Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ruszyła z pomiarami liczby pojazdów przejeżdżających drogami wojewódzkimi, krajowymi i ekspresowymi na Mazowszu. W wybranych punktach pojawiły się specjalne kamery, za pomocą których zliczany jest ruch na danej trasie. Kamerom towarzyszą tabliczki z napisem "GPR" i numerem punktu. To właśnie znak, że w danym miejscu przeprowadzane są pomiary.
Podstawową informacją, którą uzyskamy dzięki pomiarowi ruchu pojazdów, będzie Średni Dobowy Ruch Roczny (SDRR). Ta liczba pokaże nam, ile średnio pojazdów i jakiego rodzaju porusza się w ciągu 24 godzin danym odcinkiem drogi.
Pozyskane dane są niezbędne do zarządzania, utrzymania i planowania rozwoju sieci drogowej. Są też niezmiernie istotne w codziennej pracy. Korzystamy z nich m.in. przy tworzeniu i ocenie prognoz ruchu, ustalaniem priorytetów inwestycyjnych na sieci drogowej, klasyfikacją ciągów drogowych, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.
- informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.
Za pomiary wideo odpowiedzialne są firmy, które wygrały przetargi. Pomiary będą prowadzone przez cały rok, ale nie przez cały czas, a w różnych okresach oraz w różnych godzinach. Będą to pomiary - w zależności od odcinka 24- lub 16-godzinne.
Wyniki GPR 2025 udostępniamy publicznie w formie opracowań opisowych, tabel, map i zestawień bazodanowych. Pierwsza, wstępna publikacja pn. „Synteza wyników GPR 2025 na drogach krajowych” planowana jest w II kwartale 2026 roku, podobnie jak opracowanie wyników dla dróg wojewódzkich. Ostateczny dokument, opisujący szczegółowo wyniki pomiaru, pn. „Ruch Drogowy 2025” powinien być dostępny w II połowie 2026 roku.
- informują drogowcy.
Według najnowszych dostępnych danych, od otwarcia w grudniu 2021 roku do stycznia 2025 roku (czyli w ciągu około 3 lat) tunelem POW pod Ursynowem przejechało aż 45 milionów samochodów.
Przypomnijmy, wg założeń projektowych przez tunel w pierwszych latach od otwarcia miało przejeżdżać ok. 100 tys. pojazdów na dobę, czyli ok. 36,5 mln rocznie. Dla porównania trasą S8 na północy Warszawy dziennie przejeżdża ok. 200 tys. pojazdów, mostem Łazienkowskim ok. 120 tys., mostem Siekierkowskim ok. 90 tys.
Wg założeń przygotowanych w trakcie projektowania tunelu, prognozowane natężenie ruchu na rok 2035 w godzinach szczytu dojdzie do ok. 4800 pojazdów na godzinę w jednym kierunku - czyli ok. 200 tys. aut na dobę w obu kierunkach. Oznacza to roczny ruch na poziomie 73 mln.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz