Zamknij

Dodaj komentarz

Metamorfoza ul. Ciszewskiego na finiszu. Sporo zmian dla kierowców!

Bartek Jabłoński Bartek Jabłoński 06:14, 05.11.2025 Aktualizacja: 19:31, 04.11.2025
15 BJ BJ

Do końca roku mają zakończyć się prace związane z reorganizacją ruchu na ulicy Ciszewskiego i jej skrzyżowaniu z ulicami Rosoła i Rodowicza "Anody". Do wprowadzenia zmian zobowiązany został deweloper Ursynów 22 w ramach budowy osiedla na rogu Ciszewskiego i Rosoła. Reorganizacja ruchu i przebudowa infrastruktury drogowej pochłonie aż 4 mln zł. Zobacz, jak zmieni się ruch na jednym z bardziej ruchliwych skrzyżowań Ursynowa!

W tym roku ulica Ciszewskiego przechodzi prawdziwą metamorfozę. Metamorfozę bardzo uciążliwą dla mieszkańców. Sukcesywne remonty kolejnych odcinków dawały się we znaki zarówno kierowcom jak i pieszym. Nie pomaga też fakt, że firma Fal-Bruk odpowiedzialna za remont, prowadziła prace na żywym organizmie. Te prace mają się już jednak ku końcowi, obecnie wylewany jest asfalt na przejazdy rowerowe przez osiedlowe uliczki odchodzące od ul. Ciszewskiego.

Wygląda na to, że w najbliższym czasie zakończy się również trwająca od miesięcy reorganizacja ruchu i budowa infrastruktury drogowej w innej części Ciszewskiego - w okolicach skrzyżowania z ul. Rosoła oraz Rodowicza "Anody". Prowadzi ją inny wykonawca, na zlecenie dewelopera.

Budynek przy ul. Ciszewskiego 9, naprzeciwko basenów SGGW, to wielopiętrowy blok mieszkalny wyposażony w parking podziemny. To właśnie jego pojawienie się wymusiło reorganizację ruchu na ul. Ciszewskiego i jej skrzyżowaniu z ulicą Rosoła. Choć budowa bloku została dawno zakończona, a na parterze pojawiły się już lokale usługowe, to finału reorganizacji możemy spodziewać się dopiero za jakiś czas.

Zgodnie z umową miasta z deweloperem prace zakończyć się mają do końca tego roku, a zakres przeprowadzonych prac może przyprawić o zawrót głowy.

W zakres umowy wchodzi przebudowa jezdni, chodnika, nawierzchni przystanku "Strzeleckiego 03", oświetlenia ulicznego, budowa pasa dzielącego jezdnię, budowa sygnalizacji świetlnej, budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej, wymiana warstwy ścieralnej jezdni, zagospodarowanie zieleni przydrożnej oraz wykonanie oznakowania pionowego i poziomego w pasie drogowym ul. Ciszewskiego i ul. Rosoła

- wylicza Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Na Ciszewskiego praca wre. Jezdnia jest miejscami rozkopana, a wszędzie straszą sterty materiałów budowlanych. Widać odsłonięte dojścia do kanalizacji, a wokół wykopów uwijają się robotnicy z ciężkim sprzętem. Patrząc na obecny stan skrzyżowania i ulicy Ciszewskiego w tamtym rejonie, ciężko nie zastanowić się nad tym, czy deweloper zdąży z zakończeniem prac do końca roku. Pracujący na miejscu robotnicy zachowują jednak optymizm. Według nich zakończenie prac to kwestia 2-3 tygodni. 

Aby uniknąć zaskoczenia na drodze, na nadchodzące zmiany przygotować się już teraz. 

Jakie zmiany na skrzyżowaniu Ciszewskiego i Rosoła?

Już w 2022 roku miasto zatwierdziło drogowe zmiany na skrzyżowaniu Ciszewskiego, Rodowicza "Anody" oraz Rosoła. Jakie zmiany? Środkowy pas przed skrzyżowaniem z ul. Rosoła w kierunku Nowoursynowskiej umożliwi po zmianach jazdę na wprost ulicą Ciszewskiego. Do tej pory możliwy był jedynie skręt w lewo w aleję Rodowicza "Anody".

