Dziś, w godzinach popołudniowych, kierowcy będą mogli skorzystać z ponad 15 kilometrów drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska, z nowym mostem na Wiśle - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Nowe odcinki ułatwią przemieszczanie się pomiędzy Wilanowem i Wawrem, a także połączenie stolicy z Siedlcami i Lublinem.
Kierowcy będą mieć do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a na moście po cztery pasy ruchu. Na trasę będzie można dostać się poprzez cztery węzły: Warszawa Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz Lubelska. Na POW - zgodnie z zapisami decyzji środowiskowej oraz przepisami dotyczącymi odległości między węzłami - obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h.
- Drugim ograniczeniem jest zakaz poruszania się tym odcinkiem dla samochodów powyżej 3,5 tony. To efekt uzgodnień z miastem stołecznym Warszawa - poinformowała Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.
Ursynów i Wilanów obawiają się tranzytu przez lokalne ulice. Kierowcy, zjeżdżając w Wilanowie na ul. Przyczółkową, mogą skręcić w prawo - do alei Wilanowskiej i Doliny Służewieckiej - lub w lewo do Korbońskiego i Rosnowskiego i dalej przez ulice Ursynowa do węzła Puławska. Wybór trasy z pewnością zależeć będzie od tego, co pokażą kierowcom ich urządzenia nawigacyjne.
Jak sprawdziła redakcja Haloursynow.pl, jeszcze przed otwarciem dwóch odcinków POW, nieco szybciej jest jednak przez Dolinę Służewiecką. Na Ursynowie korkuje się przede wszystkim ul. Stryjeńskich oraz Płaskowickiej przy skręcie w Puławską. Te dwa wąskie gardła powodują, że jazda przez naszą dzielnicę trwa o około 2 minuty dłużej niż przez Dolinkę. Czas dojazdu do trasy S2 przy Puławskiej jest przez całą dobę na obu przebiegach bardzo podobna. Sprawdzimy to jeszcze już po uruchomieniu POW i po zakończeniu ferii zimowych, gdy ruch lokalny wróci do normalności.
[FOTORELACJA]4087[/FOTORELACJA]
Otwarcie dwóch odcinków POW i mostu wcale nie oznacza, że kierowcy będą mogli wyjechać nimi z Warszawy w docelowych kierunkach.
Jak informuje GDDKiA na węźle Lubelska kierowcy będą mogli wjechać z S2 POW na A2 w kierunku Mińska Mazowieckiego i odwrotnie, korzystając z ponad 1,5 km trasy głównej łączącej ekspresówkę z autostradą. Udostępnione zostaną również łącznice umożliwiające zjazd z S2 w kierunku Lublina. Zamknięte będą natomiast łącznice zjazdowe i wjazdowe z węzła Lubelska w kierunku Zakrętu i odwrotnie, zarówno od strony Wilanowa jak i Mińska Mazowieckiego.
Bez zmian pozostanie organizacja ruchu na przyszłej S17 w obrębie węzła Lubelska, gdzie kierowcy korzystają z zachodniej jezdni w obu kierunkach. Jadąc od strony Lublina, będzie można jednak wjechać łącznicą węzła na S2 POW w kierunku Wilanowa. Prace na węźle Lubelska zakończą się wiosną przyszłego roku.
Wrażenie na kierowcach z pewnością zrobi nowy most na Wiśle. Ta przeprawa to tak naprawdę dwa niezależne mosty, o długości ok. 1505,5 m każdy. Nad nurtem Wisły mają one długość 533,6 m. Piesi i rowerzyści mogą korzystać z chodnika i ścieżki rowerowej po obu stronach mostu.
Pod fundamenty mostu wywiercono 320 pali o średnicy aż 1,5 m, niektóre z nich nawet na głębokość 27 m poniżej dna Wisły, żeby ustabilizować grunt. W części zalewowej mostu, po stronie Wilanowa i Wawra, przy budowie fundamentów wykorzystano prefabrykowane pale żelbetowe o łącznej długości około 25,7 km.
