W tym roku ulica Ciszewskiego przechodzi prawdziwą metamorfozę. Metamorfozę bardzo uciążliwą dla mieszkańców. Sukcesywne remonty kolejnych odcinków dawały się we znaki zarówno kierowcom jak i pieszym. Nie pomaga też fakt, że firma Fal-Bruk odpowiedzialna za remont, prowadziła prace na żywym organizmie. Te prace mają się już jednak ku końcowi, obecnie wylewany jest asfalt na przejazdy rowerowe przez osiedlowe uliczki odchodzące od ul. Ciszewskiego.
Wygląda na to, że w najbliższym czasie zakończy się również trwająca od miesięcy reorganizacja ruchu i budowa infrastruktury drogowej w innej części Ciszewskiego - w okolicach skrzyżowania z ul. Rosoła oraz Rodowicza "Anody". Prowadzi ją inny wykonawca, na zlecenie dewelopera.

Budynek przy ul. Ciszewskiego 9, naprzeciwko basenów SGGW, to wielopiętrowy blok mieszkalny wyposażony w parking podziemny. To właśnie jego pojawienie się wymusiło reorganizację ruchu na ul. Ciszewskiego i jej skrzyżowaniu z ulicą Rosoła. Choć budowa bloku została dawno zakończona, a na parterze pojawiły się już lokale usługowe, to finału reorganizacji możemy spodziewać się dopiero za jakiś czas.
Zgodnie z umową miasta z deweloperem prace zakończyć się mają do końca tego roku, a zakres przeprowadzonych prac może przyprawić o zawrót głowy.
W zakres umowy wchodzi przebudowa jezdni, chodnika, nawierzchni przystanku "Strzeleckiego 03", oświetlenia ulicznego, budowa pasa dzielącego jezdnię, budowa sygnalizacji świetlnej, budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej, wymiana warstwy ścieralnej jezdni, zagospodarowanie zieleni przydrożnej oraz wykonanie oznakowania pionowego i poziomego w pasie drogowym ul. Ciszewskiego i ul. Rosoła
- wylicza Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.
Na Ciszewskiego praca wre. Jezdnia jest miejscami rozkopana, a wszędzie straszą sterty materiałów budowlanych. Widać odsłonięte dojścia do kanalizacji, a wokół wykopów uwijają się robotnicy z ciężkim sprzętem. Patrząc na obecny stan skrzyżowania i ulicy Ciszewskiego w tamtym rejonie, ciężko nie zastanowić się nad tym, czy deweloper zdąży z zakończeniem prac do końca roku. Pracujący na miejscu robotnicy zachowują jednak optymizm. Według nich zakończenie prac to kwestia 2-3 tygodni.

Aby uniknąć zaskoczenia na drodze, na nadchodzące zmiany przygotować się już teraz.
Już w 2022 roku miasto zatwierdziło drogowe zmiany na skrzyżowaniu Ciszewskiego, Rodowicza "Anody" oraz Rosoła. Jakie zmiany? Środkowy pas przed skrzyżowaniem z ul. Rosoła w kierunku Nowoursynowskiej umożliwi po zmianach jazdę na wprost ulicą Ciszewskiego. Do tej pory możliwy był jedynie skręt w lewo w aleję Rodowicza "Anody".
Zmiany nie ominą również drugiego kierunku skrzyżowania - w kierunku alei KEN. Skręt w ulicę Rosoła możliwy będzie jedynie z lewego pasa.

