Zamknij

Dodaj komentarz

Metamorfoza ul. Ciszewskiego na finiszu. Sporo zmian dla kierowców!

Bartek Jabłoński Bartek Jabłoński 06:14, 05.11.2025 Aktualizacja: 19:31, 04.11.2025
Skomentuj BJ BJ

Do końca roku mają zakończyć się prace związane z reorganizacją ruchu na ulicy Ciszewskiego i jej skrzyżowaniu z ulicami Rosoła i Rodowicza "Anody". Do wprowadzenia zmian zobowiązany został deweloper Ursynów 22 w ramach budowy osiedla na rogu Ciszewskiego i Rosoła. Reorganizacja ruchu i przebudowa infrastruktury drogowej pochłonie aż 4 mln zł. Zobacz, jak zmieni się ruch na jednym z bardziej ruchliwych skrzyżowań Ursynowa!

W tym roku ulica Ciszewskiego przechodzi prawdziwą metamorfozę. Metamorfozę bardzo uciążliwą dla mieszkańców. Sukcesywne remonty kolejnych odcinków dawały się we znaki zarówno kierowcom jak i pieszym. Nie pomaga też fakt, że firma Fal-Bruk odpowiedzialna za remont, prowadziła prace na żywym organizmie. Te prace mają się już jednak ku końcowi, obecnie wylewany jest asfalt na przejazdy rowerowe przez osiedlowe uliczki odchodzące od ul. Ciszewskiego.

Wygląda na to, że w najbliższym czasie zakończy się również trwająca od miesięcy reorganizacja ruchu i budowa infrastruktury drogowej w innej części Ciszewskiego - w okolicach skrzyżowania z ul. Rosoła oraz Rodowicza "Anody". Prowadzi ją inny wykonawca, na zlecenie dewelopera.

Budynek przy ul. Ciszewskiego 9, naprzeciwko basenów SGGW, to wielopiętrowy blok mieszkalny wyposażony w parking podziemny. To właśnie jego pojawienie się wymusiło reorganizację ruchu na ul. Ciszewskiego i jej skrzyżowaniu z ulicą Rosoła. Choć budowa bloku została dawno zakończona, a na parterze pojawiły się już lokale usługowe, to finału reorganizacji możemy spodziewać się dopiero za jakiś czas.

Zgodnie z umową miasta z deweloperem prace zakończyć się mają do końca tego roku, a zakres przeprowadzonych prac może przyprawić o zawrót głowy.

W zakres umowy wchodzi przebudowa jezdni, chodnika, nawierzchni przystanku "Strzeleckiego 03", oświetlenia ulicznego, budowa pasa dzielącego jezdnię, budowa sygnalizacji świetlnej, budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej, wymiana warstwy ścieralnej jezdni, zagospodarowanie zieleni przydrożnej oraz wykonanie oznakowania pionowego i poziomego w pasie drogowym ul. Ciszewskiego i ul. Rosoła

- wylicza Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Na Ciszewskiego praca wre. Jezdnia jest miejscami rozkopana, a wszędzie straszą sterty materiałów budowlanych. Widać odsłonięte dojścia do kanalizacji, a wokół wykopów uwijają się robotnicy z ciężkim sprzętem. Patrząc na obecny stan skrzyżowania i ulicy Ciszewskiego w tamtym rejonie, ciężko nie zastanowić się nad tym, czy deweloper zdąży z zakończeniem prac do końca roku. Pracujący na miejscu robotnicy zachowują jednak optymizm. Według nich zakończenie prac to kwestia 2-3 tygodni. 

Aby uniknąć zaskoczenia na drodze, na nadchodzące zmiany przygotować się już teraz. 

Jakie zmiany na skrzyżowaniu Ciszewskiego i Rosoła?

Już w 2022 roku miasto zatwierdziło drogowe zmiany na skrzyżowaniu Ciszewskiego, Rodowicza "Anody" oraz Rosoła. Jakie zmiany? Środkowy pas przed skrzyżowaniem z ul. Rosoła w kierunku Nowoursynowskiej umożliwi po zmianach jazdę na wprost ulicą Ciszewskiego. Do tej pory możliwy był jedynie skręt w lewo w aleję Rodowicza "Anody".

