Tam, gdzie światła poprawiłyby bezpieczeństwo - trzeba o nie walczyć. Tam, gdzie nie mają istotnego wpływu na ruch drogowy - jak na przykład przy skrzyżowaniu Romera i Puławskiej - drogowcy chcą je szybko wybudować. Do tak absurdalnej sytuacji doszło na Ursynowie.
Po jedenastu interpelacjach i wielu latach zabiegań, miejscy urzędnicy zgodzili się wreszcie na dodatkowe słupy z sygnalizacją świetlną przy wyjeździe z alei Rodowicza "Anody" w Dolinę Służewiecką. Dwa z czterech tamtejszych przejść dla pieszych nie posiadają sygnalizatorów.
O dodatkowe sygnalizatory od ponad dwóch lat walczyli dwaj ursynowscy radni Piotr Skubiszewski i Paweł Lenarczyk z Otwartego Ursynowa. Przez dwa lata złożyli aż 10 zapytań w tej sprawie. Argumentowali, że na tym przejściu zagrożone jest bezpieczeństwo dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 303 przy ul. Koncertowej z osiedla Fort Służew.
Sam ZDM w 2017 roku, a więc jeszcze przed powstaniem dużego osiedla przy Nowoursynowskiej, w przeprowadzonej analizie bezpieczeństwa ocenił dwie zebry na prawoskrętach jako niebezpieczne.
Wzdłuż al. Anody wydzielony jest pas do skrętu w prawo. Pojazdy dojeżdżają do przejścia ze stosunkowo dużą prędkością.
Ruch pojazdów skręcających w prawo jest znaczący.
Przejście jest niebezpieczne ze względu na dużą prędkość pojazdów.
- czytamy w analizie sprzed 5 lat.
Tym bardziej dziwiło lekceważące podejście urzędników do kwestii bezpieczeństwa w tym punkcie Ursynowa.
Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym informowało, że na przejściach znajduje się sygnalizacja pulsująca, która przypomina kierowcom o konieczności zachowania ostrożności. Zapewniało również, że zwróci się do Zarządu Dróg Miejskich o ujęcie budowy sygnalizacji w planach inwestycyjnych. Negatywnie opiniowano natomiast ustawienie znaków "Agatka", które stawia się przy przejściach dla pieszych szczególnie uczęszczanych przez dzieci czy znaków "Uwaga dzieci".
- Najbliższa szkoła znajduje się przy ul. Koncertowej, bezpośrednie wyjście jest właśnie na tę ulicę. W opinii ZDM nie ma uzasadnienia, aby w tak dużej odległości od szkoły montować tabliczki T-27 - informował Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.
Do sprawy ostatnio dołączył radny Tomasz Krasowski z Koalicji Obywatelskiej. Na początku stycznia zwrócił się do burmistrza Kempy z kolejną prośbą o sygnalizacje.
Prośba o pilną interwencję w tej sprawie i odpowiednie oznakowanie i rozbudowę sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu, a na początek, chociaż ustawienie znaku drogowego „Agatka'' T-27 ostrzegającym kierowców, że jest to skrzyżowanie, gdzie powinni zachować szczególną ostrożność
- pisze radny Krasowski.
I stał się przedwyborczy cud! Miejskie Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym ugięło się i w końcu podjęło konkretne kroki. Obiecało wybudowanie sygnalizacji, o którą zabiegali radni.
- W związku z licznymi interpelacjami inwestycja dotycząca budowy sygnalizacji świetlnej jest już uzgadniana. Obecnie projekt stałej organizacji ruchu jest procedowany przez Wydział Sterowania Ruchem w Biurze Zarządzania Ruchem Drogowym - stwierdza Tamas Dombi, dyrektor BZRD.
Zgodnie z prośbą radnego Krasowskiego i radnych Otwartego Ursynowa na skrzyżowaniu staną również tzw. "Agatki", choć zdaniem ZDM nie były one uzasadnione.