Naokoło całego skrzyżowania znikną oznakowania poziome przejść dla pieszych przez ścieżki rowerowe. ZDM systematycznie usuwa błędne oznakowania ze ścieżek. Błędne, bo gdy nie ma równocześnie znaku pionowego, pasy są nieważne. Po ich usunięciu nadal będzie można przechodzić przez ścieżkę, ale w ramach "przejść sugerowanych", czyli nieoznaczonych, gdzie pierwszeństwo ma rowerzysta.
[ZT]35644[/ZT]
Zmiany nie ominą również fragmentu ulicy Ciszewskiego wzdłuż inwestycji "Ursynów 22". Nowej nawierzchni doczekał się przystanek autobusowy "Strzeleckiego 03". Pomimo iż nowa wiata, wraz z chodnikiem już są, w dalszym ciągu funkcjonuje przystanek zastępczy kilkanaście metrów dalej. Wokół nowopowstałego budynku ułożono też nowe chodniki, oraz wylano asfaltowe ścieżki rowerowe. Pomimo iż są nowe, ich stan budzi zastrzeżenia. Są brudne od materiałów budowlanych i patrząc na nie, ciężko uwierzyć, że powstały niedawno.
Wizualnie dyskusyjnym dodatkiem są też biało-czerwone barierki, których zaskakująco duża liczba pojawiła się kilka miesięcy temu przed apartamentowcem od strony wejścia do Biedronki.

Wzdłuż chodników przy budynku "Ursynów 22" trwa właśnie nasadzanie zieleni. Równe rzędy małych iglaków ciągną się wzdłuż całej dłuższej ściany bloku. Pracujący tam ogrodnicy również potwierdzili, że prace powinny zostać zakończone przed terminem.
Po tej samej stronie ulicy Ciszewskiego wygrodzone zostaną trawniki oddzielające chodnik od jezdni. W zjeździe w ślepą uliczkę tuż za inwestycją "Ursynów 22" pojawią się dwa znaki pionowe informujące o końcu strefy ruchu. Przy następnym z kolei zjeździe, wytyczone zostanie przejście dla pieszych przez ulicę Gutta.
Po drugiej stronie ulicy - ku uciesze mieszkańców - pojawi się dodatkowy przystanek autobusowy na wysokości budynku uczelnianego SGGW.

