W piątek wieczorem zgodnie z zapowiedziami zamknięto wjazd na południowy odcinek alei Komisji Edukacji Narodowej od ulicy Wąwozowej. Zamknięta została także pętla autobusowa Osiedle Kabaty. Autobusy linii 139, 166, 179, 239, 504, 710, 742 oraz nocne N34 i N37 zatrzymują się na wcześniejszych przystankach bądź zmieniły trasy.
Ulica Na Przyzbie straciła na weekend połączenie z aleją KEN. A za skrzyżowaniem z Wąwozową na jezdni w stronę centrum obowiązywał zakaz parkowania z możliwością odholowania na koszt właściciela - to tam przystają teraz autobusy.
Wykonawca remontu nie tracił czasu. Od razu w piątek, mimo złej pogody, sprowadził na miejsce mnóstwo sprzętu i zaczęło się frezowanie starej nawierzchni. Stary, popękany asfalt znikał warstwa po warstwie. W sobotę po południu walce utwardzały już kolejne warstwy świeżo położonej warstwy ścieralnej. W miejscach szczególnie narażonych na deformacje – takich jak zatoki autobusowe i strefa 50 metrów przed skrzyżowaniami – dodatkowo zostanie ułożona wzmocniona siatka szklano-węglowa. Ma to zapobiec szybkiemu pojawianiu się kolein i pęknięć, które są plagą warszawskich ulic.
Według badań IBDiM naprawa ma wystarczyć na minimum 12 lat użytkowania
- zapewnia Zarząd Dróg Miejskich.

Dlaczego ten odcinek głównej alei Ursynowa przechodzi remont właśnie teraz? Ekspertyza Instytutu Badań Dróg i Mostów z 2022 roku wykazała, że stan nawierzchni na tym odcinku to miejscami zły lub krytyczny.
Zdaniem wielu mieszkańców do takiego stanu nawierzchni przyczynili się deweloperzy, którzy budowali dwa osiedla w tym rejonie.
To ich ciężarówki wyjeździły te koleiny. Ale przecież trzeba dbać o deweloperów, bo jeszcze przestaną budować
- komentowała jedna z mieszkanek na naszym forum.
Dlaczego miasto remontuje ulicę, skoro za kilka lat na terenie po Tesco może powstać kolejne osiedle mieszkaniowe, a podczas konsultacji społecznych przed rozpoczęciem procedury tzw. lex deweloper, Echo Investment zapowiadało przecież przebudowę układu komunikacyjnego.
W ratuszu słyszymy, że inwestycja nie jest pewna, a jeśli nastąpi, to ruszy za kilka lat. Przebudowa dróg może nastąpić nawet za 7 lat, a do tego czasu nawierzchnia alei KEN na pewno nie wytrzyma. Gdy Echo otrzyma zezwolenia i ruszy z budową wcześniej, to i tak do przebudowania będzie dużo więcej w układzie komunikacyjnym, więc "deweloper będzie miał co finansować".
Remont alei KEN na odcinku od Wąwozowej do Iwanowa-Szajnowicza ma się zakończyć do poniedziałku rano. Kolejne prace za dwa tygodnie.
W dniach 7-10 listopada, tuż po Wszystkich Świętych, drogowcy zaplanowali asfaltowanie alei KEN od ulicy Iwanowa-Szajnowicza do Stacji Techniczno-Postojowej Metra Warszawskiego
- zapowiada ZDM.
Wykonawcą prac jest firma Strabag. We wrześniu wygrała przetarg, oferując najniższą cenę spośród sześciu firm - 1,96 mln zł. Najdroższa oferta opiewała na prawie 2,7 mln złotych. Przetarg ogłoszono jeszcze w czerwcu.
[FOTORELACJANOWA]6419[/FOTORELACJANOWA]
agnik10:02, 26.10.2025
Trzeba było aktualnie wymusić na developerze remont ulicy po zniszczeniach w czasie budowy osiedla. Ale miasto lubi zadbać o developerów
Kontrowersyjna sprzedaż działki na Ursynowie
Cały rejon Kłobuckiej to taki ursynowski Kopciuszek. Zaniedbanie, bylejakość, słabe drogi, słaba komunikacja, ignorowanie potrzeb mieszkańców. Mimo szumnej nazwy "Ursynów" to z Ursynowem ma wspólną tylko nazwę i że jest w granicy tej dzielnicy.
Ursy
12:28, 2025-10-26
Teren za Megasamem przejdzie lifting. Zniknie beton
VillaMegasam zaraz powstanie.
Bunia
11:27, 2025-10-26
Puste autobusy krążą po alei KEN. Dlaczego?
"Nie widzi sensu ..." - problemy osób starszych są ostatnimi, które władze Warszawy i rozmaitych miejskich instytucji dostrzegają. Nie należą do lewicowej agendy, co ciekawe, problemy osób niepełnosprawnych chyba też nie (zainteresowanie kończy się na wymogu, żeby ich nazywać "osobami z niepełnosprawnościami"). Zaiste, wielką stratą byłoby puszczenie jednego autobusu co 20 minut po trasie, po której kursują olbrzymie pociągi co 3 minuty. Przy okazji byłoby wiadomo, gdzie się przesiadać w wypadku awarii, a nie szukać za każdym razem, gdzie to tym razem jeździ autobus "ZA METRO". Ciekawostka, że władze Warszawy tak samo utrudniają życie osobom starszym i niepełnosprawnym przy okazji budowy nowych linii tramwajowych. Tam przystanki są rzadkie, co drugi przystanek autobusowy, niczym metro (tramwaj to ma być takie niby-metro - jakie władze, takie metro). Tak jest z tramwajem do Wilanowa, tak jest z odnogą na Sielce na ulicy Gagarina, tak będzie np. na Rakowieckiej, gdzie przystanki mają być przy Puławskiej i Niepodległości a pomiędzy nic!
Docent marcowy
10:27, 2025-10-26
Teren za Megasamem przejdzie lifting. Zniknie beton
Do "kon". Nie chrzań człowieku, bo na parkingach mieszkańców którzy są z "wielkiej płyty" parkują własnie ludzie z nowych bloków i firm. Parkingi są potrzebne, bo mieszkańcy wielkiej płyty nie mają gdzie parkować, natomiast nuworysze z nowych bloków zamiast za "swoje pieniadze" wykupić miejsce parkingowe parkują za darmo.
Stasiek
10:23, 2025-10-26