Zamknij
ZOBACZ:

Awantura o plan zmian na Stryjeńskich. "Nie pozwolimy na to!" VIDEO

21:55, 10.02.2016 Aktualizacja: 01:12, 19.02.2016
Skomentuj SK SK

Petycją o zaniechanie realizacji planu wyznaczenia pasów rowerowych na ul. Stryjeńskich, podpisaną przez kilkadziesiąt osób zakończyło się pełne emocji spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami Wyżyn. Sąsiedzi poddali projekt z Budżetu Partycypacyjnego totalnej krytyce. Mieli również pretensje do urzędu dzielnicy o brak informacji na temat planowanych zmian.

- Zrobimy wszystko, aby ten projekt nie wszedł w życie! Dlaczego nikt nas nie zapytał o zdanie? Nie dopuścimy do tego, aby ten projekt został zrealizowany!

Spotkanie konsultacyjne w sprawie rewolucji drogowej na ul. Stryjeńskich rozpoczęło się od krzyków. Kilkadziesiąt osób - głównie mieszkańców ul. Stryjeńskich, Małej Łąki, Przy Bażantarni i Kazury wyraziło swoją dezaprobatę dla projektu, który ma być realizowany przez Zarząd Dróg Miejskich w ramach Budżetu Partycypacyjnego.

Projekt zwężenia ulicy i wymalowania pasów rowerowych zgłoszony przez środowisko rowerzystów zyskał poparcie 1.394 osób. Przewiduje zwężenie Stryjeńskich do jednego pasa o szerokości 3,5 metra, utworzenie 1,5 metrowych pasów rowerowych po bokach oraz 4 metrowy pas zieleni po środku.

Jak się okazuje, sąsiedzi bezpośrednio zainteresowani zmianami na Stryjeńskich nie wiedzieli o szykowanej reorganizacji i stanowczo się jej sprzeciwiają.

- Ten projekt trzeba wyrzucić do kosza! Zamiast pasów rowerowych trzeba wybudować ścieżki rowerowe obok jezdni, jest na to miejsce - mówili mieszkańcy i punktowali to, co nie podoba im się w przygotowanym na zlecenie ZDM projekcie organizacji ruchu.

- Teraz przy Belgradzkiej, w kierunku Płaskowickiej mamy dwa pasy ruchu na wprost i jeden lewoskręt. Projekt przewiduje zwężenie do jednego pasa na wprost, jednego lewoskrętu i pasa wspólnego do jazdy na wprost i prawoskrętu w Belgradzką, gdzie skręcają autobusy. Będziemy wiecznie stać w korkach! - mówili ludzie. Jeden z mieszkańców zwrócił też uwagę na możliwe zablokowanie ulicy przez auta skręcające z lub w ulice: Jaworową, Guźca, Małej Łąki. Obecnie przy dwóch pasach jest jak ominąć skręcający w lewo samochód, potem nie będzie.

Suchej nitki sąsiedzi nie pozostawili też na pomyśle przeprowadzenia ruchu rowerowego przez ogrodzone, dzierżawione przez mieszkańców parkingi na wysokości ul. Małej Łąki. Emocje wzbudza też zakładane w projekcie urywanie się pasów rowerowych przed skrzyżowaniami, co oznacza, że rowerzyści będą musieli albo jechać ulicą albo chodnikiem. 

Obecny na spotkaniu przedstawiciel Zarządu Dróg Miejskich próbował uspokajać mieszkańców, odpowiadając na liczne pytania. - Zawężenie jezdni nie powinno wpłynąć na płynność ruchu - zapewniał Artur Tondera z ZDM. - Budowa dróg rowerowych pewnie jest możliwa, ale miejsce zajmują parkingi. Przed skrzyżowaniami postanowiliśmy zrobić więcej pasów, aby ułatwić akumulację pojazdów. 

- Chcecie zablokować nam płynny wyjazd z dzielnicy! Projektanci zaprojektowali Stryjeńskich jako ulicę główną - szeroką, był to przemyślany krok, a Wy chcecie nam ufundować korki - odpowiadali przeciwnicy zmian.

Mieszkańcy: dzielnica nas nie poinformowała!

Dostało się również dzielnicy za lekceważenie głosu mieszkańców i brak informacji o projekcie. - Nikt nas nie informował o tych pomysłach. Jakieś środowisko przeforsowało swój projekt a nie zapytano mieszkańców. Tylko niecały 1% mieszkańców poparło projekt a ilu jest mu przeciwnych! - mówiła pani Elżbieta.