Stal zbrojeniowa dla samego mostu, którą dowieziono ponad 320 kursami ciężarówek, to łącznie 8715 ton. Beton dostarczono w sumie 12 tysiącami kursów betoniarek.
- informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowy most na Wiśle jest jedenastym w Warszawie, dziewiątym drogowym i drugim w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jest też najdłuższym z nich wszystkich.
Odcinek POW od węzła Warszawa Wilanów do węzła Wał Miedzeszyński o długości ok. 6,5 km wybudowało za 758 mln złotych konsorcjum firm Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Natomiast odcinek od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska długości ok. 7,5 km zbudowała za 562 mln zł firma Warbud. Umowy zostały zawarte w grudniu 2015 r. Roboty w terenie rozpoczęły się w drugiej połowie 2017 r.
Trzeci odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy buduje firma Astaldi za ok. 1,2 mld złotych. W jego skład wchodzą dwa węzły drogowe Ursynów Wschód i Ursynów Zachód oraz tunel pod Ursynowem, liczący 2,4 km długości.
- Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku to 88 proc. Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy wydłużono czas na ukończenie robót do końca marca 2021 r. Powodem wydłużenia czasu na ukończenie była m.in. długotrwała procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz proces zawierania umów z gestorami sieci. Kierowcy pojadą tunelem w II kwartale 2021 r., po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie - poinformowała dziś GDDKiA.
Do budowy wszystkich trzech odcinków POW dołożyła Polsce Unia Europejska - w sumie 1,7 mld złotych.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA MOST I ODDANE ODCINKI POW (źródło: YT/Epic Life Flashes)
[ZT]16067[/ZT]
[ZT]16053[/ZT]
Korbol11:50, 22.12.2020
Nie wiem kto sprawdzał, ale 5 dni temu było tak: ""- Myślę, że większość kierowców wybierze jazdę Dolinką. Nie spowoduje to wcale większych korków, bo ci kierowcy już teraz tam są - uważa Pomianowski." *$%^#@#$. UWAGA! Jechałem wczoraj od strony Konstancina na Mokotów okolice 15:00. Wybrałem trasę przez Wilanów. Czyli prosto Przyczółkową i w lewo w Aleję Wilanowską. Stanąłem w korku tuż za POW. Do Vogla może jest z kilometr - 15 minut stania. Most jeszcze zamknięty, a jechać się nie da. Gdybym wiedział o korku to pojechał bym przez Ursynów, tak jak sugerowała aplikacja na J. Zdaje się że maskara dopiero przed nami."
Bedzie pasztet!12:21, 22.12.2020
No to będzie PASZTET na Ursynowie.
Masarnik17:18, 22.12.2020
Albo pasztetowa
Hh12:40, 22.12.2020
Skok cywilizacyjny dla Warszawy. Rozladuja sie korki na dolince sluzewieckiej.
Boom13:06, 22.12.2020
Jeszcze nie, dopiero za pół roku.
Korbol13:40, 22.12.2020
Niechybnie nowy most poprawi sytuację komunikacyjną. Czy znikną korki na dolince? wątpię, Owszem trochę ruchu z A2 jest dziś na dolince, ale po otwarciu całości A2 przez Warszawę wypełni się ona tak jak dziś S8, i nadal część kierowców będzie wybierać drogę przez miasto. Mam tylko cichą nadzieję, że jestem w błędzie.
italiano14:52, 22.12.2020
Polecam badania - jakość powietrza vs. ilość osób na 100 000 mieszkańców oraz średni wiek zapadania na nowotwory . Ze szczególnym uwzględnieniem porównania miast : Krakowa , Warszawy i Gdańska. No ale rak to zazwyczaj po pięćdziesiątce , więc co tu się na razie przejmować ......
Boom15:16, 22.12.2020
No to działaj chłopie, działaj. Walcz ze smogiem powodowanym przez niską emisję. Poza sezonem grzewczym normy jakości powietrza nie są przekraczane. Za to zimą od razu idą w górę o kilkaset procent.
jolobolo20:38, 22.12.2020
Boom, aż się nie chce czytać tych bzdur. Samochody nie powodują smogu? Skąd w takim razie smog w takich miastach jak Rzym, czy Paryź? Tam nie ma niskiej emisji. No i tam nie wycina się dpf. Zimą smog jest większy przez warunki atmosferyczne. Jeśli ci się wydaje, że w lato smogu nie ma, to się mylisz. Zwalczać trzeba smrodziarzy niskoemisyjnych, jak i samochodowych. Ciekawe, co by było, gdyby twój blachosmród przebadać pod kątem emisji.
Boom21:41, 22.12.2020
Jabollo, normy zanieczyszczenia powietrza obowiązujące w Polsce nie są przekraczane latem. Są jednak wyraźnie przekraczane zimą, szczególnie gdy ruch samochodowy jest mały. Dokładnie było to widoczne podczas pierwszego zamknięcia. Nie interesują mnie przyczyny smogu poza Polską, bo mają się nijak do naszych warunków. Chcesz powtarzać kłamstwa to sobie powtarzaj, ale Kraków i jego zakazy używania stałego opału jest kluczowy dla całego kraju.
adaskrak16:29, 22.12.2020
1, 7 miliarda złotych dołożyła Unia Europejska... A jeszcze kilka tygodni temu Morawiecki, ten patologiczny kłamca mówil, że nic Polska od Unii nie otrzymuje...
proste16:59, 22.12.2020
Dołożyła 1,7mld, a Polska wpłaciła (proporcjonalnie) 1,71mld. Kumasz, czy nadal nie?
Boom18:24, 22.12.2020
Proste, nie, nie kumam kłamstw pisowskich.
dzik09:13, 23.12.2020
To normalne, Pinokio to skończony kłamca!
Szwagier Andrzeja 17:20, 22.12.2020
Co za debil sieje panikę? Tranzyt nie wleje się bo są zakazy w konkretnych godzinach. Jeśli już to będzie leciec późnym wieczorem i nocą. H
jot18:47, 22.12.2020
Po pierwsze, kto w Polsce przejmuje się zakazami? Po drugie, to słaba pociecha, że tranzyt będzie się przemieszczał w nocy... ludziom pod oknami...
matylda118:40, 22.12.2020
Super. Jechałam zaraz po godzinie 13, w obie strony. Zawrócić można po zjeździe na 17 na węźle w Wiązownej. Z 17 do Warszawy słabo oznakowany zjazd, trzeba uważać. Przepychanie się przez Ursynów trudne, dużo świateł "od czerwonego do czerwonego". Trasa fajna, niestety dzisiaj padało.
UrsynowskiGad21:30, 22.12.2020
Trasa ok, bardzo potrzebna. Natomiast pieniędzy nie dołożyła "Unia Europejska" tylko europejscy podatnicy, podobnie jak 500+ nie dokłada rząd PiS tylko polski podatnik, prawda lyberałowie?
U00:21, 23.12.2020
Prawda
eddie22:21, 22.12.2020
Dobrze, że koalicji Otwarty Ursynów i Koalicji Obywatelskiej udało się uchronić Ursynów przed tranzytem. Gdyby Gdaka puściła ruch przez Ursynów mielibyśmy na Ursynowie armagedon.
Dako09:35, 23.12.2020
Świetnie! Teraz cały tranzyt przejmie Wilanów. To się nazywa partnerstwo dobrosąsiedzkie.
Hug22:19, 23.12.2020
Większej bzdury nie słyszałem! Gdzie jest ten rzekomy tranzyt?! Widział dziś go ktoś?! Od węzła Lubelska nie ma ani jednego TIRa! A my stoimy, jak idioci w korkach z Wilanowa, chociaż łącznice na Ursynów są gotowe! Tyle dzięki wspaniałej koalicji!
Rks7922:23, 22.12.2020
Ciekawe kiedy postawią 16 ton...
"Nasz kochany Ursynó23:17, 22.12.2020
Ursynów takie
Rubens00:01, 23.12.2020
Czy można z s17 z kierunku Lublina wjechać na POW ? Dzisiaj wieczorem jechałem i był tylko znak na Terespol ?
