Na skrzyżowaniu alei KEN z ul. Płaskowickiej jak z kopyta ruszyły przygotowania do likwidacji ronda. To pierwszy etap budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Na razie nie ma poważniejszych utrudnień dla kierowców - te pojawią się po koniec marca.
Budowlańcy POW dziś po raz pierwszy pojawili się w terenie. Od rana stawiają znaki ostrzegawcze dla kierowców.
W rejonie ronda im. Krystyny Krahelskiej rozpoczęła się przebudowa ścieżki rowerowej - jej fragment od parkingu przy al. KEN 53 aż do bloku przy al. KEN 51 zostanie przesunięty bliżej bazarku. Do końca, kosztem obecnego chodnika i przystanku autobusowego "Natolin Płn. 12", ma powstać nowa, tymczasowa jezdnia alei KEN, którą przez półtora roku będą jeździć kierowcy. Rondo w całości zostanie zlikwidowane a jego większa część zajęta przez budowniczych obwodnicy na zaplecze budowy.
Dziś drogowcy rozpoczęli również rozbiórkę pasa rozdzielającego na dojeździe do ronda. Na całym odcinku objętym robotami pojawiły się zakazy postoju. Wkrótce ruszy również przebudowa gazociągu biegnącego w rejonie KEN.
To przygotowania do pierwszego, kluczowego, etapu budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Włoska firma Astaldi za kilka tygodni rozpocznie operację wzmacniania tunelu metra w tym miejscu. Później rozpocznie budowę tunelu trasy ekspresowej położonego pod metrem. W prace zaangażowani zostali eksperci z Politechniki Warszawskiej i Rzeszowskiej, uniwersytetów w Genui i Turynie oraz z Instytutu Techniki Budowlanej.
Cała operacja ma zostać zakończona w półtora roku. Przez ten czas metro ma funkcjonować normalnie, bez przeszkód - takie są warunki kontraktu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.
Pod koniec marca kierowcy będą jeździć wg zmienionej organizacji ruchu - szczegóły w osobnym artykule.
ZOBACZ FOTOGALERIĘ Z DZISIEJSZYCH PRAC
Kamil15:22, 02.03.2017
Kto pozwolił przebudować tą ścieżkę dla tych radykalnych rowerzystów? Muszę ustalić kto i kiedy podjął taką decyzję? Nie martwcie się. W poniedziałek jak wrócę z domu to wszystko ustalę i nasi ludzie z Projektu Ursynów wyjdą na ulicę. Będziemy protestować !!!
k123419:48, 02.03.2017
Inwestycja "Pod Brzozami" a brzóz za chwilę nie będzie ;-)
wp01:10, 03.03.2017
Zwezanie ulic dla rowerow, blokady ruchu z powodu budowy POW I jednoczesne polaczenie z Wilanowem, Konstancinem itd., szczyt inteligencji bufetowych urzednikow pod wodza orla Kempy, dla mnie to glupota, brak koordynacji i niekompetencja, ale dzieki Bogu nie jestem burmistrzem
Cytad11:16, 03.03.2017
Może by tak najpierw szanowny ZDM zakończył inwestycję "zielona fala w al KEN", która ciągnie się jak guma w gaciach i spowodowała powstanie wzdłuż tej ulicy strefy "tempo 0".
Wczoraj rano w stronę centrum na tej "zielonej fali" stałem na 4 z 6 skrzyżowań.
adamm18:52, 03.03.2017
No tak zaczynamy przebudowę od wykonania nowego DDRu czyli czegoś totalnie niezbędnego. Powiedzmy sobie szczerze - czy jest to element tak niezbędny że trzeba go robić w pierwszej kolejności? A może jednak zrobiliby chodnik aby ludzie po błocie nie chodzili? Czy w zdmie się jeszcze nie połapali że forsując politykę rowerową w ten sposób ludzi zaraz taki w...w ogarnie że naprawdę rowerzyści będą grupą tak znienawidzoną przez wszystkich niezależnie czy będzie to pieszy czy kierowca że ludzie zaczną im robić po prostu na złość.
Ares07:48, 04.03.2017
Odwalcie się od rowerzystów ! Cóż za prymitywny brak tolerancji..
JaN14:48, 08.03.2017
Jak widze co zrobili z Cynamonowa ogarnia mnie przerażenie, osoby odpowiedzialne powinny mieć postawione zarzuty prokuratorskie
....08:20, 22.05.2017
NIE dla rowerzystów na ulicach !
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Po lewej zieleń, po prawej parking. Czy ratusz posłucha
Zawsze mnie ciekawiło dlaczego w sprawach os. Kazury nasz burmistrz, taki stanowczy i bezkompromisowy wobec innych wspólnot i osiedli, nagle podwijał ogon i zawsze przychylał się do ich żądań. Kto tam mieszka, jaka figura, że zawsze wzbudza taki lęk u naszego nieustraszonego burmistrza. Można się tylko domyślać, że ktoś powiązany z centralnymi organami PO.
Warszawiak82
13:26, 2025-05-14
Po lewej zieleń, po prawej parking. Czy ratusz posłucha
Szkoda że Rada nie zajęła takiego stanowiska wobec likwidacji parkingu nad tunelem POW przy Nattpolu. W weekendy gdy jest bazarek, mieszkańcy Kulczyńskiego i Grzegorzewskiej mają armagedon. Auta zaparkowane wszędzie gdzie się da, w tym na osiedlowych trawnikach. W tygodniu też o wiele trudniej znaleźć miejsce parkingowe na osiedlu. W weekend nawet przystanek autobusowy Płaskowickiej przy Cynamonowej zastawiony autami, czego wcześniej nie było. Ktoś liczył że samochody wyparują? Nie wyparują. Więcej, w kwietniu sprzedano najwięcej nowych samochodów od kilku lat. Gdzieś zaparkują. Coraz częściej jest to trawnik, powierzchnie wyłączone na jezdni, na zakazach, czy tuż przed przejściami dla pieszych. Wychodzi na to, że dopiero inicjatywa mieszkańców przynosi skutek.
mieszkaniec
12:59, 2025-05-14
To droga czy tor przeszkód? Czy będzie wreszcie remont?
Przy okazji remontu, powinni od razu ten odcinek DDR poszerzyć.
2BORNOT2B
12:54, 2025-05-14
Dziś drugie spotkanie z burmistrzem. O czym się nasłuch
Panie oszczędź wstydu i daj spokój mieszkańcom...ustąp ze stanowiska burmistrza!
DionizyZłotopolski
12:35, 2025-05-14
1 0
a kiedy tam jakieś były? Te kikuty na dachu?
1 0
Na wizualizacji osiedla było ich całe mnóstwo:) po realizacji zostało jakieś 3% albo i mniej:)