Wiceburmistrz Łukasz Ciołko, który na spotkaniu występował także w roli przedstawiciela organizatora spotkania - stowarzyszenia "Projekt Ursynów", przypominał, że zgodnie z regulaminem Budżetu Partycypacyjnego nie ma możliwości negatywnego głosowania na projekt, nie ma też procedury wstrzymania lub zaniechania realizacji projektu. - Na spotkaniu konsultacyjnym ZDM w urzędzie pojawiło się kilka osób. Ponieważ mieliśmy dużo uwag od Państwa, postanowiliśmy zorganizować to spotkanie. ZDM ma władze, które słuchają mieszkańców, kierujcie Państwo uwagi do ZDM - będzie musiał na nie zareagować - tłumaczył Ciołko, przekrzykiwany przez mieszkańców.

- Został Pan burmistrzem nie po to, by odsyłać do ZDM, ale po to, by zatrzymywać pomysły szkodliwe dla mieszkańców. Ucieka Pan od odpowiedzialności i rozsądzenia problemu. Bierze Pan ciężką kasę nie za to, byśmy rozmawiali w urzędzie, ale za to, by zaangażował się Pan w rozwiązanie sporu. To co projektanci złożyli jest w konflikcie z interesem mieszkańców - mówi pan Paweł, zbierając burzę oklasków.

Spotkanie zakończyło się podpisaniem przez kilkadziesiąt osób petycji kierowanej do ZDM i dzielnicy, w której mieszkańcy negatywnie opiniują projekt zmian. - Nie jesteśmy przeciwko ścieżkom rowerowym i rowerzystom, jesteśmy za ścieżkami. Ale zwężanie ulicy i zabranie parkingów nie przejdzie! - mówili mieszkańcy.

Z projektem przygotowanym na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich można zapoznać się tutaj. (plik PDF). Do 12 lutego ZDM przyjmuje uwagi do projektu pod adresem: [email protected]

VIDEO: Co sądzą mieszkańcy na temat planowanej rewolucji drogowej na Stryjeńskich?

[WIDEO]174[/WIDEO]

[ZT]823[/ZT]

[ZT]3226[/ZT]

[ZT]2714[/ZT]

[ZT]5363[/ZT]

[ZT]5794[/ZT]

[ZT]5752[/ZT]

(Sławek Kińczyk)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(34)

sebaseba

18 12

"Dlaczego nikt nas nie zapytał o zdanie? Nie dopuścimy do tego, aby ten projekt został zrealizowany!"

głosowanie odbyło się w czerwcu ubiegłego roku a teraz pretensje ....

ale faktem jest, ze w BP powinna być możliwość głosowania negatywnego bo 1500 osób z całej Warszawy - jak rozumiem nie sąsiadów ul. Stryjenskich zagłosowało na ten projekt, a okolica jak widać nie jest zadowolona

23:15, 10.02.2016
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

abcabc

4 28

Na projekt przebudowy ulicy Stryjeńskich głosowali tylko mieszkańcy Ursynowa. Zapewne w dużej części korzystający w tej ulicy. Chciałbym zauważyć, że za projektem było ponad 1000 głosujących a tu zebrało się max kilkudziesięciu krzykaczy.

08:51, 11.02.2016

JNow.JNow.

32 6

Nie kłam abc, za projektem głosować mogli wszyscy mieszkańcy Warszawy. Projekt był forsowany przez Zielone Mazowsze, wiec bankowo większość głosów pochodziła spoza Ursynowa. Za projektem głosowało ok. 1500 osób, w tamtym głosowaniu do BP w sumie wzięło udział ok 10 000 osób, a na Ursynowie mieszka wg. oficjalnych statystyk ponad 140 000 osób. Mniejszość rowerzystów narzuca swoje rozwiązania, które wpłyną negatywnie na setki tysięcy osób. Zwężanie ulic ma sens w centrum, ale nie na Ursynowie!

12:20, 11.02.2016

abcabc

6 9

@~ JNow. nie wiem czemu nie mogę odpowiedzieć na Twój list
Otóż głosując na projekt w budżecie partycypacyjnym musisz określić dzielnicę i tylko w jednej możesz oddać głos. Nie wiem czemu akurat zwolennicy Zielonego Ursynowa mieli by się uprzeć akurat na Ursynów i przebudowę ul. Stryjeńskich?
Akurat osobiście głosowałem na ten projekt, bo moim zdaniem zmiany są bardzo potrzebne. Piszę to jako mieszkaniec Kabat i codzienny użytkownik samochodowy tej ulicy a także rowerzysta.

17:45, 11.02.2016

JNow.JNow.

