Ursynowski radny PiS ma rozwiązanie problemu coraz większej liczby napływowych kierowców, którzy zajmują miejsca lokalsom. W grudniu zaproponował... utworzenie płatnej strefy parkowania na tym osiedlu.
To jest wynik spotkań z mieszkańcami Kabat, na których zamieszkuję. Nie da się tam w wielu miejscach zaparkować, zwłaszcza po likwidacji hipermarketu. Wystarczy w godzinach porannych w dowolny dzień roboczy przejść się w okolice stacji metra Kabaty, żeby zobaczyć porozjeżdżane chodniki, porozjeżdżane trawniki, rejestracje spoza Ursynowa. Nie chodzi o to, by dyskryminować kierowców spoza Ursynowa, ale mają parking przecież parkingi P&R przy metrze Stokłosy oraz przy metrze Ursynów.
- argumentował radny Mateusz Rojewski z ursynowskiego PiS.
Szerzej o jego pomyśle pisaliśmy w grudniowym artykule. Pomysłowi radnego od razu sprzeciwił się burmistrz Robert Kempa.
SPP musi się łączyć z innymi częściami, nie jest tworzona w oderwaniu od istniejącego systemu. Obecnie ten system kończy się na dzielnicy Mokotów, więc postulowanie go dla Kabat oznaczałoby wprowadzenie Strefy Płatnego Postoju na całej długości Ursynowa - od Kabat aż do Mokotowa. Jeśli chodzi o takie rozwiązanie, to jestem kategorycznie przeciwny ze względu na specyfikę dzielnicy Ursynów.
- mówił Robert Kempa na sesji rady dzielnicy.
Teraz do sprawy oficjalnie odnieśli się drogowcy z Zarządu Dróg Miejskich. Z odpowiedzi wynika, że żadne prace nad utworzeniem Strefy Płatnego Parkowania gdziekolwiek na Ursynowie nie są prowadzone.
ZDM prowadzi prace przygotowawcze dotyczące wprowadzenia SPPN (w tym badania zapełnienia i rotacji miejsc postojowych) wyłącznie na obszarach wskazanych przez władze miasta. Obecnie ZDM pracuje nad wprowadzeniem SPPN na kolejnym obszarze dzielnicy Mokotów, zgodnie z uchwałą Rady m.st. Warszawy (strefę wprowadzono 3 lutego - dop. redakcji).
W następnej kolejności planowane są badania zapełnienia i rotacji miejsc postojowych na Służewcu i w części dzielnicy Włochy. Badania te będą podstawą do rozstrzygnięcia czy na danym obszarze uzasadnione jest wprowadzenie SPPN.
- pisze Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM.
Jak twierdzi dyrektor, do tej pory do drogowców nie docierały wnioski o utworzenie strefy płatnego postoju na Ursynowie. ZDM powtarza argumenty burmistrza Roberta Kempy przeciwko wprowadzeniu takiej strefy w naszej dzielnicy.
W ocenie ZDM strefa płatnego parkowania powinna być spójnym obszarem. Wprowadzanie strefy wyspowo może skutkować przesunięciem problemu z parkowaniem na przyległe osiedla, a nie jego rozwiązaniem. Dodatkowo, należy pamiętać, że SPPN obowiązuje tylko na wyznaczonych miejscach postojowych na drogach publicznych, nie obejmuje więc dróg wewnętrznych, parkinów grodzonych i podwórek.
Wprowadzenie SPPN nie może zatem być jedyną zmianą, ale powinno być połączone z reorganizacją zasad postoju również poza drogami publicznymi i zabezpieczeniem tych obszarów przed napływem nadmiaru pojazdów, których kierowcy chcą uniknąć opłaty zapostój.
- odpowiada Zarząd Dróg Miejskich.
W najbliższej przyszłości miejskiej strefy postoju na Kabatach, a nawet gdziekolwiek indziej na Ursynowie zatem nie będzie. Jedyną "oficjalną" strefą będzie parking na tyłach urzędu dzielnicy Ursynów, którą wprowadzi w tym roku sama dzielnica. Za parkowanie zapłacimy tam w przypadku postoju dłuższego niż trzy godziny.