Zmiany nie ominą również drugiego kierunku skrzyżowania - w kierunku alei KEN. Skręt w ulicę Rosoła możliwy będzie jedynie z lewego pasa.

Naokoło całego skrzyżowania znikną oznakowania poziome przejść dla pieszych przez ścieżki rowerowe. ZDM systematycznie usuwa błędne oznakowania ze ścieżek. Błędne, bo gdy nie ma równocześnie znaku pionowego, pasy są nieważne. Po ich usunięciu nadal będzie można przechodzić przez ścieżkę, ale w ramach "przejść sugerowanych", czyli nieoznaczonych, gdzie pierwszeństwo ma rowerzysta.

[ZT]35644[/ZT]

Co nowego na Ciszewskiego?

Zmiany nie ominą również fragmentu ulicy Ciszewskiego wzdłuż inwestycji "Ursynów 22". Nowej nawierzchni doczekał się przystanek autobusowy "Strzeleckiego 03". Pomimo iż nowa wiata, wraz z chodnikiem już są, w dalszym ciągu funkcjonuje przystanek zastępczy kilkanaście metrów dalej. Wokół nowopowstałego budynku ułożono też nowe chodniki, oraz wylano asfaltowe ścieżki rowerowe. Pomimo iż są nowe, ich stan budzi zastrzeżenia. Są brudne od materiałów budowlanych i patrząc na nie, ciężko uwierzyć, że powstały niedawno.

Wizualnie dyskusyjnym dodatkiem są też biało-czerwone barierki, których zaskakująco duża liczba pojawiła się kilka miesięcy temu przed apartamentowcem od strony wejścia do Biedronki.

Wzdłuż chodników przy budynku "Ursynów 22" trwa właśnie nasadzanie zieleni. Równe rzędy małych iglaków ciągną się wzdłuż całej dłuższej ściany bloku. Pracujący tam ogrodnicy również potwierdzili, że prace powinny zostać zakończone przed terminem.

Po tej samej stronie ulicy Ciszewskiego wygrodzone zostaną trawniki oddzielające chodnik od jezdni. W zjeździe w ślepą uliczkę tuż za inwestycją "Ursynów 22" pojawią się dwa znaki pionowe informujące o końcu strefy ruchu. Przy następnym z kolei zjeździe, wytyczone zostanie przejście dla pieszych przez ulicę Gutta. 

Po drugiej stronie ulicy - ku uciesze mieszkańców - pojawi się dodatkowy przystanek autobusowy na wysokości budynku uczelnianego SGGW. 

W ciągu najbliższych tygodni poszerzona zostanie północna strona jezdni ul. Ciszewskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Gutta. W miejscu poszerzenia pasy zieleni oddzielające jezdnie również urosną wszerz. Na skrzyżowaniu z ul. Gutta, na wschodnim wlocie wydzielony będzie pas do skrętu w lewo o szerokości 3 m oraz pas do jazdy na wprost o szerokości 4 m. Powiększone wysepki w naturalny sposób oddzielą część pasa przeznaczoną do skrętu w ul. Gutta.

Będą korki?

To miejscowe przewężenie, może budzić kontrowersje. Kierowcy jadący w stronę ul. Rodowicza "Anody" będą zmuszeni do ściśnięcia się na jednym pasie, aby umożliwić skręt w ul. Gutta. Biorąc pod uwagę spore natężenie ruchu w tamtym rejonie, które dodatkowo zwiększą mieszkańcy nowego apartamentowca, budzi to obawy o powstawanie korków. Obawy tym większe, że planowana inwestycja Ciszewskiego-bis, o ile w ogóle powstanie, może doprowadzić do spotęgowania ruchu na Ciszewskiego.

Budowa łącznika Ursynowa z Wilanowem to jednak pieśń przyszłości - firma zajmująca się projektem ogłosiła bankructwo i trwają obecnie poszukiwania nowego wykonawcy. Czy ruch będzie się tu tamował, pokaże dopiero praktyka. Nowa odsłona ul. Ciszewskiego już tuż, tuż.