13 4

Nie do końca rozumiem co do mnie piszesz abc :/ Zielony Ursynów to południowy obszar Ursynowa, Zielone Mazowsze to stowarzyszenie eko-terrorystów :) Podejrzewam, że sporo osób spośród grona głosujacych na projekt BPA.XII.I.P/364/15.ELE - Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich - nie wiedziało nic o zwężaniu jezdni i dlatego projekt zwyciężył i zgodnie z przepisami (niestety) powinien zostać zrealizowany w tym roku.

11:24, 12.02.2016

asas

26 4

tych pedalaży już chyba zupełnie poj...ło

23:47, 10.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

39 8

Hipokryzja, obłuda, cwaniactwo i szczeniactwo PRZEKRĘTU Ursynów nie zna graniic !!!!!!!!! Najpierw ich burmistrz Ciołko rozpala pożar poprzez możliwość procedowania bezsensownego, bzdurnego, kontrowersyjnego projektu przebudowy jednej z głównych ulic Ursynowa, a potem "wskakuje" w buty strażaka i stara sie poakazać jaki to on dobry bo informujje mieszkańców, organizuje spotkanie, jednocześnie zwalajac cała winę na ZDM, zeby oczyścić swoje sumienie i niekompetentne decyzje. Amator i pasożyt funkcjonujący za NASZE pieniądze, karierowicz, którego powiiniśmy wywieźć z urzędu na taczkach bo kompromituje Ursynów i nas mieszkańców. Ten cały Projekt Ursynów powinien się nazywać "Dorwać się do żłoba na Ursynowie"

02:53, 11.02.2016
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ziutekziutek

27 7

Przecież to słoik z Białegostoku którego zainstalował na stołku Kamil Orzeł. Gościu nie ma wyższego wykształcenia i żadnego doświadczenia samorządowego - kogoś dziwi że wszystko partaczy?

10:05, 11.02.2016

JNow.JNow.

22 1

Taki niewykształcony i niedoświadczony człowiek jak Łukasz Ciołko nigdy nie powien zostać wiceburmistrzem. Niestety władze ursynowa po raz kolejny się kompromitują i niszczą przy tym budżet partycypacyjny.

12:25, 11.02.2016

Neon AptecznyNeon Apteczny

53 7

No i walnęli kasztana w spodnie. Cały misterny plan z wypromowaniem PU poszedł w … Teraz ten logotyp będzie się kojarzyć troszku bardzo negatywnie.

09:13, 11.02.2016
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

StryjenskichStryjenskich

9 33

PROSZE PANA CIESZYMY SIE Z TEGO SPOTKANIA BO DZIEKI TEMU CHOCIAZ WIEMY O TYM CO SIE Z NAMI ROBI PROJEKT URSYNOW NIE ZAWIÓDL

10:30, 11.02.2016

RzapkaRzapka

37 0

do ~Stryjeńskich
Projekt Ursynów wraz z wiceburmistrzem Ciołko (z Projektu Ursynów) nie zawiedli ... zawsze można na nich liczyć, jeśli można coś spierniczyć (jak można było się przekonać podczas spotkania). Pewnie szczęśliwych Mieszkańców zakorkowanych wkrótce ulic uraduje kolejny fakt, że Budżet Partycypacyjny jest również koordynowany przez Projekt Ursynów (patrz: Antosiuk). Nie ma, jak autopromocja przyjezdnych do stolyyycy.

12:05, 11.02.2016

KazuryKazury

42 1

@Stryjeńskich. Konsultacje są obowiązkiem i leżą w kompetencji Urzędu Dzielnicy. Wy natomiast Panowie, oficjalnie realizujecie plan Urzędu a mniej oficjalnie rozstawiacie banery z logo prywatnej inicjatywy. Tyle w temacie Misiu Ursynku.

12:16, 11.02.2016

Gwiezdny WołczerGwiezdny Wołczer

42 4

Ciekawe jak im pójdzie z wciśnięciem „dołka” na ul. Polaka, bo trzeba być głupkiem by ufać, że chwilowa cisza może oznaczać zmianę i inną lokalizację ?

09:14, 11.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rotmistrz CzaczuRotmistrz Czaczu

45 3

Kiedy ProjektUrsynów zrobi w końcu obiecane spotkanie z Panem Karolakiem ?

09:18, 11.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Klaus Kinski NatolinKlaus Kinski Natolin

32 7

Mogli puścić te filmy co nakręciło „Kabaty – Lubię Tu Mieszkać!” w ramach akcji pod kryptonimem „Filmowy Ursynów”.

09:20, 11.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Delfin UmDelfin Um

43 3

Ciekawe, kto ma u nich rolę SpinDoktora i jak głęboko ich pociągnie ?

09:28, 11.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VolgaVolga

45 3

Ciekawe, który z azjatyckich barów ich sponsoruje ?

