Aby ścieżka rowerowa na Puławskiej, od Żołny do granic miasta, powstała jeszcze w tym roku, miasto musi dołożyć pieniędzy. I dołoży, choć inwestycja będzie kosztować prawie 15 mln - więcej niż pierwotnie planowano.
Na ursynowskim odcinku (i nie tylko) ulicy Puławskiej duże zmiany. Powstają nowe chodniki, obustronna ścieżka rowerowa, przejazdy dla rowerów pod wylotówką. W czerwcu gotowy będzie rowerowy węzeł przy Wyścigach.
Prace są już zaawansowane - wybetonowano rampę zjazdową z kładki nad ul. Gintrowskiego. Kładka będzie miała nawierzchnię z żywicy. Prowadzone są także prace w przejściu podziemnym oraz wewnątrz przepustu pod ul. Puławską, wzdłuż Potoku Służewieckiego.
Trwa też remont istniejące trasy rowerowej na odcinku od Wyścigó do ul. Poleczki. Pojawił się już nowy asfalt. Na ukończeniu są prace po wschodniej stronie Puławskiej, gdzie ZDM remontuje ciąg pieszo-rowerowy. Po zakończeniu tego etapu rozpocznie się budowa odcinka mokotowskiego, czyli od węzła do ul. Domaniewskiej, który połączy się ze ścieżką biegnącą w kierunku Centrum.
Niemiła niespodzianka po przetargach
Drogowcy chcą też wybudować w tym roku drogę rowerową, chodniki oraz zmodernizować i skoordynować sygnalizację świetlną na 16 skrzyżowaniach z przejściami dla pieszych, tak aby na Puławskiej powstała tzw. zielona fala.
Po otwarciu ofert od wykonawców, którzy zgłosili się do przetargów okazało się, że wspomniane prace będą kosztować więcej niż przewidywano. Na ścieżkę i chodniki wzdłuż Puławskiej ZDM wstępnie zarezerwował 6 mln złotych, a na sygnalizację - 4 mln złotych. Później budżet wzrósł, w ramach urealniania kosztów. Cały czas rosną bowiem ceny dyktowane przez budowlańców. Najniższe oferty w przetargach na obie inwestycje to w sumie ok. 24 mln złotych.
Co dalej? Urzędnicy nie chcą już czekać, tym bardziej, że w poprzednich latach musieli sami zaprojektować projekty ścieżek, bo nikt nie zgłaszał się do przetargów.
- Mamy zarezerwowane środki finansowe na drogę rowerową i na część prac związanych z sygnalizacją. Obecnie znając oferty cenowe zwróciliśmy się do Rady m.st. Warszawy o przyznanie środków finansowych na pozostałe prace. Radni mają podjąć decyzję w czerwcu - mówi Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.
Po dopełnieniu niezbędnych formalności rozpoczną się prace w terenie. Obustronna ścieżka od Żołny do granic miasta ma być gotowa do końca października.
ZOBACZ STAN PRAC NA PUŁAWSKIEJ:
Sonik09:09, 28.05.2018
Te urzedasy sami powinni iść i budować te ścieżki bo nieswoje pieniądze to lekką ręką się wydaje 24mln za tą ścieżkę to przegięcie pały 09:09, 28.05.2018
Anna10:30, 28.05.2018
A dlaczego ta ścieżka jest projektowana (i budowana) bezpośrednio przy chodniku? 10:30, 28.05.2018
Zbig14:38, 28.05.2018
Zielona fala na Puławskiej - to brzmi nierealnie, tak bajkowo 14:38, 28.05.2018
jaceq15:24, 28.05.2018
Miliony wydawane na pedalarzy którzych po mieście jeździ 1% i to tylko w środku lata a przez 9 miechów nikogo! Za to będe głosował na Jakiego! 15:24, 28.05.2018
Wawka17:44, 28.05.2018
Słoiczku nie wszędzie trzeba autem a Warszawie.naprawde... 17:44, 28.05.2018
AZX21:02, 28.05.2018
@wawka - dziecko - nie wszędzie trzeba rowerem. Naprawdę. 21:02, 28.05.2018
AZX21:00, 28.05.2018
Buahahahaha!!!! A nie mówiłem że puchacz kłamie i będzie dopłacał... był przetarg - oferta na 61 baniek a w ZDM miał tylko 19! Ludzie ocknijcie się co te gamonie wyprawiają! 21:00, 28.05.2018
van norden21:44, 28.05.2018
Trzeba głosować na kogoś kto odsunie to rowerkowe lobby od koryta 21:44, 28.05.2018
Paweł W-wa14:59, 29.05.2018
Tak, i zamiast budować ścieżki i chodniki da tobie 1000+ :-) 14:59, 29.05.2018
karol11:51, 28.05.2018
8 4
Żeby radna mogła progi zwalniające montować. 11:51, 28.05.2018