Zamknij
REKLAMA

Samochodów dużo, pasy tylko dwa. Czy poszerzać Płaskowickiej?

06.23, 12.01.2023 Kamil Witek Aktualizacja: 11.00, 02.02.2023
Skomentuj
REKLAMA

Korki i problemy ze skrętem w boczne ulice. Z takimi problemami borykają się kierowcy na ul. Płaskowickiej. Ich zdaniem przydałoby się ją poszerzyć. Władze dzielnicy nie są jednak przychylne temu pomysłowi. Miasto natomiast tłumaczy, dlaczego tego nie zrobi. 

Ulica Płaskowickiej na odcinku od Rosoła do Dereniowej jest jak wąskie gardło, przez które codziennie przepycha się mnóstwo samochodów. Po jednym pasie ruchu w obie strony to zdaniem kierowców zdecydowanie za mało. Zwłaszcza jak na tak ruchliwą ulicę.

- Można by poszerzyć albo usprawnić w inny sposób. Już od Pileckiego przez ten zjazd z obwodnicy są tam korki. I tak do godziny 18. Trudno nawet ruszyć w stronę Wilanowa - mówi Mateusz, kierowca z Ursynowa.

Korki nie biorą się jednak tylko z wąsiego gardła. Swoje dodają także skrzyżowania Płaskowickiej z Lanciego - tu jednak ma powstać w tym roku rondo - czy z ulicą Braci Wagów. 

- Skręcających w lewo w Braci Wagów nie zawsze da się ominąć. Wtedy tylko liczyć na dobrego człowieka, który przepuści, albo pieszego, który zatrzyma ruch w drugą stronę - zauważa Krzysztof, także kierowca z Ursynowa. 

Te same problemy widzą także władze Ursynowa. - Zgłaszaliśmy już temat lewoskrętu w Braci Wagów. Teraz można się tam jedynie przeciskać po krawężniku, a to nie o to chodzi - mówi burmistrz Robert Kempa. 

Ratusz: zostało nam tylko poprawianie

Burmistrz zwraca także uwagę na złe rozwiązania przy rondzie Krystyny Krahelskiej. Na przykład na mało wykorzystywany pas do skrętu w prawo w KEN w kierunku centrum. Tym samym przyznaje, że przydałoby się wprowadzić kilka zmian w ciągu Płaskowickiej. Żałuje jedynie, że miasto nie wynegocjowało ich sobie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad przy okazji przetargu na budowę tunelu POW. 

- Teraz pozostało nam tylko poprawianie tego, co na górze - zauważa. 

Jednocześnie na poszerzenie Płaskowickiej zdaniem burmistrza Ursynowa miejsca nie ma. - Nie widzę zasadności wydania kilkudziesięciu milionów złotych i zabierania kilku tysięcy metrów kwadratowych przyszłego tzw. parku linearnego przeznaczonych na zieleń i ich zabetonowania i wyasfaltowania - stwierdza Robert Kempa.

Według burmistrza po dwa pasy w każdą stronę są potrzebne tylko dla odcinka od Stryjeńskich w stronę Puławskiej. I tam też dwa pasy są.

Inaczej sprawę przedstawia radny Inicjatywy Mieszkańców Ursynowa Antoni Pomianowski, który - podobnie jak kierowcy - zwraca uwagę na panujące w godzinach szczytu korki na Płaskowickiej czy na zatkany wjazd na rondo przy Dereniowej.

- Poszerzenie Płaskowickiej nie miałoby wpływu na park linearny. Tam jest pozostawiona rezerwa, która nie wchodzi na obszar parku. Więc nie ma obaw, że taka inwestycja odbyłaby się kosztem zieleni - mówi ursynowski radny.

Burmistrz Kempa przekonuje jednak, że takiego zapasu nie ma. - Pracownia Katarzyny Łowickiej uwzględniła decyzję o rezygnacji z rozbudowy Płaskowickiej w trakcie konsultacji w sprawie parku - tłumaczy.

Chodzi o decyzję z 2016 roku. Wówczas była szansa, że Płaskowickiej zostanie poszerzona, o co już wtedy zabiegał radny Pomianowski. Miasto wykreśliło jednak inwestycję ze swoich planów. 

- Z analiz ruchu wychodzi nam, że nie ma tam konieczności dołożenia drugiej nitki - mówił wówczas Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy, który decyzję o wycofaniu się miasta z planów odziedziczył po byłym zastępcy prezydenta Jacku Wojciechowiczu.

Rozbudowa Płaskowickiej - co na to miasto?

Dziś natomiast władze stolicy winą za taki, a nie inny stan ul. Płaskowickiej obarczają jedynie odpowiedzialnych za tunel.

- Zakres prac Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w ramach budowy Południowej Obwodnicy Warszawy ograniczony został do odtworzenia pierwotnego układu drogowego mimo rozmów z m.st. Warszawą o jego usprawnieniu na etapie przygotowania dokumentacji

Tak p.o. zastępcy dyrektora Biura Funduszy Europejskich i Polityki Rozwoju Paweł Jaworski odpowiada na pytania pana Bartłomieja o poszerzenie Płaskowickiej. - Jak wynika z tego pisma, miasto nie podważa w żadnym zakresie potrzeby poszerzenia ulicy Płaskowickiej, a wręcz stwierdza, że się o to ubiegało w kontekście rozmów z GDDKiA - zauważa mieszkaniec. 

Czy to o oznacza, że ulica doczeka się rozbudowy? Tego miasto już nie obiecuje i w dalszej części pisma tłumaczy,  że problemem jest brak pieniędzy. Stołeczny ratusz skarży się na mniejsze dochody z tytułu obniżek podatku PIT oraz na skutki pandemii i Polskiego Ładu.

- Mamy 2 mln, które miasto chce wrzucić obok Płaskowickiej w błoto, budując targowisko obejmujące parking na 44 zdezelowane, trujące środowisko półciężarówki handlujące bez kas fiskalnych towarem z giełdy rolnej w Broniszach. Jeżeli to mało, to mamy nadwyżkę 56 mln, bezpośrednio w budżecie Zarządu Dróg Miejskich wynikająca z różnicy pomiędzy kosztorysem inwestorskim - 176 mln zł - a wybranym wykonawcą - 120 mln zł - budowy absurdalnego mostu pieszo-rowerowego łączącego miśki z bazyliszkiem, tuż obok drogowo-pieszego mostu Śląsko-Dąbrowskiego - kwituje odpowiedzi ratusza mieszkaniec pan Bartłomiej.

Czy miasto powinno poszerzyć Płaskowickiej?Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki

(Kamil Witek)
 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (105)

Slawek71Slawek71

33 28

Poszerzenie nie zmniejszy korków. Największym "wąskim gardłem" jest rondo przy Stryjeńskich, w przypadku poszerzenia korek się skróci, bo pojazdy będą stały w korku na dwóch pasach zamiast na jednym. Realną poprawą byłaby budowa przedluzenia Belgradzkiej, wtedy ruch z Kabat i Natolin rozłożyłby się bardziej równomiernie. Obecnie niestety musimy czekać na przebudowę skrzyżowania Branickiego z Przyczółkowej, które obecnie jest kompletnie zakorkowane i kierowcom z Wilanowa nie opłaca się czasowo wyjeżdżać tamtędy w kierunku obwodnicy. Wielka szkoda że GDDKia podjęła decyzję o budowie "polwezla" Ursynów wschód zamiast pełnego węzła, skazując mieszkancow Wilanowa na przejazd przez Ursynów nad tunelem. 07:21, 12.01.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ewvgewvg

12 16

Ależ przecież możesz pojechać Ghandi i skręcić np. w Dereniową czy KEN żeby dojechać do Kabat - nic nie musisz przedłużać. To jest tylko dla wygody mieszkańców Wilanowa i Kabat. 15:31, 12.01.2023


WbjsWbjs

22 22

ŻADNEGO PRZEDŁUŻANIA BELGRACKIEJ .
To doprowadzi do jeszcze większej ilości samochodów przejeżdżających przez Natolin . 16:14, 12.01.2023


odkorkować Ursynów!odkorkować Ursynów!

7 9

wbajs - nie wiesz jak nazywa się kluczowa ursynowska ulica, więc nie jesteś stąd, nie masz pojęcia o czym mowa, nie wypowiadaj się na temat, o którym nie masz pojęcia. 19:11, 13.01.2023


albertalbert

1 0

Ten półwęzeł został zrobiony na żądanie różnych protestujących głoszących, że jak będzie pełen węzeł to "ruskie tiry" zaleją Ursynów. Taki półwęzeł miał - zdaniem protestujących/ekologów ograniczyć ruch tranzytowy przez Ursynów ponad tunelem. 19:50, 16.01.2023


RumburakRumburak

21 18

Będzie jak z Belgradzką: wybuduje się dwa pasy a potem znajdzie się radny S., który przerobi prawy pas na parking i ogłosi sukces. 07:25, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoomBoom

36 27

Wychodzi brak przedłużenia Ciszewskiego i przebudowy skrzyżowania Branickiego/Vogla.Przyczółkowej. Czy naprawdę nikt w mieście nie potrafił tego przewidzieć? 07:51, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec ImielinaMieszkaniec Imielina

22 15

Bzdura z tym poszerzaniem pasów, to nic nie da, bo korki są przed samymi rondami, gdzie dwa pasy i tak są. Jedyne co trzeba zrobić, to upewnić się. że wszędzie te dwa pasy są przed skrzyżowaniem. Na przykład dosłownie o pół metra poszerzyć wjazd na Płaskowickiej przed rondem przy Stryjeńskich, obecnie są takie pseudo dwa pasy na których sprawni kierowcy się zmieszczą, ale niestety dużo jest niedojd, które stoją tam na środku i de facto blokują innych. A druga rzecz to zastanowić się czy da się sensownie przeorganizować te ronda turbinowe czy półturbinowe, tak żeby były dwa pasy dla najbardziej obciążonych kierunków czy skrętów. Wydaje mi się, że chyba w miarę sensownie jest to na rondzie przy Pileckiego. 07:54, 12.01.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BoomBoom

6 7

Tam po prostu nie ma dwóch pasów i ci wpychający się na siłę obok popełniają wykroczenie, szczególnie z prawej strony. 09:58, 12.01.2023


tymczasowytymczasowy

13 5

@Boom - nie popełniają wykroczenia. Tam gdzie się fizycznie mieszczą dwa samochody obok siebie, tam są dwa pasy ruchu. 11:08, 12.01.2023


BoomBoom

6 13

~tymczasowy, a kto decyduje czy się zmieszczą czy nie? Samozwańczy kierowcy wciskający się obok prawie trącają się lusterkami? I popełniają wykroczenie ci przejeżdżający z prawej strony, bo takie wyprzedzanie jest zabronione. 12:19, 12.01.2023


atsats

2 0

@Boom weź się nie kompromituj, bo nawet mając podwójną ciągłą możesz wyprzedzić pojazd tak długo jak na tą linię nie najedziesz.

Brzmisz jak typowy rowerzysta ze spandeksem w głowie, który oczywiście prawa jazdy nie posiada, ale "MA PRAWO JECHAĆ ULICO" żeby zaznaczyć teren i swoją wyższość w okolicy. 02:09, 16.01.2023


Warszawa Warszawa

36 27

Na zdjęciu widać 6 osób - każdy w swoimi wygodnym samochodzie - dla 6 osób nie warto niczego poszerzać.Czy idąc do restauracji w 4 osoby blokowane są miejsca dla 25 osób? Chyba nie. 07:59, 12.01.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

XyzXyz

11 17

A głosy? Głosy też słysztsz? Ja na zdjeciach nie widze zadnego rowerzysty. Zreszta nie tylko na zdjeciach. Dla 0 osób nie warto budowac dróg rowerowych. 18:28, 12.01.2023


Warszawa Warszawa

2 2

Rower a ściślej jego wielkość jest dostosowany do tego co przewozi - więc nie potrzeba poszerzać ścieżcek 09:24, 15.01.2023


atsats

2 1

i do tej restauracji np. na KEN nie dojdą, bo zbiorkom tam zajeżdża raz na ruski rok, metro nie ma tylu stacji, a miejsc parkingowych przy alei pod blokami, gdzie jest usługówka, jest jak na lekarstwo.

a potem "OLOBOGO, CZEMU NIKT NIE CHCE PRZYJŚĆ DO NASZEJ KNAJPY" - bo co z tego że ją widać z alei, jak nie można tam się łatwo dostać. 02:07, 16.01.2023


ss

32 34

korki zaplanowaliśmy i to nam się udało, ale będziemy się starać żeby były większe bo jesteśmy coraz większą dzielnicom i żadnych tam przedłużeń Belgradzkiej robić nie będziemy 08:00, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Poszerzać? OczywiściPoszerzać? Oczywiści