09:31, 11.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stanlej z kubrykuStanlej z kubryku

43 1

I tak było kulturalnie. Na Ukrainie dla przykładu dyskusję prowadzi się przez wrzucenie i przytrzymywanie drągami w kolebie śmietnikowej.

09:44, 11.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PGPG

18 1

Jeszcze będzie zwężona ul. Dereniowa tylko o tym jest CISZA.

10:35, 11.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LotharLothar

27 1

Jestem z pobliskiej okolicy jak również rowerzysta i nie uważam za właściwe zwężenie pasów i malowanie ścieżki na ulicy. Zdecydowanie lepiej myślę byłoby obok chodnika położenie nowej ścieżki rowerowej bez ingerowania w ulicę.

11:22, 11.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WasilWasil

21 5

Bardzo mi przykro,że mnie nie było! Popieram obrońców zwężania ulic, prawda jest taka, że słoiki dorwały sie do kasy i szastają zaczynając od zwężania ulic, bo tym głównie zajmuje sie UD - drogami i edukacją. Chcą za wszelką cenę wprowadzić smog na Ursynów!! Zwęzić drogi, spowolnić ruch przez światła i ronda (Pileckiego i Płaskowickie, Cynamonowa i Dereniowa) zlikwidować przestrzeń przez nadmierną zabudowę i wyrzucić samochody gdzieś w kosmos chyba, wprowadzając strefy zakazu parkowania w osiedlach. Hucpa i bandyctwo zaczynam coraz badrdziej mieć dość tej władzy POwiem wam tyle spakujcie słoiki i hajda do ojców. Jak tu ma być dobrze skoro poskomuna zagnieździła sie w spółdzielniach i tam się nahapuje a w urzędach upolitycznione osobistości knuja przeciwko mieszkańcom, wstyd!!!!!
Klatki brudne, poobdrapywane, pijcy pod domami, sól i syf na chodnikach, a zieleń pamięta Gierka. Wydaje się wam, że UD zajmować się powinien tylko drogami i edukacją?????

12:23, 11.02.2016
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanJan

0 0

Chyba zamiast " Popieram obrońców zwężania ulic" chodziło o "przeciwników".

16:14, 16.02.2016

JNow.JNow.

37 3

Ten projekt jest zły, i na sto procent w kontekście budowanej obwodnicy pogorszy przepustowości ulicy. W założeniu twórców projekt miał poprawić bezpieczeństwo, a pewni je pogroszy, o estetyce nawet nie wspominając - będzie taki sami kicz jak koło leclerca. Budżet Partycypacyjny na Ursynowie to jak dotąd totalna porażka.

12:36, 11.02.2016
Odpowiedzi:6
Odpowiedz

RzapkaRzapka

32 3

do ~JNow.
Nooooo proszę sobie nie żartować ... Budżet Partycypacyjny obsadzony Projektem Ursynów to totalna porażka ? Bez żartów ! Projekt Ursynów zaprojektuje Mieszkańcom Ursynowa co najmniej drugi Białystok a może jak im się uda to pójdą w stronę Hajnówki.

Niech nam żyje miłościwy król Ciołko z orzełkiem w koronie !!! Szkoda, że słabiacy z PO i IMU to widzą i tolerują - przecież chłopaki z PU podczepią się pod każdą złotówkę z urzędu lub z miasta, aby promować siebie ...co widać słychać i czuć. Niebawem będzie im (PO) wstyd za kumpli z koalicji i za Terenię.

13:12, 11.02.2016

Do RzapkaDo Rzapka

2 13

Chciałeś być śmieszny a Ci nie wyszło. Byłeś kiedyś w Białymstoku? Gdyby nie liczyć metra to to miasto w ciągu ostatnich 5 lat pod względem komunikacyjnym wyprzedziło Warszawę o epokę.

17:05, 11.02.2016

RzapkaRzapka

17 3

do ~ Do Rzapka ...

Ubawiłeś mnie serdecznie ... Białystok i Hajnówka są mi znane i na swój sposób piękne, dla mnie, jako turysty. Chrzanić miasta - ludzie są tam wspaniali i gościnni (wspaniała Hajnówka, zacne destylaty, niesamowici ludzie), jednak kiedy czytam Twojego maila wypada mi spuścić zasłonę milczenia dla Twojej ignorancji i znajomości tematu. Prawdą jest duży awans Białegostoku w rankingu miast w pierwszej dekadzie XXI wieku, ale to nadal ściana wschodnia. Przykładowo - to, że był jeden autobus i nagle są dwa - oznacza jedynie 100 % wzrost w dziedzinie komunikacji - nie przekłada się na dwukrotne zadowolenie pasażerów (to przykład, więc nie idź w swojej ripoście tą drogą Slijedziku... po slijadach, po sniieegu). A tak bliżej realiów za chwilę, jak jeszcze popanoszy się Ciołko to i Hajnówka wyprzedzi Warszawę. Zabierajcie swojego Ciołka - niech wam Białystok wyprzedza Warszawę, niechaj Ciołek zbuduje w Białymstoku trzy linie metra i lotnisko międzynarodowe, czego Wam życzę.