[FOTORELACJANOWA]6436[/FOTORELACJANOWA]

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (15)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

Nie dla ciszewskiegoNie dla ciszewskiego

7 9

Miejmy nadzieję, że nigdy.

21:22, 05.11.2025

Pozostałe komentarze

FanUrsynówFanUrsynów

2 1

Dróg Rowerowych w strony ul Ken przy Galeria KEN co oni robią że jest przerywania. Nowe uliczki robią.

15:08, 05.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoomBoom

8 2

Dlaczego likwiduje się niewłaściwe oznakowanie przejść zamiast dostawić znaki pionowe by było to przejście dla pieszych, szczególnie w rejonie dużego ruchu pieszych przy przystankach lub dużych skrzyżowaniach?

16:50, 05.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

bikebike

4 5

Bo dzięki temu pieszy nie musi iść do pasów, a może przejść przez DDR w każdym miejscu, oczywiście zachowując szczególną ostrożność i uważając na jadących rowerzystów.

17:03, 05.11.2025

BoomBoom

8 2

Jasne, bo piesi to albo skaczą przez żywopłot lub przebiegają po ulicy. Nie, piesi przechodzą tam gdzie są przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniach, a potem muszą stawać na wąskim pasku by przepuszczać rowerzystów. Mają również problemy by w ogóle przejść, ponieważ w szczycie sezonu wzdłuż takiej Al. KEN jedzie tylu rowerzystów, że jak stają na światłach to nie zostawiają przejścia dla pieszych. Jakby było wyznaczone przejście to by mogli przejść. Jakoś przejścia dla pieszych funkcjonują w Centrum czy też w wieli innych miastach. Przykładowo takie przejścia masowo występują na rowerostradzie łączącej Gdynię, Sopot i Gdańsk i nikt nie opowiada takich bajek.

17:15, 05.11.2025

boom-erboom-er

1 2

Żebyś gamoniu mógł przechodzić nie tylko na tym swoim wyimaginowanym przejściu.

02:50, 08.11.2025

kkkkkkkkkk

5 7

Czyli znów poszerza się jezdnie. A potem zdziwienie, że samochodów coraz więcej i tworzą się korki. A powietrze coraz bardziej śmierdzi.

21:25, 05.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

BoomBoom

4 4

Zielony *%#)!& jakich wiele.

21:28, 05.11.2025

WckWck

0 0

Jak się zwęża drogi, buduje buspasy i auta stoją w korku a obok pusty pas ruchu i dwie puste ścieżki dla rowerów to rozumiem, że nie śmierdzi?

Jak to dobrze, że ludzie o poglądach lewicowych mają już tak małe poparcie w społeczeństwie i ciągle im się zmniejsza.

17:53, 12.11.2025

MaxMax

2 0

To co zrobiono przy wjeździe do ul. ZWM n/p Leclerca ( i nie tylko tu) jest niezgodne ze sztuką budowlaną! Na całej szerokości wjazdu wykonano pas chodnika, który będzie dewastowany przez wjeżdżające samochody oraz pojazdy do wywozu śmieci i straż pożarną! Kto będzie płacił za naprawę chodnika - wiadomo, że mieszkańcy. Na innych wjazdach do osiedli piesi przechodzą przez ulicę po asfalcie! Miałem nadzieję, że to tymczasowe rozwiązanie. Nie mieści mi się w głowie, że tak może zostać.

07:10, 06.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

PauloPaulo

0 3

Oby nigdy.

14:19, 06.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkanka Stokłosówmieszkanka Stokłosów

3 0

Na razie ten remont realizowany przez dewelopera wygląda jak dewastacja a nie metamorfoza

18:24, 06.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

NarbutNarbut

1 0

To powinien zrobić deweloper...

11:16, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Grzegorz Grzegorz

0 1

Kiedy zostaną zdemontowane słupy wysokiego napięcia w środku dzielnicy?

15:37, 10.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%