22 31

Czy poszerzać? Oczywiście. Najlepiej od razu do standardu trzypasmowej autostrady, z pasem awaryjnym. Korki zostaną w ten sposób zlikwidowane, a pas awaryjny zawsze się przyda - dla karek pogotowie, straży pożarnej i policji. W dalszej kolejności tak samo trzeba poszerzyć Aleję KEN i pozostałe główne ulice Ursynowa. Nie ma na co czekać, przecież tyle samochodów codziennie tkwi w korkach. 08:09, 12.01.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

sąsiadsąsiad

11 10

zapomniałeś o buspasie 14:12, 12.01.2023


Jest MetroJest Metro

4 5

do Sąsiada: buspas? Po co? Przecież jest Metro. 08:08, 13.01.2023


sdfsdf

6 2

@Jest Metro - zobacz co się dzieje gdy metro przestaje działać na parę godzin. Wyjazd z Ursynowa staje sie wtedy conajmniej uciążliwy.
10:59, 13.01.2023


PocztylionPocztylion

12 7

Piękne podsumowanie bazarku w ostatnim akapicie. Mam podobne odczucia. 08:19, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wertwert

24 20

Poszerzenie Płaskowickiej
+
Bazarek na Dołku
+
Parkingi nad tunelem
=
Brak Parku Linearnego lub... parki kieszonkowe wzdłuż ulicy.

To jak z tą betonozą? 08:43, 12.01.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MiejscowaMiejscowa

20 24

Parkingi nad tunelem są niezbędne. Gdzie mieszkańcy pobliskich bloków mają parkować swoje auta? Te parkingi są pełne! Można zorganizować jaką zieleń na pozostałym terenie. Duży Park jest powstaje przecież pod Kazurką. 09:55, 12.01.2023


XyzXyz

6 9

Betonoza jest pod lasem kabackim na, ha tfu, nowej ścieżce rowerowej. 18:24, 12.01.2023


tymczasowytymczasowy

13 18

Pewnie że warto. Zdążyli zrobić nowe badania po otwarciu tunelu, czy podejmują wciąż decyzje na podstawie danych z 2017?
Generalnie nitka powinna być, a jak głosowałem na Pana Burmistrza, to już nie ma szans abym ponownie na niego i jego ugrupowanie zagłosował, a decyzja o postawieniu świateł, wiem że zaczyna przelewać czarę goryczy u wielu osób. 09:10, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sdfsdf

22 23

Wina leży w projekcie POW, który nie zakładał wjazdu na POW z Wilanowa od strony Ursynowa. Jeden wjazd/zjazd jest tylko w okolicach Przyczółkowej.
Następnie radośnie przedłużono Branickich robiąc szeroki wjazd na Ursynów.
Skrzyżowanie wpuszcza ruch z Wilanowa w Płaskowickiej, która po 100 metrach od skrzyżowania zwęża się do jednego pasa... Co prawda otwarto skrzyżowanie przy Ciszewskiego, ale kto będzie nadrabiał kilometrów jadąc od zjazdu na Ursynowie przez Ghandi, do Rosoła i następnie skręcał w Branickich (i odwrotnie jadąc z Wilanowa do POW). Co do parku linearnego to nie oszukujmy się nigdy nie powstanie - to juz powinno nastapić na etapie projektu/budowy POW. A tak mamy np.: przepalone pieniądze na ścieżkę rowerową, która powstała dopiero po oddaniu POW . Takie rzeczy powinny być uwzględnione od razu na etapie projektowania. 09:17, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzczupakSzczupak

30 18

Dołożenie nowego pasa to po prostu nowe miejsce na nowe auta. Nic to nie da, korki dalej będą - może nawet większe. 09:36, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Serce UrsynowaSerce Ursynowa

23 21

A Burmistrz chce jeszcze dołożyć targowisko miejskie w stylu Bazaru Europa dla przyjezdnych z całej Wwy w okolicach Braci Wagów. To na pewno "pomoże" zmniejszyć ruch samochodów i pieszych w tej okolicy..... 09:38, 12.01.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

16 15

Rowerami, pieszo i komunikacją przyjadą mieszkańcy na bazarek. TAK DLA BAZARKU!!! 17:07, 12.01.2023


stęskniona klientka stęskniona klientka

14 14

Argument od czapy. Bazarek ma funkcjonować głównie w weekendy, a wtedy Miasteczko Wilanów nie spieszy Płaskowickiej do pracy. Wiem, bo mieszkam obok i nie mogę doczekać się Bazarku. Chciałam dać łapkę w dół, ale palec mi się obsunął i kliknęło się w górę. Niestety nie ma opcji wycofania pomyłki!!! Haloursynów - zdecydowanie do poprawy. 19:50, 12.01.2023


Serce UrsynowaSerce Ursynowa

9 8

Jak można być ~stęsknioną klientką Bazarku na Dołku jak ten bazar funkcjonuje na pętli? Tacy ludzie właśnie są za bazarem. 09:45, 13.01.2023


jimijimi

9 7

~stęskniona klientka, weź ten syf pod swoje okno, będziesz miała blizej 12:36, 13.01.2023


mdomdo

22 18

Myślę, że argumentowanie za tym czy innym wariantem nie ma sensu. Miasto jest nieprzychylne swoim mieszkańcom korzystającym z samochodów, więc sytuacja korków mu odpowiada, bo samo je w innych miejscach Warszawy aktywnie tworzy. Z resztą dopiero co na Płaskowickiej postawiono niepotrzebne światła na przejściu dla pieszych. Inną sprawą jest, że kwestia zwielokrotnionego ruchu po otwarciu POW nie została przemyślana. Ursynów nie był projektowany jako dzielnica tranzytowa i teraz w nas to uderza. 09:58, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

odkorkować Ursynów!odkorkować Ursynów!

57 45

Jestem za poszerzeniem Płaskowickiej, połączeniem Pileckiego z Belgradzką i budową Ciszewskiego-bis. 10:13, 12.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WbjsWbjs

26 23

Weź łopatę i do roboty !
PS . Nie zapomnij wiaderka . 15:58, 12.01.2023


  jako jako

32 27

A burmistrz jak zwykle "nie da się, nie chcę". Otóż poszerzenie Płaskowickiej jest bardzo potrzebne, ale samo w sobie niewiele da, jeśli nie udrożni się mieszkańcom Wilanowa wjazdu na POW. Bo korki na Płaskowickiej powodują głównie mieszkańcy tej właśnie dzielnicy, którzy próbują jakoś wjechać na obwodnicę. Skoro nie mogą normalnie wyjechać ze swojej dzielnicy (Branickiego/Przyczółkowa), to próbują przez Ursynów. Normalna normalność. Więc niech władze Wilanowa/Warszawy ruszą tłuste zakończenia pleców i wezmą się do roboty. A nasza Kempa niech powalczy o poszerzenie Płaskowickiej - liczy się burmistrzu zdanie mieszkańców, a nie twoje fochy. 10:30, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

memememe

24 17

Rychło w czas skoro było wiadomo ze zjazd z obwodnicy gdzieś musi mieć ujście w stronę Wilanowa skoro Przyczółkowa zaj...na na amen.
Ciszewskiego bis na cito powinna być tez dokończona. 11:12, 12.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MisiekMisiek

5 6

Jeszcze tylko Ciszewskiego bis brakuje...

