Linie 192 i 166 to jedne z kluczowych autobusów poruszających się po Ursynowie. Linia 192 to ważna linia dla seniorów, która pomaga im się wygodnie przemieścić do najważniejszych punktów w okolicy. Poczta, przychodnia, czy sklep - wszystko bez przesiadek. Linię 166 wybierają za to osoby dojeżdżające do pracy spoza Ursynowa. Pozwala bez przesiadek dotrzeć z okolic dworca Wileńskiego na Kabaty.
W tym roku, w związku z puszczeniem tramwaju do Wilanowa, zmianie uległ rozkład linii 192. Wtedy w sprawie zbyt rzadkich kursów interweniowała ursynowska radna - Mariola Kietlińska z KO. Tym razem o temacie przypomniała radna m.st. Warszawy - Karolina Zioło-Pużuk. Zapytała stołeczny ratusz o możliwość częstszych kursów linii 192.
Zwracam się do Pana Prezydenta z prośbą o rozważenie możliwości przywrócenia kursowania autobusu 192 częściej niż 2 razy na godzinę (w szczycie 3 razy) oraz o wydłużenie trasy w weekendy. W sprawie autobusu 166 proszę o informację, czy prowadzone są statystyki opóźnień. Autobus ten ma bardzo długą trasę, a mieszkańcy zwracają uwagę na jego częste opóźnienia
- pisze radna Karolina Zioło-Pużuk.

Z odpowiedzi miasta wynika, że linia 192 została "szczegółowo przeanalizowana” na całej trasie i w obydwu kierunkach. Wniosek? Według ratusza zainteresowanie pasażerów linią 192 nie jest duże.
Maksymalne napełnienie w kierunku Krasnowoli nie przekracza 20 pasażerów. W kierunku przeciwnym maksymalnie linią to w tym samym czasie podróżowało nieco ponad 20 osób. Biorąc to pod uwagę, ZTM nie planuje obecnie zwiększania częstotliwości kursowania linii 190
- odpowiada Maciej Fijałkowski, sekretarz m. st. Warszawy.
Odpowiedź miasta może sugerować, że problem linii 192 właściwie nie istnieje. Tymczasem to właśnie ta linia od lat powraca jak bumerang w interpelacjach radnych Ursynowa.

Radna dzielnicowa Mariola Kietlińska wielokrotnie zwracała uwagę, że z linii 192 korzystają głównie osoby starsze oraz rodzice z małymi dziećmi i kursuje ona zbyt rzadko. W weekendy jej trasa jest ponadto skracana.
A co z problemami linii 166? Czy na ciągłe opóźnienia również nie można nic poradzić?
W odpowiedzi na zapytanie radnej Zioło-Pużuk stołeczny ratusz przyznaje, że w przypadku linii 166 nie jest w stanie zapewnić stałego czasu przejazdu, ponieważ – jak czytamy w odpowiedzi – „czas przejazdu w warunkach utrudnionego ruchu jest zmienny i zależny od wielu czynników”.
Opóźnienia linii 166 wynikają w przeważającej liczbie z utrudnień w ruchu drogowym. Duże natężenie sprawia, że tworzą się zatory, które zaburzają regularność kursowania autobusów. ZTM podejmuje szereg działań mających na celu minimalizację opóźnień
- zapewnia Maciej Fijałkowski, sekretarz m. st. Warszawy.

Taki stan rzeczy dla pasażerów oznacza jedno - brak jakiejkolwiek przewidywalności i konieczność planowania przejazdów z zapasem czasu na ewentualne oczekiwanie na przystanku.
Feli08:24, 23.12.2025
Osoba niby radna odklejona od rzeczywistości ale to normalne dla kogoś patrzącego zza biurka i mającego pojęcie o komunikacji miejskiej zerowe...podobnie zresztą jak mieszkańcy wymagania jak dla króla a kadra prowadząca autobusy? jak zwykle - margines pracujący w spartańskich warunkach bez dostępu do bieżącej wody. Wesoło w wesołym mieście.
Więcej kursów linii 192? Do walki dołącza miejska radna
Osoba niby radna odklejona od rzeczywistości ale to normalne dla kogoś patrzącego zza biurka i mającego pojęcie o komunikacji miejskiej zerowe...podobnie zresztą jak mieszkańcy wymagania jak dla króla a kadra prowadząca autobusy? jak zwykle - margines pracujący w spartańskich warunkach bez dostępu do bieżącej wody. Wesoło w wesołym mieście.
Feli
08:24, 2025-12-23
“Podziemna Tarcza”. 100 tys. osób schroni się w metrze
Trzaskowski kieruje się dewizą Ferdka Kiepskiego: jak zrobić, żeby zarobić, a się nie narobić. Pewnie, że metro trzeba wykorzystać, przystosować do celów ochrony. Tylko na tym nie można poprzestać, co to jest 100 tysięcy ludzi w Warszawie? A mnie kaktus wyrośnie na ręku, jeśli Trzaskowski zacznie prawdziwą budowę nowych schronów.
Docent marcowy
21:30, 2025-12-22
Nowy rozkład SKM. "Przywróćcie pociągi do Śródmieścia"
Nie, decydenci nie przestraszą się, że mieszkańcy przesiądą się do samochodów. Oni już tak utrudnią ruch samochodowy, że mimo wszystko się to nie opłaci - o, w tym są dobrzy.
Docent marcowy
21:09, 2025-12-22
Nowy mural na Ursynowie. Powstaje na Imielinie
Na blokach Polinezyjska 1 i 2 chcą wywiesić kolejne szmaty reklamowe. Opłata miesięczna 3 tys PLN. 🙄
Marcin
18:57, 2025-12-22