Zamknij

Sąsiedzi chcą ratować ulubionego szewca z Natolina

07:32, 15.03.2019 Marta Siesicka-Osiak
Skomentuj MSO MSO

Dobra krawcowa, sprawdzony szewc – fachowiec godny polecenia. Takie osoby coraz trudniej znaleźć na Ursynowie. Kolejne punkty z usługami są zamykane. Grozi to także zakładowi naprawy obuwia, który od lat mieści się przy ul. Na Uboczu 14.

Niektóre zawody robią się coraz mniej popularne i rentowne, ale nie znaczy nie są potrzebne. Niektóre punkty usługowe działają na Ursynowie od lat, ale ostatnio bardzo wiele z nich jest zamykanych. A kiedy jest potrzeba skorzystania z usług rzemieślników, okazuje się, że jest z tym problem.

Dlatego, aby uniknąć zamknięcia kolejnego sprawdzonego punktu, pani Katarzyna, która korzysta z usług szewca - pana Wiesława - od lat, postanowiła pomóc mu utrzymać zakład.

Naszego szewca z Na Uboczu 14 trzeba ratować. Zamknie się na koniec miesiąca, jeśli nie będzie miał nowych zleceń. Masz jakieś buty do naprawy? Pogadasz z sąsiadami, żeby i oni coś mu porzucili? 10-18 - Pan Wiesio

- napisała w apelu do swoich sąsiadów.

Pan Wiesław od trzydziestu lat zajmuje się obuwiem. Najpierw brał udział w procesie produkcji butów, później zajął się ich naprawą. Przez ostatnie dwadzieścia lat przywracał „do życia” buty mieszkańców Ursynowa, rozciągał, podklejał i zszywał.

- Kiedyś było nawet 50 par dziennie do zrobienia! - opowiada pan Wiesław i dodaje, że obecnie potrafi przyjść zaledwie 3-4 klientów dziennie, a żeby utrzymać zakład powinien przyjąć codziennie ok. 15 par butów do naprawy.

Wcześniejszy szef zakładu postanowił zrezygnować z prowadzenia działalności, zostawiając ją swojemu wieloletniemu pracownikowi. - Myślałem, że w pojedynkę da się to jakoś pociągnąć, ale jest coraz gorzej – mówi szewc.

Zaczyna rozważać zamknięcie zakładu, jeśli do końca miesiąca sytuacja się nie zmieni, będzie myślał nad wypowiedzeniem umowy najmu lokalu. - Wielu moich starszych klientów już odeszło, część się wyprowadziła – mówi.

Problemem może być słaba widoczność zakładu i to, że na próżno szukać go w internecie. - Może życzliwy sąsiad pomógłby panu Wiesiowi z tym internetem? My wiemy, gdzie on jest, inni klienci po prostu o nim nie wiedzą - mówi jedna z sąsiadek.

Aby prowadzenie zakładu było rentowne pan Wiesław potrzebuje kolejnych zleceń. Same comiesięczne opłaty to kwota rzędu 2 tys. złotych. Jak można pomóc? Przynieść swoje buty do odświeżenia przed wiosną. Zakład czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 10:00-18:00 i w soboty od godz. 10:00 do 13:00.

[ZT]11941[/ZT]

(Marta Siesicka-Osiak)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(24)

StasioJasioStasioJasio

12 15

Pytanie czy jest sens ratowac to co niestety nieuniknione - powodow takiego stanu rzeczy jest wiele,: zla lokalizacja , brak reklamy w gazetach internecie, ceny uslug szewca - jak i ceny uslug nowego obuwia (ciezko konkurowac z e-sklepami gdzie naprawde dobre buty kupimy z promocjami po 100-150-200zl). Niestety jest to taka branza w ktorej obuwia nie wymienia sie co 2-3mc lub w/w obuwie nie psuje sie tak szybko (gwarancja 12mc)..Takze przedluzanie tego co uniknione - chyba niestety nie ma sensu - smutne ale prawdziwe 08:22, 15.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

UrsynowiankaUrsynowianka

12 1

Nie zgadzam się z StasioJasio, naprawa obuwia obejmuje wiele usług - rozciąganie, poszerzanie, wymiana flekow, itp. Nie każdego stać na nowe obuwie lub po prostu wiele osób chce naprawić swoje ulubione. Myślę, że jest tu rola dla Haloursynow. Sprawdziłam na stronie nie ma ani jednego szewca w spisie firm. Może Haloursynow za symboliczną opłatą umieści informację, nie tylko o punkcie Pana Wiesława, ale i innych drobnych rzemieślników z Ursynowa. Redakcjo pomóż. 10:35, 15.03.2019