09:45, 12.02.2016

Do RzapkaDo Rzapka

1 9

A kiedy byłeś tam ostatnio? Nie mów że w pierwszej dekadzie XXI wieku bo od 2010 do 2015 wydarzyło się tam o wiele więcej niż przez poprzednie 10 lat. I nic dziwnego, że mieszkańcy pną się co raz wyżej w rankingu najbardziej zadowolonych z miasta w którym żyją.

16:38, 12.02.2016

Do RzapkaDo Rzapka

0 10

A kiedy byłeś tam ostatnio? Nie mów że w pierwszej dekadzie XXI wieku bo od 2010 do 2015 wydarzyło się tam o wiele więcej niż przez poprzednie 10 lat. I nic dziwnego, że mieszkańcy pną się co raz wyżej w rankingu najbardziej zadowolonych z miasta w którym żyją.

16:38, 12.02.2016

bon a parte bon a parte

13 2

Skoro im tak dobrze się tam żyje i tacy są zadowoleni, to po co się pchają do Warszawy słoiki jedne?

19:38, 12.02.2016

ziutekziutek

29 2

Cytując klasyk: "-Po co jest ten wiceburmistrz? -Otóż to, po co? -No właśnie, nikt nie wie po co!" Chłopakom z Przekrętu Ursynów wydawało się że "ciemny lud wszystko kupi". Otóż nie. Na Ursynowie lud nie jest ciemny i pyta. Jestem dumny z mojej dzielnicy.

13:26, 11.02.2016
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bon a parte bon a parte

16 3

Ciolek - matolek o tym nie wiedział... bo i niby skąd miał wiedzieć? Z ojcowizny spod Białegostoku czy z doświadczenia ze sprzedaży kserokopiarek?? ... chroń Ursynów przed ciolkami !!!

17:05, 11.02.2016

MaciuśMaciuś

24 2

prośba do Projektu Ursynów o zwężenie ulicy Rosoła dodanie ścieżki rowerowej po drugiej stronie oraz o progi spowalniające. Poza tym wszystkie skrzyzowani powinny być zmienione w ronda. Aha i wyższe ekrany tam gdzie Antek mieszka też prosimy.

14:26, 11.02.2016
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RzapkaRzapka

23 5

Dalsze wnioski do Projektu Ursynów ...
w ramach Budżetu Partycypacyjnego proponuję wyłączyć ulice: KEN, Rosoła i Puławską na całej ich długości z ruchu samochodowego. Zamiast rogatek i szlabanów proponuję zapory przeciwczołgowe i czarcie zapadki. Do boju orzełki !!! Zawsze będziecie mogli w ramach autopromocji PU wykorzystać wiceburmistrza z Białegostoku do poinformowania mieszkańców i prezentacji swojego kanapowego stowarzyszenia... a co można - moszna.

16:30, 11.02.2016

BubaBuba

31 3

Dużo osób jeździ rowerami z dziećmi. A wtedy taki wydzielony pas na jezdni jest dla nich bezużyteczny. I tak pojadą chodnikiem. Normalnych ścieżek rowerowych potrzeba a nie ulicznych.

14:52, 11.02.2016
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

MKMK

6 15

Jeszcze więcej osób używa roweru jako najszybszego środka lokomocji, dla nich wystarczy ulica taka jak obecnie a nie urywające się nagle "ścieżki". Pasy rowerowe są najlepszym kompromisem.

17:02, 11.02.2016

MKMK

0 11

Jeszcze więcej osób używa roweru jako najszybszego środka lokomocji, dla nich wystarczy ulica taka jak obecnie a nie urywające się nagle "ścieżki". Pasy rowerowe są najlepszym kompromisem.

17:02, 11.02.2016

rowerzystarowerzysta

11 10

Rowerem z dzieckiem do 10 lat można jeździć zgodnie z prawem po chodniku.

22:16, 11.02.2016

ArtArt

3 2

A dokładniej:
"Zgodnie z artykułem 2 Kodeksu Drogowego dziecko do lat dziesięciu kierujące rowerem jest pieszym. Z tego wynika, że nie może poruszać się po jezdni, ale tylko po chodniku."

