Zamknij

Linią 136 pojedziemy dalej. W sobotę rusza nowa pętla i nowe przystanki

06:30, 11.01.2023 Aktualizacja: 11:09, 19.01.2023
Skomentuj SK SK

Jedna z najdłuższych linii autobusowych w Warszawie będzie jeszcze dłuższa. Czy będzie się jeszcze bardziej spóźniać? Od soboty dojedziemy nią nie na Młynów, ale na ul. Ostroroga w rejonie cmentarza powązkowskiego.

Linia 136 to istotne połączenie Ursynowa z Mokotowem, Ochotą i Wolą. To autobus, którym część mieszkańców może dotrzeć w rejony szpitali na Banacha i Płockiej. Wiele osób dojeżdża nim także do pracy. Od czasu uruchomienia na Woli nowych stacji II linii metra dojazd, mimo że z przesiadką, stał się wygodniejszy i szybszy. Dlatego wielu ursynowian korzysta właśnie z metra.

Tym bardziej że autobusy linii 136 lubią się spóźniać lub podjeżdżać pod przystanki parami. Pasażerowie autobusów narzekają na to od lat. Zarząd Transportu Miejskiego odpowiada, że to wina długiej trasy oraz warszawskich korków. 

Autobus 136 wyruszający z Natolina Północnego ma do pokonania aż 46 przystanków i przebiega przez wiele newralgicznych punktów, gdzie często, nawet poza godzinami szczytu komunikacyjnego, tworzą się korki.

Zmiany na linii 136 od soboty

Od soboty, 14 stycznia pasażerów linii czekają zmiany. Trasa zostanie nieco zmieniona i... jeszcze bardziej wydłużona. Autobus z ulicy Płockiej skręci jeszcze w ul. Obozową i Ostroroga. Pod murami cmentarza powązkowskiego skończy bieg na nowo wybudowanej pętli autobusowej OSTROROGA, zlokalizowanej przy zbiegu ulic Jana Ostroroga i Wawrzyszewskiej. Na pętli rozpocznie swój kurs w kierunku Natolina Płn.

Znikną dotychczasowe przystanki o nazwie Młynów, których nazwa - również od soboty - zmieni się w Plac Pole Elekcyjne. Chodzi o to, by pasażerowie nie mylili ich z nową stacją metra Młynów, która znajduje się gdzie indziej. Przy okazji pięć przystanków m.in. dla linii 136 zmieni się z "Na żądanie" w przystanki stałe, na których autobusy zatrzymują się obowiązkowo. Są to przystanki: Racjonalizacji, Wyględowska, Wyjazd, Etiudy Rewolucyjnej i Parafialna.

Czy wpłynie to na punktualność kursowania i tak wiecznie spóźniających się autobusów tej linii? Przekonamy się już niedługo.

[ZT]9085[/ZT]

[ZT]11354[/ZT]

(Sławek Kińczyk)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(8)

504504

4 2

To nieprawda, że tylko autobusem 136 można dojechać do szpitala na Banacha.

08:30, 11.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MyraMyra

2 0

Ale tylko 136 można zrobić to wykręcając wcześniej 3 kółka po mordorze ;)

BTW 136 to taka "linia szpitalna". Szpital Południowy, Banacha, Wołoska, Płocka... Przesunięcie pętli na cmentarz aż za bardzo pasuje :D

13:42, 12.01.2023

ad-amad-am

1 0

Niestety z przystanku "Herbsta" 504 nie dojadę, bo tam nawet na żądanie się nie zatrzyma. Zostaje 136, ale tylko w jedną stronę bo przy powrocie na "Herbsta" się nie zatrzymuje.

11:18, 18.01.2023

wfrgwfrg

12 1

Skoro ZTM wie o tym, że są problemy z korkami to może by coś z tym zrobiło?
Po co wydłużać trasę? Dlatego, że brak kierowców i i dzięki temu nie trzeba bedzie dokładać kolejnej linii? Ostatnio przesiadłem sie z roweru do komunikacji miejskiej i zauważyłem dziwną prawidłowość: autobus 504 jadący z Ursynowa w kierunku Centrum, wjeżdżając na buspas na Marynarskiej zaczyna sie toczyć (bus pas - nic na nim prócz autobusów nie ma), często staje na przystanku minutę bądź dwie, a następnie utyka w korku na Żwirki i Wigury w efekcie czego na docelowym przystanku zamiast być o czasie jest najczęściej spóźniony o jakieś 5-10 minut - to w takim razie po co ten buspas? Sprzed jego istnienia czas dojazdu do docelowego przystanku był taki sam , a nawet niekiedy potrafił być o czasie...

09:26, 11.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obywatel Ursynowa Obywatel Ursynowa

3 0

Autobus nie może jechać szybciej niż rozkład, widocznie rozkład do poprawy

22:11, 11.01.2023

Pomarańcza97Pomarańcza97

4 0

Warto napomnieć, że na pętli Ostroroga zostały postawione ładowarki dla autobusów elektrycznych, co oznacza elektryfikację 106 oraz 136.

14:31, 11.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pabloopabloo

2 1

Nie rozumiem polityki ZTM , 136 WIECZNIE coś nie tak , ale jezdzić ma i koniec. Za to 742 jeżdzi co godzinę a pod koniec i dwie jako jedyny na swojej trasie zatłoczony po krańce możliwości . Absurd .

03:20, 12.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MalwaMalwa

4 2

Chyba najgorsza linia w stolicy. Wsiadam na " mordorze", opoznienia wieczorem czesto po 80 minut..a potem jadą razem po 3 autobusy. Dlaczego urzędasy nie pomysla co tu usprawnić. ..ale po co.. Jak sie wozi sluzbowymi limuzynami...

07:53, 12.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mestimesti

2 2

Byliście kiedyś na Polu Elekcyjnym? To jedno z największych miejsc demokracji na świecie. Porównywalny z ateńską agora. Zobaczcie, co się tam dzieje.

11:47, 12.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

greenegreene

1 0

136 jest linia dla polowy Ursynowa. Druga polowa (dotyczy ok. 60 tys mieszkańców) bierze samochód, bo do 136 musi dojeżdżać z przesiadka.

20:37, 12.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan z UrsynowaPan z Ursynowa

2 1

Ta linia powinna być przecięta na pół a oni ją wydłużają?! xD Czy w tym mieście serio nikt nie myśli. To po jaki czort są te rozkłady jazdy kiedy m.in. taka 136stka absolutnie nie jeździ zgodnie z nimi. To wyrzućcie te rozkłady do kosza i napisać że kursuje od dajmy na to 6 do 22 i tyle. Po co nabijać ludzi w butelkę.

18:43, 13.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%