Zamknij

Strefa płatnego parkowania na Ursynowie? Jest oficjalna odpowiedź

Redakcja Haloursynow.plRedakcja Haloursynow.pl 10:11, 04.02.2025 Aktualizacja: 12:23, 04.02.2025
Skomentuj SK SK

Strefa Płatnego Postoju na Kabatach? Taką propozycję wysunął jeden z ursynowskich radnych. Jego zdaniem strefa uporządkowałaby parkowanie i dała oddech mieszkańcom, którzy nie mają gdzie zostawić swoich aut. Na osiedlowych parkingach zostawiają je przyjezdni przesiadający się do metra. O pomyśle pisaliśmy w grudniu. Teraz jest oficjalna odpowiedź Zarządu Dróg Miejskich.

Ursynowski radny PiS ma rozwiązanie problemu coraz większej liczby napływowych kierowców, którzy zajmują miejsca lokalsom. W grudniu zaproponował... utworzenie płatnej strefy parkowania na tym osiedlu.

To jest wynik spotkań z mieszkańcami Kabat, na których zamieszkuję. Nie da się tam w wielu miejscach zaparkować, zwłaszcza po likwidacji hipermarketu. Wystarczy w godzinach porannych w dowolny dzień roboczy przejść się w okolice stacji metra Kabaty, żeby zobaczyć porozjeżdżane chodniki, porozjeżdżane trawniki, rejestracje spoza Ursynowa. Nie chodzi o to, by dyskryminować kierowców spoza Ursynowa, ale mają parking przecież parkingi P&R przy metrze Stokłosy oraz przy metrze Ursynów. 

- argumentował radny Mateusz Rojewski z ursynowskiego PiS.

Szerzej o jego pomyśle pisaliśmy w grudniowym artykule. Pomysłowi radnego od razu sprzeciwił się burmistrz Robert Kempa. 

SPP musi się łączyć z innymi częściami, nie jest tworzona w oderwaniu od istniejącego systemu. Obecnie ten system kończy się na dzielnicy Mokotów, więc postulowanie go dla Kabat oznaczałoby wprowadzenie Strefy Płatnego Postoju na całej długości Ursynowa - od Kabat aż do Mokotowa. Jeśli chodzi o takie rozwiązanie, to jestem kategorycznie przeciwny ze względu na specyfikę dzielnicy Ursynów. 

- mówił Robert Kempa na sesji rady dzielnicy.

Drogowcy: Nigdy nie było wniosków z Ursynowa

Teraz do sprawy oficjalnie odnieśli się drogowcy z Zarządu Dróg Miejskich. Z odpowiedzi wynika, że żadne prace nad utworzeniem Strefy Płatnego Parkowania gdziekolwiek na Ursynowie nie są prowadzone. 

ZDM prowadzi prace przygotowawcze dotyczące wprowadzenia SPPN (w tym badania zapełnienia i rotacji miejsc postojowych) wyłącznie na obszarach wskazanych przez władze miasta. Obecnie ZDM pracuje nad wprowadzeniem SPPN na kolejnym obszarze dzielnicy Mokotów, zgodnie z uchwałą Rady m.st. Warszawy (strefę wprowadzono 3 lutego - dop. redakcji).

W następnej kolejności planowane są badania zapełnienia i rotacji miejsc postojowych na Służewcu i w części dzielnicy Włochy. Badania te będą podstawą do rozstrzygnięcia czy na danym obszarze uzasadnione jest wprowadzenie SPPN.

- pisze Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM.

Jak twierdzi dyrektor, do tej pory do drogowców nie docierały wnioski o utworzenie strefy płatnego postoju na Ursynowie. ZDM powtarza argumenty burmistrza Roberta Kempy przeciwko wprowadzeniu takiej strefy w naszej dzielnicy.