16:06, 16.02.2016

MarekMarek

6 24

Psy szczekają, karawana jedzie dalej. Ciekawe czy choć jedna osoba z tych krzykaczy zgłosi w następnej edycji BP projekt innej organizacji ruchu (likwidującej pasy rowerowe i poszerzającej jezdnię).

17:12, 11.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SławekSławek

19 8

Projekt Ursynów, to inaczej Platforma Ursynów. Skompromitowani ludzie. Ciolko lider projektu to człowiek bez studiów. Nie dopilnował sprawy a teraz udaje ze jest czysty.

20:58, 11.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MateuszMateusz

27 7

Ten projekt to jedna wielka pomyłka. Najwyraźniej pomysłodawca nie przewidział konsekwencji swoich działań - zabrakło wyobraźni. Przykre tym bardziej że zostaną zmarnowane nasze pieniądze na projekt który nam szkodzi.

23:10, 11.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marekmarek

18 50

Znalazła się grupa kierowców-krzykaczy, którzy dalej chcą pędzić 80 km/h po drogach w naszej dzielnicy.
Pasy poprawia bezpieczeństwo, a korków na pewno tam nie będzie.

00:04, 12.02.2016
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

esimonaesimona

34 6

Chyba nie do końca rozumiesz istoty projektu. Niezależnie od tego czy jedzie się 80 km/godz, czy też 50 km wąska ulica - jednopasmowa - jest mniej przejezdna niż dwupasmowa.Kierowcy jadący z Kabat oraz 2 autobusy 154 i 179 skutecznie zakorkują ulicę i uniemożliwią wyjazd samochodom z podwórek wzdłuż ul. Stryjeńskich.
Przeczytaj projekt ze zrozumieniem i przeanalizuj rysunek zanim zaczniesz nazywaćn protestujących "grupą kierowców-krzykaczy".

11:18, 12.02.2016

qwertyqwerty

22 7

Kolejny kuźwa "ekspert" pedalarz od dróg się znalazł. Korki są tam już teraz. To po zwężeniu na pewno mu znikną. No geniusz kurna normalnie!!. W sam raz na zastępcę szefa zdm albo witka. Prawdziwy brylant wizjoner na ursynowie nam się objawił

18:50, 12.02.2016

marekmarek

5 17

Jak niby kierowcy autobusów mają zakorkować jezdnię skoro zatoki autobusowe nie znikają???

A czyli jednak miałem rację, chodzi o pędzenie ile wlezie przez osiedle, w którym jadący 50km/h autobus przeszkadza tak?

01:10, 14.02.2016

mieszkaniecmieszkaniec

15 2

marek zejdz na ziemie i sie zastanow - bo wpisujesz farmazony na poziomie 5-cio latka. jadac jednym pasem, autobus ktory wjezdza na przystanek lub z niego wyjezdza, zwlania lub startuje z predkosci ZERO, czym przyczynia sie do spowolnienia CALEGO ruchu na tym wlasnie pasie do predkosci ZERO. Tym samym brak jest plynnosci ruchu i zmniejsza sie jednoczesnie przepustowosc ulicy jednopasmowej bo przed stajacym autobusem powstaja duze przerwy samochodow jadacyh 50 km/h

18:33, 14.02.2016

MopsMops

7 1

To teraz mi powiedz jak mam wyjechać w godzinach szczytu z Jaworowej przy założeniu , ze Stryjeńskich będzie miała tylko po 1 pasie. Od świateł jest jakieś 200 m więc parę samochodów jadących 50km/h zdąży na póxnym pomarańczowym, a w stronę skrzyżowania od strony Wąwozowej , będzie sznureczek samochodów. Rowerami tam po ulicy jeżdżą głównie szosowcy a i to mozna policzyć na palcach dwóch rąk. Zobacz sobie jakie piekne korki są na Płaskowickiej od straży do Puławskiej . A jazda do Poleczki , jezeli chcesz się wydostać w kierunku Piaseczna to też porażka... Przypominam tez o tym , że już za rok rozpocznie się budowa trasy na Ursynowie i wtedy dopiero się zacznie

10:45, 18.02.2016

ziutekziutek

8 11

Tak na marginesie to ta blondyneczka prowadząca była strasznie słaba. Następnym razem powinni wziąć kogoś bardziej rozgarniętego do prowadzenia dyskusji.

11:18, 12.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pppppp

8 10

Jeśli ulica Stryjeńskich zostanie poszerzoda do 2 pasów ruchu, to po zbudowaniu łącznika z Konstancinem, czyli ulicy Nowokabackiej, duża częśc ruchu pojedzie Wąwozową do Stryjeńskich i korki nie będa tylko rano, ale cały czas - w hałasie i smrodzie.

17:37, 14.02.2016
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

qwertyqwerty

0 0

Ooo. Coś nowego . A kto tu mówi o poszerzaniu Stryjeńskich do dwóch pasów ruchu?