W ciągu najbliższych tygodni poszerzona zostanie północna strona jezdni ul. Ciszewskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Gutta. W miejscu poszerzenia pasy zieleni oddzielające jezdnie również urosną wszerz. Na skrzyżowaniu z ul. Gutta, na wschodnim wlocie wydzielony będzie pas do skrętu w lewo o szerokości 3 m oraz pas do jazdy na wprost o szerokości 4 m. Powiększone wysepki w naturalny sposób oddzielą część pasa przeznaczoną do skrętu w ul. Gutta.
To miejscowe przewężenie, może budzić kontrowersje. Kierowcy jadący w stronę ul. Rodowicza "Anody" będą zmuszeni do ściśnięcia się na jednym pasie, aby umożliwić skręt w ul. Gutta. Biorąc pod uwagę spore natężenie ruchu w tamtym rejonie, które dodatkowo zwiększą mieszkańcy nowego apartamentowca, budzi to obawy o powstawanie korków. Obawy tym większe, że planowana inwestycja Ciszewskiego-bis, o ile w ogóle powstanie, może doprowadzić do spotęgowania ruchu na Ciszewskiego.
Budowa łącznika Ursynowa z Wilanowem to jednak pieśń przyszłości - firma zajmująca się projektem ogłosiła bankructwo i trwają obecnie poszukiwania nowego wykonawcy. Czy ruch będzie się tu tamował, pokaże dopiero praktyka. Nowa odsłona ul. Ciszewskiego już tuż, tuż.
[FOTORELACJANOWA]6436[/FOTORELACJANOWA]
meme14:01, 05.11.2025
no to kiedy Ciszewskiego-bis?
Nie dla ciszewskiego21:22, 05.11.2025
Miejmy nadzieję, że nigdy.
Pozostałe komentarze
FanUrsynów15:08, 05.11.2025
Dróg Rowerowych w strony ul Ken przy Galeria KEN co oni robią że jest przerywania. Nowe uliczki robią.
Boom16:50, 05.11.2025
Dlaczego likwiduje się niewłaściwe oznakowanie przejść zamiast dostawić znaki pionowe by było to przejście dla pieszych, szczególnie w rejonie dużego ruchu pieszych przy przystankach lub dużych skrzyżowaniach?
bike17:03, 05.11.2025
Bo dzięki temu pieszy nie musi iść do pasów, a może przejść przez DDR w każdym miejscu, oczywiście zachowując szczególną ostrożność i uważając na jadących rowerzystów.
Boom17:15, 05.11.2025
Jasne, bo piesi to albo skaczą przez żywopłot lub przebiegają po ulicy. Nie, piesi przechodzą tam gdzie są przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniach, a potem muszą stawać na wąskim pasku by przepuszczać rowerzystów. Mają również problemy by w ogóle przejść, ponieważ w szczycie sezonu wzdłuż takiej Al. KEN jedzie tylu rowerzystów, że jak stają na światłach to nie zostawiają przejścia dla pieszych. Jakby było wyznaczone przejście to by mogli przejść. Jakoś przejścia dla pieszych funkcjonują w Centrum czy też w wieli innych miastach. Przykładowo takie przejścia masowo występują na rowerostradzie łączącej Gdynię, Sopot i Gdańsk i nikt nie opowiada takich bajek.
boom-er02:50, 08.11.2025
Żebyś gamoniu mógł przechodzić nie tylko na tym swoim wyimaginowanym przejściu.
kkkkk21:25, 05.11.2025
Czyli znów poszerza się jezdnie. A potem zdziwienie, że samochodów coraz więcej i tworzą się korki. A powietrze coraz bardziej śmierdzi.
Boom21:28, 05.11.2025
Zielony *%#)!& jakich wiele.
Wck17:53, 12.11.2025
Jak się zwęża drogi, buduje buspasy i auta stoją w korku a obok pusty pas ruchu i dwie puste ścieżki dla rowerów to rozumiem, że nie śmierdzi?
Jak to dobrze, że ludzie o poglądach lewicowych mają już tak małe poparcie w społeczeństwie i ciągle im się zmniejsza.
Max07:10, 06.11.2025
To co zrobiono przy wjeździe do ul. ZWM n/p Leclerca ( i nie tylko tu) jest niezgodne ze sztuką budowlaną! Na całej szerokości wjazdu wykonano pas chodnika, który będzie dewastowany przez wjeżdżające samochody oraz pojazdy do wywozu śmieci i straż pożarną! Kto będzie płacił za naprawę chodnika - wiadomo, że mieszkańcy. Na innych wjazdach do osiedli piesi przechodzą przez ulicę po asfalcie! Miałem nadzieję, że to tymczasowe rozwiązanie. Nie mieści mi się w głowie, że tak może zostać.
Paulo14:19, 06.11.2025
Oby nigdy.
mieszkanka Stokłosów18:24, 06.11.2025
Na razie ten remont realizowany przez dewelopera wygląda jak dewastacja a nie metamorfoza
Narbut11:16, 07.11.2025
To powinien zrobić deweloper...
Grzegorz 15:37, 10.11.2025
Kiedy zostaną zdemontowane słupy wysokiego napięcia w środku dzielnicy?
Rondo na Ursynowie zamieni się w łezkę. Koniec chaosu?
KKj się naucz jeździć. Na zwykłym skrzyżowaniu też wycinasz z lewego pasa w prawo?
Legia
21:08, 2025-11-26
Klakson życzliwego kierowcy uratował życie kobiecie
Czyli jednopasmowe rondo jest bardziej bezpieczne. Nikt z lewej nie wyminie.
Xyz
20:00, 2025-11-26
W nocy i rano ślisko! IMGW ostrzega przed oblodzeniem
Rozumiem, że oblodzenie i mrozy to zjawiska pogodowe, widziane w Polsce po raz pierwszy...
Paulo
16:47, 2025-11-26
Wielki blok na Ursynowie bez wody!
przy metrze regularnie wyłacza wode od 8 do 16, a czesto czas sie wydluza. takze uwazam, ze nocne wyłaczenia są dobra praktyką, lepsza niz na Natolinie.
dodo
16:46, 2025-11-26