Żeby jeszcze zachęcić mieszkańców Wilanowa do jazdy na Ursynów... 19:49, 13.01.2023


mestimesti

37 11

Nie wpuszczać więcej samochodów na Ursynów! To najważniejszy cel. Zniechęcać do przejeżdżania przez dzielnice. Ułatwić sprawne omijanie Ursynowa. Pieniądze na wspominanie "poszerzenie" przeznaczyć na zrobienie wjazdów (estakady) na POW w Miasteczku Wilanów. Tam jest JESZCZE miejsce. Gdy je zabudują, dojdą tysiące samochodów z nowych bloków oraz tysiące samochodów z Powsina, który tez zostanie zabudowany w ciagu najbliższych 10 lat, wiec na Ursynowie przygotowanym do przejazdu powstanie jeden wielki korek. 11:22, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

malgosia1973malgosia1973

20 15

Jeden pan mówi, że nie da się poszerzyć, bo zmniejszy się tym sposobem park linearny. Drugi pan mówi, że park linearny nie ucierpi, bo jest rezerwa terenu. Jeden z nich kłamie, bo te dwa zdania nie mogą być jednocześnie prawdziwe. Oczywiście, zawsze można zmienić plan, ale nie rozpatrujemy chwilowo tego przypadku. Czemu ten artykuł nie kończy się wizytą dziennikarza w miejscu, w którym są stosowne dokumenty geodezyjne, planistyczne, urbanistyczne czy nie wiem jakie i sprawdzeniem, który z nich mówi prawdę? Kwestię pieniędzy na tę inwestycję i potrzeb mieszkańców Warszawy zostawiam chwilowo na boku. Zacznijmy od ustalenia, czy jest na to miejsce. 11:31, 12.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

atsats

0 0

A wyjdzie, że "wspaniałe drzewka" z parku linearnego rozwalą tunel swoimi wspaniałymi, ekologicznymi korzeniami (już nie wspominam o hamowaniu korytarzy powietrznych, które są dzięki tej polance nad tunelem) i tyle będzie z inwestycji na ten idiotyzm! 02:03, 16.01.2023


KJWKJW

30 4

Udało nam się jako jedynej dzielnicy nie mieć tzw "obwodnicy" (która jest w połowie miasta wiec co za obwodnica) na powierzchni i nie mieć dzielnicy przeciętej 6 pasami i hałasu na połowie Ursynowa. To i tak cudem bo mieszkańcy slodoeca czy Wilanowa będą sobie do końca życia słuchać tirów i samochodów jeśli będą mieli lekkomyślny pomysł otwarcia okien. Ale cała ta obwodnica byla budowana z obietnicą że dzięki niej będzie mniej korków w mieście. I co? Nic. Mamy jeszcze większe korki na Płaskowickiej niż te które były. A jeszcze się nawet tunel nie zakorkował. GDDKiA już planuje budowę nowej obwodnicy na południu bo szacuje że za kilka lat przepustowość tunelu się wyczerpie. I my mamy teraz budować przelotowa czteropasmowę na powierzchni żeby była jeszcze bardziej zachęcająca do objeżdżania obwodnicy? Żebyśmy sprawiedliwie nie byli jedyna dzielnica bez hałasu eskpresowki to sobie sami zbudujemy mini obwodnicę na powierzchni. Żeby ludzie z Wilanowa mogli sobie przez Ursynów omijać tunel 11:46, 12.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

vgsvgs

4 4

Wystarczyłoby zamknąc jedno ramię skrzyżowania Branickich, tak aby samochody z Wilanowa musiały jechać np w kierunku Ghandi (tak chyba pierowtnie zakładał plan "objazdu tunelu"). A tak kazdy z Wilanowa gna przez Płaskowickiej bo bliżej . Do tego jeszcze zamiast zlikwidować rondo na KEN to zrobiono je turbinowym - w efekcie ostatnio w godzinach szczytu widziałem korek od Ratusza do tego ronda... 15:35, 12.01.2023


coolcool

30 13

Poszerzenie nie wiele wniesie. Bedzie szersza droga - bedzie wiecej samochodow, korki podobne. Co mozna zrobic to dzialania usprawniajace, np. pas do skretu w lewo w Braci Wagow, rondo przy Lanciego, usprawnienie skrzyzowania Branickiego z Przyczolkowej czy opcjonalnie polaczenie z Belgradzka. 11:50, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Poszerzać drogi - doPoszerzać drogi - do

38 26

Trzeba poszerzać, drogi muszą być odpowiednio szerokie, żeby były przejezdne, bez korków. Przecież na Ursynowie jest jeszcze tyle trawników do zlikwidowanie, tyle niepotrzebnych drzew i krzewów do wycięcia. Niech żyje betonowa pustynia i szerokie asfaltowe arterie wzdłuż i w poprzek Ursynowa! Niech żyje masowa, indywidualna motoryzacja! 12:32, 12.01.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MisiekMisiek

6 2

Pamiętam jak fajnie było pod Sacramento w USA...

10 pasów w każdą stronę i wszystkie stały w korku...
19:48, 13.01.2023


atsats

2 1

Nie no wiadomo że najlepsza to przesiadka z autobusu w metro, potem z metra w autobus albo tramwaj i jeszcze kawałeczek z buta.
No albo dwoma autobusami, ale za to 45 minut.
Autem 20-25 max.
No ew. "howehkiem", żeby zmoknąć, zmarznąć albo się zgrzać i brać przymusową kąpiel w pracy, gdzie nie każdy ma prysznic.