13:24, 15.02.2016

marekmarek

2 5

Z Nowokabackiej ruch zamiast jednopasmowa Wąwozową i Stryjeńskich prowadzić będzie raczej dwupasmową Rosoła i Płaskowickiej poszerzoną do 2 pasów.

23:46, 15.02.2016

qwertyqwerty

0 1

A kiedy to panie Marek Płaskowicka ma być poszerzona do dwóch pasów?

13:28, 17.02.2016

JanJan

14 5

Brońcie się jak możecie, żeby wam nie spiep..li ulic jak to zrobili z Cynamonowa.

16:18, 16.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ufolekufolek

14 6

Poczekałbym do lata, policzył rozjechanych na Cynamonowej, a dopiero później demolował kolejną ulicę...

22:57, 16.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

za i przeciwza i przeciw

11 3

Rower fajna rzecz... jednak rower to często rozrywka, natomiast samochód to często konieczność...

08:26, 18.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kimiskimis

3 9

Stryjenskich to sciek komunikacyjny. Chociaz sie burzycie, to jednak obecnie panuje swiatowa tendencja do zwiezania ulic i wyrzucania samochodow z miasta. To bardzo POZYTYWNIE zmienia miasta i pomaga mieszkancom. Samochody, procz halasu, wyrzucaja rakotwórcze czasteczki, wielu z nas zachoruje na raka z powodu wdychania spalin. Jestem za likwidacja scieku komunikacyjnego wsrod blokow i osiedli mieszkalnych, jednak NAJPIERW trzeba stworzyc ALTERNATYWE, tj. wybudowac obwodnice polozona daleko od osiedli. Akurat w tej czesci Ursynowa jest na to miejsce. Inaczej powstana gigantyczne korki, spalin bedzie jeszcze wiecej i wszyscy na tym stracimy pieniadze, czas i nerwy. Pomsyl ratusza jest OK, gorzej z realizacja.

13:03, 22.02.2016
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OloOlo

5 1

Ponieważ Stryjeńskich to ściek (korki, spaliny), to proponujemy zwężenie...... logika zaiste socjalistyczna. Zapraszam do przeprowadzki na Kazury. Jak poczekasz 30min na włączenie się do ruchu na Stryjeńskich, może ci się zmieni "perspektywa". A lobby rowerowe w Warszawie, zapraszam do płacenia podatków (drogowych), w wymiarze równym kierowcom. Wtedy będą mieli równe prawa z kierowcami i prawo decydowania gdzie mogą budować ścieżki. Takich pasożytów żerujących cudzym kosztem, mamy po 25 latach "demokracji" serdecznie dość. Łącznie z Geniuszem ZDM, WIECZNIE nam panującym arcy-demokratą Panem Galasem.

20:49, 12.04.2016

JNow.JNow.

11 4

Co za bzdury. Światowe tendencje do zwężenia ulic dotycząc centr miast nie ich obrzeży! Zwężając ulice i robiąc co 50 metrów przejścia z sygnalizacją świetlną do reszty zakorkujemy Ursynów i pozdychamy w tych spalinach. To jest niestety konsekwencja realizacji złych pomysłów eko-rowero-terrorystów przez matołów z ZDMu i gamoni z urzędu.

15:46, 22.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ursynwarursynwar

6 1

Burmistrz z Poznania to nigdy nie zrozumie Ursynowian.

17:37, 04.03.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DziennikarzDziennikarz

10 6

Następny sprawdzian DEMOKRACJI warszawsko-ursynowskiej. Cudowne Dzieci Dwu Pedałów oraz naszego Kochanego Nieusuwalnego, Wiecznie nam Panującego, Geniusza Wszystkich Geniuszy - Miejskiego inżyniera ruchu Janusza Galasa, pokazują mieszkańcom Ursynowa gdzie ich mają. Państwo w Państwie czyli cykliści w Warszawie. Zero wiedzy o przepisach ruchu drogowego, gęba pełna frazesów lewackich o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia i totalna pogarda dla reszty (ok.95%) mieszkańców. We wszystkich CYWILIZOWANYCH krajach na Świecie, podmiotem i PANEM urzędnika jest obywatel. Wszędzie, tylko nie u nas. Na dyktat rowerzystów, zgodzę się wtedy, kiedy zaczną płacić RÓWNORZĘDNE podatki w porównaniu z kierowcami. Drogowe również. Jako mieszkaniec Natolina PROTESTUJĘ przeciwko TAKIM zmianom. Jednocześnie zgłaszam wniosek aby zamiast tej kretyńskiej przebudowy, wesprzeć starania o rozjazdy z projektowanego odcinka autostrady, na Ursynów (np. KEN). Nie ma ich w żadnym planie.