StasioJasioStasioJasio

3 7

@Ursynowianka nie wiem jak jest u Ciebie - ale ja ostatni raz z uslug szewca korzystalem bodajze ze 3-4 lata temu, kiedy buty skorzane po deszczu zrobily sie jakby za ciasne . Jesli nawet wspominasz o naprawieniu swoich ulubionych butow , ile takich par butow masz- jak czesto je naprawisz -raz?- i kolejna rzecz o ktorej pisalem - ceny butow w e-sklepach lub sklepach stacjonarnych (nie bede robil reklam) - naprawde dobre buty z roznymi kuponami rabatowymi, dla 1 klienta, 1 zakupy mozna kupic po 100-200zl (markowe)- Kiedys kiedy ludzie nie mieli dostepnosci takiej jak teraz takie przybytki mialy miejsce - teraz , trzeba spojrzec prawdzie w oczy - dokladasz do interesu albo znikasz z rynku . I myslisz ze apele pomoga -pomoga - watpie - za miesiac 2 lub 5 miesiecy problem wroci, i bedzie wracal- az w koncu Pan Wiesio zrozumie ze to nie ma sensu. 11:12, 15.03.2019


JaroJaro

9 2

Poniekąd muszę się zgodzić ze StasioJasio. To taka trochę romantyczna, skazana na porażkę, akcja. Nie zgadzam się, że tego typu usługi są obecnie niepotrzebne. Wręcz przeciwnie. Owszem, jest na nie dużo mniejsze zapotrzebowanie, niż kiedyś, ale jest. Problemem tego konkretnego zakładziku, w dobie spadku zainteresowania usługami szewskimi, jest przede wszystkim LOKALIZACJA. Punkty zlokalizowane np. na stacjach metra, które oferują znacznie szerszy pakiet usług (klucze, baterie, inne duperele), są w zdecydowanie innym położeniu. Obawiam się, że tego rodzaju, osiedlowe zakładziki, czeka smutny los... I nic nie dadzą jednorazowe romantyczne akcje... Pozdrawiam 13:23, 15.03.2019


StasioJasioStasioJasio

5 1

@Jaro dokladnie - jedyna szansa dla tego Pana jest zmiana lokalizacji zakladu, i podlaczenie sie pod szerszy asortyment uslug dla ludnosci - (byc moze dzielenie nowego lokalu z inna osoba ktora wykonuja dzialanosc rownie niszowa jak- np nie wiem krawiec, dorabianie kluczy czy cos podobnego) 14:10, 15.03.2019


MonikaWMonikaW

11 0

Szkoda, że takie informacje o dobrych rzemieślnikach są udostępniane w momencie kiedy oni mają już problem. Sama nie jeden raz szukałam szewca, ale nie mieszkając w sasiedztwie jak miałam się o nim dowiedzieć? Informacja, promocja to podstawa, a nie oszukujmy się, to w internecie szukamy pierwszych informacji. 09:13, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

basicabasica

2 0

slusznie, tylko nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie z tego sprawę, wieć co mówie bo pracuję w reklamie 11:52, 15.03.2019


Aga1973Aga1973

9 10

Znam Pana Wiesia on z z botów które myślałam ze do niczego nie będą się nadawać zrobił Bajke ,ceny bardzo atrakcyjne powiedziała bym ze właściwie robi to charytatywnie bo za grosze a buty wyglądają jak nowe regeneracja rozciąganie zszywanie cholewek a buciki wyglądały jak bym je dopiero kupiła a koszt naprawy smieszny wiecej wydajemy na śniadanie w spożywczym ,nie dajmy zamknąć Wiesiowi zakładu bo co bez niego zrobimy ????
Panie WIESIU NIE MOŻE NAS PAN ZOSTAWIĆ
Agnieszka 13:11, 15.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

andreeandree

4 0

Tu nie chodzi o sentymenty tylko o kasę. Na koszty stałe plus zysk trzeba zarobić a ten zarobek przynoszą klienci. W dobie ogólnego potanienia produktów ich masowego zalania poprzez sklepy w tym wielkopowierzchniowe gdzie również są buty często z Chin nie widzę szans utrzymania się w tej formie zakładu szewskiego. Może gdzieś przy dużym sklepie z obuwiem albo w galerii sklepowej. Stare czasy wielu zakładów szewskich w dzielnicy - to se ne wrati. 11:01, 17.03.2019