Uzgadnianie projektu sygnalizacji nie oznacza, że w tym roku zostanie ona wybudowana. Wszystko zależy od środków, jakie w marcu an sesji budżetowej, radni przekażą Zarządowi Dróg Miejskich na tegoroczne inwestycje. Jak na razie w planie na 2024 roku stawiania sygnalizacji przy Dolinie nie ma. Od dalszych starań radnych z Ursynowa - tym razem już miejskich - zależy czy się pojawi.
[FOTORELACJA]5488[/FOTORELACJA]
Art11:32, 06.02.2024
Sygnalizacja w tym miejscu to nonsens. Przemierzałem to skrzyżowanie setki razy jako pieszy, rowerzysta i kierowca, Skręt jest na tyle ostry, że nie da się wejść w zakręt z dużą prędkością, pieszych widać z daleka. Nie spotkałem się z ani jedną niebezpieczną sytuacją na tym przejściu. Znowu przez kilku nadgorliwców wylewających w urzędzie swoje fobie ucierpi płynność ruchu. 11:32, 06.02.2024
mieszaniec11:35, 06.02.2024
Oj, zaraz władze dzielnicy zaczną malować trawę na zielono i stroić rabaty. Ale o seriach zaniedbań pamiętamy (Karczunkowska, Krasnowolska itd.). Trochę ich niestety więcej niż pozytywów. Może przynajmniej część dziur w ulicach załatają. Byle nie jak na Telekiego. :) 11:35, 06.02.2024
Misiek18:20, 06.02.2024
Ale przy Biedronce przy Jastrzębowskie dalej nie ma ronda...
A tam ruch dzieci jest bardzo duży ...
A samochody nagminnie przekraczają 50km/h i przejezdzają na "późnym żółtym" 18:20, 06.02.2024
Xyz22:38, 06.02.2024
Przekraczają 50 kmh. Pan masz homologację na swój wzrok? 22:38, 06.02.2024
xyz20:56, 06.02.2024
Czy przez Dolinę Służewiecka zostanie również wytyczone przejście wraz przejazdem rowerowym? 20:56, 06.02.2024
Idzi21:15, 06.02.2024
Jest przejście podziemne 100 metrów dalej. 21:15, 06.02.2024
xyz08:12, 07.02.2024
Nie 100 m dalej tylko troche więcej. Poza tym przejścia podziemne i kładki są stopniowo likwidowane (niedawno były relacje z zasypywania przejścia podziemnego przy Pl. Na Rozdrozu) . Przejscia naziemne sa wygodne. Oczywiście muszą być też osygnalizowane 08:12, 07.02.2024
Xyz22:36, 06.02.2024
No dobra, słucham, ile tu było wypadków skoro to takie niebezpieczne przejscia? 22:36, 06.02.2024
kolo18:16, 07.02.2024
Prawie codziennie tam przejeżdżam i jeszcze nigdy nie widziałem tam dzieci. Jak ja chodziłem do SP 303 to chyba żadnych świateł nie było na Ursynowie i nikt nie zginął. 18:16, 07.02.2024
K23:20, 07.02.2024
Tam to by się prędzej przydał dodatkowy przystanek dla 185 niż światła 23:20, 07.02.2024
Waw710:44, 07.02.2024
0 1
Nic dodać, nic ująć. Ja również przemierzałem to skrzyżowanie nawet nie setki, a pewnie tysiące razy odkąd mieszkam na Ursynowie, czyli od 40 lat. Nie słyszałem o wypadkach na tym przejściu. Ruch pieszych w tym miejscu jest znikomy, a prawoskręt bez świateł i pas włączania w Dolinie Slużewieckiej dość skutecznie zmniejszają zatory przed tym skrzyżowaniem. Pozostaje mieć nadzieję, że zielone dla pieszych będzie na przycisk, wtedy ma to jeszcze sens, bo jeśli na sztywno skorelowane ze światłami do lewoskrętu w stronę Puławskiej, to mamy korek gwarantowany. 10:44, 07.02.2024