Swoją strefę płatnego postoju wprowadziła w ubiegłym roku spółdzielnia "Przy Metrze". Przymierza się do niej kabacka spółdzielnia "Osiedla Kabaty", choć opinie mieszkańców nie są entuzjastyczne.
[ZT]33139[/ZT]
Ursyn10:42, 04.02.2025
Uff, dzięki Bogu, jeszcze kilka lat pożyjemy na Ursynowie bez szykan parkingowych.
belzebub10:42, 04.02.2025
no coś trudno przekonać burmistrza, ale wiecznie opierać się nie będzie, tak samo jak ZDM; jak jeszcze ze 2 lub 3 spółdzielnie wprowadzą takie płatne parkowanie jak zrobiono to na Natolinie, to stanie się nieznośnie i trzeba będzie jednak problem uregulować; na przykład niech miasto zbuduje parking kilkupiętrowy; miasto - nie dzielnica , na swojej miejskiej działce
Boom10:47, 04.02.2025
Niby gdzie ma zbudować? Podaj konkretne miejsce, a nie że mi się wydaje.
jimi17:16, 04.02.2025
@Boom, oj miejsc jest dużo, choć zamiast robić coś dla ludzi, robi się dla kolesiostwa.
Może na kabatach koło metra? Albo na terenie parkingu koło urzędu, albo zabudować parking przy metrze Ursynów?
Jak się chce to można.
Boom18:48, 04.02.2025
Gdzie na Kabatach obok metra? Jak chcesz zabudować parking obok urzędu zachowując ustawowe odległości? Jak chcesz postawić obiekt kubaturowy na tunelu metra przy stacji Ursynów? Czy Ty masz w ogóle pojęcie o budowaniu czegokolwiek?
xyz10:49, 04.02.2025
Tylko że strefa dotyczy ulic w gestii miasta. Co zatem zrobią przyjezdni jak strefa powstanie? Wjadą na parkingi osiedlowe. Co z tego wyniknie? Szlabanoza na każdym wjeździe na osiedle. Chyba że faktycznie ludzie sprzedadzą swoje auta i przesiądą się do komunikacji.
Tak tak Strefa płatn12:27, 04.02.2025
W ciągu dnia trudno znaleźć tam miejsce, bo kierowcy zostawiają swoje auta na cały dzień — z tego względu parking przy urzędzie dzielnicy Ursynów będzie płatny. Ogłoszono już przetarg na jego przebudowę. Całość ma być gotowa najprawdopodobniej jesienią
Misiek12:53, 04.02.2025
Jestem za SPP na całym Ursynowie - na parkingu obok mnie regularnie znaczna część samochodów to WPI a będzie przecież tylko gorzej.
Alternatywa to przeciągnięcie metra do Józefosławia i zrobienie P and R tam
Hmmm13:38, 04.02.2025
Co ty z tym metrem do Kierszka? Przecież są linie autobusowe do stacji metra Kabaty z jednej strony, a z drugiej do Wilanowskiej. Problem w tym,że ludzie nie korzystają, bo są wygodni i woła wjeżdżać autami do Warszawy. Trzeba budowac P+R przy wjazdach skorelować z liniami autobusowymi, a jak nie, to szykany w postaci opłat parkingowych.
Misiek17:16, 04.02.2025
Jak policzysz wszystko - czas dojazdu do autubusu, autobus i metro to wychodzi naprawdę długo...
Metro w Kierszku oznacza że dojazd z kierszka do Kabat metrem to 3 minuty plus dojazd do Kierszka będzie dużo szybszy niż do autobusu bo tam będzie kolejna obwodnica Warszawy - 721 z dobrym dojazdem z Józefosławia, Konstancina, wschodniego Piaseczna..