W ocenie ZDM strefa płatnego parkowania powinna być spójnym obszarem. Wprowadzanie strefy wyspowo może skutkować przesunięciem problemu z parkowaniem na przyległe osiedla, a nie jego rozwiązaniem. Dodatkowo, należy pamiętać, że SPPN obowiązuje tylko na wyznaczonych miejscach postojowych na drogach publicznych, nie obejmuje więc dróg wewnętrznych, parkinów grodzonych i podwórek.

Wprowadzenie SPPN nie może zatem być jedyną zmianą, ale powinno być połączone z reorganizacją zasad postoju również poza drogami publicznymi i zabezpieczeniem tych obszarów przed napływem nadmiaru pojazdów, których kierowcy chcą uniknąć opłaty zapostój.

- odpowiada Zarząd Dróg Miejskich.

W najbliższej przyszłości miejskiej strefy postoju na Kabatach, a nawet gdziekolwiek indziej na Ursynowie zatem nie będzie. Jedyną "oficjalną" strefą będzie parking na tyłach urzędu dzielnicy Ursynów, którą wprowadzi w tym roku sama dzielnica. Za parkowanie zapłacimy tam w przypadku postoju dłuższego niż trzy godziny.

Swoją strefę płatnego postoju wprowadziła w ubiegłym roku spółdzielnia "Przy Metrze". Przymierza się do niej kabacka spółdzielnia "Osiedla Kabaty", choć opinie mieszkańców nie są entuzjastyczne.

[ZT]33139[/ZT]

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(8)

UrsynUrsyn

3 2

Uff, dzięki Bogu, jeszcze kilka lat pożyjemy na Ursynowie bez szykan parkingowych.

10:42, 04.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MisiekMisiek

0 0

A ja bym chciał SPP już teraz. Tak jak pisałem - już znaczna część samochodów to przyjezdni.

Alternatywa to metro do Józefosławia.

12:54, 04.02.2025

belzebubbelzebub

4 4

no coś trudno przekonać burmistrza, ale wiecznie opierać się nie będzie, tak samo jak ZDM; jak jeszcze ze 2 lub 3 spółdzielnie wprowadzą takie płatne parkowanie jak zrobiono to na Natolinie, to stanie się nieznośnie i trzeba będzie jednak problem uregulować; na przykład niech miasto zbuduje parking kilkupiętrowy; miasto - nie dzielnica , na swojej miejskiej działce

10:42, 04.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

5 1

Niby gdzie ma zbudować? Podaj konkretne miejsce, a nie że mi się wydaje.

10:47, 04.02.2025

xyzxyz

2 1

Tylko że strefa dotyczy ulic w gestii miasta. Co zatem zrobią przyjezdni jak strefa powstanie? Wjadą na parkingi osiedlowe. Co z tego wyniknie? Szlabanoza na każdym wjeździe na osiedle. Chyba że faktycznie ludzie sprzedadzą swoje auta i przesiądą się do komunikacji.

10:49, 04.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak tak Strefa płatnTak tak Strefa płatn

0 0

W ciągu dnia trudno znaleźć tam miejsce, bo kierowcy zostawiają swoje auta na cały dzień — z tego względu parking przy urzędzie dzielnicy Ursynów będzie płatny. Ogłoszono już przetarg na jego przebudowę. Całość ma być gotowa najprawdopodobniej jesienią

12:27, 04.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MisiekMisiek

1 1

Jestem za SPP na całym Ursynowie - na parkingu obok mnie regularnie znaczna część samochodów to WPI a będzie przecież tylko gorzej.

Alternatywa to przeciągnięcie metra do Józefosławia i zrobienie P and R tam

12:53, 04.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HmmmHmmm

0 0

Co ty z tym metrem do Kierszka? Przecież są linie autobusowe do stacji metra Kabaty z jednej strony, a z drugiej do Wilanowskiej. Problem w tym,że ludzie nie korzystają, bo są wygodni i woła wjeżdżać autami do Warszawy. Trzeba budowac P+R przy wjazdach skorelować z liniami autobusowymi, a jak nie, to szykany w postaci opłat parkingowych.

13:38, 04.02.2025

0%