Przyszłość to biedota w wagonach bydlęcych (oczywiście jakże EKOLOGICZNIE!) i garstka bogatszych w swoich wspaniałych, już nie tak złych, autach. 02:01, 16.01.2023


zzzzzz

36 6

Po co poszerzać ul. Płaskowickiej , przecież teraz panuje tendencja na zwężanie ulic np. Górczewska , Świętokrzyska itd. 12:37, 12.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XyzXyz

22 17

I Warszawa w kilka lat awansowała w rankingu najbardziej zakorkowanych miast świata. Tu nie ma przypadków. Za chwilę bedziemy ten pozwężany syf odkręcać. Kto w Warszawie mieszka ten się w cyrku nie śmieje. 18:19, 12.01.2023


jimijimi

22 12

Korki powstają przy 2 rondach : na KENie i Dereniowej. Ronda turbinowe nie sa przystosowane do tak dużego ruchu. Zmienili ronda na turbinowe i zamiast 2 pasów, mamy po jednym do jazdy na wprost i w lewo.
Mamy korki, to jak będzie wyglądała ta ulica jak dojdzie bazarek??? Czy ktoś myśli w tym urzędzie? 13:03, 12.01.2023

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

KorbolKorbol

19 14

Niewielka modyfikacja ronda przy Dereniowej. Skręt w prawo w Stryjeńskich z zatoki "taxi" do zatoki "nocny" bez kontaktu z ruchem na rondzie, zmniejszy korek na odcinku między rondami od "Straży" do Stryjeńskich. Zapewne większe zmniejszenie ruchu na tym odcinku dało by wybudowanie przedłużenie Belgradzkiej, no ale to kazurianie ... 17:32, 12.01.2023


fdvfdv

6 6

@Korbol - a Ty znowu swoje... Guzik a nie zmniejszy korków bo Wilanów wraca Płaskowickiej do domu. Ruch pewnie by się zmniejszył jeżeli by się zamknęło wjazd na Płaskowickiej od strony Branickich. Trudno się dziwić ludziom, że wybierają drogę przez Płaskowickiej a nie przez Ghandi jadąc na Wilanów. Wystarczyło żeby na etapie projektowania POW wjazd/zjazd do Wilanowa były też od strony Ursynowa a nie tylko na Przyczółkowej. Ursynów ma dwa zjazdy - jeden na Puławskiej a drugi na Ghandi. 10:53, 13.01.2023


KorbolKorbol

4 3

do ~fdf zmniejszy się, do domu pojadę omijając Płaskowickiej i to czy Wilanów nadal będzie tam stał, to mnie wtedy to lotto. Zmniejszy się o tych wszystkich, którzy dziś na rondzie jada w prawo w Stryjeńskich, no ale co ja tam gadam, się nie znam przecie ... 19:56, 14.01.2023


rfwrfw

3 4

@Korbol - a mnie nie interesuje Twój powrót do domu - możesz wracać jak ja - z tego co widzę to mieszkamy w tej samej okolicy. Nie widze powodu żeby robic kolejną autosradę bo osoby z okolic Kabat muszą wrócić 5 minut wcześniej. Przedłużenie Belgradzkiej oznaczałoby koniec hopek i pumptracku oraz wieczne korki przy Stryjeńskich , nie wspomniawszy o rajdowcach spod świateł w kierunku Wąwozowej. 21:05, 15.01.2023


KorbolKorbol

2 2

Do ~rfw Tym się różnimy, ja próbuje pokazać że jest całkiem sporo ludzi którzy nie muszą stać w korkach i jeśli jest jakaś alternatywna droga, to z niej korzystają. Przejazd z Ursynowa na Bemowo kiedyś wiązał się z przejazdem przez całe miasto, dziś jedzie się obwodnicą. Bliżej nie jest, ale nie stoisz w korku i go nie tworzysz, bo cię tam nie ma. Podobnie jest z przedłużeniem Belgradzkiej, była by taka droga, to bym ominął korek i go nie tworzył. No ale Ciebie to nie interesuje!. Czemu miał by być korek na Stryjeńskich? Chyba że zwęzimy ją do jednego pasa, to tak, widać to rano w kierunku centrum ... 10:47, 21.01.2023


gthygthy

0 0

@Korbol - korek miałby być bo wybiorą tą drogę zarówno osoby jadące z/na Kabaty jak i z/do Konstancina. To tak jak budowali POW i otworzyli łącznik z Konstancinem - korki na Stryjeńskich były od Dereniowej do Przy Bażantarni. Wystarczyłoby usprawnić trochę ronda i korków by nie było. Niestety ktoś pomyślał, że sobie połączy ładnie Wilanów z Ursynowem licząc , że osoby jadące na Wilanów wybiorą objazd przez Ghandii, ale kto będzie nadrabiał kilometry? 15:44, 23.01.2023


Jojne Jojne

36 27

Przecież nie każdy musi mieć samochód. 13:12, 12.01.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ss

20 21

ja również zażartuję, nie każdy musi mieć mieszkanie, jedynym miejscem gdzie można zrobić duże zakupy to centra handlowe, nie mam czasu biegać na piechotę po różnych sklepach (kiedyś sklepików było więcej a teraz nie chcę wszystko kupować poprzez kuriera) 16:04, 12.01.2023


cikcik

15 12

i nie każdy ma. W czym problem? Że jak ktoś ma to ma sprzedać? 16:57, 12.01.2023


XyzXyz

9 13

To samo dotyczy komentowania, a jednak niedoJojny uznał za stosowne przedstawic się tu wszystkim. Od niedawna w mieście? 18:12, 12.01.2023


efwefw

9 12

Oczywiście nie każdy musi mieć samochód, nie każdy musi nim jeździć na codzień. Nie każdy musi mieć również rower. Nie każdy ma tez możliwości dojazdu do pracy rowerem (za daleko, brak możliwości przebrania, musi odwieźć dzieci do szkoły/przedszkola/na zajęcia).
A komunikacja miejska czasami po prostu się nie sprawdza - za długo się jedzie lub trzeba się przesiąść 3-4 razy.... 10:48, 13.01.2023


Wał-kuskiWał-kuski

27 18

Należy zwęzić tą ulicę do jednego pasa w obie strony, a na tym zwężonym pasie namalować szlaczki rowerowe. 14:43, 12.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

1000 500 100 9001000 500 100 900

17 8

Dobrze kombinujesz ale pomysł wymaga korekty. Zamiast szlaczków - buspass 23:54, 12.01.2023


a mieli jechać Gandha mieli jechać Gandh

24 22

Ktoś liczył na to, że kierowcy pojadą naokoło Gandhi? A poza tym korki z Płaskowickiej zwiększyły się po wprowadzeniu BUSPASA na Dol. Służewieckiej. Część kierowców zrezygnowała z jazdy tamtędy i ruszyła do POW. Tutaj aby dojechać do domów sprawnie dojeżdżają do Płaskowickiej po czym stają w dłuuugim korku aż do Rosoła. Ale i tak mniejszym niż na Dol. Służewieckiej. Aut będzie tutaj tylko przybywać. Druga jezdnia stanie się koniecznością. 17:06, 12.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KorbolKorbol

