Rozbudowa ul. Pileckiego przebiega w imponującym tempie. Pracownicy ursynowskiego Fal-Bruku dwoją się i troją, by druga nitka tej ważnej ulicy powstała jak najszybciej. Optymizm ostudził jeden zgrzyt - pokręcona w jednym miejscu ścieżka rowerowa. Ale i na to dzielnica znalazła radę.
Właśnie mija miesiąc od czasu, gdy drogowcy weszli na plac budowy. Budowę rozpoczęto od rozbiórki ścieżki rowerowej i przekładania instalacji. Dziś nowa ścieżka i chodniki są już gotowe a Fal-Bruk asfaltuje wybudowaną drugą nitkę Pileckiego. Tempo stachanowskie, drogowcy pracują od rana do wieczora, także w soboty - doceniają to przechodnie.
- Mieszkam niedaleko i obserwuję co tu się dzieje, bo chodzę codziennie do sklepu. Jestem pełen podziwu, że tak pięknie to idzie. Nigdy nie widziałem tak sprawnie przeprowadzonej inwestycji - mówi pan Henryk, którego spotkaliśmy obok placu budowy.
Ku uciesze mieszkańców, którzy od lat o to apelowali, dzielnica wraz z Lidlem wybudowała także fragment chodnika prowadzącego od przystanku autobusowego "Hospicjum Onkologiczne" do parkingu marketu.
Wada: pokręcona ścieżka rowerowa
O ile piesi i kierowcy będą usatysfakcjonowani zmianami na Pileckiego, o tyle rowerzyści mogą być zaskoczeni. Asfaltowa ścieżka dla jednośladów w jednym miejscu omija stare słupy telekomunikacyjne - co oznacza kilka następujących po sobie zakrętów. Choć to zgodne ze standardami budowy ścieżek, to jednak uciążliwe. Co gorsze - można było tego uniknąć.
- Projekt przebudowy Pileckiego powstawał wiele lat temu. Wtedy słupy telekomunikacyjne były jeszcze używane. Projektanci zaplanowali więc ich ominięcie - mówi burmistrz Robert Kempa. W poprzedniej kadencji aktualizowano projekt, ale słupy nadal stały, więc nic nie zmieniono. Dopiero po rozpoczęciu robót okazało się, że Orange ich nie używa i są one niepotrzebne. Po usunięciu słupów i zakończeniu robót dzielnica skoryguje trasę ścieżki rowerowej.
- Wyprostujemy ją nieco, dokładając asfaltu a w miejscach zakrętów stworzymy punkt do serwisowania rowerów i ławki - zapowiada burmistrz.
Rozbudowa ul. Pileckiego warta 9 mln złotych miała się zakończyć jesienią, ale termin oddania w związku z dobrym tempem robót pewnie ulegnie skróceniu.
W świąteczny weekend (15-16 sierpnia) drogowcy planują remont skrzyżowania Roentgena, Ciszewskiego i Pileckiego, który uda się sfinansować dzięki oszczędnościom uzyskanym w przetargach drogowych. We wrześniu natomiast rozpocznie się remont starej nitki ul. Pileckiego, co wiązać się będzie ze zmianą organizacji ruchu w tym rejonie.
[ZT]4281[/ZT]
skubas21:15, 05.08.2015
kurcze wystarczyła zmiana burmistrza z krzykacza na pracoholika i nagle wszystko się udaje i inwestycje zasuwają, aż miło !!!
Arnie21:21, 05.08.2015
Nie wiem na czym to polega, ale Falbruk wynonuje inwestycje w tempie niesiągalnym dla innych wykonawców. Ludzie pracuja od rana do wieczora, postepy widać codziennie. To już któraś z rzędu taka ekspresowa budowa w ich wykonaniu. Dowód na to, że i w Polsce można!
Olek21:31, 05.08.2015
Ciesze sie zwlaszcza z tego chodnika, bo ludzie strasznie narzekali na to przejscie po trawniku i blocie.
Potrącona przez rowe22:13, 05.08.2015
A może aby ulżyć ciężkiemu losowi rowarzystów na tej pokręconej ścieżce, na której nie będą mogli się rozpędzać, i będą odczuwać na zakrętach ogromny dyskomfort - zainstalować zamiast asfaltu pas transmisyjny? Nie męczyliby się tak...
rob09:38, 06.08.2015
to już zaczyna być farsą, kilka zakrętów i już jest źle, może by było lepiej jakby w ogóle tej ścieżki nie było.
co poniektórym ludziom na rowerach (nie mylić z rowerzystami) już się w d...ach poprzewracało (miszcze prostych na dwóch kółkach),
żeby nie było, mówię o wyjątkach, sam też bardzo często jeżdżę rowerem i np. taka ścieżka mi odpowiada, jakieś urozmaicenie.
~Kris17:21, 06.08.2015
Proszę pamiętać, że ta ścieżka ma minimalną dopuszczalną prawem szerokość (2m) i jest - co ważne - dwukierunkowa.
Jeśli na tym zygzaku spotka się dwóch rowerzystów jadących z przeciwnych stron, to będą wykonywać te zakręty mijając się w odległości nie większej niż 40cm, i ze względną prędkością rzędu 40km/h. W takich warunkach wystarczy mały błąd, i mamy wypadek. Poważny, albo nawet śmiertelny. Tak się po prostu nie robi dróg.
mateusz22:33, 05.08.2015
Pozytywne zmiany, jeszcze kilka lat temu usłyszelibyśmy od urzędu dzielnicy, że powyginana ścieżka rowerowa to przecież atrakcja, a tu proszę przyznanie się do błędu i konstruktywne rozwiązanie. Brawo!
ccccc5416:33, 17.08.2015
zmienił się burmistrz
jacek0010:14, 18.08.2015
~cccc a przeciwnicy Kempy nadal twierdzą, że na Ursynowie się nic nie dzieje i zmieniło się tylko na gorsze :D
Marek11:02, 18.08.2015
jacek00 - za poprzednika za to woda w Wiśle była
SanSalwador Antonio01:46, 06.08.2015
brawo burmiszcz on wyprostujeeee każdą ścieżkę, niechaj żyje nam, wielki budowniczy bob kemba
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
5 5
hehe, ale bekę kręcisz skubas ty kawalarzu tadek drozda taki z Ciebie XD bo serio to na al..lika co płynie na fali przedwyborczej kiełbasy po, ale jak postawi te wszystkie lidly i biedronki, tesko, sresko co ma dogadane pod stołem i bazar jeszcze postawi karczewskiemu to za 3 lata ursus bardziej a nie ursynów będzie w miejscu dzielnicy najpiękniejszej