Mało kto by jeździł samochodem jak metrem byłoby szybciej... teraz jest wyraźnie wolniej przez autobus i przesiadki
Boom18:44, 04.02.2025
Misiek, ty masz chyba problemy z matematyką, finansami, prawem i ochroną środowiska. Od początku - to byłaby miliardowa inwestycja dla osób które nie są mieszkańcami Warszawy, nie płacą tutaj podatków, chcieli mieszkać taniej, a są dla nas utrapieniem. Jak m.st. Warszawa miałoby robić inwestycję poza swoim obszarem i to bez partycypacji gminy K-J i Piaseczna? I wciąż nie rozumiesz, że budowa metra oznacza automatycznie katastrofę ekologiczną w rezerwacie przyrody, bo budowa najpierw ją zniszczy fizycznie, a potem odwodnienie metra zniszczy resztę. Możesz sobie pisać te *%#)!& ale tego nie daje się już czytać. Ile ty masz lat by nie wiedzieć takich prostych rzeczy? Mieszkasz pod Warszawą to ponoś konsekwencje. Dlaczego mieszkańcy stolicy mają ponosić koszty wyborów ludzi spoza stolicy?
Pyton16:16, 04.02.2025
Może jeszcze strefa czystego transportu? Wszak większość na Ursynowie jeździ rowerem, prawda? Zwłaszcza w weekendy.
Misiek17:18, 04.02.2025
Jestem za. SCT + SPP + S30 - to byłby dla mnie ideał na Ursynowie...
Ale jak mi znajdziesz inne miejsce gdzie jest zieleń i nie tak gęsta zabudowa jak w centrum z mieszkaniami niewiele droższymi niż na Ursynowie to się chętnie przeniosę.
Tora20:00, 04.02.2025
Nie tylko na Kabatach! Mieszkamy przy metrze Ursynów, o ironio przy parkingu P&R.. niestety przyjezdni nie chcą za niego płacić i parkują na naszych ulicach.. w rezultacie my tu mieszkamy, płacimy podatki a parkujemy kilometry dalej bo pod naszymi mieszkaniami miejsca brak....
Buka20:54, 04.02.2025
Zabic wstretnych przyjezdnych najlepiej, wtedy tak durne pomysly jak parkowanie na złość mieszkańcom Ursynowa nie bedą sie pojawiac :):):) Ludzie, problemem jest brak miejsc parkingowych i duża ilość aut, które GDZIES muszą stanąć. Wy nie podjeźdżacie samochodami do innych dzielnic w różnych sprawach? Naprawde ideałem jest auto trzymane w garażu? Ręce mi po prostu opadają…
Marcin21:23, 04.02.2025
@Buka oczywiście, że często z Ursynowa jadę swoim autem do innej dzielnicy, ale nie robię tego systematycznie, codziennie od 7:00 do 17:00. Blokując i utrudniając życie mieszkańcom osiedli położonych przy wejściach do stacji metra.
Marcin 21:28, 04.02.2025
Poprosimy o SPP na Imielinie!! Hawajska, Polinezyjska, Kulczyńskiego,Wasilkowskiego przy wejściach do metra. I pytanie, kiedy Urząd Dzielnicy odpala swoją SPP ???
Kryształ 21:55, 04.02.2025
ZDM to lewackie dno. Warszawa jest przez nich zdewastowana. *%#)!& się nadaje co najwyżej na woźnego
uśmiech09:49, 05.02.2025
Drogi Boomie - to ty bierzesz pieniądze za udział w zarządzaniu dzielnicą, więc nie staraj się swoich zadań przerzucać na mieszkańców zadając pytania na które sam powinieneś znać odpowiedź. A skoro nie wiesz - to ustąp mądrzejszym.
Boom09:07, 06.02.2025
Widzę, że znowu jak się nie ma nic sensownego do napisania to się robi wycieczkę osobistą. To ty jesteś zwykłym pieniaczem powtarzającym co miasto ma zrobić i gdzie ma zrobić i nie interesuje cię, że nie ma miejsca na takie pomysły. A gdy zadaję proste pytanie: pokaż palcem na mapie gdzie wybudować parkingi, bo niby miasto ma tyle terenu - to cisza i piszesz dyrdymały, że niby ja za coś biorę pieniądze 🤣
Kuba15:28, 05.02.2025
Zamiast wpuszczać deweloperów trzeba było zrobić P+R konkretny tutaj. Jasne jest, że całe południe się tu zjeżdża żeby przesiąść się do Metra. nie trzeba być radnym żeby to wymyślić.
Krzysztof 01:20, 09.02.2025
Jeden mądry komentarz, przecież wiadomo było że tak będzie, gdzieś te samochody po zlikwidowaniu Tesco musiały się podziać. Najlepiej skłócać ludzi, co za problem skoro ludzie chcą p+r w tym miejscu zróbcie im go tyle, nie tłumaczycie się że stokłosy stoi pusty bo p+r powinien być przy pierwszej stacji metra.