1 0

"A poza tym korki z Płaskowickiej zwiększyły się po wprowadzeniu BUSPASA na Dol. Służewieckiej. Część kierowców zrezygnowała z jazdy tamtędy i ruszyła do POW" Wniosek prawidłowy, efekt buspasa na dolince którego nie przewidzieli?! Ludzie zamiast stać w korku na dolince wybrali inną drogę, no kuźwa kto by pomyślał !!! A tak serio to ktoś to przewidział i zrobił po dwa pasy na łączniku z Wilanowem. Jechałem w sobotę na s2 i jako jedyny odbiłem na autostradę, reszta pojechała prosto w Branickiego. Czyli co czas zrobić buspas na Płaskowickiej ... 09:54, 23.01.2023


XyzXyz

27 22

Miasto bohatersko zwalcza problemy, które samo tworzy. Nowe, nie znałem 18:08, 12.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

33 29

Ale najważniejsze, że powstał most dla pieszych i że prezydent Warszawy jeździ po świecie i błyszczy w mediach. Pewnie załatwia ważne sprawy dla ... stolicy. A tymczasem burmistrz "Nic nie mogę zrobić" nie zauważył, że budowa S2 i S7 będzie miała olbrzymie znaczenie dla ruchu na Ursynowie i dlatego Karczunkowska wygląda jak wygląda, brak jest przedłużenia Ciszewskiego, a na teren Miasteczka Wilanów najlepiej latać helikopterem, bo m.st. Warszawa nie potrafi udrożnić dojazdów. Czy to jest skrajna naiwność czy też niekompetencja? 19:01, 12.01.2023


greenegreene

35 16

Ironicznie: tak, poszerzmy Plaskowickiej i zróbmy sobie w końcu autostradę przez dzielnice. Nad tą w tunelu. Będzie git bon. 20:52, 12.01.2023

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

PapillonPapillon

7 13

A nie pomyślałeś/aś o tym, co będzie, jeśli tunel zostanie zamknięty z powodu wypadku lub zalania, czy awarii? Wtedy warto byłoby mieć miejsce, którym można puścić ten olbrzymi ruch - na parę godzin, może parę dni lub tygodni, w zależności od przyczyny. Chociaż część tego ruchu. I, tak, dobrze zaprojektowany układ ulic obsłuży i takie przypadki. Dobry układ jest pomyślany nie tylko do sytuacji typowych, bo te nie trwają cały czas, ale jest odporny na różne wypadki, awarie i kataklizmy. 19:11, 13.01.2023


BoomBoom

7 5

Motyl, no co się takiego stanie? Jest wytyczona i przebudowana trasa alternatywna właśnie na taki scenariusz. Po to były te wszystkie prace nad ul. Gandhi.
A poszerzanie niewiele da, bo problem leży gdzie indziej i już trzeci raz nie będę pisał tego samego w tym wątku. 10:15, 14.01.2023


PapillonPapillon

2 7

Nic nie wiem, żeby była wytyczona trasa alternatywna przez Indiry Gandhi, ale może. Tak czy inaczej, dziwny to objazd. Żeby tędy objeżdżać tunel, przeszkadza parę szczegółów. Po pierwsze, ze dwa skręty, w prawo i w lewo. Po drugie, rondo Indiry Gandhi z ul. Polskie Drogi. Rondo zazwyczaj nie przepuści dużego ruchu. Jedyne ronda, które są to w stanie zrobić, to ronda z czterema-pięcioma pasami i sygnalizacją świetlną, tak aby na wprost można było łatwo jechać kilkoma pasami (coś takiego, jak np. Marszałkowska/Al. Jerozolimskie). I n.b. takie klasyczne ronda trzeba było zrobić na Płaskowickiej, wraz z tym, żeby ją poszerzyć; oczywiście że samo poszerzenie nie starczy. To by rozwiązało sprawę i bieżącego ruchu, i objazdu, bez dziwaczenia, i sprawę zapasu na różne przyszłe wydarzenia, których teraz nie przewidujemy, ot, choćby najdrobniejszy wypadek na Płaskowickiej. 15:13, 14.01.2023


BoomBoom

1 1

Motyl, po prostu nie mieszkasz na Ursynowie i niewiele wiesz o tej dzielnicy. Temat był wielokrotnie wałkowany. 18:56, 14.01.2023


PapillonPapillon

1 2

Mało konkretna wypowiedź. 20:56, 14.01.2023


KubaKuba

3 1

~Papillon - ależ oczywiście, że jest trasa alternatywna wytyczona przez Gandhi. Niby dlaczego dorobili tam sygnalizacje na wszystkich pasach, dorobili drugi pas do skrętu w relacji Rosoła-Gandhi, zlikwidowali parkowanie pomiędzy KEN a Dereniową i poustawiali drogowskazy? Przeszkadza ci tam jedno dwupasmowe rondo, ale gdyby ruch poszedł prosto Płaskowickiej to byłyby 3, a w przyszłości 4 ronda. 01:25, 15.01.2023


AaAa

2 0

Potwierdzam objazd przez i ghandii wszędzie ma dwa pasy nawet skręt w prawo w rosola zrobili bezkolizyjny dwupasmowy. Nigdy na tym skręcie nikogo nie ma, ale korek na plaskowockiej jest zawsze :D mamy dokładać drugi pas tylko dlatego że ktoś nie potrafi użyć mózgu, dołożyć 1km trasy i zaraz być na miejscu zamiast tego Każdy musi jechać je***a plAskowicka 17:09, 18.01.2023


ra-wikra-wik

26 22

Wybudować ścieżki rowerowe wzdłuż całej Płaskowickiej i będzie ok. Teraz odchodzimy od spalinówek i za kilka lat zostaną tylko elektryki, a reszta przeniesie się na rowery i hulajnogi, też elektryczne. 00:54, 13.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

atsats

2 0

Pewnie, i będą je ładować pod wielką płytą od latarni- te elektryki.
Chyba że polska biedota ma tylko ganiać rowerkiem, ale to wtedy może od razu przesiedlenia "w imię EKOLOGII OCZYWIŚCIE", żeby bogole mogły latać samolotami kilka kilometrów, co nie? 01:56, 16.01.2023