MatiMati

0 0

Ma Pani racje ze Pan Wiesio naprawia buty idealnie:) 16:45, 30.03.2019


Zatroskany podatnikZatroskany podatnik

3 6

A kiedy zbiórka na woźniców, dziś jeździ u nas raptem 15 dorożek, i to tylko na Starówce, a w czasach Wokulskiego.... 22:41, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Aga1973Aga1973

4 4

zbiórka na woźniców będzie wtedy jak sami zaczną ciągnąć te dorożki a nie męczyć biedne zwierzęta 09:18, 21.03.2019


seniorekseniorek

3 1

Szewce padają bo buty jakie dziś się robi nadają się do śmietnika a nie do naprawy. Co z tego, że mi je poskleja jak za tydzień będzie to samo. Inna sprawa, że jak ktoś chodzi po Ursynowie dużo to powinien w glanach albo desantach śmigać bo chodniki ułożone są tak, że można stracić nie tylko buty ale i zęby. 09:28, 16.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

madamada

10 4

A może to nie tylko kwestia lokalizacji ale także fachowości i rzetelności wykonania? Z usług tego zakładu korzystałam od wielu lat, kiedyś faktycznie naprawy były solidnie wykonywane, jednak w moim przypadku 2 ostatnie naprawy zdyskwalifikowały zakład ostatecznie. Przy przedostatniej sądziłam ot wypadek przy pracy, kolejna pod koniec listopada 2018 r. wyleczyła mnie z sentymentów i to była moja ostatnia wizyta. Wymiana fleków za 45 zł w trzewikach okazała się lipą, bo po tygodniu wyszło, że zamiast fleków przyklejony został kawałek grubej gumy..... Szewc na kabatach przecierał oczy ze zdumienia, zgodził się na wymianę pseudo fleka p. Wiesia, koszt 38 zł, buty odebrane po kilku godzinach i profesjonalne fleki trzymają się prawie bez śladów zużycia do dzisiaj, mimo częstego noszenia. Dlatego, ja bez żalu zmieniam szewca na profesjonalistę, sentyment to zdecydowanie za mało i zbyt kosztownie niestety.... 18:54, 17.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Aga1973Aga1973

3 7

jeżeli tylko w Pani przypadku były takie przypadki ,to o czymś świadczy ,albo zaniosła Pani tak zajechane buty ze nie było możliwości ich naprawy, albo nie umie Pani chodzić w trzewikach albo jest Pani z nie zdrowej konkurencji i zal d,,,, ściska Pani i Pani przecierającemu oczy szewcowi ze sa ludzie którzy chcą pomoc Panu Wiesiowi bo moim zdaniem jest to szewc z prawdziwego zdarzenia kochający swój zawód co widać w pracy jaka wkłada w to co robi .Po drugie oszukuje Pani mówiąc ze taki jest koszt wymiany samych fleków a to nie ładnie tak oszukiwać bo karma wraca 09:27, 21.03.2019


MadaMada

6 1

@Aga1973 jad z Pani strony jest zupełnie niepotrzebny. Byłam klientką tego zakładu ponad 20 lat, proszę mi wierzyć, że potrafię chodzić w obuwiu. Mój komentarz odnosił się do faktów, do konkretnej naprawy a nawet dwóch, do konkretnie użytych materiałów i robocizny. I jako klientka poczułam się po prostu nabita w butelkę. Cieszę się, że Pani doświadczenia są odmienne. Za tą konkretną naprawę zapłaciłam niestety 45 zł, do ręki szewca, bo paragonów nigdy w tym zakładzie nie wystawiano, a nazwisko klienta i rodzaj naprawy od zawsze były zapisywane długopisem na podeszwie oddawanego obuwia.... To tyle w kwestii Pani zarzutów, posądzeń i karmy która wraca... raczej nie do mnie. A Panu Wiesławowi mimo wszystko życzę powodzenia, zaś mój poprzedni komentarz powinien być raczej potraktowany jako wskazówka, co należy poprawić ... Pozdrawiam. 19:38, 21.03.2019