Aaga15:46, 05.02.2025
Szkoda bo na starych osiedlach to już całkiem nie ma gdzie parkować. 😭
nnn08:24, 06.02.2025
To by wymagało jakiejść zmiany przepisów ale najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie dwóch stref płatnego parkowania.
1 Strefa - działająca tak jak teraz, Płacisz jak parkujesz, chyba że masz swój abonament pod domem.
2 Strefa - płacisz jak nie masz karty warszawiaka. (czyt. jak nie płacisz tu podatków albo tu nie mieszkasz)
W ten sposób w takiej specyficznej dzielnicy jak ursynów jej mieszkańcy nie mieliby utrudnionego dojazdu do sklepu, pod dom, na wspólny parking. Ale za to przyjezdni jesli chcą zawalić mieszkańcom ursynowa miejsca pod samym metrem to niech płacą. Natomiast przy gęstej zabudowie strefy 1, jej celem jest zmniejszenie ilości samochodów i zmuszenie ludzi do przesiadki w transport publiczny. A mieszkańcy mają dużo bliżej i łatwiej do sklepu, fryzjera dentysty i lekarza i nie muszą tam jeździć samochodem.
Boom12:07, 06.02.2025
Ty chyba nie rozumiesz specyfiki Ursynowa. Tutaj bardzo dużo miejsc parkingowych znajduje się na terenie należącym do wspólnot i spółdzielni, a na ich terenie miasto nie może robić strefy parkowania. Wprowadzenie takiej strefy spowoduje parkowanie poza strefą, czyli utrudni to życie mieszkańcom, pojawią się szlabany i inne formy ograniczania ruchu.
nnn15:33, 06.02.2025
Jak już dokładnie wiemy spółdzielnie itp. moga sobie z tym poradzić wprowadzając różne rozwiązania. Które również mogłyby być objęte tym że jak płacisz podatki w Warszawie to nie płacisz za miejsce.
Obecnie na miejscach przez ciebie wymienionych jest również dużo osób zaparkowanych które tu przyjeżdżają zostawić auto chociażby pod metrem i tez blokują miejsce mieszkańcom.
Boom08:02, 07.02.2025
Czyli wprowadzenie strefy płatnego parkowania niczego nie rozwiąże, a jedynie pogłębi problem.
cLe09:51, 07.02.2025
a na Bródnie jakoś potrafią wybudować parkingi przy ostatniej stacji metra M2 Bródno ;)
wesoły14:27, 07.02.2025
I naprawdę nie widzisz różnicy miedzy terenu na Bródnie a zabudową obecną na Kabatach?
Sigma12:09, 07.02.2025
Jeśli wybudowane parkingi miejskieP&R na Ursynowie są pustawe to trzeba zrobić kampanię informacyjną, żeby je używaċ. A jeśli są przepełnione, to warto pomyśleć nad strefą, oczywiście bez opłat dla Ursynowian.
Piotr21:49, 07.02.2025
Dureń tym razem z PiS co w Warszawie nie jest częste. Pozazdrościł kolegom z PO
Maria10:42, 10.02.2025
Brak miejsc do parkowania na Ursynowie to konsekwencja wprowadzenia Strefy czystego transportu. Na Ursynowie parkują przyjezdni, dla lokalnych brak miejsc. Niestety nasze uwagi składane do Rady Miasta zostały zignorowane. Wprowadzenie płatnego parkowania nie rozwiąże problemu. Budowa kolejnych parkingów dla przyjezdnych też nie rozwiąze problem
10 13
A ja bym chciał SPP już teraz. Tak jak pisałem - już znaczna część samochodów to przyjezdni.
Alternatywa to metro do Józefosławia.
2 6
Nie kumam. To jak jest przyjezdny, to nie maprawa zaparkowac??? Czy wyscie wszyscy poszaleli?
4 0
Misiek , proponuję jeszcze wycięcie połowy Lasu Kabackiego pod parking by przyjezdni mogli przesiąść się do metra .
Większej głupoty dawno nie czytałem !