Zmiany nie ominą również drugiego kierunku skrzyżowania - w kierunku alei KEN. Skręt w ulicę Rosoła możliwy będzie jedynie z lewego pasa.

Naokoło całego skrzyżowania znikną oznakowania poziome przejść dla pieszych przez ścieżki rowerowe. ZDM systematycznie usuwa błędne oznakowania ze ścieżek. Błędne, bo gdy nie ma równocześnie znaku pionowego, pasy są nieważne. Po ich usunięciu nadal będzie można przechodzić przez ścieżkę, ale w ramach "przejść sugerowanych", czyli nieoznaczonych, gdzie pierwszeństwo ma rowerzysta.

[ZT]35644[/ZT]

Co nowego na Ciszewskiego?

Zmiany nie ominą również fragmentu ulicy Ciszewskiego wzdłuż inwestycji "Ursynów 22". Nowej nawierzchni doczekał się przystanek autobusowy "Strzeleckiego 03". Pomimo iż nowa wiata, wraz z chodnikiem już są, w dalszym ciągu funkcjonuje przystanek zastępczy kilkanaście metrów dalej. Wokół nowopowstałego budynku ułożono też nowe chodniki, oraz wylano asfaltowe ścieżki rowerowe. Pomimo iż są nowe, ich stan budzi zastrzeżenia. Są brudne od materiałów budowlanych i patrząc na nie, ciężko uwierzyć, że powstały niedawno.

Wizualnie dyskusyjnym dodatkiem są też biało-czerwone barierki, których zaskakująco duża liczba pojawiła się kilka miesięcy temu przed apartamentowcem od strony wejścia do Biedronki.

Wzdłuż chodników przy budynku "Ursynów 22" trwa właśnie nasadzanie zieleni. Równe rzędy małych iglaków ciągną się wzdłuż całej dłuższej ściany bloku. Pracujący tam ogrodnicy również potwierdzili, że prace powinny zostać zakończone przed terminem.

Po tej samej stronie ulicy Ciszewskiego wygrodzone zostaną trawniki oddzielające chodnik od jezdni. W zjeździe w ślepą uliczkę tuż za inwestycją "Ursynów 22" pojawią się dwa znaki pionowe informujące o końcu strefy ruchu. Przy następnym z kolei zjeździe, wytyczone zostanie przejście dla pieszych przez ulicę Gutta. 

Po drugiej stronie ulicy - ku uciesze mieszkańców - pojawi się dodatkowy przystanek autobusowy na wysokości budynku uczelnianego SGGW. 

W ciągu najbliższych tygodni poszerzona zostanie północna strona jezdni ul. Ciszewskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Gutta. W miejscu poszerzenia pasy zieleni oddzielające jezdnie również urosną wszerz. Na skrzyżowaniu z ul. Gutta, na wschodnim wlocie wydzielony będzie pas do skrętu w lewo o szerokości 3 m oraz pas do jazdy na wprost o szerokości 4 m. Powiększone wysepki w naturalny sposób oddzielą część pasa przeznaczoną do skrętu w ul. Gutta.

Będą korki?

To miejscowe przewężenie, może budzić kontrowersje. Kierowcy jadący w stronę ul. Rodowicza "Anody" będą zmuszeni do ściśnięcia się na jednym pasie, aby umożliwić skręt w ul. Gutta. Biorąc pod uwagę spore natężenie ruchu w tamtym rejonie, które dodatkowo zwiększą mieszkańcy nowego apartamentowca, budzi to obawy o powstawanie korków. Obawy tym większe, że planowana inwestycja Ciszewskiego-bis, o ile w ogóle powstanie, może doprowadzić do spotęgowania ruchu na Ciszewskiego.

Budowa łącznika Ursynowa z Wilanowem to jednak pieśń przyszłości - firma zajmująca się projektem ogłosiła bankructwo i trwają obecnie poszukiwania nowego wykonawcy. Czy ruch będzie się tu tamował, pokaże dopiero praktyka. Nowa odsłona ul. Ciszewskiego już tuż, tuż.

[FOTORELACJANOWA]6436[/FOTORELACJANOWA]

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%