Docent marcowyDocent marcowy

32 22

Dużo mógłbym skomentować, ale najbardziej mnie załamał końcowy fragment artykułu: miasto nie ma pieniędzy. Ale jak przyjdzie do zwężania Al. Jerozolimskich - tak, tak, są takie pomysły - to pieniądze się znajdą. 11:51, 13.01.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

24 34

Al. Jerozolimskie są częścią dużego projektu pod nazwą Nowe Centrum Warszawy, który ma spowodować, że Centrum stanie się atrakcyjne dla mieszkańców i będą je licznie odwiedzać korzystając z kafejek, restauracji czy miejsc spotkań w plenerze. 13:46, 13.01.2023


Docent marcowyDocent marcowy

33 24

Dość mam zalewającej nas głupoty, opowieści dla dzieci o kafejkach itp. rzeczach tam, gdzie jest potrzebne minimum powagi ze strony ludzi zarządzających miastem. Na włodarzach dwumilionowego miasta ciąży olbrzymia odpowiedzialność za jakość życia mieszkańców, a w tym bardzo ważnym obowiązkiem jest utrzymywanie wydolnego systemu drogowego. Niestety - jak powiedziałem - nie jest to przypadek Warszawy, tu pieniądze podatników wydaje się na błazenadę, której nikt nawet nie zweryfikuje, ani nie skontroluje. 14:36, 13.01.2023


atsats

6 2

@Obserwatorze I CO CI PO TYCH KAFEJKACH, GDY DOSTAWA STAJE KILOMETR OD LOKALU, BO SPOŁECZNIAKI ZARAZ NAGRAJĄ "olobogo ciemżarufka staneła!!!!", SAMEMU TEŻ NIE MOŻESZ DOJECHAĆ (chyba, że jedziesz na tzw "walenie wódy", to wtedy wiadomo zbiorkom i ubery najlepsze, ale to w centrum można robić już teraz, bez zamieniania go w mokry sen społeczniaków) I JEST TAK ZBUDOWANE, ŻE ŻADNE USŁUGI SIĘ NIE UTRZYMAJĄ?

Masz to teraz na Ursynowie, jak trzeba podjechać gdziekolwiek np. przy KENie i znaleźć miejsce, by chociaż myśleć o wejściu do lokalu, który przecież jest widoczny z samej alei!! 01:55, 16.01.2023


KapitanKapitan

27 19

Mam wrażenie, że choćby istniało rozwiązanie zapewniające płynny ruch i jednocześnie spełniające inne wymagania, co do zieleni, ciszy, itd,, to i tak by nie zostało przyjęte. Chodzi o robienie korków dla samych korków. Zrobienie korka jest dobre, bo włodarze rozmaici lepiej się wtedy czują.
Nie rozumiem, czy Trzaskowski ze swoimi przydupiastymi różnymi zastępcami ds ruchu, szefami różnych ZTM-ów czy ZDM-ów, burmistrz, czy oni nie mieszkają w Warszawie? Czym jeżdżą do pracy? Założę się, że w większości nie autobusami, tylko samochodami. 12:20, 13.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MJTMJT

25 23

Niestety, ci co planują organizację ruchu kołowego w Warszawie do półgłówki. Drogi są zaplanowane bez jakiejkolwiek perspektywy rozwoju. Nie buduje się ulic i skrzyżowań zapewniających płynna obsługę zwiększającego się natężenia ruch w perspektywie kilku lat. Popełniają tak kardynalne błędy, że myślę, że jest to czysta złośliwość lub przygotowanie do kolejnych remontów. Całkowity brak przewidywania. Dobrym przykładem jest właśnie ul. Płaskowickiej. To już przed rozpoczęciem budowy tunelu każde dziecko wiedziało,że będą korki po połączeniu Wilanowa z Autostradą. Pozostawienie tylko jednego pasa to sabotaż. A właśnie przy Płaskowickiej jest wystarczająco dużo miejsca na drugą nitkę. 17:37, 13.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UrsynowiankaUrsynowianka

1 1

Przy Płaskowickiej miał być park, ale niektórzy wolą trasę szybkiego ruchu. Szczególnie mieszkańcy Wilanowa, którym na parku nie zależy, a nie chce im się korzystać z wjazdu do tunelu na terenie własnej dzielnicy. 00:16, 21.01.2023


TadekTadek

2 4

O zmarłych tylko dobrze. Nic jej nie poszerzajcie ! 17:48, 14.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DominikDominik

6 4

Są korki na Płaskowickiej? Są. Ale te korki będą niczym jak powstanie bazar na dołku na +40 miejsc parkingowych dla samochodów dostawczych. Bokiem wyjdzie to wszystkim na Ursynowie, Wilanowie, Konstancinie 21:19, 15.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stęskniona klientka Stęskniona klientka

0 2

Bazarek ma działać głównie w weekendy, a wtedy korków nie ma.
00:09, 21.01.2023


atsats

7 4

Pewnie że tak - ten ABSURDALNY i IDIOTYCZNY pomysł wykorzystania Gandhi jako alternatywy dla tunelu był od samego początku skazany na niepowodzenie, bo nikt nie będzie wywijał oberków PO DZIELNICY by przejechać do trasy.
Dwupasmowa Płaskowickiej rozwiązuje problem tych nieszczęsnych rondek (gdzie polska powiatowa nie ogarnia kiedy może ruszyć), a do tego NIE SPROWADZA RUCHU (a przez to spalin, hałasu) w mieszkalny ŚRODEK DZIELNICY...

No ale jak wiemy- "we warsiaffce tylko rhowehkiem" to sprzedajni radni oraz zakład demolki miasta wprowadzą nawet największe absurdy... 01:50, 16.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RacjonalistkaRacjonalistka

0 2

Absurdalny pomysł to zachęta do intensyfikacji ruchu wzdłuż parku nad POW. 00:07, 21.01.2023


SieMaSieMa

9 6

Trzeba niestety poczekać na zmianę władzy w Warszawie. Nowa będzie miała dużo do poprawy po rządach ekologów-aktywistów. Najpierw będzie musiała oszacować co zepsuli, a potem przystąpić do usuwania głupich decyzji i na koniec do poprawy przejezdności ulic i likwidacji korków. 10:25, 16.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KapitanKapitan