Czy coś przeoczyłem, czy wjazd jest słabo oznakowany ?
jako00:55, 23.12.2020
Z Lublina prosimy nie wjeżdżać do Warszawy. Tylko na Terespol, to właściwy kierunek.
ZiZi11:06, 23.12.2020
Oczywiście, że można. Łacznicą pod wiaduktem POW, na prawo. Kierunek Poznań/W-wa Wawer. PS. Olać "prawdziwych warszawiaków" jak ten "jako".
Kabacianin09:48, 27.12.2020
Wjazd jest słabo oznakowany, tablica kierunkowa na S2 jest dopiero, gdy zjedzie się na Terespol.
Emeryt11:49, 23.12.2020
A co ze ścieżkami rowerowymi? Da się już przejechać rowerem od Przyczolkowskiej do wału Miedzeszyńskiego?
BubbleWilanow06:30, 27.12.2020
Mozna przejechac, choc sciezka na poczatku nieskonczona i w kilku miejscach plotki. Dwa warianty. Pietwszy - zaczynasz Przyczolkowa po lewej stronie w strone Wawra. Jedziesz do konca do poprzecznej uliczki ok 2 km, przjezdzasz tunelikiem na prawa strone, cofasz okolo 100-200 m, sciezka schodzi w dol po twojej prawej rece, gdy juz jest obok - wjezdzasz, zawracasz i wio w strone Wawra. Dalej ok. Druga opcja - pierwszym tunelem przejezdzasz na prawa strone, jedziesz rownolegle uliczka do pow i gdy juz jest asfalt na sciezce po lewej, bo na poczatku go jeszcze nie ma, wjezdzasz na nia i juz w porzadku. Na trening biegowy w sam raz. Rowerowy tez. Prawy brzeg nigdy nie byl tak blisko.
Darwin13:48, 23.12.2020
Radni, gdzie ten Wasz TRANZYT, przez rzekomo który odcięliście Ursynów od wygodnego dojazdu i wyjazdu POW?!
pytek14:09, 23.12.2020
z Powsina do Wilanowa (cmentarz) 30 minut. Korek non stop.
r7722:17, 23.12.2020
Tak Rafał, Robert i radni kombinowali, że wykombinowali! Gdyby jak chciała GDDKiA, otwarte zostały gotowe łącznice na Ursynów-Wschód, to ruch ursynowski dojechał by w 3 minuty do celu i nie byłoby żadnego korka. A tranzytu i tak by nie było, tak jak i dziś go nie ma. Ale nasi "znawcy" wiedzieli lepiej!
Ups22:03, 24.12.2020
To nie jeździj, siedz na dupie
Antypow08:44, 24.12.2020
Precz z POW!
.20:16, 24.12.2020
O nie, chyba dali tam te zimne LED-y w latarniach :( :(
.20:16, 24.12.2020
O nie, chyba dali tam te zimne LED-y w latarniach :( :(
MEN09:01, 26.12.2020
Cześć kierowcy, zniesliscie już jajko że nowa droga oddana a tu znowu korek? Buuu, jaka szkoda, a tak miało być wygodnie własnym autem...
4 4
Od Konstancina przed Vogla korki generują skręcający w lewo w Branickiego. Później jest luz. To samo jadąc Vogla: zdecydowana większość jeździe albo na wprost albo w lewo w Przyczółkową.
25 7
No cóż fani pięcioosobowych puszek w których jadą sami ponoszą jakieś tam koszty wygody
3 3
Ten skrzyżowanie Branickiego/Vogla z Przyczółkową to jest główny katalizator korków w tamtej okolicy. Najgorsze jest to, że nie bardzo jest miejsce jak to rozwiązać. Owszem, można wydłużyć lewoskręt w Branickiego, ale z drugiej strony nie ma jak upłynnić lewoskrętu w Vogla.
3 11
~Ups, a tobie żal dude sciska, że nie masz? i prawo jazdy nie udało sie zdać? prawda?
13 3
Srissa stoi w korku i udaje biznesuomen