżdżając do znajomych, rodziny z okazji różnych. Lokalsi powinni nas szykanować? 11:52, 15.12.2024
issaa14:03, 15.12.2024
kabaciarz, na Kabackim Dukcie nie ma (NIE MA) budynków bez swoich miejsc postojowych. Powinienieś takie mieć a jak nie masz (bo np.drugi samochód) to wynajmij - ja, przy drugim samochodzie, wynajmuje.
Co nie oznacza, że też mnie dosyć denerwuje, że nie mogę zaparkować na chwilę, chcąc kupić chleb w lubaszce. Ale właśnie DLATEGO powinny być to rozwiązania systemowe, które stworzą wygodny parking dla osób przesiadających się. 14:03, 15.12.2024
Andrzej13:38, 13.12.2024
Dobry pomysł! 13:38, 13.12.2024
A13:40, 13.12.2024
Miała być galeria z parkingiem. Awanturnicy z Zaruby protestowali. Mają więc nowe mieszkania, nowe samochody i nowe żabki. Tak trzymać! 13:40, 13.12.2024
Mentalność Kalego16:07, 13.12.2024
Zgoda na SPP pod warunkiem, że mieszkańcy kabat będą płacić za parkowanie poza swoją dzielnicą 16:07, 13.12.2024
meme20:27, 13.12.2024
wypluj to! bo zaraz uśmiechnięte lewaki wpadną na pomysł wprowadzenia spp w całej stolicy 20:27, 13.12.2024
albwu20:58, 13.12.2024
Są parkingi P&R Stokłosy i Metro Ursynów. W okolicach Metra Kabaty przydałyby się tablice wyświetlające ilość wolnych miejsc na tych parkingach co by zachęciło do jazdy na te parkingi. 20:58, 13.12.2024
xyz13:49, 14.12.2024
Gdyby taki P&R jak Metro Stokłosy był na Kabatach, to byłby oblegany. A tak stoi sobie zapełniony nie wiem czy w 50%. Kto będzie jechał prze pól Ursynowa, żeby do niego dojechać. Metro Ursynów jest zapełniony, bo raz że mniejszy, a dwa łatwiej do niego dojechać np. z Doliny Służewieckiej. Podejrzewam ze korzysta z niego wiele osób ze Służewca. 13:49, 14.12.2024
issaa11:58, 15.12.2024
żeby dojechać do P&R w środku dzielnicy to stoi się w korkach na Rosoła. Akurat ja unikam tych wczesnorannych godzin ale czasem sie nie da. Korek był zawsze. To idiotyczny pomysł robić P&R w środku dzielnicy zamiast na poczatku kursowania miejsca przesiadkowego, czyli tu - metra. 11:58, 15.12.2024
emeryt19:43, 14.12.2024
Podobnie jest z miejscami w okolicy metra Imielin po likwidacji parkingu przy multikinie 19:43, 14.12.2024
aqq09:55, 15.12.2024
Chyba o innych Kabatach mowi. Wystarczy sie przejsc i praktycznie na kazdym parkingu dziury i puste miejsca. Sa okazjonalne skupiska - np przy Nero - ale to kawowcy samochodem by do srodka chcieli wjechac.
Wprowadzenie platnej strefy tylko dobije ledwo przedace lokalne interesy jeszcze bardziej (mniej klientow i koszty dla "tanich pracownikow" z sypialni na poludniu). 09:55, 15.12.2024
Kupek15:16, 15.12.2024
Robię kupę na was blachosmrodziaże I na wasza blachosmrody. Mam w d... to że nie macie gdzie te swoje szroty stawiać. Strefa płatnego parkowania na całym Ursynowie NATYCHMIAST 15:16, 15.12.2024
Wniosek20:09, 15.12.2024
Czy od opłat przybędzie miejsc? Potrzebny jest parking P+R 20:09, 15.12.2024
pol09:51, 13.12.2024
2 3
...........na Migdałowe przez krótki czas było faktycznie więcej miejsc wolnych.
Teraz sytuacja jest identyczna ,jak przed wprowadzeniem opłat.............czyli nie ma gdzie znowu zaparkować.
09:51, 13.12.2024
Kabaty12:47, 13.12.2024
9 0
Najwyższy czas zbudować P+R Kabaty nad pętlą os.Kabaty na wzór Stokłos lub Młocin. 12:47, 13.12.2024