2 3

Tak, z tym, że jeśli masz na myśli, żeby ta nowa władza była pisowska, to zapomnij. Jeszcze nam tu potrzeba jakiego głupiego jak but, który codziennie będzie coś obiecywał, a nie zrobi i tak nic. Ale zmiana władzy jest potrzebna. Trzaskowski, zdaje się, traktuje Warszawę, jak odskocznię do stanowiska prezydenta kraju, więc może mieć gdzieś warszawiaków i ich opinie. Gronkiewicz-Waltz robiła z uchem drogowym to samo, co on, tyko w mniejszym stopniu. Może wcale nie musi tu rządzić Platforma. Nie od zawsze tak było, i nie zawsze być musi. Jest parę innych partii, no i może się też znaleźć apolityczny kandydat, który właśnie poważnym podejściem do organizacji ruchu może sobie zjednać wyborców. W końcu Warszawa to prawie dwumilionowe miasto, stolica, miasto uniwersyteckie, silny ośrodek intelektualny - czy nie znajdzie się tu osoba odpowiedniego formatu do rządzenia? 16:21, 16.01.2023


qwrqwr

7 13

Tak jak lekiem na otyłość nie są szersze spodnie, tak lekiem na korki nie jest poszerzanie ulic. 12:52, 16.01.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PapillonPapillon

7 5

Przyzwyczailiśmy się do tego, że działalność społeczna, aktywność społeczna jest tylko pozytywna. Niestety, nic bardziej błędnego. Obecnie różnej maści aktywiści to szkodnicy, nieraz i łobuzy. Nie ma taki żadnej wiedzy specjalistycznej, żadnego doświadczenia, za to powtarza banialuki, które usłyszy w radio od takiego samego mądrego, jak on, za to natarczywie. Tu na przykład kilka ostatnich wpisów to na różne sposoby formułuje tezę, że korki nie zależą od szerokości ulic. Myślę, ze nie ma sensu z czymś takim dyskutować, każdy, kto w Warszawie nie mieszka dopiero od roku, pamięta jakąś jednopasmową ulicę, którą ze względu na korki trzeba było poszerzyć, i to pomogło. Problem leży jednak w tym, że władze różnych oszołomów słuchają. Nie dorobiliśmy się jako społeczeństwo mechanizmów selekcji racji w zarządzaniu wspólnotami, odróżniania ziarna od plew, słowem - minimum profesjonalizmu w rządzeniu. 15:46, 16.01.2023


MarcinMarcin

2 9

Oczywiście, że pomaga - jak ze spodniami. Na moment. A konkretniej - według badań na 9-12 miesięcy. Przyczyna jest trywialna, większość obrońców św. Przepustowości (czyli mniejszość mniejszości w mieście) to ludzie przyspawani na siłę do samochodu, więc nie dostrzegają, że przeciętny mieszkaniec miasta (nie tylko Warszawy) wybiera środek transportu w zależności od wygody dojazdu w danej chwili; wiadomo, jak się zrobi śliczną autostradę z osiedlówki, to więcej osób pojedzie samochodem i w kilka miesięcy jest kolejny korek. A nawet gorzej, bo miasto to przecież jeden wielki układ naczyń połączonych - większy ruch w jednym miejscu zaraz korkuje drugie. Dlatego szeroko pojęty "Zachód" od kilkunastu lat doszedł do wniosku, że ładowanie całej pary w indywidualny transport samochodowy jest nieopłacalny - i to już na poziomie kosztów infrastruktury, nie licząc nawet kosztów niepieniężnych typu zdrowie mieszkańców, czy komfort życia w mieście. 16:30, 16.01.2023


atsats

3 2

@Marcin czyli zgodnie z tą twoją wybujałą logiką, jak utrudnisz każdemu życie, by zrezygnował z auta i tłukł się zbiorkomem jeżdżącym naokoło, przesiadał 3 razy i tracił 2x tyle czasu, co przy jeździe autem (choćby Ursynów->Powiśle), to będzie wspaniale.
Tylko chyba ktoś tu wtedy zapomina, że zamiast dawać alternatywę, to się tą alternatywę zabiera, udając że to dla naszego dobra. 21:00, 18.01.2023


MarcinMarcin

2 15

Nasze władze, niestety, wbrew kwikowi co bardziej zdesperowanych, w bardzo małym stopniu słuchają argumentów o redukcji ruchu samochodowego, póki co mentalnie bliżej nam do Moskwy, czy do Londynu/Paryża/Kopenhagii/etc./etc. Stąd święte parkowanie na chodnikach, ewenement w EU, stąd wieczny priorytet na przepustowość, stąd wreszcie - pewnie władze się ugną głośnej mniejszości i Płaskowickiej poszerzą. Idę przy tym o zakład, że za 2 lata będziemy dyskutować pod kolejnym artykułem o poszerzaniu - albo tej samej Płaskowickiej, albo którejś z ulicy dojazdowych/odchodzących od Płaskowickiej. 16:34, 16.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PapillonPapillon

2 3

Ot, kolega dostarczył właśnie przykładu rzeczy, o których mówiłem. Każdy sobie może ocenić jakość zaprezentowanego rozumowania. Popisuj się dalej. 22:18, 16.01.2023


Warszawa Warszawa

3 7

Słoiki mogą zostać u siebie, tam sobie poszerzajcue 05:32, 17.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HanWalHanWal

5 6

wystarczyło nie łączyć Płaskowickiej z Wilanowem 08:25, 17.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mój nickmój nick

5 6

Może od razu po 5 pasów. Samochodziarze, korków nie zlikwidujecie, nauczcie się po prostu jeździć a nie myślicie o wszystkim tylko nie o jeździe. 20:45, 17.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WARS11WARS11

3 0

Poprawić to rondo przy centrum handlowym bo tam często wszyscy się wzajemnie blokują. 11:07, 18.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oczyoczy

1 0

Poszerzać! 22:00, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AutostradaPrzezUrsynAutostradaPrzezUrsyn

0 1

Samochody dla WPI, Miasteczka i Powsina muszą mieć swobodny przejazd przez Ursynow - oto prowadza zmasowany lobbing, takze na tym forum. Zrobmy im autostradę przez dzielnice, a lepiej dużo autostrad. Plaskowickiej powinna zostac poszerzona i byc autostrada. Belgradzka jak najszybciej powinna byc autostrada. KEN tez trasa szybkiego ruchu - zlikwidować ostatnie przejscia dla pieszych. To samo Rosoła. Poszerzyć tez Stryjeńskich i Wąwozową, bo przecież sie zakorkują. 09:33, 04.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BelgBelg

1 0

W celu zmniejszenia korków na Płaskowickiej trzeba jak najszybciej połączyć Pileckiego z Belgradzką. Wówczas z Płaskowickiej na odcinku Pileckiego - Rosoła znikną wszystkie auta jadące do Natolina i Kabat. 12:39, 04.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
0%