marecki 1959marecki 1959

2 5

Droga Pani co Pani wypisuje jest takie coś jak reklamacja przynosi się buciki a nie leci się do innego szewca i oczernia p.Wiesia że zamiast fleków przyklejony został kawałek grubej gumy. nie wieżę pani znam p. Wiesia i naprawiam u niego buty i nigdy fuszerki nie zrobił a i cenę za usługę pani chyba wymyśliła .Wstyd .Może ma rację Aga1973 że nie umie Pani chodzić i jest z konkurencji. i jeszcze jedno pisze Pani fleki trzymają się prawie bez śladów zużycia do dzisiaj, mimo częstego noszenia to z czego one są po pierwszym użyciu są ślady. KŁAMSTWO. Niech Pani idzie do szewca na kabaty . A nie oczernia p.Wiesia to na tyle 19:39, 21.03.2019


MadaMada

5 1

Przepraszam, ale w komentarzu poniżej błędnie podałam kwoty napraw w obydwu punktach usługowych. Odnalazłam kopię paragonu z kabackiej wymiany fleków na kwotę 28 zł, natomiast za pierwotną naprawę u szewca z ubocza zapłaciłam 7 zł więcej czyli dokładnie 35 zł. Ta pomyłka była niezamierzona. Pozostałe fakty są niezmienne. Zrozumienia pomyłki nie oczekuję. A wszystkim zadowolonym z usług klientom życzę powodzenia w ratowaniu swojego ulubionego szewca, niezależnie od moich doświadczeń i komentarzy. 21:49, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Monika132Monika132

0 0

Bardzo solidny fachowiec. Przynoszę do niego buty swoje i dzieci od wielu lat. Teraz mieszkam na Mokotowie i ciągle przyjeżdżam do tego szewca, bo nie ma drugiego takiego fachowca w Warszawie. Zawsze doradzi, podpowie co trzeba zrobić i jak będzie najlepiej. Ceny umiarkowane, natomiast doświadczenie i wiedza tego fachowca ogromne! Moje buty są zawsze zrobione tak jak trzeba! Nigdy się nie zawiodłam. 11:56, 26.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuzu

0 0

fantastyczny szewc. wszystko zawsze ładnie naprawione w małej cenie. i co najważniejsze - na trwałe lub przynajmniej na długo. nie tak jak fleki od popularnych szewców z ładnymi szyldami 15:05, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MatiMati

0 0

Znam pana Wiesia od około 20 lat i mialam przyjemność nie jedne buty oddać do naprawy. Za każdym razem naprawial buty idealnie i wyglądały jak nowe. Ostatnio też oddawałam buty zimowe które miały mocno ,,zjechane''obcasy i trudno było dopatrzec ze te buty wcześniej były zniszczone tak perfekcyjnie pan szewc je naprawil. Także naprawdę polecam żeby oddawać buty do naprawy. 07:44, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kasia i AleksanderKasia i Aleksander

0 0

Nam Pan Wiesio nie tylko "leczy" buty, ale też podłokietniki od skórzanego fotela, mordowane systematycznie przez koty, przyszywa guziki do skórzanego płaszcza... i bawi miłą rozmową ilekroć się pojawiamy :)
Polecamy i trzymamy wszystkie kciuki za Pana Wiesia.
Niech się darzy! 00:35, 29.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Karolina GT.Karolina GT.

0 0

Najlepszy szewc, z ktorego uslug kiefykolwiek korzystałam! Od czasów liceum nosiłam już tam buty do naprawy. Zawsze na czas, porządnie zrobione, nigdy na nic nie bylam naciągana. Pan Wiesław to bardzo zdolny i życzliwy fachowiec! To miejsce musi przetrwać! 20:37, 03.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JustynaaaJustynaaa

0 0

Najlepszy Szewc jakiego można sobie wyobrazić. Chodzimy z tatą od niepamiętnych czasów i odkąd trafiliśmy do Pana Wiesia zawsze do niego wracamy. Nigdy nie zdarzyło się, żeby coś było nie tak, wszystko jest porządnie wykonane, a na dodatek z uśmiechem oddane. Taki szewc to w dzisiejszych czasach to Skarb. Nic nie wciska na siłę, zawsze znajdzie jakieś rozwiązanie i pomoże. 20:31, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%