20:37, 12.04.2016
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DziennikarzDziennikarz

4 0

p.s. W najbliższych wyborach lokalnych odpowiednio DOCENIMY pomysłodawców i wykonawców. A potem.........

20:54, 12.04.2016

Ratuszowy anonimRatuszowy anonim

5 0

No cóż, prawda powoli się wydobywa, mimo zaciekłej walki różnych cenzorów. Wcale nie chodzi o ekologię, nie chodzi o ścieżki rowerowe, nie chodzi o zmniejszenie ruchu. Gęby pełne frazesów, szczytnych celów, troski o obywatela.......
Chodzi o pozyskanie ok 3-4 ha, terenu po parkingach wzdłuż Stryjeńskich, pod nową zabudowę. Zielona Wyspa, na Ursynowie, ma się NADAL dobrze. Zobaczycie za dwa-trzy lata realizację tych SZCZYTNYCH CELÓW. Zamiast szpaleru drzew i trawników wzdłuż Stryjeńskich, będziecie mieli nowe BIUROWCE. No bo przecież OBWODNICA będzie tuż obok.

15:06, 24.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NatolińczykNatolińczyk

6 2

Kurna, przez kilka ostatnich lat, miałem nadzieję, że Stryjeńskich zostanie POSZERZONA, kosztem tych "prywatnych" parkingów. Że może zostanie jakoś przebita DALEJ w stronę Konstancina (Piaseczna) bo co najmniej 50% ruchu z Natolina, kieruje się albo w Puławską w LEWO (od Płaskowickiej) na Piaseczno, albo przez słynną "patelnię" na skarpie, w stronę Powsina i dalej. Co do jakoby wcześniejszych konsultacji (ubiegłorocznych), to ktoś sobie robi rzewne jaja. Nie było ANI SŁOWA w tych projektach o zwężaniu Stryjeńskich, tylko o budowie ścieżki rowerowej. Wydaje mi się, że to następny pomysł naszego genialnego, miejskiego inżyniera ruchu. Swoją drogą ile to już lat P. Januszu, psuje Pan Warszawę?

15:22, 24.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrPiotr

5 0

Niejako przy okazji. Ostrzegam naszych geniuszy Utrzymania Zieleni w spółdzielni Wyżyny, że jeżeli w tym roku ZNOWU zostanie użyty ROUNDUP (lub inny niedopuszczony środek), do spryskiwania - "konserwacji" trawników przy krawężnikach, zrobię zdjęcia i wyślę zgłoszenie do Centrum Zarządzania Kryzysowego m.st. Warszawy, jako działalność TERRORYSTYCZNĄ. A tam, już się nie wytłumaczycie, że "to nie my" i odpowiadać się będzie OSOBIŚCIE. W ub. roku w mojej okolicy (Wyżyny i okolice), padły cztery psy, kilkadziesiąt ciężko chorowało. Do kolekcji brakuje jeszcze zgłoszenia zatrucia dzieci.

16:05, 24.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kierowca - KazuryKierowca - Kazury

1 0

No i mamy DEMOKRACJĘ na Ursynowie. Czego oczywiście należało się spodziewać. Dereniową właśnie zwężają, do jednego pasa, wydzielając ścieżkę rowerową. Zaiste odcinek Dereniowej, od Płaskowickiej do Gandhi to jakaś ENKLAWA UPRZYWILEJOWANYCH Ursynowian. Ciekawe, Teściowa Burmistrza czy może jakaś Uprzywilejowana grupa? Nie tylko sygnalizacja świetlna zasilana z paneli LED ale również przeszkody poprzeczne, przejścia dla pieszych co 20m. Teraz dodatkowo, JEDEN pas ruchu oraz środkowe wysepki wielkości Manhattanu. Takie światła, to wolałbym np., na rondzie KEN/Płaskowickiej (przy bazarku) bo CUDA tam się dzieją. Przejście, rowery - ścieżka zasłonięta krzakami, dwa pasy ruchu. Ale chyba TAM, nikt ważny nie mieszka.....

13:28, 30.09.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W okresie ciszy wyborczej tj. w okresie 24 godzin poprzedzających dzień wyborów i aż do chwili zakończenia głosowania zabronione jest prowadzenie agitacji wyborczej na rzecz kandydatów w jakiejkolwiek formie. Publikacja na portalu internetowym jakichkolwiek komentarzy mających charakter agitacji wyborczej może zostać uznana za naruszenie przepisów ustawy Kodeks Wyborczy oraz stanowi czyn zagrożony karą grzywny (art. 498 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 684 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%